Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er et slags barnetillegg for uføre også? https://www.nav.no/no/person/pensjon/relatert-informasjon/barnetillegg-til-uforetrygd  Kanskje det går opp i opp?

 

Anonymkode: 3543f...ab2

Barnetillegget til uføretrygd får man bare hvis man tjener mindre enn en viss sum. Samboers/ektefellens inntekt tas med i beregningen. Sånn er det ikke på aap. Så for min del blir det dessverre borte hvis jeg får uføretrygd...

Anonymkode: ce5b0...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppklaring :) I brevet de sendte meg står det 4 mnd, men på nav.no sin oversikt over behandlingstider har de oppjustert på mitt fylke fra 3 til 8 måneder rett over nyttår (sjekker på denne linken: https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/om-nav/saksbehandlingstider-i-nav). Det sto 3 måneder når jeg søkte, men har plutselig hoppet opp til 8. Jaja, da får jeg kanskje belage meg på å vente til høsten da 😅 Hvor lenge ventet du?

Er det fylket som behandler søknaden min jeg skal sjekke forresten, eller det fylket jeg bor i?

 

Anonymkode: 3543f...ab2

Fylket du bor i må du se på :) Tok bare litt over 5 mnd for meg, om jeg husker rett :) 

Anonymkode: 74017...939

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innvilget ung ufør idag! Etter å ha ventet siden oktober. Herregud jeg er så lettet. Nå er jeg spent på om jeg får etterbetalingen også siden jeg var flere år på AAP. 😅

Anonymkode: 62f73...1bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme og søke snart. Sukk. Bare gått tre måneder. 😬

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innvilget 100% uføretrygd i dag. Søknaden ble sendt 19.12.19. Var forberedt på opptil 8 måneder saksbehandlingstid og avslag. Nå er jeg veldig glad og lettet...

Anonymkode: d95b4...a0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er det noen som vet hva minsesatsen er for AAP med Ung Ufør tillegget? Jeg må vite nøyaktig hvor mye man får i kr.

Anonymkode: 97e30...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2020 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Fikk innvilget ung ufør idag! Etter å ha ventet siden oktober. Herregud jeg er så lettet. Nå er jeg spent på om jeg får etterbetalingen også siden jeg var flere år på AAP. 😅

Anonymkode: 62f73...1bc

Gratulerer! Jeg har fått en advokat til å se over saken min fordi jeg fikk avslag på Ung Ufør tillegget, de hadde visst ikke spurt om erklæring av legen og psykologen så de hadde bare dokumenter fra januar 2019... Jeg har gått på AAP selv i over et år nå, får du minsesats? Jeg lurer bare på hvor mye det blir med AAP og Ung Ufør tillegget tilsammen hver måned? :)

Anonymkode: 97e30...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk innvilget 100% uføretrygd i dag. Søknaden ble sendt 19.12.19. Var forberedt på opptil 8 måneder saksbehandlingstid og avslag. Nå er jeg veldig glad og lettet...

Anonymkode: d95b4...a0c

Hvilket fylke bor du i? Fikk også beskjed om 8 måneders behandlingstid, men kanskje jeg slipper å vente så lenge. 

Anonymkode: 623d0...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilket fylke bor du i? Fikk også beskjed om 8 måneders behandlingstid, men kanskje jeg slipper å vente så lenge. 

Anonymkode: 623d0...54b

Det er ikke fylket som bestemmer, søknaden behandles en annen plass enn der du bor.

Anonymkode: a2426...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk innvilget 100% uføretrygd i dag. Søknaden ble sendt 19.12.19. Var forberedt på opptil 8 måneder saksbehandlingstid og avslag. Nå er jeg veldig glad og lettet...

Anonymkode: d95b4...a0c

Gratulerer!! Hvilket fylke behandlet din søknad? Må være en lettelse ja.. også så deilig at den ble behandlet så raskt! 

Anonymkode: 3543f...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Jeg har fått en advokat til å se over saken min fordi jeg fikk avslag på Ung Ufør tillegget, de hadde visst ikke spurt om erklæring av legen og psykologen så de hadde bare dokumenter fra januar 2019... Jeg har gått på AAP selv i over et år nå, får du minsesats? Jeg lurer bare på hvor mye det blir med AAP og Ung Ufør tillegget tilsammen hver måned? :)

Anonymkode: 97e30...4bd

jeg får minstesats ja. er 22 135 kr før skatt. Jeg gikk på AAP i 7 år men hadde ikke ung ufør tillegget den gangen da  jeg ikke ante det var noe som het det engang, så jeg vet dessverre ikke hvor mye AAP og ung ufør utgjør til sammen . jeg mener å huske att jeg hadde ca 13000 utbetalt på AAP i måneden :)

Anonymkode: 62f73...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fylke bor du i? Fikk også beskjed om 8 måneders behandlingstid, men kanskje jeg slipper å vente så lenge. 

Anonymkode: 623d0...54b

Dette fikk jeg også og flere andre jeg kjenner til beskjed om, men det er ofte slik at du får svar lenge før de 8 månedene er gått. jeg fikk vanlig ufør innvilget 1 måned etter søknad, og en og en halv måned senere hadde jeg også fått innvilget ung ufør. Dette var i oslo.

Anonymkode: 62f73...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer!! Hvilket fylke behandlet din søknad? Må være en lettelse ja.. også så deilig at den ble behandlet så raskt! 

Anonymkode: 3543f...ab2

Min søknad ble behandlet av NAV arbeid og ytelser Sogn. Bor i Troms og Finnmark fylke. 

Anonymkode: d95b4...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg får minstesats ja. er 22 135 kr før skatt. Jeg gikk på AAP i 7 år men hadde ikke ung ufør tillegget den gangen da  jeg ikke ante det var noe som het det engang, så jeg vet dessverre ikke hvor mye AAP og ung ufør utgjør til sammen . jeg mener å huske att jeg hadde ca 13000 utbetalt på AAP i måneden :)

Anonymkode: 62f73...1bc

Har du ung ufør er minstesats før skatt 24.216kr😊

Anonymkode: be236...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ung ufør er minstesats før skatt 24.216kr😊

Anonymkode: be236...d27

Ikke hvis man er samboer/Gift.

Anonymkode: 62f73...1bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det noen som vet hva minsesatsen er for AAP med Ung Ufør tillegget? Jeg må vite nøyaktig hvor mye man får i kr.

Anonymkode: 97e30...4bd

Har du søkt i år eller i fjor? For allerede mottakere og evt nye mottakere ved søknad i 2019 er det 20 304 brutto per måned. 

Anonymkode: 74017...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk forresten på at så lenge dere allerede er under AAP så vil ikke den nye regelen hvor beløpet er justert ned til 2/3  ramme dere! :)

Anonymkode: 62f73...1bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk forresten på at så lenge dere allerede er under AAP så vil ikke den nye regelen hvor beløpet er justert ned til 2/3  ramme dere! :)

Anonymkode: 62f73...1bc

Jeg er såpass gammel at den vil ikke ramme meg uansett. 😝

Uansett... nå har det gått 3 måneder og jeg har fortsatt ikke blitt bedt om å komme for å søke. Sukk. Ting tar tid. Etter jeg har søkt så er det jo 8 måneders saksbehandlingstid. Jeg har et år igjen av AAP også kan jeg jo få 8 måneder i påvente mens saken behandles. 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ung ufør er minstesats før skatt 24.216kr😊

Anonymkode: be236...d27

Jeg er enslig og har minsesats på AAP nå og det er ca 15360kr (før skatt) i måneden. Hvis jeg får Ung Ufør tillegget, får jeg 8856kr ekstra? Eller blir det 4944kr ekstra (20304kr tilsammen)? Er ganske forvirret fordi alle sammen sier forskjellige ting.

Anonymkode: 97e30...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enslig og har minsesats på AAP nå og det er ca 15360kr (før skatt) i måneden. Hvis jeg får Ung Ufør tillegget, får jeg 8856kr ekstra? Eller blir det 4944kr ekstra (20304kr tilsammen)? Er ganske forvirret fordi alle sammen sier forskjellige ting.

Anonymkode: 97e30...4bd

her har du satsene. 38EF29AA-FA18-498D-93CC-E4DD1ABB7336.jpeg.fc09aee522d617dd682e010d049dddbe.jpeg

 

 

Anonymkode: 50e70...4f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...