Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som gleder dere til økonomisk trygghet. Føler dere dere virkelig trygge? Hvis man ser på alt som skjer med stønader osv nå er det nok ikke lenge før uføretrygden avvikles eller reduseres slik at man ikke kan leve av den.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som gleder dere til økonomisk trygghet. Føler dere dere virkelig trygge? Hvis man ser på alt som skjer med stønader osv nå er det nok ikke lenge før uføretrygden avvikles eller reduseres slik at man ikke kan leve av den.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

Aldri i verden om uføretrygden avvikles og man kaster over 300 000 nordmenn på gata. Til og med ikke en blåblå regjering kan gjøre noe sånt.

Anonymkode: d75ea...114

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som gleder dere til økonomisk trygghet. Føler dere dere virkelig trygge? Hvis man ser på alt som skjer med stønader osv nå er det nok ikke lenge før uføretrygden avvikles eller reduseres slik at man ikke kan leve av den.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

Tryggere enn å ikke ha inntekt i det hele tatt. Alternativet er jo å bo på gaten uten midler. Og hadde jeg kunnet jobbe, hadde jeg heller gjort det selvsagt. Man velger ikke å være syk, man har ikke noe valg

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Har du søkt i landet du har bodd i også? Du vil også kunne risikerer redusert trygd pga trygdetid. 

Anonymkode: 74017...939

NAV søkte. Det var visstnok noe de automatisk gjorde når man har bodd i utlandet. Jeg jobbet i Norge også i de årene (i alle ferier) så det skulle visst ikke ha noen innvirkning på trygden.

Anonymkode: c8b9c...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i verden om uføretrygden avvikles og man kaster over 300 000 nordmenn på gata. Til og med ikke en blåblå regjering kan gjøre noe sånt.

Anonymkode: d75ea...114

Jeg vet nå ikke. De kan jo redusere kjøpekraften til man i praksis ikke har råd til å leve. Ser jo bare hva de har gjort for AAP mottakere under 25.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tryggere enn å ikke ha inntekt i det hele tatt. Alternativet er jo å bo på gaten uten midler. Og hadde jeg kunnet jobbe, hadde jeg heller gjort det selvsagt. Man velger ikke å være syk, man har ikke noe valg

Anonymkode: a2426...da6

Det er jeg enig i, men i tråden ser det ut som om de fleste føler seg sikret for livet økonomisk.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som gleder dere til økonomisk trygghet. Føler dere dere virkelig trygge? Hvis man ser på alt som skjer med stønader osv nå er det nok ikke lenge før uføretrygden avvikles eller reduseres slik at man ikke kan leve av den.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

Jeg fikk uføretrygd i år. Føler meg ikke trygg, og jeg gjør alt jeg kan for å bli friskere slik at jeg kanskje kan få en slags form for jobb i fremtiden. Men jeg føler meg tryggere. Ikke minst er det lettere å jobbe med seg selv når man ikke får pes fra NAV hele tiden.

Anonymkode: 3be14...7ec

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk uføretrygd i år. Føler meg ikke trygg, og jeg gjør alt jeg kan for å bli friskere slik at jeg kanskje kan få en slags form for jobb i fremtiden. Men jeg føler meg tryggere. Ikke minst er det lettere å jobbe med seg selv når man ikke får pes fra NAV hele tiden.

Anonymkode: 3be14...7ec

Det er litt sånn jeg tenker også. Selv om jeg håper veldig på å få innvilget uføre nå, så har jeg ikke gitt opp et lite håp om å få til noe i arbeidslivet på lang sikt. Men for å klare det, er jeg faktisk avhengig av den stabiliteten, tiden og de økonomiske mulighetene man får med ufør i bunn. Som du sier, det er først da man får nok fred og ro til å hundre prosent gi alt man har for å bli så frisk som mulig.

Anonymkode: 232a1...fc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt sånn jeg tenker også. Selv om jeg håper veldig på å få innvilget uføre nå, så har jeg ikke gitt opp et lite håp om å få til noe i arbeidslivet på lang sikt. Men for å klare det, er jeg faktisk avhengig av den stabiliteten, tiden og de økonomiske mulighetene man får med ufør i bunn. Som du sier, det er først da man får nok fred og ro til å hundre prosent gi alt man har for å bli så frisk som mulig.

Anonymkode: 232a1...fc8

Enig i dette. Jeg har en liten stilling, men klarer nesten ikke å følge den opp pga krav fra NAV, Måtte være mye borte fra jobb under arbeidstrening og rehabilitering. Ble så dårlig at jeg ikke klarte jobben. Så nå håper jeg at uføren går i orden så jeg kan konsentrer meg om helsen 

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nå ikke. De kan jo redusere kjøpekraften til man i praksis ikke har råd til å leve. Ser jo bare hva de har gjort for AAP mottakere under 25.

Det er jeg enig i, men i tråden ser det ut som om de fleste føler seg sikret for livet økonomisk.

Anonymkode: 1dc1e...1ea

Alle de som har fått og får trygd i nærmeste fremtid, er nok sikret livet ut. For de som kommer etter og senere fremover, er utfallet høyst usikkert. Det kommer til å bli helsikes mye vanskeligere å få trygd innvilget og folk blir satt på sosialen.

Anonymkode: 6a87a...f74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd for avslag nå. Leste nettopp om ei i navgruppen at hun fikk avslag pga hun gikk til behandling hos psykomotorisk fysioterapeut og da mente de hun kunne bli bedre? Jeg går også i behandling for å vedlikeholde kroppen min! Hvorfor skal det være negativt? Nå har jeg plutselig mistet alt håp. Blir gal av det her!

Anonymkode: a2426...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

NAV søkte. Det var visstnok noe de automatisk gjorde når man har bodd i utlandet. Jeg jobbet i Norge også i de årene (i alle ferier) så det skulle visst ikke ha noen innvirkning på trygden.

Anonymkode: c8b9c...dfe

Alle jeg vet om må søke selv og nav behandler ikke søknaden før svar foreligger fra landet det er søkt i. Ville dobbelsjekket dette. 

Anonymkode: 74017...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er så redd for avslag nå. Leste nettopp om ei i navgruppen at hun fikk avslag pga hun gikk til behandling hos psykomotorisk fysioterapeut og da mente de hun kunne bli bedre? Jeg går også i behandling for å vedlikeholde kroppen min! Hvorfor skal det være negativt? Nå har jeg plutselig mistet alt håp. Blir gal av det her!

Anonymkode: a2426...da6

Det er forskjell på å gå til behandling for å bli bedre og for å vedlikeholde. Noen må feks gå i terapi store deler av livet, ikke for å bli bedre men for å holde seg frisk nok til å fungere i hverdagen. Jeg vil tro Nav ser på helheten og hva som er utprøvd, og skiller mellom behandling med bedring som formål, og behandling som vedlikehold 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Alle jeg vet om må søke selv og nav behandler ikke søknaden før svar foreligger fra landet det er søkt i. Ville dobbelsjekket dette. 

Anonymkode: 74017...939

Har sendt skjemaet til Nav og fått beskjed om at det er sendt til det aktuelle landet for å se om jeg har rett på noe.

Det blir nok litt annerledes siden jeg studerte i landet og bare jobbet litt ved siden av, og ikke forventer å få noe derfra. Men skjemaet måtte sendes likevel.

Anonymkode: c8b9c...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg fikk brev om innvilging. Lettelsen jeg fikk kjenne på var enorm. 

Jeg har egentlig mistet all tro på at det skal gå gjennom, så jeg prøver å finne ut hva i all verden jeg gjør da.

Har dere lagt en plan for hva dere gjør om avslaget kommer? Man må jo åpenbart sende en klage, men pengene stoppes jo umiddelbart.

Anonymkode: d75ea...114

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I natt drømte jeg at jeg fikk brev om innvilging. Lettelsen jeg fikk kjenne på var enorm. 

Jeg har egentlig mistet all tro på at det skal gå gjennom, så jeg prøver å finne ut hva i all verden jeg gjør da.

Har dere lagt en plan for hva dere gjør om avslaget kommer? Man må jo åpenbart sende en klage, men pengene stoppes jo umiddelbart.

Anonymkode: d75ea...114

Ta livet av meg, for da orker jeg virkelig ikke kjempe mer for å bli trodd.

Anonymkode: d7b60...e78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg vet om må søke selv og nav behandler ikke søknaden før svar foreligger fra landet det er søkt i. Ville dobbelsjekket dette. 

Anonymkode: 74017...939

Helt, helt, heeelt feil!!!!!! Man må IKKE søke selv til andre land, og man får som oftest svar på den norske søknaden LENGE før man hører noe fra utlandet. 

Da kjenner du folk som ikke er hjemmehørende i Norge og som ikke kan søke om uføretrygd her.. Da er det vel heller ikke vits å uttale seg og skremme livet av folk.

Anonymkode: 341aa...d74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt, helt, heeelt feil!!!!!! Man må IKKE søke selv til andre land, og man får som oftest svar på den norske søknaden LENGE før man hører noe fra utlandet. 

Da kjenner du folk som ikke er hjemmehørende i Norge og som ikke kan søke om uføretrygd her.. Da er det vel heller ikke vits å uttale seg og skremme livet av folk.

Anonymkode: 341aa...d74

Tja, dette går igjen i nav-gruppene. Norske statsborgere. Bosatt i Norge på søknadstidspunktet. Så.. 

Anonymkode: 74017...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I natt drømte jeg at jeg fikk brev om innvilging. Lettelsen jeg fikk kjenne på var enorm. 

Jeg har egentlig mistet all tro på at det skal gå gjennom, så jeg prøver å finne ut hva i all verden jeg gjør da.

Har dere lagt en plan for hva dere gjør om avslaget kommer? Man må jo åpenbart sende en klage, men pengene stoppes jo umiddelbart.

Anonymkode: d75ea...114

Jeg vurderer om jeg skal søke gjenopptakelse av aap eller klage på vedtaket. Jeg vet ikke hva som er mest fordelaktig. Har 1,5 år igjen av aap fra forrige gang. Om jeg klager, må jeg selge hus og hjem, bruke opp alt av verdi før jeg kan søke sosialstønad, og det vil jeg svært lite gjøre :(  Vurderer å selge huset og flytte inn  hos kjæresten min, for det er så surt å må bruke opp all sin formue man har jobbet og spart til. Og da sitter  man der med sosialstønad og ingen verdier å falle tilbake på. Helt forferdelig å tenke på. 

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I natt drømte jeg at jeg fikk brev om innvilging. Lettelsen jeg fikk kjenne på var enorm. 

Jeg har egentlig mistet all tro på at det skal gå gjennom, så jeg prøver å finne ut hva i all verden jeg gjør da.

Har dere lagt en plan for hva dere gjør om avslaget kommer? Man må jo åpenbart sende en klage, men pengene stoppes jo umiddelbart.

Anonymkode: d75ea...114

Ikke sånn helt konkret plan nei. Men det er jo umulig å unngå å kverne nå i ventetiden. Jeg tror at jeg sikkert kommer til å løpe rett til behandler om jeg får avslag. Så må jeg finne ut om jeg kan klage og hvordan det foregår. Har en vag plan c og,om alt går i vasken, men tør ikke skrive her i fare for gjenkjennelse.

Anonymkode: 232a1...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad i dag, fikk innvilget 95 % uføretrygd. Tjener 14 000 kroner i året på en liten støttekontaktjobb, derfor fikk jeg ikke 100 %, men jeg er glad for alt jeg får ❤️ Endelig kan jeg puste litt og senke skuldrene. Er så glad og håper dere andre her som venter, får det innvilget ❤️ 

Nå trenger jeg ikke å selge hus og hjem. Er sååå glad :yvonne::nordvesta:

Var Kristiansand som behandlet søknaden, sendte inn 9 august og svar i dag

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...