Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Horten Market skrev:

Antall religiøse stiger i Norge, nettopp på grunn av muslimsk innvandring. I Sverige har muslimene nettopp startet et nytt politisk parti. Regn med at muslimske lover blir dominerende, og at både kristne og ateister vil bli forfulgt. Voldbølgen i Oslo har trekk av religiøst motivert forfølgelse, det er for det meste muslimske menn som angriper nordmenn på bakgrunn av at vi for dem er vantro.

Hvorfor har du stemt frem denne utviklingen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lQnEo/sterk-oekning-i-andel-ikke-troende-i-norge

Antallet troende synker. 

Jeg har ikke stemt frem denne utviklingen, snarere tvert imot. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lQnEo/sterk-oekning-i-andel-ikke-troende-i-norge

Antallet troende synker. 

Jeg har ikke stemt frem denne utviklingen, snarere tvert imot. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Et midlertidig problem, andelen troende vil øke igjen ettersom vi føder flere barn enn navlebeskuende ateister

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
21 timer siden, Candiru skrev:

Tenk om hun var det? Alle gjør narr av henne og tenker at hun selvfølgelig juger. Men tenk om det kom en alien (engelen som beskrives i bibelen) Og befruktet henne med alien dna? Og at Jesus er halvt alien, og det dermed kan forklare alle triksa som Jesus kunne, som helbredelse, gå på vannet, gjøre vann til vin osv. Hadde vært litt moro hvis det var forklaringen på alt.

Har du sett mye History channel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et midlertidig problem, andelen troende vil øke igjen ettersom vi føder flere barn enn navlebeskuende ateister

Anonymkode: b1e5b...40b

Så voksen du er.......

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg vet at ikke Gud finnes. Akkurat som jeg vet at bigfoot, julenissen og tannfeer ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Nei, du TROR han ikke finnes. For du har ikke bevis for at han ikke finnes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
4 minutter siden, Gorilla skrev:

Nei, du TROR han ikke finnes. For du har ikke bevis for at han ikke finnes.

Ærlig talt, jeg tror at Gud finnes, men vår måte å se det på, gjør ham til noen vi har i tankene våre. Våre ideer om Gud, han eller hun  (Anonym) vet at ideen om henne fra Gud ikke finnes. Hovedsakelig, har Gud kjønn? Hvorfor forteller du ham? Å være Gud, jeg tror at "han" ikke trenger å ha kjønn, og dette er ikke noe jeg tenker på å være en svensk ekstremist som bruker nøytrale pronomen, men Gud er ikke mannlig eller kvinnelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så voksen du er.......

Anonymkode: 80d0e...05b

Det er statistisk faktum, det vil bli flere troende og færre ateister de neste tiårene

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gorilla skrev:

Nei, du TROR han ikke finnes. For du har ikke bevis for at han ikke finnes.

Nei, jeg VET han ikke finnes. 

Jo, jeg har nok bevis for at han ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg VET han ikke finnes. 

Jo, jeg har nok bevis for at han ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Hvilke bevis har du for det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Hvilke bevis har du for det?

Jeg har aldri sett han. Oh, ingen har sett han. 

Det finnes ikke et eneste bevis for at han finnes - et så mektig vesenet?!? Det er heller ingenting å bevise når det ikke eksisterer. 

Mye i bibelen er motstridende og henger ikke på grep. 

Hadde han eksistert hadde han vært meget ond. 

Hadde han vært god som kristne tror, hadde ikke verdens vært som den er. Da hadde det heller ikke bibelen oppfordret til barnemord, voldtekter, drap etc. Ei heller hadde et vesenet som var god truet andre til å tro på han. 

Bibelen er en historiefortelling lik som troll og tusser. Det har også en dypere mening, men det er pga kontroll og forklaringer. 

So on so on. Første og andre punkt holder i grunn for meg. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Familytree
6 timer siden, Gorilla skrev:

Nei, du TROR han ikke finnes. For du har ikke bevis for at han ikke finnes.

Jeg er overrasket over at du er kanskje den mest overbeviste personen i Gud eksistens her i tråden, og at dette er ditt eneste argument, hva tenker du på dette? Hvilken er din mening?

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er statistisk faktum, det vil bli flere troende og færre ateister de neste tiårene

Anonymkode: b1e5b...40b

sett filmen "Idiocrazy"? Tar opp problematikken du beskriver.

Anonymkode: ca4b6...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 1.48, Gorilla skrev:

Feil. Nåden baseres på tro, ikke på gjerninger. Gjerninger gir ikke adgang til himmelriket, tro gjør ❤️

Om dette stemmer er jeg glad for å slippe himmelen, hvem vil tilbringe evigheten med Hitler?

Anonymkode: fe55f...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.11.2019 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Hadde han eksistert hadde han vært meget ond. 

Hadde han vært god som kristne tror, hadde ikke verdens vært som den er. Da hadde det heller ikke bibelen oppfordret til barnemord, voldtekter, drap etc. Ei heller hadde et vesenet som var god truet andre til å tro på han. 

Niks, Gud er svært god som gir alle mennesker den samme muligheten til evig liv. Ingenting av det du beskriver står i nye testamentet som er det kristne følger.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

sett filmen "Idiocrazy"? Tar opp problematikken du beskriver.

Anonymkode: ca4b6...1e1

Den beskriver hvordan samfunnet ville blitt om ateistene ble i flertall og fikk styre. Skrekk og gru.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 7.46, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg vet at ikke Gud finnes. Akkurat som jeg vet at bigfoot, julenissen og tannfeer ikke finnes. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Julenissen etc. er skikkelser av denne verden, derfor kan vi vite om de finnes eller ikke. Forestillingen om den kristne Gud er ikke en slik skikkelse. Vi kan bare se det fysiske, fordi våre øyne er avhengig av at det reflekteres lys fra objekter for å se. Skjønner? Alle slags måleapparater baserer seg også på fysiske tilstander og fenomener. Kort sagt er det umulig for oss å måle noe som helst som ikke er et fysisk fenomen. Derfor kan vi aldri vite noe om det ikke-fysiske. Ikke engang om noe slikt finnes.

Forestillingen om den kristne Gud er kun en teoretisk forestilling om et tenkt ikke-fysisk fenomen, og det er det vel ingen kristne som egentlig benekter, all den tid det er et sentralt poeng i den kristne tro at Gud ikke selv er en del av sitt skaperverk. Det er ateister som er opptatt av fysiske bevis på en tenkt, ikke-fysisk forestilling. Om ateistene nå høres idiotiske ut, så er du på rett vei. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2019 at 2:45 AM, AnonymBruker said:

Si følgende

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

------------------------------------

Så enkelt er det faktisk. Evig mørke, brensel og fortapelse vil følge dere som ikke tar i mot Jesus, hans offer for våre synder og hans smerter.  Ikke-troende skal for evig og alltid brenne i Helvete. 

Anonymkode: d61a6...36b

En protestantisk prest sa her om dagen i en artikkel (husker ikke hvilken) at det skremmende hvelvete var oppdiktede løgner fra Satan, slik at folk skal tro at Gud er ond som står å velger hvem som skal brennes og hvem som får ta seg en jordbær-smoothie oppe på skyene.

Hører du til protestantisk tankegang eller katolsk? Eller hvilken retning? 

Anonymkode: 740ee...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...