Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Gud gir dem som ikke har hørt om han sjansen på dommedag

Anonymkode: b1e5b...40b

Hvor står det? Det er en voldsom forenkling fra barnebibelen du driver med uansett hvis du tror at trosbekjennelsen holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

Endret av Kjæregutt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kristne lever likevel gode moralske liv i tråd med Bibelen til tross for dette, i motsetning til ikke-religiøse som er overrepresentert hva fyll, vold, drap og annen umoralsk oppførsel anngår.

Anonymkode: b1e5b...40b

Det er faktisk helt feil, vis den statistikken! Tom forskning på barn viser at barn med sekulær og humanistisk oppdragelse har bedre utviklet empati og er dermed «snillere» enn de som er religiøst oppdratt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pautina skrev:

Det er faktisk helt feil, vis den statistikken! Tom forskning på barn viser at barn med sekulær og humanistisk oppdragelse har bedre utviklet empati og er dermed «snillere» enn de som er religiøst oppdratt.

Viser til erfaring basert på samfunnet rundt oss, ateister drikker seg fulle, dreper med kniv, banker opp tilfeldige etc. slikt driver ikke moralske kristne med. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser til erfaring basert på samfunnet rundt oss, ateister drikker seg fulle, dreper med kniv, banker opp tilfeldige etc. slikt driver ikke moralske kristne med. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Troll🙂Empirisme er ikke lov i en debatt🙂

Endret av pautina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke-troende skal for evig og alltid brenne i Helvete. 

Ok. 

Så jeg si det:

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

Og det er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser ikke til statistikker, viser heller til hva man ser rundt om i samfunnet. Kristne er ikke de som drikker seg stupfulle hver helg og banker opp andre mennesker eller dreper noen med kniv, det er heller ikke kristne som voldtar kvinner i fylla. Kristne er opptatt av å følge Bibelen og holder seg til skikkelig moralsk oppførsel, ateister har ingen slike regler å følge, og resultatet blir deretter.

Anonymkode: b1e5b...40b

Ok, så det er noe du tror, som de fleste kristne er gode på. 

Jeg vet om flere kristne som drikker. Jeg vet om flere ateister som ikke drikker inkl meg selv, samboeren min og flere venner. Ei heller er de voldelige, dreper, voldtar eller lignende. 

Og hvordan vet du religionene til kriminelle? 🤦‍♀️

Ateister er også generelt mer intelligente enn troende. Ateister lever etter lovverket og normal folkeskikk. Man trenger ikke en manipulerende og grusom bibel for å skille mellom rett og galt. Bare hovedinnlegget er jo en slags trussel.

De mest grusomme tragediene som mennesker har gjort mot andre, er blant kristne. Massevoldtekter, barnemishandling, kriger, misbruk av barn. 

Og du, bibelen er ikke god. Den oppmuntrer til barnedrap, massedrap, voldtekt etc. 

 

 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk ateister å ty til slike hånlige kommentarer når dere mangler argumenter. Så utrolig forutsigbart.

Anonymkode: b1e5b...40b

Ha ha, sier du som kaller ateister mordere, voldelig etc 😂 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så det er noe du tror, som de fleste kristne er gode på. 

Jeg vet om flere kristne som drikker. Jeg vet om flere ateister som ikke drikker inkl meg selv, samboeren min og flere venner. Ei heller er de voldelige, dreper, voldtar eller lignende. 

Og hvordan vet du religionene til kriminelle? 🤦‍♀️

Ateister er også generelt mer intelligente enn troende. Ateister lever etter lovverket og normal folkeskikk. Man trenger ikke en manipulerende og grusom bibel for å skille mellom rett og galt. Bare hovedinnlegget er jo en slags trussel.

De mest grusomme tragediene som mennesker har gjort mot andre, er blant kristne. Massevoldtekter, barnemishandling, kriger, misbruk av barn. 

Og du, bibelen er ikke god. Den oppmuntrer til barnedrap, massedrap, voldtekt etc. Anonymkode: 80d0e...05b

Mulig det, men ateister er altså overrepresentert blant fylliker, voldsmenn, drapsmenn og liknende.Kristne driver ikke med slikt, da hadde de ikke vært kristne.

 

De verste overgrepene i historien har skjedd i statsateistiske land som Kina, Sovjet og liknende hvor titalls millioner mennesker ble drept av regimene, mange fordi de trodde på Gud, ikke på dem.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ha ha, sier du som kaller ateister mordere, voldelig etc 😂 

Anonymkode: 80d0e...05b

Les en gang til du. Sier ikke at alle ateister gjør det, men de er overrepresentert da de ikke har noen moral som hindrer dem slik kristne har.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kristen synes det gjør ordentlig vondt å lese hånlige kommentarer og latterliggjøring om noe som er så vakkert, godt og verdifullt for meg, og som har vært en del av min tilhørighet og identitet hele livet mitt. 😢
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg som kristen synes det gjør ordentlig vondt å lese hånlige kommentarer og latterliggjøring om noe som er så vakkert, godt og verdifullt for meg, og som har vært en del av min tilhørighet og identitet hele livet mitt. 😢
 

Hvis det virkelig gjør vondt, ignorerer du... :)

 

Anonymkode: d71c6...64f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bibelen er ikke god

?

Seriøst, hvordan kan en bok ikke være god?

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men ateister er altså overrepresentert blant fylliker, voldsmenn, drapsmenn og liknende.Kristne driver ikke med slikt, da hadde de ikke vært kristne.

 

De verste overgrepene i historien har skjedd i statsateistiske land som Kina, Sovjet og liknende hvor titalls millioner mennesker ble drept av regimene, mange fordi de trodde på Gud, ikke på dem.

Anonymkode: b1e5b...40b

?????

Kina en statsateistiske land?

De kristne brente biblioteket i Alexandria, og de spanske og engelske kristne massakrerte indianere.
Store kristne imperier kjempet 9 korstog mot arabere og jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere forstår ikke! Dere må åpne hjertet deres og ta i mot Guds kjærlighet. Det er mye hån i innleggene deres. Hvem er dere til å stille spørsmål ved Guds ord? Dere har aldri opplevd å føle Kraften av Guds enorme kjærlighet. Det er en stor skam å se på livsførselen til ikke-troende. Men det verste, vet dere hva det er? Dere viser ikke et snev av anger! Dere er totalt ignorante og driter i alt annet enn dere selv!  Dere har ikke peiling på det enorme Jesu offer. Han døde for DERE! Forstår dere hva dette handler om eller? Dere vil få straff på dommens dag. Det vil gå dere dårlig hvis dere ikke åpner opp for Guds enorme kjærlighet til alle mennesker.

Anonymkode: d61a6...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det, men ateister er altså overrepresentert blant fylliker, voldsmenn, drapsmenn og liknende.Kristne driver ikke med slikt, da hadde de ikke vært kristne.

 

De verste overgrepene i historien har skjedd i statsateistiske land som Kina, Sovjet og liknende hvor titalls millioner mennesker ble drept av regimene, mange fordi de trodde på Gud, ikke på dem.

Anonymkode: b1e5b...40b

Nok engang, hvordan vet du at de kriminelle er ateister? Visste du det finnes langt flere kristne, muslimer, buddhister etc enn ateister? Og religion er mange av årsakene bak kriger? At de værste menneskene hersket og gjort stor skade er religiøse? Blant annet Hitler, Josef Stalin..... 

Ok, la oss ta et lite regnestykke. Det finnes røflig 150 millioner ateister i verden. Vi er ca 7,7 milliarder mennesker på jorden. Og du mener ateister er overrepresentert når det kommer til kriminelle? Det vil si at ALLE, absolutt alle ateister MÅ være kriminelle. Jeg er ikke det, ikke mine venner eller bekjente. Likevel vil ikke ateister være i nærheten av å overrepresentere kriminaliteten i verden. You see? 

Islam er den voldligste religionen i både skrift og praksis. Men likevel regner du ateister som mer voldelig? Både islam og kristendommen oppfordrer til vold, drap, voldtekt, steining, mishandling av barn etc. 

 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forstår ikke! Dere må åpne hjertet deres og ta i mot Guds kjærlighet. Det er mye hån i innleggene deres. Hvem er dere til å stille spørsmål ved Guds ord? Dere har aldri opplevd å føle Kraften av Guds enorme kjærlighet. Det er en stor skam å se på livsførselen til ikke-troende. Men det verste, vet dere hva det er? Dere viser ikke et snev av anger! Dere er totalt ignorante og driter i alt annet enn dere selv!  Dere har ikke peiling på det enorme Jesu offer. Han døde for DERE! Forstår dere hva dette handler om eller? Dere vil få straff på dommens dag. Det vil gå dere dårlig hvis dere ikke åpner opp for Guds enorme kjærlighet til alle mennesker.

Anonymkode: d61a6...36b

Vi svarer vel egentlig bare tilbake på innleggene fra enkelte her inne. Hoved innlegget var en trussel. Så blir vi fortalt at ateister er overrepresentert når det kommer til kriminalitet, kun basert på hva personen selv har observert. 

Jeg har venner som er religiøse og som jeg har respekt for. Ikke pga religionene, men forde de holder religionen for seg selv og oppfører seg.

Jeg VET det ikke finnes en gud. Og hadde han eksistert hadde han vært det ondeste vesenet som noen gang hadde eksistert. Da hadde han vært det motsatte av kjærlighet. Jeg ville da heller kommet til helvete enn himmelen med Gud. Usj! 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Familytree skrev:

Kina en statsateistiske land?

Ja, Kina er statsateistisk hvor staten påtvinger borgerne ateismen og forfølger kristne, muslimer og andre troende. Du følger kanskje ikke med i mediene du? Siden du ikke har fått med deg dette.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kun basert på hva personen selv har observert. 

Og basert på medienyhetene, forskning og statistikker om hvordan samfunnet ser ut. Man ser en stygg forverring på mange områder i takt med at stadig flere blir ateister og andelen religiøse har falt.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg VET det ikke finnes en gud. Og hadde han eksistert hadde han vært det ondeste vesenet som noen gang hadde eksistert. Da hadde han vært det motsatte av kjærlighet. Jeg ville da heller kommet til helvete enn himmelen med Gud. Usj! 

Tvert imot, Gud er så god at han gir absolutt alle sjansen til å komme til himmelen. Men det valget må hver enkelt ta selv, velger man slik du har gjort, må man også ta konsekvensen av det.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og basert på medienyhetene, forskning og statistikker om hvordan samfunnet ser ut. Man ser en stygg forverring på mange områder i takt med at stadig flere blir ateister og andelen religiøse har falt.

Anonymkode: b1e5b...40b

Så vis meg dette. 

Jeg har nettopp satt opp et regnestykke hvor påstanden faktisk ikke er fysisk mulig. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...