Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått svar nylig, når på dagen kom svaret? Var det som vanlig melding inne på nav.no og melding på tlf, eller hvordan ble beskjeden levert?

Fremdeles ikke hørt noe, blir sprø.

Anonymkode: 232a1...fc8

Jeg fikk en sms i to-tiden med beskjed om at de hadde sendt meg et brev og at jeg måtte logge meg inn på nav.no/dinpensjon for å lese det. Da skjønte jeg at de hadde godkjent søknaden min, for ellers hadde jeg jo ikke fått beskjed om å logge inn på ...dinpensjon!

Anonymkode: be236...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en sms i to-tiden med beskjed om at de hadde sendt meg et brev og at jeg måtte logge meg inn på nav.no/dinpensjon for å lese det. Da skjønte jeg at de hadde godkjent søknaden min, for ellers hadde jeg jo ikke fått beskjed om å logge inn på ...dinpensjon!

Anonymkode: be236...d27

Hvor kommer avslaget da mon tro. Om du går inn på din pensjon så ligger jo søknaden om uføretrygd der også og avslaget vil vel også komme dit?

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer avslaget da mon tro. Om du går inn på din pensjon så ligger jo søknaden om uføretrygd der også og avslaget vil vel også komme dit?

Anonymkode: a2426...da6

Det vet jeg ikke, men jeg antok det pga at jeg aldri har fått beskjed om å logge inn på nav.no/dinpensjon før den dagen jeg fikk det innvilget. Mulig jeg tar feil altså, men etter over fem år under NAVs vinger regnet jeg bare med at det var der man fikk beskjed om lykkelig slutt på ekteskapet, og det stemte iallfall for min del😊

Anonymkode: be236...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kommer avslaget da mon tro. Om du går inn på din pensjon så ligger jo søknaden om uføretrygd der også og avslaget vil vel også komme dit?

Anonymkode: a2426...da6

Avslag kommer samme sted. 

Anonymkode: 74017...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avslag kommer samme sted. 

Anonymkode: 74017...939

Ja var det jeg trodde

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tok det 2,5 mnd før jeg fikk svar. Fikk sms i 15-tiden tror jeg. Hadde da gått på aap i 7,5 år. Helt forderdelig å vente på svar, kjenner meg så godt igjen i alle bekymringene deres. Sender gode tanker deres vei og håper på det beste mtp søknadene deres :) :)

Anonymkode: 3b920...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg søkte ble jeg lovet i mailen som kom at man enten får svar eller oppdatering innen fire mnd. Det løftet ble ikke holdt, for da skulle jeg ha hørt noe i dag.

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg søkte ble jeg lovet i mailen som kom at man enten får svar eller oppdatering innen fire mnd. Det løftet ble ikke holdt, for da skulle jeg ha hørt noe i dag.

Anonymkode: 232a1...fc8

Det ble nok anslått i mailen, ikke lovet. Loven sier 8 mnd, og det går av og til over det også.

Anonymkode: 6a87a...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var den nøyaktige formuleringen:

"Søknaden vil bli behandlet så snart som mulig og senest innen 4 måneder. Hvis søknaden ikke blir avgjort i løpet av denne tiden, vil du høre nærmere fra oss."

For meg er dette en ganske tydelig beskjed som i mitt hode betyr at de skulle ha tatt kontakt senest i dag. Hvis denne formuleringen er ment til å ha en annen betydning, så synes jeg de skulle endre den.

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått svar nylig, når på dagen kom svaret? Var det som vanlig melding inne på nav.no og melding på tlf, eller hvordan ble beskjeden levert?

Fremdeles ikke hørt noe, blir sprø.

Anonymkode: 232a1...fc8

Fikk melding om at jeg måtte logge meg inn på NAV.no. Meldingen kom tidlig på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logget inn nå i sted bare for å se om det var noe nytt å finne, og nå stod det plutselig "klar til attestering" i stedet for "til behandling", noen som vet hva dette betyr praktisk? Er det kanskje like før jeg får et svar da? :sjokkert:

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logget inn nå i sted bare for å se om det var noe nytt å finne, og nå stod det plutselig "klar til attestering" i stedet for "til behandling", noen som vet hva dette betyr praktisk? Er det kanskje like før jeg får et svar da? :sjokkert:

Anonymkode: 232a1...fc8

Slik jeg har forstått det venter de da på at den andre saksbehandleren skal si seg enig i konklusjonen til den første. Så da får du nok svar denne uka, tipper jeg. Håper det går veien for deg! 

Anonymkode: d75ea...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg har forstått det venter de da på at den andre saksbehandleren skal si seg enig i konklusjonen til den første. Så da får du nok svar denne uka, tipper jeg. Håper det går veien for deg! 

Anonymkode: d75ea...114

Dette stemmer :) Lykke til!! 

Anonymkode: 74017...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logget inn nå i sted bare for å se om det var noe nytt å finne, og nå stod det plutselig "klar til attestering" i stedet for "til behandling", noen som vet hva dette betyr praktisk? Er det kanskje like før jeg får et svar da? :sjokkert:

Anonymkode: 232a1...fc8

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

Nei, venter enda, holder på å bli koko. Dette er en veldig effektiv torturmetode. Datoen for "klar til attestering" var 4/11.

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, venter enda, holder på å bli koko. Dette er en veldig effektiv torturmetode. Datoen for "klar til attestering" var 4/11.

Anonymkode: 232a1...fc8

Håper det går i orden for deg og ❤️ 

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har fått det innvilget, fikk dere innvilget 100%? 

 

Anonymkode: 62f73...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått det innvilget, fikk dere innvilget 100%? 

 

Anonymkode: 62f73...1bc

Ja, det gjorde jeg.

Anonymkode: be236...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått det innvilget, fikk dere innvilget 100%? 

 

Anonymkode: 62f73...1bc

Ja, så lenge du ikke er i arbeid på søknadstidspunktet så får du 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått det innvilget, fikk dere innvilget 100%? 

 

Anonymkode: 62f73...1bc

Nei fikk bare 95

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...