Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

jaeols skrev (1 minutt siden):

Hva vet du om dette? Det er ikke hat at folk misliker homofile. Det finnes mange grunner. Tål andres meninger, vi har ytringsfrihet. 

Gi meg én grunn da.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes personer i alle aldre bør få bestemme selv hvilke klær de vil gå med i et fritt land.

Forbud er tåpelig.

Anonymkode: ec6a5...75b

Nå er det sånn at jenter ofte begynner med hijab når de får mensen. Når en 10- 11 åring plutselig begynner med hijab vet nok mange at hun har fått mensen. Syns dette går utover personvern. En jente bør få fortelle selv om hun har fått mensen eller ikke. Det skal vel ikke proklameres med et hodeplagg? 

At et barn bærer hijab er i mange tilfeller et press hjemmefra. De fleste barn vil være frie. Unormalt at et barn skal gå å svette med hijab midtsommers.

Ingen barn er modne nok til å selvstendig ta et standpunkt i religion. Det er kun påvirkning.

Håper Stortinget snart tar opp den tråden igjen og ser til Frankrike. De har hatt forbud mot det i mange år.

Anonymkode: cd424...ba5

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, å mislike noen for noe de ikke har noe kontroll over er ikke greit.

Ingen velger å være verken trans eller homofil. De er født sånn, la oss akseptere at vi er forskjellige.

Anonymkode: ec6a5...75b

En velger hvordan en vil kle seg. Det finnes kun to kjønn og har en mann kledd seg ut som dame, er han fremdeles en mann. Det samme gjelder kvinner kledd ut som mann. De er allikevel kvinner.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En velger hvordan en vil kle seg. Det finnes kun to kjønn og har en mann kledd seg ut som dame, er han fremdeles en mann. Det samme gjelder kvinner kledd ut som mann. De er allikevel kvinner.

Anonymkode: 4f900...209

Kjønnsinkongruens er ikke noe en velger, følelsen av å tilhøre feil kjønn er det ingen som velger.

Det er verdt å bemerke at begreper som "jente- og gutteklær" er inkonsistente og ikke reflekterer faste normer. Før 1940-tallet ble blått ansett som en farge passende for jenter, mens rosa var assosiert med gutter.

Nå, 84 år senere, har disse oppfatningene snudd helt om. Tilsvarende har bruken av kjoler endret seg, idet de tidligere var en vanlig del av mannlige klær, men nå primært assosieres med kvinner.

Dette fenomenet understreker dynamikken innen mote og kjønnsnormer. Konseptene om hva som anses som moteriktig, feminint eller maskulint, er kontinuerlig i endring og er uavhengige av kjønnsmessige kategorier.

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjønnsinkongruens er ikke noe en velger, følelsen av å tilhøre feil kjønn er det ingen som velger.

Det er verdt å bemerke at begreper som "jente- og gutteklær" er inkonsistente og ikke reflekterer faste normer. Før 1940-tallet ble blått ansett som en farge passende for jenter, mens rosa var assosiert med gutter.

Nå, 84 år senere, har disse oppfatningene snudd helt om. Tilsvarende har bruken av kjoler endret seg, idet de tidligere var en vanlig del av mannlige klær, men nå primært assosieres med kvinner.

Dette fenomenet understreker dynamikken innen mote og kjønnsnormer. Konseptene om hva som anses som moteriktig, feminint eller maskulint, er kontinuerlig i endring og er uavhengige av kjønnsmessige kategorier.

Anonymkode: ec6a5...75b

Selv om en mann føler seg som en kvinner, er han likevel en mann.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv om en mann føler seg som en kvinner, er han likevel en mann.

Anonymkode: 4f900...209

La oss late som det du sier stemmer. Har det noen betydning? Påvirker det livet ditt på noen måte at en mann går med feminine klær og sminker seg selv? Mest sannsynlig ikke, så hvorfor bry seg?

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når var sist du gikk utforbi døren? Jeg kjenner meg ikke igjen i disse beskrivelsene i det hele tatt. Det virker som du tror på all skremselspropagandaen som høyreradikale religiøse personer sprer på sosiale medier. Gå ut og snakk med faktiske transpersoner, så vil du fort merke at de aller fleste er helt ålreite mennesker – akkurat som deg og meg.

Anonymkode: ec6a5...75b

Snakker med noen som sier de er trans, h er dag. En av mine beste venner, faktisk. Og vedkommende er 100% enig i at transmiljøet suger, mentaliteten suger. Vi har flotte diskusjoner om det ofte, og h*n klarer faktisk å se utover og ikke bare på seg selv. Har flere homofile venner som hater Pride. Jeg har folk i familien som er søsken som er trans, de er også helt enig med tankegangen min. Så er interessant at du tror at jeg ikke snakker med mennesker som både er trans og ikke. 

Anonymkode: 9722a...fba

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Snakker med noen som sier de er trans, h er dag. En av mine beste venner, faktisk. Og vedkommende er 100% enig i at transmiljøet suger, mentaliteten suger. Vi har flotte diskusjoner om det ofte, og h*n klarer faktisk å se utover og ikke bare på seg selv. Har flere homofile venner som hater Pride. Jeg har folk i familien som er søsken som er trans, de er også helt enig med tankegangen min. Så er interessant at du tror at jeg ikke snakker med mennesker som både er trans og ikke. 

Anonymkode: 9722a...fba

Det du sier her er at du kommer overens med alle trans og homofile personer du har møtt, og at du til og med har de som bestevenn. Samtidig påstår du at transpersoner er «krenka snowflakes» som «krever at verden skal tilpasses dem».

For meg er det underlig at du ikke møter disse såkalte «snowflakesene» i virkeligheten, men i stedet hyggelige personer som du har blitt bestevenner med. Kanskje disse «snowflakesene» er oppdiktet eller ihvertfall meget overdrevet?

Anonymkode: ec6a5...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du sier her er at du kommer overens med alle trans og homofile personer du har møtt, og at du til og med har de som bestevenn. Samtidig påstår du at transpersoner er «krenka snowflakes» som «krever at verden skal tilpasses dem».

For meg er det underlig at du ikke møter disse såkalte «snowflakesene» i virkeligheten, men i stedet hyggelige personer som du har blitt bestevenner med. Kanskje disse «snowflakesene» er oppdiktet eller ihvertfall meget overdrevet?

Anonymkode: ec6a5...75b

Nei. Fordi jeg omgås mennesker med intelligens høy nok til at de takler konstruktiv kritikk. Har jo ved flere anledninger sett intervju, lest kronikker, sett statuser på fb etc fra transmiljøet/lgbtq miljøet der snøflakene ikke tåler helt reelle, konkrete spørsmål vi som ikke er i miljøet, har. De ser på det som angrep. Og de forventer at alle skal vite hva de tenker, for de blir jo dødsfornærmet hvis noen yter bittelitt kritikk.

Anonymkode: 9722a...fba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde ikke være lov å trene naken på treningssenter. (altså i sports bh og shorts, eller er mer truse) det GJØR andre usikre. Nei jeg blir ikke selv usikker fordi jeg ikke bryr meg om det men vet om så mange som blir.

Anonymkode: 130ae...d16

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, spekulasjoner og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytringsfrihet i Norge, og jeg lar meg ikke kneble av folk som er så glad i homofile. Vi har våre erfaringer med skive og trans. Ikke alt er hyggelig.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 16.13):

Kjønnsinkongruens er ikke noe en velger, følelsen av å tilhøre feil kjønn er det ingen som velger.

Det er verdt å bemerke at begreper som "jente- og gutteklær" er inkonsistente og ikke reflekterer faste normer. Før 1940-tallet ble blått ansett som en farge passende for jenter, mens rosa var assosiert med gutter.

Nå, 84 år senere, har disse oppfatningene snudd helt om. Tilsvarende har bruken av kjoler endret seg, idet de tidligere var en vanlig del av mannlige klær, men nå primært assosieres med kvinner.

Dette fenomenet understreker dynamikken innen mote og kjønnsnormer. Konseptene om hva som anses som moteriktig, feminint eller maskulint, er kontinuerlig i endring og er uavhengige av kjønnsmessige kategorier.

Anonymkode: ec6a5...75b

Kjønnsinkongruens finnes kun pga samfunnets og tidens forventinger knyttet til kjønn. En gutt er en gutt uavhengig av klær, interesser og hva han føler, og det samme gjelder for jenter. Man kan ikke bytte kjønn, men usikre barn som ikke er kjønnsstereotype og/eller komfortable i kroppen sin, villedes til å tro dette. Fysisk friske kropper ødelegges med hormoner og etterhvert operasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for full legalisering av Cannabis. Selv om jeg ikke bruker det selv lenger. Storkoste meg med det i helger i 20-årene. Kanskje igjen hvis jeg blir pensjonist. Sier hvis siden ingen har en garanti for et langt liv.

Måtte andre få samme glede og utbytte av det ved å kjøpe lovlig fra et utsalgssted som betaler skatt. Det ble nylig legalisert i Tyskland så det er nok bare snakk om tid🙂

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 16.08):

En velger hvordan en vil kle seg. Det finnes kun to kjønn og har en mann kledd seg ut som dame, er han fremdeles en mann. Det samme gjelder kvinner kledd ut som mann. De er allikevel kvinner.

Anonymkode: 4f900...209

Tull

Anonymkode: 8c15e...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (På 29.3.2024 den 12.43):

Vi har mange innvandrere rundt oss, noen er ok. Mens andre gir faen i alt. Bryr seg ikke om regler i borettslaget. 

Dem burde blitt kasta ut

Anonymkode: 8c15e...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (På 29.3.2024 den 12.43):

Vi har mange innvandrere rundt oss, noen er ok. Mens andre gir faen i alt. Bryr seg ikke om regler i borettslaget. 

Dem burde blitt kasta ut!

Anonymkode: 8c15e...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke vært jobbklær på jobb. Man bør få velge selv hva man vil gå i. Og ikke bare i sorte, trege klær. Men i fargerike klær som rosa, oransje, grønn osv. Og klær med for eks "claire" skriften på som skinner.

Anonymkode: 5488e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at Palestina er like ille som Israel

Anonymkode: a1a0d...630

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...