AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #81 Skrevet 28. september 2019 Denne kan muntre deg opp: Anonymkode: 79682...34d 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #82 Skrevet 30. september 2019 På 28.9.2019 den 21.47, 14.09.2019 skrev: Hva med religion? 😎 Jeg er ateist. Jeg går ikke rundt å dreper eller slår folk. Jeg er en ærlig person. Alle som har blitt tatt i stjele på min arbeidsplass har vært kristne. Man trenger ikke de 10 bud for å vite at stjeling er galt, men allikevel er det kun kristne som har gjort til nå. Nå er det kun muslimer og ateister igjen på min arbeidsplass. Har ikke vært tull på 5 år! Det du skriver er helt feil! Se på hvem sitter i fengsel. Disse er religiøse mennesker, som tror på en Gud. Fengslene er overrepresentert med gudløse som ikke trur på noe og ikke har noen moral. Religiøse kan naturligvis også gjøre feil, men det skjer sjeldenere da vi har moralsk kompass å følge. Anonymkode: 4afcc...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #83 Skrevet 30. september 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Fengslene er overrepresentert med gudløse som ikke trur på noe og ikke har noen moral. Religiøse kan naturligvis også gjøre feil, men det skjer sjeldenere da vi har moralsk kompass å følge. Anonymkode: 4afcc...1ac Er det derfor det er så lite overgrep i den katolske kirken? https://www.bbc.com/news/world-44209971 Og i JW? https://www.theatlantic.com/family/archive/2019/03/the-secret-jehovahs-witness-database-of-child-molesters/584311/ Anonymkode: 5ce7a...2bf 7
KnekkogPrim Skrevet 30. september 2019 #84 Skrevet 30. september 2019 Det fins mange kreative måter å skremme jv vekk på. For øvrig er det jo bare mildt plagsomt at de ringer på døren, selv om det er ofte.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #85 Skrevet 30. september 2019 Et fun fact: Michael Jackson var JW i lang tid, lenge etter han var voksen. Han gikk fortsatt fra dør til dør med Vakttårnet i 1984. Interessant å tenke på JW's evne til å hjernevaske folk og også få overgrepsofre til å tie stille. https://jwfacts.com/watchtower/experiences/michael-jackson-jehovah.php Anonymkode: 5ce7a...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #86 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev: ateister har ingen moral, det fører til vold, drap, fyll, horeri og annen ondskap Anonymkode: 4afcc...1ac Nei for det er jo ikke noe utroskap blant Jehovas vitner 😄 Ingen som mishandler barna eller kona/mannen sin heller.. Ingen som drikker for mye.. Og ingen seksuelt misbruk.. jess da. Merkelig at jehovas vitner har en så sinnsyk selvmordsstatistikk da. Anonymkode: c2e23...af4 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #87 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 1.08, Anonymanda skrev: Jeg må virkelig anbefale deg å google "konvertering". Det er få som konverterer til jehovas vitner. De fleste er oppvokst i sekten. Ja det er en sekt. Anonymkode: c2e23...af4 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #88 Skrevet 1. oktober 2019 På 24.9.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev: Jeg har jehovas vitne på døren ca 1 gang i uken, noen ganger 2. Det er forskjellige folk hver gang og i begynnelsen åpnet jeg hver gang de ringte på. Jeg forteller de gang på gang at jeg ikke er interessert i å høre på det, beklager og lukker døren. Noen ganger går de da, andre ganger fortsetter de bare å ringe på. De er rundt på alle nabohusene også, men det er svært få som åpner. Det er så utrolig irriterende! De er her hver uke og noen ganger veldig sent på kvelden. Jeg jobber mye natt og sover derfor noen timer tidlig på kvelden, og gjentatte ganger har de vekket meg. De ringer gjerne på 2-3 ganger og venter lenge før de går. For all del, de vet jo ikke at jeg jobber natt og derfor sover når de ringer på, selv om jeg nesten alltid sier det når jeg først åpner. Er det flere som plages? Hva kan jeg gjøre for at de skal slutte? Kan man melde fra en plass om at man ikke ønsker besøk av de? Jeg er så lei nå. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier de har vært her 7 ganger allerede denne måneden. Det er spesielt ille visst jeg ikke åpner, da virker det som om de kommer tilbake senere på dagen eller dagen etter for å prøve igjen. Anonymkode: 52751...60d Har du postnummer 1914?😉 Anonymkode: 12b9f...bc1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #89 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 9.09, AnonymBruker skrev: Fengslene er overrepresentert med gudløse som ikke trur på noe og ikke har noen moral. Religiøse kan naturligvis også gjøre feil, men det skjer sjeldenere da vi har moralsk kompass å følge. Anonymkode: 4afcc...1ac Dette er en utrolig farlig holdning å ha. Les artikkelen som ble linket om hvordan de eldste i jehovas vitner nesten aldri meldt overgripere til politiet. Når holdningen er at du er blant en av de 144 000 utvalgte så er det sikkert veldig lett å bli fri fra sine synder om du har misbrukt datteren din.. gud tilgir deg jo.. Anonymkode: c2e23...af4 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #90 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 1.02, AnonymBruker skrev: Vi kan ikke tvinge dere, vil dere leve i ondskap og ta straffen deres i etterlivet er det ingenting vi kan gjøre med det. Men vi bør forsøke å omvende flest mulig av egen fri vilje og få flere til å bli religiøse, slik at ateismen fjernes og ondskapen den medfører. Anonymkode: 4afcc...1ac Men svar meg på dette, er det ikke bare 144 000 som er de utvalgte? Hvorfor prøver dere da å konvertere flere? Det er bare plass til de 144 000. Med 8 millioner medlemmer kan du være en av dem som lever i ondskap. Anonymkode: c2e23...af4 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #91 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en utrolig farlig holdning å ha. Les artikkelen som ble linket om hvordan de eldste i jehovas vitner nesten aldri meldt overgripere til politiet. Når holdningen er at du er blant en av de 144 000 utvalgte så er det sikkert veldig lett å bli fri fra sine synder om du har misbrukt datteren din.. gud tilgir deg jo.. Anonymkode: c2e23...af4 ånei! jeg glemte at dere ikke får lov å lese magasiner og bøker som ikke er relatert til religion... Anonymkode: c2e23...af4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #92 Skrevet 1. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er få som konverterer til jehovas vitner. De fleste er oppvokst i sekten. Ja det er en sekt. Anonymkode: c2e23...af4 Har du kilde på hvor mange som konverterer til JV årlig på verdensbasis? Anonymkode: 01dab...f05
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #93 Skrevet 1. oktober 2019 Kanskje vi bor i samme gate. Her også kommer de hele tiden. For et år siden sluttet ringeklokka å funke og jehovas vitner er grunnen til at vi ikke har fikset en ny en Anonymkode: dc40c...5c2 2
Gjest commeilfaut Skrevet 1. oktober 2019 #94 Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men svar meg på dette, er det ikke bare 144 000 som er de utvalgte? Hvorfor prøver dere da å konvertere flere? Det er bare plass til de 144 000. Med 8 millioner medlemmer kan du være en av dem som lever i ondskap. De 144.000 er allerede valgt ut, til å regjere i himmelen, ifølge deres tro (dette finner man selvfølgelig ikke i bibelen, men er ubibelsk vås medlemmene tror på), og resten av medlemmene håper at de kanskje får evig liv på jorden (andre kristne tror jo de får evig liv uansett, basert på hva som står i bibelen)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #95 Skrevet 1. oktober 2019 På 27.9.2019 den 7.24, AnonymBruker skrev: Tenker annerledes nei, men abortdrap, vold, drap og annet som strider med Bibelen er skader andre er ondskap og det å ville fjerne dette er godt. Anonymkode: 4afcc...1ac In 2016, a royal commission in Australia found that Watchtower demonstrated a “serious failure” to protect children, including not reporting more than 1,000 alleged perpetrators of sexual abuse (more than half of whom have confessed to committing the abuse) and at least 1,800 victims in that country since 1950. In 2014, the U.K.’s Charity Commission opened two investigations, one of which is ongoing. Last year, in the Netherlands, then–Justice Minister Sander Dekker urged Watchtower to conduct an independent investigation into hundreds of abuse allegations received via a special hotline. Watchtower declined. https://www.theatlantic.com/family/archive/2019/03/the-secret-jehovahs-witness-database-of-child-molesters/584311/ Anonymkode: c2e23...af4 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #96 Skrevet 1. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kilde på hvor mange som konverterer til JV årlig på verdensbasis? Anonymkode: 01dab...f05 Er vel ikke vanskelig for deg å spørre de medlemmene du henger med? Garanterer deg at 90% er født inn i det. Anonymkode: c2e23...af4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #97 Skrevet 1. oktober 2019 14 minutter siden, commeilfaut skrev: De 144.000 er allerede valgt ut, til å regjere i himmelen, ifølge deres tro (dette finner man selvfølgelig ikke i bibelen, men er ubibelsk vås medlemmene tror på), og resten av medlemmene håper at de kanskje får evig liv på jorden (andre kristne tror jo de får evig liv uansett, basert på hva som står i bibelen) ok, så de 144 000 skal regjere i himmelen og resten evig liv på jorden. Jeg trodde kun det var 144 000 som overlevede armagedon. Nå har jo armagedon blitt forskjøvet et dusin ganger, trist å se folk som lar vær å ta utdannelse eller få barn fordi de tror armaggedon er nære. Anonymkode: c2e23...af4 3
Gjest commeilfaut Skrevet 1. oktober 2019 #98 Skrevet 1. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jo armagedon blitt forskjøvet et dusin ganger, trist å se folk som lar vær å ta utdannelse eller få barn fordi de tror armaggedon er nære. De har vel ikke pushet dette røret særlig de siste årene etter fadesen i 1974, men de mener jo (i fullt alvor) at Jesus kom tilbake i 1914 , usynlig.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #99 Skrevet 1. oktober 2019 På 28.9.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev: ateister har ingen moral, det fører til vold, drap, fyll, horeri og annen ondskap Anonymkode: 4afcc...1ac Har du hørt om humanisme? Om ikke, google det! Anonymkode: d0833...ad6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #100 Skrevet 2. oktober 2019 Kunne skrevet en lang avhandling om jehovas vitner som la sin elsk på meg og nektet å gi seg. Jeg vil tippe de var her ca 3 ganger i måneden i 2 år... Sikkert fordi nærmeste nabo var en del av sekta, og syns jeg burde få livet på stell. Selv om de selv drakk, røyka, hadde flere unger hver utenfor ekteskapet og generelt var småkriminelle. Men dresser seg opp og dro på møtene. Begynte som flere her sier å høflig takket nei, smilte og var hyggelig. Sa tydeligere og tydeligere i fra, de nektet å gi seg. Koblet ut ringeklokka, da banket de på i steden. Endte med at jeg til slutt truet de med anmeldelse. Da hadde ene barnet her fått med seg samtalen, hvor jeg ble fortalt at vi alle kom til å brenne ihjel. Da jeg lukket døra hører jeg ho ene rope «tenk på barna!». Jo takk, nå må jeg ha en lang prat med en skremt unge om at vi ikke skal brenne... Sist gang de var her hadde en av dem med seg en iPad, hvor han noterte at vi ikke ønsket besøk. Ikke sett de siden. Mulig de fleste er hyggelige, men de som har vært her har vært hjernevasket pakk, som regelrett trakasserte oss. Anonymkode: 15f25...831 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå