Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.10.2019 den 3.48, AnonymBruker skrev:

Foretrekker glatt helvete framfor en gud som driter fullstendig i skaperverket sitt,

Anonymkode: 3d2dd...614

Haha så dumt sagt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper da inderlig at de fleste kristne bryter Bibelen. Ellers hadde dere alle vært mordere, drevet med steining, voldtekt, barnemishandling etc. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Intet av dette står i nye testamentet

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker har alltid hatt fri vilje, den ondskapen vi ser rundt oss er resultatet av hvordan de fleste mennesker velger å bruke den. Gud skal rette opp i dette ved å fjerne ondskapen, slik at vi kan leve i en verden uten synd, vold, drap.

Anonymkode: b1e5b...40b

Men kunne ikke Gud gitt menneskene litt mindre ego, litt enklere behov, litt mer tålmodighet med skuffelse og motgang, litt mer innlevelse i andres liv? Da hadde jo aldri fri vilje vært noe problem. Det kan ikke være vår feil at Gud skapte oss som «bastards». 
 

Når Gud skapte babyen som ble til Julius Cæsar, kan han ikke ha ment at det skulle være fred i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sirkelen skrev:

Men kunne ikke Gud gitt menneskene litt mindre ego, litt enklere behov, litt mer tålmodighet med skuffelse og motgang, litt mer innlevelse i andres liv? Da hadde jo aldri fri vilje vært noe problem. Det kan ikke være vår feil at Gud skapte oss som «bastards». 
 

Når Gud skapte babyen som ble til Julius Cæsar, kan han ikke ha ment at det skulle være fred i verden.

Gud forhåndsbestemmer ikke hvordan hvert menneske skal bli, det påvirkes av livene våres og av enkeltpersonen og dens bruk av sin frie viljw.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud forhåndsbestemmer ikke hvordan hvert menneske skal bli, det påvirkes av livene våres og av enkeltpersonen og dens bruk av sin frie viljw.

Anonymkode: b1e5b...40b

Så ettåringen som døde av kreft gjorde det av fri vilje? Likeså sjuåringen som døde i en tsunami? Femåringen som var underærnert på grunn av tørke og nød i landet sitt? Toåringen som døde da en bil kjørte på vogna hun satt i? Tiåringen som havnet i et steinras? Hva med deres frie vilje til å velge å ikke dø? 

Anonymkode: dbdc0...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mange tunge perioder i mitt liv. I noen desperate år forsøkte jeg å be til Gud for å kjenne på denne kjærligheten alle snakker om. Så langt har jeg utelukkende fått pinelse. Det er ingen kraft som får meg til å føle kjærlighet og varme. Dette har gjort meg til ateist i dag. Hvorfor skal jeg tro på noe jeg nå VET ikke eksisterer? Antar at den eneste grunnen til at noen i dag velger å tro på Gud er at de er hjernevasket av skremselspropagandaen som disse misjonærene kommer med. "Tror du ikke på Gud, havner du i helvete" - jaja, jeg lever bare én gang. Når livet mitt tar slutt, gir jeg blanke i hva som skjer når hjertet mitt slutter å slå. 

Anonymkode: 06cef...64a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ettåringen som døde av kreft gjorde det av fri vilje? Likeså sjuåringen som døde i en tsunami? Femåringen som var underærnert på grunn av tørke og nød i landet sitt? Toåringen som døde da en bil kjørte på vogna hun satt i? Tiåringen som havnet i et steinras? Hva med deres frie vilje til å velge å ikke dø? 

Anonymkode: dbdc0...68c

Gud detaljstyrer som sagt ikke livene våre, ei har Han forhåndsbestemt hva som vil skje. Noen ting skjer som følge av påvirkning gjennom livene. Det var poenget.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt mange tunge perioder i mitt liv. I noen desperate år forsøkte jeg å be til Gud for å kjenne på denne kjærligheten alle snakker om. Så langt har jeg utelukkende fått pinelse. Det er ingen kraft som får meg til å føle kjærlighet og varme. Dette har gjort meg til ateist i dag. Hvorfor skal jeg tro på noe jeg nå VET ikke eksisterer? Antar at den eneste grunnen til at noen i dag velger å tro på Gud er at de er hjernevasket av skremselspropagandaen som disse misjonærene kommer med. "Tror du ikke på Gud, havner du i helvete" - jaja, jeg lever bare én gang. Når livet mitt tar slutt, gir jeg blanke i hva som skjer når hjertet mitt slutter å slå. 

Anonymkode: 06cef...64a

Ingen får alt de ber om, Gud er god og vet hva du trenger. Når du gir opp Gud så lett var du nok heller aldri noen skikkelig troende.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud forhåndsbestemmer ikke hvordan hvert menneske skal bli, det påvirkes av livene våres og av enkeltpersonen og dens bruk av sin frie viljw.

Anonymkode: b1e5b...40b

Poenget mitt er at han har gjort menneskene dårlige i utgangspunktet, så dette med fri vilje er kun en bortforklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen får alt de ber om, Gud er god og vet hva du trenger. Når du gir opp Gud så lett var du nok heller aldri noen skikkelig troende.

Anonymkode: b1e5b...40b

Nok engang - Hadde han eksistert hadde han vært det ondeste vesenet som hadde eksistert. Jeg hadde aldri klart å sett på noen andre pines, ha det vondt uten å gjøre noe. At en med så stor makt klarer det og dere bortforklare det med fri vilje vitner om hvor lite selvtenkene dere er. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok engang - Hadde han eksistert hadde han vært det ondeste vesenet som hadde eksistert. Jeg hadde aldri klart å sett på noen andre pines, ha det vondt uten å gjøre noe. At en med så stor makt klarer det og dere bortforklare det med fri vilje vitner om hvor lite selvtenkene dere er. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Det er ikke ondskap, det er det stikk motsatte. Gud liker ikke av vi lider grunnet valgene vi tar, men godtar det fordi vi har fri vilje. Og Han vil heller ikke sitte å se på for alltid, planen Hans er allerede klar: en dag vil alt det onde fjernes.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ondskap, det er det stikk motsatte. Gud liker ikke av vi lider grunnet valgene vi tar, men godtar det fordi vi har fri vilje. Og Han vil heller ikke sitte å se på for alltid, planen Hans er allerede klar: en dag vil alt det onde fjernes.

Anonymkode: b1e5b...40b

Hvis han ikke liker det, hvorfor fortsette? Jeg klarer det ikke, hvorfor klarer han det?  Og nei, alle har ikke fri vilje. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ondskap, det er det stikk motsatte. Gud liker ikke av vi lider grunnet valgene vi tar, men godtar det fordi vi har fri vilje. Og Han vil heller ikke sitte å se på for alltid, planen Hans er allerede klar: en dag vil alt det onde fjernes.

Anonymkode: b1e5b...40b

Hva er så fantastisk med å fjerne det onde han selv har skapt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 1.18, AnonymBruker skrev:

Gud lar ikke folk lide, det er mennesker som skaper lidelse med vår bruk av den frie viljen vi har fått.

Anonymkode: b1e5b...40b

Så et lite barn med kreft som kjemper fortvilt for livet med store smerter, har kreft fordi han/hun "bruker den frie viljen"? Fortell meg hvorfor guden din lar et bittelite uskyldig barn lide. 

Og ikke kom med pjattet om at guden din har "en plan". 

Anonymkode: 10c63...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sønnen min løp rett ut i trafikken her om dagen. Jeg stoppet ham selvsagt ikke, for jeg vil jo at han skal ha fri vilje.

Anonymkode: e3346...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 3.45, AnonymBruker skrev:

Si følgende

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

------------------------------------

Så enkelt er det faktisk. Evig mørke, brensel og fortapelse vil følge dere som ikke tar i mot Jesus, hans offer for våre synder og hans smerter.  Ikke-troende skal for evig og alltid brenne i Helvete. 

Anonymkode: d61a6...36b

Hva er dette for slags misjonering på ett diskusjonsforum? 

Kunne tro du representerte en diktaturstat med budskapet ditt. 

Anonymkode: 03498...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Så et lite barn med kreft som kjemper fortvilt for livet med store smerter, har kreft fordi han/hun "bruker den frie viljen"? Fortell meg hvorfor guden din lar et bittelite uskyldig barn lide. 

Og ikke kom med pjattet om at guden din har "en plan". 

Anonymkode: 10c63...00e

Gud lar ikke mennesker lide, Gud gav ikke barnet kreft og blander seg heller ikke opp i verdens affærer. Men før eller siden skal alt det onde vekk, sult, nød, sykdom, død skal alt vekk

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Sønnen min løp rett ut i trafikken her om dagen. Jeg stoppet ham selvsagt ikke, for jeg vil jo at han skal ha fri vilje.

Anonymkode: e3346...efa

Da er du en dårlig forelder isåfall.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...