Gå til innhold

Ta i mot Jesus som Guds sønn du også.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvert imot, andelen ateister vil falle de neste tiårene på verdensbasis, religiøse føder flere barn enn ikke-relgiøse, som ikke engang føder mange nok til å reprodusere seg. Ateister er tydeligvis ikke så smarte som dere trur når dere må ty til intolerante utspill og nedlatende og nedsette ordlag om andres tro fremfor å komme med argumenter for deres syn.

 

Truer ikke, bare påpeker hva konsekvensen vil være om min tro viser seg å være rett. Da har dere kastet bort muligheten til evig liv, og vil måtte ta konsekvensene av det, ikke nødvendigvis helvete som i en varm plass og røde pyjamaser, men som i fravær av Gud og aldri få muligheten til å gjenoppstå.

Anonymkode: b1e5b...40b

Om religiøse føder flere barn har lite å si. Om man så er vokst opp med religiøse foreldre så vil det ikke si man blir religiøs selv. 

Du tviler jo på din egen religion "Truer ikke, bare påpeker hva konsekvensen vil være om min tro viser seg å være rett."

Jeg har ikke lyst å ha evig liv. Når jeg dør er jeg dø, og det er helt ok for min del. Sånn er livet. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud lar ikke folk lide, det er mennesker som skaper lidelse med vår bruk av den frie viljen vi har fått.

Anonymkode: b1e5b...40b

Jo, hvis gud hadde eksistert hadde han stått å sett på at mennesker lider og den frie viljen deres er frarøvet. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal bare vite at jeg har medfølelse for hvor syke dere ateister og ikke-troende er i hodet deres. Og selv ikke den dårlige oppførselen deres var nok for Jesus, for han ba om tilgivelse for dere vantro, for dere vet ikke hva dere gjør. Jeg tror personlig at Satan har tatt bolig i dere. Setter dere dere foran Guds vilje, sier dere faktisk at Guds vilje ikke er fullkommen. Dere forstår ikke at alle innfall dere får der dere innbiller dere at dere er fullkomne, gode og selvstendige individer er Satans hvisking i øret deres for å undergrave behovet for Gud. Ja, for dere er så sterke, hva? FEIL!! Dere er manipulerte inn i vranglære! Dere forstår jo ingenting av det som foregår. Tror dere at dere tenke selvstendige tanker? Å, dere er så tøffe som håner og spotter Guds godhet og Jesu offer der dere sitter og innbiller dere at dere er frie og moderne individer. En gjeng retningsløse lam som ikke forstår Satan som har sådd stygge tanker i hodet deres. Hvem står egentlig bak fristelsene? Kan dere ikke begynne å tenke selv?

Anonymkode: d61a6...36b

Om man får slike tanker og holdninger om man velger å tro på Gud,  ja da står jeg over. Jeg er rystet over det du påstår og sier og for meg høres det ut som om det er deg Satan har tatt bolig i. Da foretrekker jeg å fortsette og være agnostiker.  

Anonymkode: 19d18...343

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man får slike tanker og holdninger om man velger å tro på Gud,  ja da står jeg over. Jeg er rystet over det du påstår og sier og for meg høres det ut som om det er deg Satan har tatt bolig i. Da foretrekker jeg å fortsette og være agnostiker.  

Anonymkode: 19d18...343

Satan hvisker meg i øret at innlegget du siterer er hysterisk morsomt 😅

Rene ord for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om religiøse føder flere barn har lite å si. Om man så er vokst opp med religiøse foreldre så vil det ikke si man blir religiøs selv. 

Du tviler jo på din egen religion "Truer ikke, bare påpeker hva konsekvensen vil være om min tro viser seg å være rett."

Jeg har ikke lyst å ha evig liv. Når jeg dør er jeg dø, og det er helt ok for min del. Sånn er livet. 

Fakta sier noe annet, de aller fleste forblir religiøse og velger å fortsette. Det er alltid noen som bytter innen alle trossamfunn, men flest som koverterer til andre religioner, ikke vekk. Dermed blir det, heldigvis, stadig flere troende i verden.

 

Jeg innser at ingen har fasiten, den får vi først etter dette livet, jeg tror sterkt, men har ikke fasiten. En grad av ydmykhet ateistene også burde prøve, fremfor å rakke ned på andres tro og komme med arrogansen vi har sett her inne.

Anonymkode: b1e5b...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, hvis gud hadde eksistert hadde han stått å sett på at mennesker lider og den frie viljen deres er frarøvet. 

Anonymkode: 80d0e...05b

Mennesker har alltid hatt fri vilje, den ondskapen vi ser rundt oss er resultatet av hvordan de fleste mennesker velger å bruke den. Gud skal rette opp i dette ved å fjerne ondskapen, slik at vi kan leve i en verden uten synd, vold, drap.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2019 den 3.45, AnonymBruker skrev:

Si følgende

Gud. Takk for at du sendte Jesus Kristus og viste oss hvem du er. Takk for at Jesus døde og stod opp igjen for alle og for meg. La meg bli ditt barn og leve resten av livet som en etterfølger av deg.

Amen.

------------------------------------

Så enkelt er det faktisk. Evig mørke, brensel og fortapelse vil følge dere som ikke tar i mot Jesus, hans offer for våre synder og hans smerter.  Ikke-troende skal for evig og alltid brenne i Helvete. 

Anonymkode: d61a6...36b

Eller.. du kan ta en tilsvarende besvergelse og omvende deg til Islam, eller Jødedommen, eller noen av de hundretalls andre religioner man kan velge og vrake i. På toppen av det hele er mange av de gjensidig utelukkende, så du kan ikke helgardere heller. Så hvordan vet du at du plukker den ene rette som gir deg himmeladgang? At det er rett å velge "din" vei, fordi du og flokken din sier det er rett, holder ikke. Vi er ikke 5 år gamle lenger. Noe som forsåvidt er grunnen til at religion enda har så sterkt fotefeste i verden til tross for at vi skriver 2019. Påvirk unge sinn, før de begynner å stille brysomme spørsmål.

EOD.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker har alltid hatt fri vilje, den ondskapen vi ser rundt oss er resultatet av hvordan de fleste mennesker velger å bruke den. Gud skal rette opp i dette ved å fjerne ondskapen, slik at vi kan leve i en verden uten synd, vold, drap.

Anonymkode: b1e5b...40b

Da bør han jaggu snart begynne. Og muligens også starte i egne rekker slik at alterguttene i den katolske kirke får litt fred.

Anonymkode: 00a1b...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør han jaggu snart begynne. Og muligens også starte i egne rekker slik at alterguttene i den katolske kirke får litt fred.

Anonymkode: 00a1b...6b4

👍👏

Anonymkode: 80d0e...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør han jaggu snart begynne. Og muligens også starte i egne rekker slik at alterguttene i den katolske kirke får litt fred.

Anonymkode: 00a1b...6b4

Dommedag kommer før eller siden, da vil de onde fjernes

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
På 30.10.2019 den 16.13, AnonymBruker skrev:

De fleste kristne lever likevel gode moralske liv i tråd med Bibelen til tross for dette, i motsetning til ikke-religiøse som er overrepresentert hva fyll, vold, drap og annen umoralsk oppførsel anngår.

Anonymkode: b1e5b...40b

Dette er ikke sant. Mange kristne og andre religiøse som lever umoralske liv som ikke er i tråd med bibelen og andre religiøse bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dommedag kommer før eller siden, da vil de onde fjernes

Anonymkode: b1e5b...40b

Men er det ikke slik at det gode og onde er tilstede i alle mennesker? Hvor er balansepunktet som gjør deg så ond at du går evig fortapt? Og er du garantert at gode mennesker forblir gode, helt eller delvis?

Jeg spør ikke for å gjøre narr, men fordi denne logikken er så fremmed for meg at jeg har store problemer med å forstå den. Skjønner godt ønsket om å skille skitt og kanel én gang for alle og gjøre slutt på det onde, men for meg dør ondskapen samtidig med det aller siste mennesket på Jorda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Men er det ikke slik at det gode og onde er tilstede i alle mennesker? Hvor er balansepunktet som gjør deg så ond at du går evig fortapt? Og er du garantert at gode mennesker forblir gode, helt eller delvis?

Jeg spør ikke for å gjøre narr, men fordi denne logikken er så fremmed for meg at jeg har store problemer med å forstå den. Skjønner godt ønsket om å skille skitt og kanel én gang for alle og gjøre slutt på det onde, men for meg dør ondskapen samtidig med det aller siste mennesket på Jorda. 

Onkel Blå er enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Onkel Blå skrev:

Dette er ikke sant. Mange kristne og andre religiøse som lever umoralske liv som ikke er i tråd med bibelen og andre religiøse bøker. 

Ikke har hevdet noe annet, det finnes hyklere blant kristne også, men de færreste bryter Bibelen. De fleste kristne ønsker tross alt å få evig liv.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkelen skrev:

Men er det ikke slik at det gode og onde er tilstede i alle mennesker? Hvor er balansepunktet som gjør deg så ond at du går evig fortapt? Og er du garantert at gode mennesker forblir gode, helt eller delvis?

Jeg spør ikke for å gjøre narr, men fordi denne logikken er så fremmed for meg at jeg har store problemer med å forstå den. Skjønner godt ønsket om å skille skitt og kanel én gang for alle og gjøre slutt på det onde, men for meg dør ondskapen samtidig med det aller siste mennesket på Jorda. 

Onde handlinger gjør at en går fortapt, altså brudd på Bibelens regler. Enkelt og greit.

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onde handlinger gjør at en går fortapt, altså brudd på Bibelens regler. Enkelt og greit.

Anonymkode: b1e5b...40b

Da blir det i alle fall godt om plassen i Himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke har hevdet noe annet, det finnes hyklere blant kristne også, men de færreste bryter Bibelen. De fleste kristne ønsker tross alt å få evig liv.

Anonymkode: b1e5b...40b

Vås! Mange kristne som bryter levereglene som står i bibelen. Er heller ikke bevist at bryter du det som står i bibelen, så får du evig liv. Lar seg rett og slett ikke bevise. 

Anonymkode: ae741...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Onde handlinger gjør at en går fortapt, altså brudd på Bibelens regler. Enkelt og greit.

Anonymkode: b1e5b...40b

Oi, alle jeg kjenner, kristne, agnostikere og ateister har brutt alle budene, unntatt ett og begått alle dødssyndene, unntatt en, kjenner heldigvis ingen mordere. Det blir godt om plass ja🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, pautina skrev:

Oi, alle jeg kjenner, kristne, agnostikere og ateister har brutt alle budene, unntatt ett og begått alle dødssyndene, unntatt en, kjenner heldigvis ingen mordere. Det blir godt om plass ja🙂

Heldigvis

Anonymkode: b1e5b...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke har hevdet noe annet, det finnes hyklere blant kristne også, men de færreste bryter Bibelen. De fleste kristne ønsker tross alt å få evig liv.

Anonymkode: b1e5b...40b

Jeg håper da inderlig at de fleste kristne bryter Bibelen. Ellers hadde dere alle vært mordere, drevet med steining, voldtekt, barnemishandling etc. 

Anonymkode: 80d0e...05b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...