Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og spekulasjoner 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle liv er ikke like mye verdt.

Anonymkode: 7f8bd...664

Alle liv er like mye verdt, men noen kan, gjennom sine handlinger, gjøre slik at andres liv må kommw først. f eks terrorister, folk som angriper andre etc 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig, og Putin er en av dem

Anonymkode: d81f3...ded

Og Pol Pot var det og Mao. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke sykepleiere har dårlig lønn. De tjener mer enn gjennomsnittet og de tjener mer enn meg.  Synes også at det er tullete når sykepleiere klager over at de tjener mindre enn ingeniører, nærmest alle tjener mindre enn ingeniører. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke vinter og mørke. Det betyr depresjon og angst. 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt uendelig med penger ville jeg tatt min hatt og stokk og reist langt vekk fra dette julenisselandet her.....

Anonymkode: 7ac68...bf4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt uendelig med penger ville jeg tatt min hatt og stokk og reist langt vekk fra dette julenisselandet her.....

Anonymkode: 7ac68...bf4

Hvor hadde du reist? 

Anonymkode: 40ccc...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 12.3.2024 den 22.09):

Alle liv er like mye verdt, men noen kan, gjennom sine handlinger, gjøre slik at andres liv må kommw først. f eks terrorister, folk som angriper andre etc 

Er alle like mye verd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkk lei av promoteringen av Afrikanere i reklame. Hva er greia egentlig? skal vi hjernevaskes til å bli afrikanske alle sammen. Vi er en mikronasjon som er stolt over å blir druknet av 1,4 milliarder afrikanere! ALLTID et stort bilde fra Afrika, enten det er brunost eller medlemstilbud fra COOP. Gi oss Synnøve tilbake! Det er norsk, selv om få ligner på henne uansett.

Anonymkode: a857d...f6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Utlendinger som ikke kan oppføre seg ved å bryte loven, voldta/er voldelige bør bli sendt tilbake til hjemlandet, i stedet for å fylle opp alle fengsel plassene.
  • Det burde ikke bli lenger abort grense, 12 uker er mer enn nok.
  • Vi må begynne å prioritere egne norske innbyggere, i stedet for å kaste masse penger på flyktninger. Vi kan jo ikke ta inn flere når vi nå må kutte ned pensjonspenger til de som har jobbet for landet hele livet. Eller de syke som blir dyttet lenger og lenger ned, og nærmest spyttet på av staten.
  • Travsport bør stoppes, det kommer ingenting bra ut av det. Grusom treningsmetode, lager stressa hester som oftest blir avlivet så fort de ikke kan tjene inn penger, dopa hester, og vold. Bare fordi noen liker å vedde. 
  • Dyremishandling bør ha strengere straff, samme med voldtekt, og spesielt overgrep på barn. 

Anonymkode: 89473...6ba

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste fastleger i Norge er ekstremt late.

Går alle de beste legene til det private nå? Jeg ville aldri i livet gått til en offentlig lege i Norge. Helt utrolig å si det, så mye tiltro jeg hadde til det norske helsevesenet tidligere, før jeg bodde 10 år i utlandet og opplevde et alternativ. Et land i den tredje verden som slår Norge ned i støvlene når det kommer til helsehjelp. Helt ufattelig.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):
  • Utlendinger som ikke kan oppføre seg ved å bryte loven, voldta/er voldelige bør bli sendt tilbake til hjemlandet, i stedet for å fylle opp alle fengsel plassene.
  • Det burde ikke bli lenger abort grense, 12 uker er mer enn nok.
  • Vi må begynne å prioritere egne norske innbyggere, i stedet for å kaste masse penger på flyktninger. Vi kan jo ikke ta inn flere når vi nå må kutte ned pensjonspenger til de som har jobbet for landet hele livet. Eller de syke som blir dyttet lenger og lenger ned, og nærmest spyttet på av staten.
  • Travsport bør stoppes, det kommer ingenting bra ut av det. Grusom treningsmetode, lager stressa hester som oftest blir avlivet så fort de ikke kan tjene inn penger, dopa hester, og vold. Bare fordi noen liker å vedde. 
  • Dyremishandling bør ha strengere straff, samme med voldtekt, og spesielt overgrep på barn. 

Anonymkode: 89473...6ba

Dette vil jeg ikke kalle upopulære meninger.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som synes folk som ofrer all fritid for jobben fortjener skyhøy lønn. Er verken misunnelig eller synes disse lederne er overbetalte nærmest uansett hva de tjener. 

Men synes det er noe som skurrer når toppledere med skyhøy lønn har deltidsjobber ved siden av. Sett ledere som er gründere ved siden av jobben de har.  Har man en 8-4 lederjobb så er selvsagt det helt greit. Men om man får svært godt betalt i lederjobben fordi man skal være tilgjengelig hele tiden så skal det ikke være mulig å være gründer ved siden av lederjobben. 

I tillegg om man er sjef  i to bedrifter samtidig så kan det jo ende med at det er kriser i begge bedriftene samtidig og man må prioritere en bedrift over den andre. Har selv  jobbet i en bedrift som gikk konkurs og hvor sjefen hadde en "bijobb" ved siden av som hadde tatt mye av tiden hans slik at han aldri ga alt for å forsøke å redde bedriften jeg jobbet i. Han hadde resonnert at det var større sjanse for at han personlig ville lykkes om han investerte tiden sin i bijobben, noe som stemte. Sjefen ende med å gjøre god karriere i den andre jobben. Men bedriften jeg jobbet i gikk konkurs og det var delvis fordi sjefen var for opptatt med å gjøre karriere i en annen bedrift og det er temmelig illojalt. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette vil jeg ikke kalle upopulære meninger.

Anonymkode: 4f900...209

Den siste ser jeg ikke er en upopulær mening. 
Men om man hadde sagt punkt 1 og 3 høyt hadde folk kalt en rasist. Punkt 2 diskuteres hele tiden, og jeg har blitt skjelt ut for å dele den meningen i virkeligheten. Og punkt 4 er veldig upopulær mening i hestemiljøet, travsport blir forsvart ufattelig mye.

Anonymkode: 89473...6ba

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Dette vil jeg ikke kalle upopulære meninger.

Anonymkode: 4f900...209

Enig. Hører støtt og stadig om slike meninger. Vil si det er rimelig populært.

Anonymkode: 1418a...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for mange egoister i Norge. Det er bare meg meg meg. Det er om å gravse til seg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 hours ago, AnonymBruker said:
  •  
  • Dyremishandling bør ha strengere straff, samme med voldtekt, og spesielt overgrep på barn. 

Anonymkode: 89473...6ba

Slik jeg har forstått det så er alle utenom de som faktisk dømmer straffene enige i dette. Selv lekdommere(ikke-jurister) virker ikke å tørre å gi strenge straffer. 

Anonymkode: 1b20c...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- religion bør være en privat affære og ingen skal måtte ta standpunkt til andres hellige overbevisning i det offentlig rom.

- avskaff kristne helligdager og gi tre uker ekstra ferie i stedet. 

- flyktninger fra alle verdensdeler:  hjelp de der de er og still strenge krav til bruk av de midler de får fra Norge. 

- får du lønn av NAV skal du også yte deretter. Mye kompetanse som kan benyttes innen helsevesen, skole, servicenæring.

 - bygg ned byråkratiet! Alle må bevise sin egen effektivitet og verdi, hvis ikke- finn deg en ny jobb.

- jeg velger ikke butikker og restauranter etter service, men priser og tilbud og kvalitet. Jeg gir ikke tips fordi jeg forventer at arbeidsgiver gir deg lønn du kan leve av. 

- drittlei woke og krenkefest og PK, uendelige debattkriger og klaging i alle medier. Ikke alt er basert rundt dine følelser og virkelighetsoppfatning.

- blir SPRØ av denne transdebatten! Jeg bryr meg ikke om hva du identifiserer deg som, bare oppfør deg som et menneske med normal folkeskikk. 
 

- forstår enda ikke hvorfor venstresiden alltid «har rett», mens høyresiden sees på som ekstreme?

-menn som sier jenter/damer bør smile mer; det finnes denne ene plassen i helvete for dere. Sure, stygge menn forteller damer at de blir finere av å smile- ta en kikk i speilet selv… du gir ikke damer grunn til å smile. 

Spoiler

 

 

Anonymkode: c5a94...ae1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at en russebuss med en tegning av et nakent par som later til å ha sex kan sammenlignes med en parade hvor et LGBT-par er iført lakk og lær og leier hverandre i hundebånd hva gjelder loven.

Dette ståstedet er tilsynelatende så kontroversielt at KG sletter alle tråder hvor det nevnes. Jeg er spent på hva som skjer med denne…

Anonymkode: 3b5c0...d7f

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

- religion bør være en privat affære og ingen skal måtte ta standpunkt til andres hellige overbevisning i det offentlig rom.

- avskaff kristne helligdager og gi tre uker ekstra ferie i stedet. 

- flyktninger fra alle verdensdeler:  hjelp de der de er og still strenge krav til bruk av de midler de får fra Norge. 

- får du lønn av NAV skal du også yte deretter. Mye kompetanse som kan benyttes innen helsevesen, skole, servicenæring.

 - bygg ned byråkratiet! Alle må bevise sin egen effektivitet og verdi, hvis ikke- finn deg en ny jobb.

- jeg velger ikke butikker og restauranter etter service, men priser og tilbud og kvalitet. Jeg gir ikke tips fordi jeg forventer at arbeidsgiver gir deg lønn du kan leve av. 

- drittlei woke og krenkefest og PK, uendelige debattkriger og klaging i alle medier. Ikke alt er basert rundt dine følelser og virkelighetsoppfatning.

- blir SPRØ av denne transdebatten! Jeg bryr meg ikke om hva du identifiserer deg som, bare oppfør deg som et menneske med normal folkeskikk. 
 

- forstår enda ikke hvorfor venstresiden alltid «har rett», mens høyresiden sees på som ekstreme?

-menn som sier jenter/damer bør smile mer; det finnes denne ene plassen i helvete for dere. Sure, stygge menn forteller damer at de blir finere av å smile- ta en kikk i speilet selv… du gir ikke damer grunn til å smile. 

  Vis skjult innhold

 

 

Anonymkode: c5a94...ae1

Hvem får lønn fra NAV?

Anonymkode: bf7f2...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...