Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg spent !! Fikk medhold i klagen min hos klageinstansen sist fredag. Tilbake til Nav arbeid og ytelse for behandling av øvrige vilkår og få nytt vedtak. I dag når jeh sjekket inne på mitt NAV har det kommet opp at søknaden min står til attestering. Da er vel svar like rundt hjørnet? Lurer på om det er positivt el negativt at nytt vedtak har gått så fort ?? 

Anonymkode: f9287...269

Kan nok sikkert gå begge veier. For mitt vedkommende ble det avslag, men ser her inne at flere har fått sin søknad innvilget. Så får vel bare krysse fingrene, og håpe på det aller beste. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendte søknad om uføre 7.November og fikk idag innvilget 100% uføre. Det ble både glede og tårer, litt mye følelser på en gang. Men skjønner dere som venter utålmodig, det er ikke moro at andre skal sitte å bestemme din fremtid. Tvi tvi til dere alle❤

Anonymkode: c6749...8c9

Må være en lettelse å få positivt svar !  Og såpass raskt!

Anonymkode: 69cb6...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg spent !! Fikk medhold i klagen min hos klageinstansen sist fredag. Tilbake til Nav arbeid og ytelse for behandling av øvrige vilkår og få nytt vedtak. I dag når jeh sjekket inne på mitt NAV har det kommet opp at søknaden min står til attestering. Da er vel svar like rundt hjørnet? Lurer på om det er positivt el negativt at nytt vedtak har gått så fort ?? 

Anonymkode: f9287...269

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar?

Anonymkode: a2426...da6

Fikk svar i dag , innvilget , så lettet 

Anonymkode: f9287...269

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Fikk svar i dag , innvilget , så lettet 

Anonymkode: f9287...269

Åh, så bra! Gratulerer :nordvesta::nordvesta::nordvesta:

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tråd. Der man hyller og gratulerer folk som får seg uføretrygd...

Anonymkode: 6a87a...f74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig tråd. Der man hyller og gratulerer folk som får seg uføretrygd...

Anonymkode: 6a87a...f74

Tydelig at du ikke forstår hvilken påkjenning det kan være å kjempe mot nav i mange år, samtidig som man er syk og mer og mer sliten.

Ingen gleder seg over å bli ufør eller gratulerer fordi noen har oppnådd noe stort ved å bli ufør. Du forstår ikke og det er helt greit. Man må nok ha vært i situasjonen selv for å forstå det.

Anonymkode: 6859e...61c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig tråd. Der man hyller og gratulerer folk som får seg uføretrygd...

Anonymkode: 6a87a...f74

Alternativet er jo sosialen og brødsmuler når man er for syk til å jobbe. Hva foreslår du da?

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tydelig at du ikke forstår hvilken påkjenning det kan være å kjempe mot nav i mange år, samtidig som man er syk og mer og mer sliten.

Ingen gleder seg over å bli ufør eller gratulerer fordi noen har oppnådd noe stort ved å bli ufør. Du forstår ikke og det er helt greit. Man må nok ha vært i situasjonen selv for å forstå det.

Anonymkode: 6859e...61c

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alternativet er jo sosialen og brødsmuler når man er for syk til å jobbe. Hva foreslår du da?

Anonymkode: a2426...da6

Syns bare det var merkelig.

Anonymkode: 6a87a...f74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Syns bare det var merkelig.

Anonymkode: 6a87a...f74

Hva er merkelig`? Det er en trygghet å ha økonomien i orden for fremtiden. Derfor gratulasjoner. Når man har ventet i redsel i månedsvis er det godt å få det innvilget.

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er merkelig`? Det er en trygghet å ha økonomien i orden for fremtiden. Derfor gratulasjoner. Når man har ventet i redsel i månedsvis er det godt å få det innvilget.

Anonymkode: a2426...da6

Jeg skjønner at jeg tråkket i et vepsebol. At noen jubler og gratulerer over å ha fått seg uføretrygd virket bare ....rart,

Det var bare det. Jeg skriver ikke mer her. Ender bare i kjefting.

Anonymkode: 6a87a...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg tråkket i et vepsebol. At noen jubler og gratulerer over å ha fått seg uføretrygd virket bare ....rart,

Det var bare det. Jeg skriver ikke mer her. Ender bare i kjefting.

Anonymkode: 6a87a...f74

Dette er jo en tråd for oss som venter på svar på uføretrygden da, så hvordan du forvillet deg hit, vet jeg ikke. Kanskje du følte et behov for å trykke ned oss som er uføre.Jeg følte en enorm lettelse når jeg fikk innvilget pga da var økonomien sikret for livet. Uten den hadde jeg måtte gått på sosialen og visnet hen , solgt hus og hjem og havnet på gaten.

Anonymkode: a2426...da6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at jeg tråkket i et vepsebol. At noen jubler og gratulerer over å ha fått seg uføretrygd virket bare ....rart,

Det var bare det. Jeg skriver ikke mer her. Ender bare i kjefting.

Anonymkode: 6a87a...f74

Jeg kan skjønne hva du mener, for jeg tenkte det samme før jeg sto med begge beina i søla selv.

Man jubler ikke fordi man ikke trenger å jobbe, man jubler fordi man får en sjanse til å leve. Noen får uføretrygd fordi de har løyet seg til det, men de aller fleste trenger det. For dem er det livsnødvendig. Når man mottar noe man opplever som livsnødvendig så er det vel innafor å gratulere?

Det var lett å få uføretrygd før. Altfor lett. Dette har gitt folk en idé om hvor lett det er å få uføretrygd. I dag er det ikke så enkelt. Det medfører at færre som ikke har rett på uføretrygd får det og det er bare bra, men det betyr også at mange som har rett på det har en mye lengre og tyngre vei foran seg.

Denne veien er grusom. Man lever i en uvisshet som er svært stressende. Man søker AAP i flere omganger fordi man kanskje får avslag. Man må klage. Man må gi bort opplysninger om seg selv til fremmede mennesker flere ganger i året. Opplysningene er veldig sensistive men man har ingen kontroll på hvem som vet hva. Man må håndtere fæle NAVansatte som får deg til å føle deg som dritt. Man må i arbeidsutprøving og drite seg ut foran mange nye mennesker. Kanskje enda verre folk man kjenner fra gamle skoledager. Man må til behandlinger som ikke funker fordi NAV beordrer det. Man må gå på medisiner fordi NAV forlanger det. Man må stå i uendelig mange køer hit og dit. Man er en kasteball i et system som ikke engang de ansatte vet hvordan de skal manøvrere seg igjennom. Man får kontrabeskjeder flere ganger og blir fortvilet, lei seg, sint, frustrert. Man blir usikker og rådvill. Man må gjøre så mye som oppleves som et overtramp og i visse tilfeller et overgrep. Man må si ja til alt som blir foreslått, selv om kroppen skriker nei. Det er vondt. Man må igjennom så mye dritt at behandlerne dine setter ned foten for å beskytte deg.

Jeg ble ufør pga psykisk sykdom i fjor. NAV har behandlet meg på måter som min behandler kaller overgrep. Han sier han ikke har vært vitne til lignende på sine 30 år.

Jeg sier derfor gratulerer til meg selv fordi at jeg nå slipper å forholde meg til NAV på samme måte som før. Det har vært helt jævelig. Jeg er faktisk syk. Jeg har nesten ikke et liv, jeg er mye alene og jeg føler meg mislykka nok fra før fordi jeg ikke kan bidra til fellesskapet slik jeg hadde ønsket. Jeg er evig lei meg, livet ble ikke slik jeg så det for meg og jobbet for at det skulle bli. 

Men, alternativet til uføretrygd er å miste absolutt alt. Venner, familie. Kanskje bli narkoman og overleve til neste vinter hvor jeg ville fryst ihjel. Men jeg slipper det og det er jeg glad for. Jeg er også glad for at andre slipper det og derfor gratulerer jeg dem.

Det handler altså om å gratulere fordi man har fått en trygghet i livet som man ikke har følt på mange år. Men man skjønner det ikke før man har opplevd det på kroppen selv.

(Vil bare legge til at jeg helt på tampen av alt fikk en helt fantastisk NAVbehandler som virkelig jobbet for at jeg skulle få det jeg har rett på. Ikke alle i NAV er grusomme, men dessverre altfor mange. Det er ikke deres skyld at systemet er helt håpløst heller, vi har inkompetente politikere som ikke skjønner hva de driver med.)

Anonymkode: 60dbc...86b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha ha lest litt i tråden så tror jeg at jeg er heldig... 2,5 år på aap før det ble åpnet for å søke ufør. Fikk beskjed om at det kunne ta 4 måneder (eller var det 6) og fikk svar etter en drøy måned, dvs nå på fredag. Hvor lang tid tar det fra vedtaket står på min side til det kommer i posten? 

Anonymkode: 6207c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha ha lest litt i tråden så tror jeg at jeg er heldig... 2,5 år på aap før det ble åpnet for å søke ufør. Fikk beskjed om at det kunne ta 4 måneder (eller var det 6) og fikk svar etter en drøy måned, dvs nå på fredag. Hvor lang tid tar det fra vedtaket står på min side til det kommer i posten? 

Anonymkode: 6207c...99c

På meg så tok det vel 2 måneder eller noe sånt 😅 Men har en mistankte om at nav eller posten må ha rotet det bort første gangen, for etter å ha purret flere ganger dukket det plutselig opp nå i januar. Har opplevd flere ganger at det har tatt ett par måneder fra vedtak lå på siden til de kom i posten.

Anonymkode: 62f73...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På meg så tok det vel 2 måneder eller noe sånt 😅 Men har en mistankte om at nav eller posten må ha rotet det bort første gangen, for etter å ha purret flere ganger dukket det plutselig opp nå i januar. Har opplevd flere ganger at det har tatt ett par måneder fra vedtak lå på siden til de kom i posten.

Anonymkode: 62f73...1bc

Og jeg som håpet på før helga, iallefall honnørkortet, siden jeg skal ta bussen et stykke da.. 

Anonymkode: 6207c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha ha lest litt i tråden så tror jeg at jeg er heldig... 2,5 år på aap før det ble åpnet for å søke ufør. Fikk beskjed om at det kunne ta 4 måneder (eller var det 6) og fikk svar etter en drøy måned, dvs nå på fredag. Hvor lang tid tar det fra vedtaket står på min side til det kommer i posten? 

Anonymkode: 6207c...99c

Her tok det en 3-4 dager før vedtaket kom i posten 😊 

Anonymkode: 50e70...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe poeng for meg å søke. Ble litt betenkt i går. Jeg jobber noen ganger over 50 % så jeg får ikke AAP. Ops. Jeg liker å jobbe. Jeg er usikker på om jeg presser grensene mine eller ikke, men føler meg egentlig fin om dagen. Liker å gjøre det jeg gjør. :) Men om situasjonen min har endret seg, så er det kanskje dumt å søke? Det er som om det var en velsignelse å bli ansatt og all usikkerheten min (angsten med angstanfall) forsvant. Igjen, så er spørsmålet om jeg kommer til å få nok til at jeg kan leve av det. 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her tok det en 3-4 dager før vedtaket kom i posten 😊 

Anonymkode: 50e70...4f1

Da krysser jeg fingrene for at jeg får det før helga 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...