Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda et døgn unnagjort. Null oppdatering, null svar, null kommunikasjon... :daane::sur:

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et døgn unnagjort. Null oppdatering, null svar, null kommunikasjon... :daane::sur:

Anonymkode: 232a1...fc8

Finn noe annet å tenke på da! Du kan ikke gå og tenke på dette hver bidige dag frem til du har et svar! Ta deg sammen! Og hvor lenge er det igjen av behandlingstiden din? Og ja, jeg har vært der selv med ventetid og bekymringer og alt mulig!

Anonymkode: be236...d27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn noe annet å tenke på da! Du kan ikke gå og tenke på dette hver bidige dag frem til du har et svar! Ta deg sammen! Og hvor lenge er det igjen av behandlingstiden din? Og ja, jeg har vært der selv med ventetid og bekymringer og alt mulig!

Anonymkode: be236...d27

Hele poenget med denne tråden er å kunne dele sin frustrasjon og få støtte. Om du ikke ønsker å gi støtte så trenger du ikke svare. Det hjelper meg å dele med dere.

Jeg hadde lagt det bak meg, helt til statusoppdateringen kom. De aller, aller fleste mottar svaret innen 24 timer etter statusoppdateringen. Da synes jeg det er helt på sin plass at jeg blir litt frustrert når det ikke gjelder meg.

Jeg kan forresten gjøre akkurat hva jeg vil. Om det plager deg så får du gå litt i deg selv. Hvorfor er du plaget over at jeg har følelser? Jeg tar ansvar for følelsene mine ved å gjøre det som er best for meg.

Anonymkode: 232a1...fc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hele poenget med denne tråden er å kunne dele sin frustrasjon og få støtte. Om du ikke ønsker å gi støtte så trenger du ikke svare. Det hjelper meg å dele med dere.

Jeg hadde lagt det bak meg, helt til statusoppdateringen kom. De aller, aller fleste mottar svaret innen 24 timer etter statusoppdateringen. Da synes jeg det er helt på sin plass at jeg blir litt frustrert når det ikke gjelder meg.

Jeg kan forresten gjøre akkurat hva jeg vil. Om det plager deg så får du gå litt i deg selv. Hvorfor er du plaget over at jeg har følelser? Jeg tar ansvar for følelsene mine ved å gjøre det som er best for meg.

Anonymkode: 232a1...fc8

Jeg skjønner deg så godt. Jeg gikk nærmest i oppløsning selv i ventetiden. Klem til deg ❤️

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele poenget med denne tråden er å kunne dele sin frustrasjon og få støtte. Om du ikke ønsker å gi støtte så trenger du ikke svare. Det hjelper meg å dele med dere.

Anonymkode: 232a1...fc8

Ja, det skjønner jeg! Men samtidig så er det ekstremt viktig å tenke på andre ting også! Det er ikke sunt å gå rundt og bare tenke konstant på dette! Jeg sier det bare fordi jeg måtte lære det på den harde måten selv, og det var ekstremt tøft! Men alt ble litt bedre når jeg klarte å tenke på andre ting i tillegg til søknaden som lå inne til behandling!

Anonymkode: be236...d27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skjønner jeg! Men samtidig så er det ekstremt viktig å tenke på andre ting også! Det er ikke sunt å gå rundt og bare tenke konstant på dette! Jeg sier det bare fordi jeg måtte lære det på den harde måten selv, og det var ekstremt tøft! Men alt ble litt bedre når jeg klarte å tenke på andre ting i tillegg til søknaden som lå inne til behandling!

Anonymkode: be236...d27

Jeg klarte aldri å tenke på andre ting. Hele livet mitt stod i limbo, jeg forsøkte, men tankene lurte alltid bak der. Det var et helvete!

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Fikk du brev i postn etter at du søkte uføretrygd om at du får AAP i inntil 8 mnd mens de behandler uføresøknaden din, vil den dessverre kuttes om du får avslag og det tvert. Da må du søke sosialstønad

Anonymkode: a2426...da6

Dette er kanskje det største sviket i hele systemet.

Så syk at det søkes om uføretrygd, ikke i avklaring så man har rett på AAP. Det er bare helt sinnsykt!!!

Man søker ufør for en grunn, man er faktisk syk. Så blir man presset over i sosialstønad!?? Helt høl i huet.

Anonymkode: 60dbc...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2019 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Dette var den nøyaktige formuleringen:

"Søknaden vil bli behandlet så snart som mulig og senest innen 4 måneder. Hvis søknaden ikke blir avgjort i løpet av denne tiden, vil du høre nærmere fra oss."

For meg er dette en ganske tydelig beskjed som i mitt hode betyr at de skulle ha tatt kontakt senest i dag. Hvis denne formuleringen er ment til å ha en annen betydning, så synes jeg de skulle endre den.

Anonymkode: 232a1...fc8

Hehe, nav ble vel dessverre veldig opptatt med andre ting helt samtidig som du skulle fått svar 🙈

Anonymkode: 341aa...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Hele poenget med denne tråden er å kunne dele sin frustrasjon og få støtte. Om du ikke ønsker å gi støtte så trenger du ikke svare. Det hjelper meg å dele med dere.

Jeg hadde lagt det bak meg, helt til statusoppdateringen kom. De aller, aller fleste mottar svaret innen 24 timer etter statusoppdateringen. Da synes jeg det er helt på sin plass at jeg blir litt frustrert når det ikke gjelder meg.

Jeg kan forresten gjøre akkurat hva jeg vil. Om det plager deg så får du gå litt i deg selv. Hvorfor er du plaget over at jeg har følelser? Jeg tar ansvar for følelsene mine ved å gjøre det som er best for meg.

Anonymkode: 232a1...fc8

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

Nei, fremdeles ikke et pip. I et referat etter tlfsamtale for en og en halv uke siden, så har de skrevet i notatet at de håper å få det klart innen fredag som var. Sitter nå og vurderer om jeg skal prøve å ringe igjen i dag, eller hvor lenge jeg eventuelt skal tvinge meg selv til å vente før jeg ringer.

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fremdeles ikke et pip. I et referat etter tlfsamtale for en og en halv uke siden, så har de skrevet i notatet at de håper å få det klart innen fredag som var. Sitter nå og vurderer om jeg skal prøve å ringe igjen i dag, eller hvor lenge jeg eventuelt skal tvinge meg selv til å vente før jeg ringer.

Anonymkode: 232a1...fc8

Åh så irriterende, håper du får svar snart ❤️ 

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Nei, fremdeles ikke et pip. I et referat etter tlfsamtale for en og en halv uke siden, så har de skrevet i notatet at de håper å få det klart innen fredag som var. Sitter nå og vurderer om jeg skal prøve å ringe igjen i dag, eller hvor lenge jeg eventuelt skal tvinge meg selv til å vente før jeg ringer.

Anonymkode: 232a1...fc8

Noe nytt i saken din? Tenker mye på deg for tiden!

Anonymkode: d75ea...114

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Åh så irriterende, håper du får svar snart ❤️ 

Anonymkode: a2426...da6

Takk ❤️

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe nytt i saken din? Tenker mye på deg for tiden!

Anonymkode: d75ea...114

Takk ❤️

Intet nytt dessverre. Ringte på mandag, og vedkommende på telefon skulle høre videre i systemet. Fremdeles ikke fått noen som helst oppdatering. Vet ikke om det er noe poeng om jeg ringer og purrer på nytt i dag. Tenker at det sikkert ikke er vits, samtidig er det på sin plass når de ikke klarer å gi meg noen antydning eller tilbakemelding. Det eneste jeg ønsker er å ha et ca tidsanslag å forholde meg til, og at de kommuniserer. Bare det hadde hjulpet.

Anonymkode: 232a1...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk ❤️

Takk ❤️

Intet nytt dessverre. Ringte på mandag, og vedkommende på telefon skulle høre videre i systemet. Fremdeles ikke fått noen som helst oppdatering. Vet ikke om det er noe poeng om jeg ringer og purrer på nytt i dag. Tenker at det sikkert ikke er vits, samtidig er det på sin plass når de ikke klarer å gi meg noen antydning eller tilbakemelding. Det eneste jeg ønsker er å ha et ca tidsanslag å forholde meg til, og at de kommuniserer. Bare det hadde hjulpet.

Anonymkode: 232a1...fc8

Ring! Ring hver eneste dag frem til du får et svar!

Anonymkode: be236...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anket til Nav Klageinstans og venter på svar derfra ? Jeg sendte anke for 18 uker siden, å venter i spenning. 24 uker skal være den maksimale ventetiden. Noen som har erfaring med ventetiden der?

Anonymkode: f9287...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte vanlig ufør 13 november i fjor og fikk godkjent ufør i mars. I går fikk jeg godkjent ung ufør tillegget. Det ble fortgang i saken da jeg sendte inn klage for en uke siden. Så hvis dere har ventet lenge da anbefaler jeg å sende inn en klage på NAV.no

Anonymkode: 01fa3...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svaret kom i dag. Det ble Ja, 95 prosent. Ekstremt lettet. Takk for all støtte i venteperioden! <3

Når jeg først er her med flere som nettopp har vært gjennom det samme, kan jeg spørre hva som er lurt å justere skattekortet til, siden inntekten nå blir høyere? Har ikke lyst til å venne meg til å få for mye, men vet ikke hva jeg bør sette det på heller.

Anonymkode: 232a1...fc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret kom i dag. Det ble Ja, 95 prosent. Ekstremt lettet. Takk for all støtte i venteperioden! ❤️

Når jeg først er her med flere som nettopp har vært gjennom det samme, kan jeg spørre hva som er lurt å justere skattekortet til, siden inntekten nå blir høyere? Har ikke lyst til å venne meg til å få for mye, men vet ikke hva jeg bør sette det på heller.

Anonymkode: 232a1...fc8

Gratulerer, så bra det ordnet seg for deg også!

Jeg er ikke god nok på slikt til å gi deg råd angående skattekort, men kanskje andre her kan?

Anonymkode: d75ea...114

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret kom i dag. Det ble Ja, 95 prosent. Ekstremt lettet. Takk for all støtte i venteperioden! ❤️

Når jeg først er her med flere som nettopp har vært gjennom det samme, kan jeg spørre hva som er lurt å justere skattekortet til, siden inntekten nå blir høyere? Har ikke lyst til å venne meg til å få for mye, men vet ikke hva jeg bør sette det på heller.

Anonymkode: 232a1...fc8

Jeg kommer aldri til å gratulere noen med å ha fått uføretrygd for det er det vel ingen som synes er noe morsomt, men jeg er glad for å se at den tunge ventetiden nå er over og du endelig kan se fremover mot mer stabilitet og mindre usikkerhet! ❤️

Gå inn på skatteetaten.no og legg inn inntekt, fradrag etc. så beregnes skattetrekket ditt automatisk. Nå er det også slik at inntekt og skattetrekk registreres hver måned slik at du kan gå inn å se på hva du har hatt i inntekt og betalt i skatt gjennom året og følge med på om det er nødvendig med justeringer. Det er bare tull å betale for mye skatt, men det er også veldig irriterende med "baksmell", så det mest behagelige er å betale akkurat litt for mye ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svaret kom i dag. Det ble Ja, 95 prosent. Ekstremt lettet. Takk for all støtte i venteperioden! ❤️

Når jeg først er her med flere som nettopp har vært gjennom det samme, kan jeg spørre hva som er lurt å justere skattekortet til, siden inntekten nå blir høyere? Har ikke lyst til å venne meg til å få for mye, men vet ikke hva jeg bør sette det på heller.

Anonymkode: 232a1...fc8

Så bra😊👍

Ville bare si fra at nav automatisk trekker av prosenttrekket på skattekortet når du går over på uføretrygd. Du kan ringe å si fra at du ønsker tabelltrekk. Eller bare endre skattekortet så du bare har prosenttrekk på skatteetaten😊

Anonymkode: 341aa...d74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...