Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og når det kommer til det med å dømme. Da kan en ta frem eksempelet om kvinnen som ble tatt for å ha bedrevet hor med mange forskjellige menn. Hun skulle steines. Jesus så dette og snakket med de som stod rundt henne. Det endte med at han ba den som var uten synd om å kaste den første stein. 

Dette er en klok og lite hatefull måte av Jesus og si: Mind your own business. Dei for din egen dør først før du går rundt og dømmer folk rundt deg. 

Anonymkode: 3e508...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Vera skrev:

for jeg kan ikke elske noen som er homofile, fordi de begår en dødssynd, samtidig som jeg er pliktet til å elske alle levende vesener 🤷🏻‍♀️

Hvor har du det fra? En hovedtese i den kristne lære er at man skiller synden fra synderen. Du kan altså elske den homofile, men hate det han gjør. Det var det Jesus gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Hvor har du det fra? En hovedtese i den kristne lære er at man skiller synden fra synderen. Du kan altså elske den homofile, men hate det han gjør. Det var det Jesus gjorde.

Ok..så jeg kan ta han med meg i kirken, han er hjertelig velkommen der? Hvordan ville du ha følt deg om noen var med deg, men hatet det heterofile hos deg? Er ikke legning en ganske essensiell del av et menneske? 

Når man elsker et menneske, elsker man hele mennesket, man respekterer og tolerer HELE mennesket, og ikke bare de delene man liker. Det er kjærlighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 3.45, AnonymBruker skrev:

Si følgende

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

------------------------------------

Så enkelt er det faktisk. Evig mørke, brensel og fortapelse vil følge dere som ikke tar i mot Jesus, hans offer for våre synder og hans smerter.  Ikke-troende skal for evig og alltid brenne i Helvete. 

Anonymkode: d61a6...36b

Læren om et brennende helvete er en fornærmelse mot Gud og hans kjærlighet. Ordet helvetet eller uttrykket brennende helvetet står ikke engang i bibelen. Jeg tar opp dette i en egen tråd for de udugelige får evig tilintetgjørelse - ikke evig pine. 

Sjelen kommer ikke til himmelen og ikke til helvetet. Sjelen er dødelig. Se dette verset fra Esekiels bok

«Den sjel som synder, den skal dø.» – Esekiel 18:4,

når vi er døde krever ikke Gud oss til regnskap  se verset fra romerne  

Den som har dødd, er blitt frikjent fra sin synd.» – Romerne 6:7

Endret av Rottenikken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Ok..så jeg kan ta han med meg i kirken, han er hjertelig velkommen der? Hvordan ville du ha følt deg om noen var med deg, men hatet det heterofile hos deg? Er ikke legning en ganske essensiell del av et menneske? 

Når man elsker et menneske, elsker man hele mennesket, man respekterer og tolerer HELE mennesket, og ikke bare de delene man liker. Det er kjærlighet. 

Kristus elsker alle homofile, han ga sitt liv for dem. Det er handlingene, synden, han hater. Men det gjelder alle mennesker, ikke bare homofile, alle som en har vi syndet. Men fordi Jesus elsker mennesket, betalte han for våre overtredelser med sitt liv. Også for enhver homofil, og deg, så fremt du erkjenner den fullkomne kjærligheten som ligger bak Jesu handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Horten Market skrev:

Kristus elsker alle homofile, han ga sitt liv for dem. Det er handlingene, synden, han hater. Men det gjelder alle mennesker, ikke bare homofile, alle som en har vi syndet. Men fordi Jesus elsker mennesket, betalte han for våre overtredelser med sitt liv. Også for enhver homofil, og deg, så fremt du erkjenner den fullkomne kjærligheten som ligger bak Jesu handlinger.

Det er helt riktig. Derfor forventer Jesus at man først må slutte med homofili før han er villig til å nærme seg deg. 

Det var to grunner til at byene Sodoma og Gomorra ble ødelagt. Den ene var vold og den andre grunnen var homofili

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Vera skrev:

Fnis. 

Det er ikke så mange ukene siden jeg var på fest med opptil flere kristne..de var fullere enn meg for å si det slik :danser:

De er ikke skikkelige kristne, for ordentlige kristne følger Bibelen. 

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Horten Market skrev:

Kristus elsker alle homofile, han ga sitt liv for dem. Det er handlingene, synden, han hater. Men det gjelder alle mennesker, ikke bare homofile, alle som en har vi syndet. Men fordi Jesus elsker mennesket, betalte han for våre overtredelser med sitt liv. Også for enhver homofil, og deg, så fremt du erkjenner den fullkomne kjærligheten som ligger bak Jesu handlinger.

Er homofile velkomne i kirken? Jeg snakker om homofile som lever åpent. Homofili er forøvrig ingen handling, det er en legning, på lik linje som heterofili. 

Du sier at Jesus betalte for våre overtredelser med sitt liv - betyr ikke det da at det ikke finnes noen flere synder igjen? De er jo opp og avgjort? Det blir som når man har sonet en dom i fengsel..man er fri når man har gjort opp for seg. Hvis da Gud mente at homofili var en synd - så har jo Jesus sonet ferdig for alle homofile, og homofili er ikke lenger en synd. 

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gå glipp av hele bildet her..for meg er det helt logisk og naturlig at det finnes homofile..fra naturens side! Hvis man tenker på hvor mange barn som er foreldreløse, så passer brikken perfekt i verdensbildet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke skikkelige kristne, for ordentlige kristne følger Bibelen. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Oisann..den ene driver sin egen menighet! Han må nok bare gi opp kallet og hele menigheten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Oisann..den ene driver sin egen menighet! Han må nok bare gi opp kallet og hele menigheten sin.

Det er ikke alle som kaller seg kristne som er ekte kristne eller født på nytt. De er religiøse i det ytre. Det er forskjellen.

Anonymkode: ecf2d...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Vera skrev:

Oisann..den ene driver sin egen menighet! Han må nok bare gi opp kallet og hele menigheten sin.

Alle kan kalle seg noe, men ikke alle er det de hevder. Drikker man seg full er man ikke kristen da dette strider med Bibelen.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan kalle seg noe, men ikke alle er det de hevder. Drikker man seg full er man ikke kristen da dette strider med Bibelen.

Anonymkode: b1e5b...40b

Men da er ikke du kristen heller selv om du kaller deg det. Slik du dømmer andre og lyver her inne strider mot bibelen. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Er homofile velkomne i kirken? Jeg snakker om homofile som lever åpent. Homofili er forøvrig ingen handling, det er en legning, på lik linje som heterofili.

Sodomi er syndig, uansett om du er homofil eller heterofil. Det er handlinger som er syndige, ikke legning.

Sitat

Du sier at Jesus betalte for våre overtredelser med sitt liv - betyr ikke det da at det ikke finnes noen flere synder igjen? De er jo opp og avgjort?

Jesus tar regningen for alle som er villige til å la ham la ham betale. Hvis du tror Jesus kan betale for deg, innebærer det at du tror han er syndfri, for bare den som ikke har syndet selv, kan gjøre opp for andre. Og da tror du at Jesus er Gud, for bare Gud er syndfri. Og hvis du tror Gud betaler for deg med sitt eget blod, da tillegger du Gud fullkommen kjærlighet. Da er du en troende kristen som har fått alle overtredelser tilgitt. Når Gud da ser på den nye deg, ser han sin sønn elskede Jesus Kristus, for du og Kristus har blitt ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er ikke du kristen heller selv om du kaller deg det. Slik du dømmer andre og lyver her inne strider mot bibelen. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Jeg verken dømmer eller lyver og er kristen imotsetning til mennesker som drikker seg fulle om strider med Bibelens vers som advarer mot drukkenskap

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg verken dømmer eller lyver og er kristen imotsetning til mennesker som drikker seg fulle om strider med Bibelens vers som advarer mot drukkenskap

Anonymkode: b1e5b...40b

Jo du gjør jo det i stor grad. Du kan ikke kalle deg kristen med en slik oppførsel. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo du gjør jo det i stor grad. Du kan ikke kalle deg kristen med en slik oppførsel. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Jeg verken dømmer eller lyver, men du er tydligvis mer opptatt av min person enn tema. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

49 minutter siden, Horten Market skrev:

Sodomi er syndig, uansett om du er homofil eller heterofil. Det er handlinger som er syndige, ikke legning.

Jesus tar regningen for alle som er villige til å la ham la ham betale. Hvis du tror Jesus kan betale for deg, innebærer det at du tror han er syndfri, for bare den som ikke har syndet selv, kan gjøre opp for andre. Og da tror du at Jesus er Gud, for bare Gud er syndfri. Og hvis du tror Gud betaler for deg med sitt eget blod, da tillegger du Gud fullkommen kjærlighet. Da er du en troende kristen som har fått alle overtredelser tilgitt. Når Gud da ser på den nye deg, ser han sin sønn elskede Jesus Kristus, for du og Kristus har blitt ett.

Hva i all verden har sodomi med innlegget mitt å gjøre? 

Du svarer ikke på spørsmålene mine. Du pleier å være særdeles flink på å argumentere og få frem poeng..hvorfor snakker du andres språk når det kommer til religion? Er det lov å si at jeg er overrasket over at akkurat du virker så totalt hengiven til religion? Og det er ikke ment som brukerdebatt. Jeg er bare overrasket. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Hva i all verden har sodomi med innlegget mitt å gjøre?

sodomi m1 (av Sodoma, jamfør 1. Mos 19) avvikende seksuell adferd, særlig om analt samleie og kjønnslig omgang mellom menneske og dyr

Sitat

Du svarer ikke på spørsmålene mine.

Mener jeg har svart på dine vesentlige innvendinger. Jeg har kanskje ikke vært klar nok?

Sitat

Ok..så jeg kan ta han med meg i kirken, han er hjertelig velkommen der? Hvordan ville du ha følt deg om noen var med deg, men hatet det heterofile hos deg? Er ikke legning en ganske essensiell del av et menneske?

Ja, du kan ta med synderen til kirken, alle syndere er velkomne der. Også homofile.

De fleste heterofile har hatt flere partnere, det er også synd som har grunnlag i legning.

Sitat

Er det lov å si at jeg er overrasket over at akkurat du virker så totalt hengiven til religion?

En viktig presisering: Ikke religion generelt, men den kristne tro spesielt. Hvorfor vil nok bli tydeligere etter hvert om vi fortsetter debatten.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Viser til erfaring basert på samfunnet rundt oss, ateister drikker seg fulle, dreper med kniv, banker opp tilfeldige etc. slikt driver ikke moralske kristne med. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Her et et innlegg hvor du både lyver og dømmer. Du er også ufin i kommentarene dine. Ikke særlig kristent. 

Jeg er ateist og har flere venner og bekjente som er det. Ingen av disse drikker seg fulle, dreper, voldtar eller banker opp folk. Akkurat nå er det vel en annen gruppe folk som er overrepresentert i denne statistikken, og det er ikke ateister. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg verken dømmer eller lyver, men du er tydligvis mer opptatt av min person enn tema. 

Anonymkode: b1e5b...40b

Du er svært opptatt av å fremstille ateister som mordere, voldelige, umoralske etc, mens du er den som har opptredd mest umoralsk her i denne diskusjonen og tror at fordi du kaller deg kristen så er du bedre enn andre. Du får frem poenget mitt så innmari godt med hva du skriver, men ser det ikke selv. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her et et innlegg hvor du både lyver og dømmer. Du er også ufin i kommentarene dine. Ikke særlig kristent. 

Jeg er ateist og har flere venner og bekjente som er det. Ingen av disse drikker seg fulle, dreper, voldtar eller banker opp folk. Akkurat nå er det vel en annen gruppe folk som er overrepresentert i denne statistikken, og det er ikke ateister. 

Det er ikke ufint, det er sannheten. Skrev aldri at alle ateister gjør det, de er derimot overrepresentert. Kristne driver i stor grad ikke med slikt da vi har Bibelen vi ønsker å følge.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...