Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Niks, Gud er svært god som gir alle mennesker den samme muligheten til evig liv. Ingenting av det du beskriver står i nye testamentet som er det kristne følger.

Anonymkode: b1e5b...40b

Evig liv? Jeg ønsker på ingen måte evig liv, det ville vært en straff. Det holder med det livet jeg har på jorden. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evig liv? Jeg ønsker på ingen måte evig liv, det ville vært en straff. Det holder med det livet jeg har på jorden. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Ditt valg, de fleste vil derimot ønske det og tilbringe evigheten med Gud og med familie og venner man har mistet på reisen

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt valg, de fleste vil derimot ønske det og tilbringe evigheten med Gud og med familie og venner man har mistet på reisen

Anonymkode: b1e5b...40b

Så la oss godta premisset om evig liv og at det leves lykkelig der med Gud, familie og venner.  La oss tenke oss at onkelen min misbrukte meg seksuelt fra jeg var tre til jeg var tolv år. Onkelen ble aldri straffet, men ble en «god kristen» på sine eldre dager. La oss videre tenke oss at jeg var gift med en vi kan kalle Arne. Vi får en datter sammen. Senere er Arne er utro med Cesilie. Jeg vet ikke om Cesilie, og heller ikke om barnet de får, en sønn.
 

Dessverre dør Arne når han er 41, fordi han ble påkjørt av en bil. Arne så ansiktet til sjåføren før han ble påkjørt, det er det siste han husker. Bilføreren stikker av. Cesilie og sønnen hennes sørger resten av livet. Datteren vår, pappadalten, er knust, så knust at hun, etter årevis med narkotikamisbruk tar en overdose og dør. 
 

Etter å ha vært enke i ti år, treffer jeg Bent. Han er en fantastisk mann, vi har et godt ekteskap, og i alderdommen blir jeg og Bent (og Cesilie og sønnen) kristne. Vi tar imot Jesus som det står i overskriften. Det jeg ikke vet, er at Bent var han som kjørte på og drepte Arne.

Onkel, Cesilie, sønnen, Bent og jeg dør, og kommer til himmelen. Hvilken familie er vi med?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt valg, de fleste vil derimot ønske det og tilbringe evigheten med Gud og med familie og venner man har mistet på reisen

Anonymkode: b1e5b...40b

Jeg kjenner ingen som ønsker evig liv hvor man er bevisst. Jeg tenker nå heller det refereres til evig liv ved at vi gir energi til andre organismer som lever og lever videre i andres hjerte. Som de sier i begravelse fra jord har du kommet til jord skal du bli. Min sjel følger meg til graven. Brutalt, ja, men sånn er det nå. Når jeg dør er jeg borte. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ingen som ønsker evig liv hvor man er bevisst. Jeg tenker nå heller det refereres til evig liv ved at vi gir energi til andre organismer som lever og lever videre i andres hjerte. Som de sier i begravelse fra jord har du kommet til jord skal du bli. Min sjel følger meg til graven. Brutalt, ja, men sånn er det nå. Når jeg dør er jeg borte. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Det er ikke det det betyr, kroppen blir til jord, men sjelen går til himmelen.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det det betyr, kroppen blir til jord, men sjelen går til himmelen.

Anonymkode: b1e5b...40b

For min del går ikke sjelen til himmelen. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
På 18.11.2019 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det det betyr, kroppen blir til jord, men sjelen går til himmelen.

Anonymkode: b1e5b...40b

Hva er sjelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har valget mellom å tilbe den bibelske psykopat-guden som i titalls tusener av år torturerte random folk i midtøsten, som bestemte seg for å fucke med jødene og rote dem bort i ørkenen i 40 år fordi han kjedet seg, og som så i et anfall av god gammaldags midtlivskrise bestemte seg for å bli en bedre gud (jammen på tide!) ved å gjøre en tilfeldig valgt kvinne gravid (glemte å spørre om samtykke..) for så å lage et intrikat plott der folk skulle ta livet av guds sønn etc ad nauseum (jeg mener: Han kunne bare kunngjort at "jeg har bestemt meg for å bli en ny og bedre gud. Men neida: det er for lite moro)

Så enten kan jeg tilbe han. 

Eller så havner jeg hos djevelen?

Hvordan, ts, mener du at djevelen kan være verre enn den kristne gud? :klo: 

Mer fucka enn han fyren i bibelen blir man nemlig ikke. :hoho: 

neitakk! ;)

Anonymkode: 4f39b...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Viser ikke til statistikker, viser heller til hva man ser rundt om i samfunnet. Kristne er ikke de som drikker seg stupfulle hver helg og banker opp andre mennesker eller dreper noen med kniv, det er heller ikke kristne som voldtar kvinner i fylla. Kristne er opptatt av å følge Bibelen og holder seg til skikkelig moralsk oppførsel, ateister har ingen slike regler å følge, og resultatet blir deretter.

Anonymkode: b1e5b...40b

Neida, for det som er så fint med kristne er at de kan voldta og drepe UTEN å være fulle..

Du må våkne opp. 

Jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg lar meg provosere 😂 Men herregud som dette provoserer! Jeg tipper at guden din ikke liker at du ser på deg selv som bedre enn andre mennesker, og opphøyer deg selv til et menneske som kan dømme andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vera skrev:

Neida, for det som er så fint med kristne er at de kan voldta og drepe UTEN å være fulle..

Du må våkne opp. 

Jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg lar meg provosere 😂 Men herregud som dette provoserer! Jeg tipper at guden din ikke liker at du ser på deg selv som bedre enn andre mennesker, og opphøyer deg selv til et menneske som kan dømme andre. 

Men det skjer altså sjeldent, ateister på fylla uten noen moral eller hemninger er farlige. Klart vi kan heve oss over dere.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det skjer altså sjeldent, ateister på fylla uten noen moral eller hemninger er farlige. Klart vi kan heve oss over dere.

Anonymkode: b1e5b...40b

Sjeldent? Du må lese historien din kjære deg. Det skal godt gjøres å ta livet av flere enn hva kristendommen har klart. 

Og at kristne ikke drikker? Skal det være en spøk? 

Jeg liker ikke mennesker som føler at de har så stor makt at de tror de kan dømme og bestemme hvordan andre mennesker skal leve. Det er ikke et godt menneske. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Sjeldent? Du må lese historien din kjære deg. Det skal godt gjøres å ta livet av flere enn hva kristendommen har klart. 

Og at kristne ikke drikker? Skal det være en spøk? 

Jeg liker ikke mennesker som føler at de har så stor makt at de tror de kan dømme og bestemme hvordan andre mennesker skal leve. Det er ikke et godt menneske. 

 

Ingen hevdet at vi ikke drikker, bare at vi ikke drikker oss fulle. Det står nemlig i Bibelen at vi ikke skal gjøre, og de fleste kristne følger dette. Ateister har ingen moral eller hemninger, drikker seg fulle og begår vold og annet i fylla.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Religiøse er ikke egoistiske, egoismen er en konsekvens av den økende andelen ateister som kun ser sin egen navle og ingentng annet. Hatet skaper ateister med nedsettende ordbruk og hån av religiøse.

 

Religion er ikke tull, det er ateismen som er tull. Å tru på Darwins fyllerør om at mennesker utviklet seg fra aper og at universet ble til ut av ingenting finnes ikke noe empirisk bevis for. Ateismen er heldigvis på vei ned og vekk på verdensbasis, med veksten av kristendommen og Islam rundt om i verden.

Anonymkode: b1e5b...40b

Du svarer ikke på det essensielle i innlegget hennes/hans. Det med å dømme andre mennesker. 

Vil du ikke si at dette er et merkelig fenomen? Man skal elske og ære sin neste..bare ikke alle? Det er det jeg skjønner aller minst ved kristendommen. På søndagsgudstjenesten er det tordenprek og trusler om evig pinsel om du ikke følger de 10 bud..men om man følger de 10 bud, så bryter man jo samtidig de 10 bud. For i følge de 10 bud skal jeg elske min neste, men samtidig så er det ikke lov å være homofil, da kommer man til helvetet..

Så, om jeg da elsker min neste, og han er homofil..hva skjer da?? Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal forholde meg til? For jeg skal jo elske min neste, og alt levende her på jord..men jeg bryter jo budet når homofile inkluderes i dette? For de er jo også levende vesener? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen hevdet at vi ikke drikker, bare at vi ikke drikker oss fulle. Det står nemlig i Bibelen at vi ikke skal gjøre, og de fleste kristne følger dette. Ateister har ingen moral eller hemninger, drikker seg fulle og begår vold og annet i fylla.

Anonymkode: b1e5b...40b

Fnis. 

Det er ikke så mange ukene siden jeg var på fest med opptil flere kristne..de var fullere enn meg for å si det slik :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si dette. Jeg er kristen og jeg tror på Jesus❤️. Men noe jeg ikke liker ved dette innlegget er følgende. En kan ikke skrive ned en bønn om å bli kristen for å i neste sekund true med helvete og pinsle. Jesus vil at vi skal tro på han, men ikke bare tro for å unngå helvete. Det er en måte inn i kristendommen som er alt for trist. Skal en skremmes inn liksom? 

Der neste jeg må si er at Jesus sitt liv og også hans mirakler er dokumentert og skrevet om i mange mange historiske tekster, ikke bare i Bibelen. Til og med botanikken i Bibelen og navn på uviktige høvdinger og ledere er nevnt der. Fakta er etterprøvd og har vist seg å stemme i svært mange tilfeller. Til og med ateistiske historikere bekrefter at Jesus levde og at han døde på korset. Det eneste ateistene nekter for er så klart at han stod opp igjen. Noe som er logisk fordi da måtte de jo vedkjent seg en Guddom eller noe uforståelig. Også Jesu oppstandelse er skrevet om i mange historiske tekster i tillegg til bibelen. Jeg mener å huske det var 18 helt forskjellige historiske tekster( ikke bare bibelen) der han ble omtalt etter hans død. Ved en annen type historisk begivenhet ville 18 ulike kilder vært svært god dokumentasjon, men siden mange ikke vil vedkjenne at det kan finnes en Gud blir ikke disse godtatt. 

Jeg vil oppfordre alle som leser her inne om å oppsøke kunnskap. Ikke hatefull, men god. 

Anonymkode: 3e508...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 0.01, Hedy Lamarr skrev:

Onkel, Cesilie, sønnen, Bent og jeg dør, og kommer til himmelen. Hvilken familie er vi med?

Godt forsøk! Men som alltid når man ikke setter seg inn i saken, så ... Din familie i Himmelen er ikke din kjødelige familie, men din familie i troen. De troende blir forenet i fullkommen kjærlighet.

4 minutter siden, Vera skrev:

Så, om jeg da elsker min neste, og han er homofil..hva skjer da?? Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal forholde meg til? For jeg skal jo elske min neste, og alt levende her på jord..men jeg bryter jo budet når homofile inkluderes i dette? For de er jo også levende vesener?

Hvordan bryter du budet? Du bommer fordi du blander erotikk med kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Godt forsøk! Men som alltid når man ikke setter seg inn i saken, så ... Din familie i Himmelen er ikke din kjødelige familie, men din familie i troen. De troende blir forenet i fullkommen kjærlighet.

Hvordan bryter du budet? Du bommer fordi du blander erotikk med kjærlighet.

Hæ? Hva har erotikk med dette? Om jeg har en venn eller en i familien som er homofil, og jeg skal leve etter de 10 bud OG bibelen, så bryter jeg de 10 bud..for jeg kan ikke elske noen som er homofile, fordi de begår en dødssynd, samtidig som jeg er pliktet til å elske alle levende vesener 🤷🏻‍♀️

Endret av Vera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...