Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Ryddet for krenkende innlegg, avsporinger, spekulasjoner og brukerdebatter. 

Christina82, mod

+ ryddet for nedsettende innhold, brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At veldig mange har problem med å skriva god norsk

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at utlendinger jobber og står på i Norge. Men det er dessverre mange som aldri tar seg bryet med å virkelig ØVE på norsk og bli gode i det. Det synes jeg er slapt og dårlig, de satser bare på å karre seg vei med gebrokken engelsk i stedet.

De virker fulle av tiltak og arbeidssomme på den ene siden når de tar seg alle slags jobber her, men så motbeviser de det inntrykket ved å ikke gidde og lære seg norsk. Snakker om spesielt polakker her. En liten fordom jeg har.

Anonymkode: b545e...174

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje vi bør flytte fra norge til litt sydligere strøk.Vi bor i et vinterland men klarer ikke vinteren,det blir for mye for oss hvert eneste år.

Anonymkode: c03ed...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er fint at utlendinger jobber og står på i Norge. Men det er dessverre mange som aldri tar seg bryet med å virkelig ØVE på norsk og bli gode i det. Det synes jeg er slapt og dårlig, de satser bare på å karre seg vei med gebrokken engelsk i stedet.

De virker fulle av tiltak og arbeidssomme på den ene siden når de tar seg alle slags jobber her, men så motbeviser de det inntrykket ved å ikke gidde og lære seg norsk. Snakker om spesielt polakker her. En liten fordom jeg har.

Anonymkode: b545e...174

Synes det er like slapt med de som snakker feilfritt engelsk. Mange engelsktalende virker å ikke se behov for å lære seg norsk siden "alle nordmenn kan engelsk". Men ikke alle nordmenn er stødige i engelsk og det er temmelig arrogant å ikke gidde å lære seg språket til landet du flytter til.  Som andre har nevnt tidligere i tråden så er det jo også jobber det er viktig at man snakker norsk. Som f.eks jobber relatert til helse. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 20.29):

Det jeg ikke skjønner, er når folk sier innpå her at de er imot pride, det er bare to kjønn osv. Hvorfor hører man ikke fra de ute i verden, og bare innpå her? Tør dem ikke stå frem med meningene sine? Når man hører om det ute, så er jo alle for. 

Anonymkode: 5488e...93d

Neida, jeg jobber innenfor helse privat i Oslo sentrum. Ganske mange på min arbeidsplass er imot trans, homofili,pride osv. på papiret har vi 100% oppnåelse på inkludering mtp. seksuell legning osv. Det er fordi homofile ikke får jobb hos oss. Generelt menn som søker på «kvinnestillinger» blir gjort narr. De blir tatt imot på intervju, også stopper det der. Majoriteten av de ansatte er norske og har prestisje utdanninger. Pga begrensninger i ytringsfriheten så må man jatte med utad☺️

Anonymkode: bc22f...ad4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker ikke trans og homofile. Det må være helt greit. Vi er forskjellige. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot hijab på voksne kvinner, men mener det bør bli et forbud på det for barneskolebarn. 

Anonymkode: cd424...ba5

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke abortgrensen bør økes til 18 uker. 

Anonymkode: cd424...ba5

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (3 minutter siden):

Mange liker ikke trans og homofile. Det må være helt greit. Vi er forskjellige. 

Ja forskjellige nivåer av intelligens også, omgies av mange idioter men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 0b1dd...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2024 den 12.14):

Du får ikke noe mer igjen for å være keivhendt enn høyrehendt. Sier du derimot at du er trans, kan du i samme slengen kreve at verden skal tilpasse seg deg i alle mulige sammenhenger. Du kan bli et krenka snowflake for hver minste ting, og du vet du har woke-gjengen til å backe deg opp. Du gjør deg selv mer interessant ved å si at du er ikke-binær eller trans og du kan gjøre deg selv til et offer når som helst, hvis du ikke har argumenter til å motsi det du synes er ubehagelig. Ser det jo hele tiden. Folk tåler ingenting som har med kritikk mot dette miljøet å gjøre. Og da mener jeg konstruktiv kritikk, og konstruktive spørsmål. Ikke hets og trusler. Det hører selvsagt ikke hjemme noe sted. Men ser særlig unge mennesker si at de er både det ene og det andre, så går det noen år, og så var de ikke det  ene eller det andre likevel. Så det er ofte et rop om oppmerksomhet, enn noe annet.

Anonymkode: 9722a...fba

Når var sist du gikk utforbi døren? Jeg kjenner meg ikke igjen i disse beskrivelsene i det hele tatt. Det virker som du tror på all skremselspropagandaen som høyreradikale religiøse personer sprer på sosiale medier. Gå ut og snakk med faktiske transpersoner, så vil du fort merke at de aller fleste er helt ålreite mennesker – akkurat som deg og meg.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (5 timer siden):

Mange liker ikke trans og homofile. Det må være helt greit. Vi er forskjellige. 

Nei, å mislike noen for noe de ikke har noe kontroll over er ikke greit.

Ingen velger å være verken trans eller homofil. De er født sånn, la oss akseptere at vi er forskjellige.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke noe i mot hijab på voksne kvinner, men mener det bør bli et forbud på det for barneskolebarn. 

Anonymkode: cd424...ba5

Jeg synes personer i alle aldre bør få bestemme selv hvilke klær de vil gå med i et fritt land.

Forbud er tåpelig.

Anonymkode: ec6a5...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja forskjellige nivåer av intelligens også, omgies av mange idioter men vi er alle forskjellige. 

Anonymkode: 0b1dd...759

Er du sur for at noen ikke liker homofile? Må alle mene det samme som deg? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (4 minutter siden):

Er du sur for at noen ikke liker homofile? Må alle mene det samme som deg? 

Å mislike noen for noe de er født som er merkelig. Det er ikke en «mening», men ren hat.

Det blir som å mislike noen kun fordi de har blå øyne, altså noe de ikke kan styre i det hele tatt.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes personer i alle aldre bør få bestemme selv hvilke klær de vil gå med i et fritt land.

Forbud er tåpelig.

Anonymkode: ec6a5...75b

Skal alle få gå med det de ønsker på hodet? Blir ikke det merkelig? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å mislike noen for noe de er født som er merkelig. Det er ikke en «mening», men ren hat.

Det blir som å mislike noen kun fordi de har blå øyne, altså noe de ikke kan styre i det hele tatt.

Anonymkode: ec6a5...75b

Hva vet du om dette? Det er ikke hat at folk misliker homofile. Det finnes mange grunner. Tål andres meninger, vi har ytringsfrihet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (Akkurat nå):

Skal alle få gå med det de ønsker på hodet? Blir ikke det merkelig? 

Det spiller vel ingen rolle om det er merkelig, fashionable, kult eller teit det de har på hodet.

Nord-Korea tillatter kun 15 ulike hårfrisyrer, alt annet gir dødsstraff. Synes du det er veien å gå?

Jeg er takknemlig for at vi lever i et fritt land hvor folk kan kle seg som de vil.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...