Gå til innhold

Vi som venter på svar på uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

JEG FIKK OGSÅ FORESPEILET 8 MND BEHANDLINGSTID, FIKK SVAR ETTER 2 MND, SÅ DET KAN GÅ FORT OG.

Anonymkode: a2426...da6

Hadde du en veldig klar sak? eller var du i ferd med å miste aap? og når var dette?

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du en veldig klar sak? eller var du i ferd med å miste aap? og når var dette?

Anonymkode: 40080...94d

Var for 3 mnd siden jeg fikk innvilget. Hadde gått 2,5 år på aap. 

Anonymkode: a2426...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i lillehammer og det er 8 måneders ventetid på uførlsøknad. Søkte sist uke. Er det stor sannsynlighet for at jeg må vente 8 mnd?

Anonymkode: 40080...94d

Regn med den behandlingstiden og bli heller glad om du får svar før!😊

Anonymkode: be236...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regn med den behandlingstiden og bli heller glad om du får svar før!😊

Anonymkode: be236...d27

ja. er bare så lenge.. blir virkelig helt fra meg, skjelver nesten heletiden er så stresset over det svaret

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja. er bare så lenge.. blir virkelig helt fra meg, skjelver nesten heletiden er så stresset over det svaret

Anonymkode: 40080...94d

Vet. Endelig så er man ferdig etter mange år på AAP der alle skal bestemme hva du skal gjøre hele tiden og ha masse meninger om livet ditt. Nå vet man endelig svaret, også skal man gå og grue seg i 8 måneder. Blæææ... 6,5 måned igjen. Det føles EKSTRA for jævlig nå i disse Coronatider for tiden går så sakte (men veldig glad at jeg har AAP for da slipper jeg å søke om dagpenger nå som jeg er permittert i fra min jobb).. er ikke tålmodig av meg og sitter og venter på skattemeldingen også, som jeg selvfølgelig ikke har fått... 😥

Anonymkode: 431b1...b71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet. Endelig så er man ferdig etter mange år på AAP der alle skal bestemme hva du skal gjøre hele tiden og ha masse meninger om livet ditt. Nå vet man endelig svaret, også skal man gå og grue seg i 8 måneder. Blæææ... 6,5 måned igjen. Det føles EKSTRA for jævlig nå i disse Coronatider for tiden går så sakte (men veldig glad at jeg har AAP for da slipper jeg å søke om dagpenger nå som jeg er permittert i fra min jobb).. er ikke tålmodig av meg og sitter og venter på skattemeldingen også, som jeg selvfølgelig ikke har fått... 😥

Anonymkode: 431b1...b71

Ja.. er ennå ubeskrivelig forferdelig følelse, samtidig som jeg burde være takknemlig for at jeg er ferdig avklart

Anonymkode: 40080...94d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. er ennå ubeskrivelig forferdelig følelse, samtidig som jeg burde være takknemlig for at jeg er ferdig avklart

Anonymkode: 40080...94d

Ja, men forstår det!

Anonymkode: 40080...94d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. er ennå ubeskrivelig forferdelig følelse, samtidig som jeg burde være takknemlig for at jeg er ferdig avklart

Anonymkode: 40080...94d

Det er sånn.... endelig så skal jeg videre... det bare tar åtte måneder å få vite om det går.... 🤯 Prosessen med å få en uføretrygd gjennom tar veldig lang tid så jeg skjønner behandlingstiden, men det er samtidig å sitte på den andre siden og vente... spesielt når man er hjemme ekstra mye... ;) 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. er ennå ubeskrivelig forferdelig følelse, samtidig som jeg burde være takknemlig for at jeg er ferdig avklart

Anonymkode: 40080...94d

Jeg er også for såvidt takknemlig over at jeg er avklart, men samtidig.... så er man nesten ikke avklart heller.... fordi nå er det jo prosessen med åtte måneder for å vente og se om de som behandler uføre er enige... hahahahhaha ;) 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev:

ja. er bare så lenge.. blir virkelig helt fra meg, skjelver nesten heletiden er så stresset over det svaret

Anonymkode: 40080...94d

det ordner seg!

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de endret behandlingstidene til 6 mnd på uføre i alle fylker! 

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg beskjed om at jeg er permittert ut april, så nå får de ikke være kjappe med søknaden. 🙃 Jeg har søkt om 50 % uføretrygd, men siden jeg er permittert så får jeg 100 % AAP. Om jeg får uføretrygd så får jeg 50 % og må gå på sosialkontoret da jeg ikke kan få dagpenger rett etter AAP. UGH. :sur:

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg beskjed om at jeg er permittert ut april, så nå får de ikke være kjappe med søknaden. 🙃 Jeg har søkt om 50 % uføretrygd, men siden jeg er permittert så får jeg 100 % AAP. Om jeg får uføretrygd så får jeg 50 % og må gå på sosialkontoret da jeg ikke kan få dagpenger rett etter AAP. UGH. :sur:

Anonymkode: 431b1...b71

huff, forstår deg godt!

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.3.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Vet. Endelig så er man ferdig etter mange år på AAP der alle skal bestemme hva du skal gjøre hele tiden og ha masse meninger om livet ditt. Nå vet man endelig svaret, også skal man gå og grue seg i 8 måneder. Blæææ... 6,5 måned igjen. Det føles EKSTRA for jævlig nå i disse Coronatider for tiden går så sakte (men veldig glad at jeg har AAP for da slipper jeg å søke om dagpenger nå som jeg er permittert i fra min jobb).. er ikke tålmodig av meg og sitter og venter på skattemeldingen også, som jeg selvfølgelig ikke har fått... 😥

Anonymkode: 431b1...b71

Ah, vet åssen det er. Hater denne prosessen med aap. Hater at folk skal bestemme hva jeg skal gjøre med livet mitt. De finnes utenfor systemet, de ser og merker at man sliter. De er innvaderende, slitsomme, intense og eier ikke folkeskikk og respekt. Og de mener jeg er teit fordi jeg sier ifra på en ordentlig måte at jeg ikke finner meg i at hvem som helst, uten å kjenne meg i det hele tatt våger å være så frekke og ha et så stort markeringsbehov. Folk blir også veldig lett fornærmet, krenket og tar avstand når man selv kommer med råd, er uenig og til og med tilbyr hjelp og er trøstende og snill.
 

Merkelig det der.

ellers føler jeg det ikke hjelper å gå til dps og det ikke er min type behandling. Men må enn så lenge pga Nav. Får bare teite råd som ikke hjelper noe. De tror vel at en ble født i går og ikke skjønner selv at trening og mat er viktig. De vet at jeg går i flere timer daglig og spiser mye grønnsaker og sånt. Hvorfor får de det ikke inn i hodet sitt og bare irriterer meg og sjater videre? Man blir ikke behandlet som et verdig menneske i Norge lenger av hvermannsen på gata, alle vil gjøre deg til et lite barn. Nå får jeg også mas om at jeg ikke skal sove nok heller, enda jeg har et stort søvnbehov, får jeg ikke sove nok, så blir jeg dårlig, dårlig i magen, hjertet, hodet og ellers i ubalanse. Jeg prøver, men blir forbannet når besserwissere mener at jeg ikke gjør noen innsats. De sier det bare for å virke bedre selv. 

Anonymkode: 3c62f...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føler meg ekstremt optimistisk nå! Fikk vedtak i natt om at AAP er forlenget med 6 måneder på grunn av Corona og på grunn av at de har begrenset med ressurser, så nå er saksbehandlingstiden på uføretrygd satt til 6. april 2021 :sur:

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til dere som har fått uføretrygd og egentlig til de fleste som har litt kunnskap om dette.

Når det først er på slutten av aap perioden, er det veileder som tar opp temaet ufør? Og hvor ofte blir uføresøknader avslått når veileder gir klarsignal?

For sånn jeg har forstått det så er det sosialstønad det eneste man kan søke hvis man får avslag på uføresøknaden?

Anonymkode: 0e654...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål til dere som har fått uføretrygd og egentlig til de fleste som har litt kunnskap om dette.

Når det først er på slutten av aap perioden, er det veileder som tar opp temaet ufør? Og hvor ofte blir uføresøknader avslått når veileder gir klarsignal?

For sånn jeg har forstått det så er det sosialstønad det eneste man kan søke hvis man får avslag på uføresøknaden?

Anonymkode: 0e654...c5f

Ja blir nok sosialen. Usikker på hvor mange som får avslag,. 

Anonymkode: 40080...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja blir nok sosialen. Usikker på hvor mange som får avslag,. 

Anonymkode: 40080...94d

Men må  man selge unna alle verdier før sosialstønaden ?

Anonymkode: 69cb6...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må  man selge unna alle verdier før sosialstønaden ?

Anonymkode: 69cb6...2e2

Hus og bil hvertfall, tror jeg..

Anonymkode: 40080...94d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men må  man selge unna alle verdier før sosialstønaden ?

Anonymkode: 69cb6...2e2

Det er kommunale forskjeller så det er veldig vanskelig å si. Jeg kommer ikke til å bli tvunget til å selge leiligheten om jeg skulle få avslag og må på sosialkontoret, men kan ikke uttale meg for resten av landet. 

Anonymkode: 431b1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...