Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

kanskje ikke rart at de i år etter år stanger hodet i veggen mens de troende blir færre og færre. 

Feil statistikkene viser det motsatte, at det blir flere og flere religiøse, mens andelen gudløse vil falle de neste tiårene på verdensbasis. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil statistikkene viser det motsatte, at det blir flere og flere religiøse, mens andelen gudløse vil falle de neste tiårene på verdensbasis. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Den religionen som øker mest er muslimer. I Norge synker antall religiøse. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil statistikkene viser det motsatte, at det blir flere og flere religiøse, mens andelen gudløse vil falle de neste tiårene på verdensbasis. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Ikke I det vi kaller den vestlige verden, f.eks: «The religiously unaffiliated, called "nones," are growing significantly. They’re the second largest religious (sic) group in North America and most of Europe.» (https://www.nationalgeographic.com/news/2016/04/160422-atheism-agnostic-secular-nones-rising-religion/) Og «It’s the first time in Australia’s history the number of people who claim “no religion” has overtaken Catholics.» ( https://www.news.com.au/national/no-religion-tops-religion-question-in-census/news-story/a3b45e6b2e35df695932a83535078f51 ).

I store deler av verden er det ellers i hovedsak  1) ikke lov å være ateist 2) fødes det statistisk sett mer barn enn i den vestlige verden, barn som automatisk regnes som troende (selv om alle barn selvsagt er født ateister), og 3) en fellesnevner for folk i mange av disse landene er at de har liten/ingen tilgang på informasjon/vitenskap.

«There have long been predictions that religion would fade from relevancy as the world modernizes, but all the recent surveys are finding that it’s happening startlingly fast.» (Fra artikkelen i National Geographic)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på Gud som far og en Gud som har behov for menneskesønn. Kristne har faila helt der. Lær litt av vitnene de går i alle fall ikke mot Guds enhet.

Anonymkode: e35a5...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Det handler om hvordan andre mennesker bruker sin frie vilje. Gud er imot vold og krig, og en dag skal Han fjerne slik ondskap fra jorden, dette står i Bibelen. Bibelen ville gjort jorden bedre ikke verre, den ondskapen og lidelsen vi ser idag er ikke skapt av kristne, men av mennesker som bruker sin frie vilje til å skape lidelse.

Anonymkode: b1e5b...40b

Mange kristne er ditt også...
Dømmer andre, imot homofili og skaper hat  den veien, mange er ikke snille mot dyr, bare egoistiske og tenker kun på seg og sitt.

Religion er tull. Gå den spirituelle veien istedenfor...

Anonymkode: 15cb7...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange kristne er ditt også...
Dømmer andre, imot homofili og skaper hat  den veien, mange er ikke snille mot dyr, bare egoistiske og tenker kun på seg og sitt.

Religion er tull. Gå den spirituelle veien istedenfor...

Anonymkode: 15cb7...424

*dritt

Anonymkode: 15cb7...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er veldig enkelt, jeg tror ikke på Gud og uten troen på  Gud eksisterer ikke et helvete, det er to sider av samme sak.

Anonymkode: 213f1...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kristne er ditt også...
Dømmer andre, imot homofili og skaper hat  den veien, mange er ikke snille mot dyr, bare egoistiske og tenker kun på seg og sitt.

Religion er tull. Gå den spirituelle veien istedenfor...

Anonymkode: 15cb7...424

Helt enig. De aller verste menneskene jeg har møtt har vært kristne. Mer dømmende folk skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den religionen som øker mest er muslimer. I Norge synker antall religiøse. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Jeg snakker naturligvis om andelen på verdensbasis. Her stuper antall ateister, og andelen religiøse øker. i Norge er islam den raskest voksende religionen, så fallet i antall religiøse er bare midlertidig her også. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange kristne er ditt også...
Dømmer andre, imot homofili og skaper hat  den veien, mange er ikke snille mot dyr, bare egoistiske og tenker kun på seg og sitt.

Religion er tull. Gå den spirituelle veien istedenfor...

Anonymkode: 15cb7...424

Religiøse er ikke egoistiske, egoismen er en konsekvens av den økende andelen ateister som kun ser sin egen navle og ingentng annet. Hatet skaper ateister med nedsettende ordbruk og hån av religiøse.

 

Religion er ikke tull, det er ateismen som er tull. Å tru på Darwins fyllerør om at mennesker utviklet seg fra aper og at universet ble til ut av ingenting finnes ikke noe empirisk bevis for. Ateismen er heldigvis på vei ned og vekk på verdensbasis, med veksten av kristendommen og Islam rundt om i verden.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religiøse er ikke egoistiske, egoismen er en konsekvens av den økende andelen ateister som kun ser sin egen navle og ingentng annet. Hatet skaper ateister med nedsettende ordbruk og hån av religiøse.

 

Religion er ikke tull, det er ateismen som er tull. Å tru på Darwins fyllerør om at mennesker utviklet seg fra aper og at universet ble til ut av ingenting finnes ikke noe empirisk bevis for. Ateismen er heldigvis på vei ned og vekk på verdensbasis, med veksten av kristendommen og Islam rundt om i verden.

Anonymkode: b1e5b...40b

Hmmm..... Her har du lite kunnskap om ateister må jeg si. For det første er kristne her i tråden rimelig nedsettende, dømmende, frekke og manipulerende. Dette har jeg møtt på med andre kristne også. De dømmer så sinnsykt mye og tror de selv er helgene. .... Og det er nok dette mange ateister reagerer på. 

Jeg vil nok tro at for de aller fleste ateister så er det helt ok at andre tror på en religion så lenge man oppfører seg, ikke presser religionen på andre og forstår og aksepterer at vi er ulike med ulike synspunkter. 

I tillegg har religion ført med seg mye vondt. Kriger, voldtekter, massedrap etc. Visste du i tillegg at i enkelte religioner/tolkning av religionen er det ok å voldta, drepe, steine etc? Det er blant den religionen som vokser mest. Bare se i nabolandet vårt Sverige som et godt eksempel. Jeg ville ikke ha jublet for høyt for at enkelte religioner vokser. 

Men samtidig så er årsaken til økningen sammensatt og langt i fra reell slik du tolker det. Du må sette deg litt inni hvorfor antallet øker. 

Og når du trekker frem bevis finnes det ikke ett eneste bevis på at Gud finnes. Det er bevis nok for min del. 

 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Du vet at jomfru Maria ikke var jomfru, sant? 

Anonymkode: 40641...726

Tenk om hun var det? Alle gjør narr av henne og tenker at hun selvfølgelig juger. Men tenk om det kom en alien (engelen som beskrives i bibelen) Og befruktet henne med alien dna? Og at Jesus er halvt alien, og det dermed kan forklare alle triksa som Jesus kunne, som helbredelse, gå på vannet, gjøre vann til vin osv. Hadde vært litt moro hvis det var forklaringen på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm..... Her har du lite kunnskap om ateister må jeg si. For det første er kristne her i tråden rimelig nedsettende, dømmende, frekke og manipulerende. Dette har jeg møtt på med andre kristne også. De dømmer så sinnsykt mye og tror de selv er helgene. .... Og det er nok dette mange ateister reagerer på. 

Jeg vil nok tro at for de aller fleste ateister så er det helt ok at andre tror på en religion så lenge man oppfører seg, ikke presser religionen på andre og forstår og aksepterer at vi er ulike med ulike synspunkter. 

I tillegg har religion ført med seg mye vondt. Kriger, voldtekter, massedrap etc. Visste du i tillegg at i enkelte religioner/tolkning av religionen er det ok å voldta, drepe, steine etc? Det er blant den religionen som vokser mest. Bare se i nabolandet vårt Sverige som et godt eksempel. Jeg ville ikke ha jublet for høyt for at enkelte religioner vokser. 

Men samtidig så er årsaken til økningen sammensatt og langt i fra reell slik du tolker det. Du må sette deg litt inni hvorfor antallet øker. 

Og når du trekker frem bevis finnes det ikke ett eneste bevis på at Gud finnes. Det er bevis nok for min del. Anonymkode: 80d0e...05b

Mange ateister, også her på KG er jo mostandere av religion og mener det bør avskaffes.

 

Ateismen har medført mye vold, krig og lidelser der statsateisme har blitt praktisert. Fra Kina, Nord-Korea idag hvor religiøse drepes og tortureres til å oppgi troen sin til revolusjonære Frankrike hvor terroren ble offentlig politikk og prester ble puttet i giljotinene og tusenvis ble drept. Og Sovjetunionen hvor millioner døde under statsateismen. Ingen har blitt drept grunnet religion, mange av krigene ble utført av sekulære konger som presset kirken til å støtte dem.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Religiøse er ikke egoistiske, egoismen er en konsekvens av den økende andelen ateister som kun ser sin egen navle og ingentng annet. Hatet skaper ateister med nedsettende ordbruk og hån av religiøse.

 

Religion er ikke tull, det er ateismen som er tull. Å tru på Darwins fyllerør om at mennesker utviklet seg fra aper og at universet ble til ut av ingenting finnes ikke noe empirisk bevis for. Ateismen er heldigvis på vei ned og vekk på verdensbasis, med veksten av kristendommen og Islam rundt om i verden.

Anonymkode: b1e5b...40b

Dette er også feil. Ikke alle ateister tror vi stammer fra apene, inkl meg selv. Jeg har ingen tanker om hvor vi stammer fra. Eneste jeg vet er at en Gud ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Onde handlinger gjør at en går fortapt, altså brudd på Bibelens regler. Enkelt og greit.

Anonymkode: b1e5b...40b

Feil. Nåden baseres på tro, ikke på gjerninger. Gjerninger gir ikke adgang til himmelriket, tro gjør ❤️

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også feil. Ikke alle ateister tror vi stammer fra apene, inkl meg selv. Jeg har ingen tanker om hvor vi stammer fra. Eneste jeg vet er at en Gud ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Du vet ikke at Gud ikke finnes. Du tror han ikke finnes. Hvis du mener man ikke kan bevise at han finnes, kan man da bevise at han ikke finnes? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg vet er at en Gud ikke finnes. 

Ingen vet dette, man tror. Å påstå bastant at Han ikke finnes er slik arroganse som gjør at mange forrakter ateister.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorilla skrev:

Du vet ikke at Gud ikke finnes. Du tror han ikke finnes. Hvis du mener man ikke kan bevise at han finnes, kan man da bevise at han ikke finnes? 

Kan jeg bevise at drager ikke finnes? Det er så mange tegninger og historier, kan jeg benekte dette?
Kan jeg bevise at de finnes? Er det mulig for et tre tonn flygende dyr å kaste ild? Jeg er fremdeles på samme punkt, jeg har bare historier og tegninger. Myter og sagn.

Anonymkode: d71c6...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den religionen som øker mest er muslimer. I Norge synker antall religiøse. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Antall religiøse stiger i Norge, nettopp på grunn av muslimsk innvandring. I Sverige har muslimene nettopp startet et nytt politisk parti. Regn med at muslimske lover blir dominerende, og at både kristne og ateister vil bli forfulgt. Voldbølgen i Oslo har trekk av religiøst motivert forfølgelse, det er for det meste muslimske menn som angriper nordmenn på bakgrunn av at vi for dem er vantro.

Hvorfor har du stemt frem denne utviklingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gorilla skrev:

Du vet ikke at Gud ikke finnes. Du tror han ikke finnes. Hvis du mener man ikke kan bevise at han finnes, kan man da bevise at han ikke finnes? 

Jo, jeg vet at ikke Gud finnes. Akkurat som jeg vet at bigfoot, julenissen og tannfeer ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...