Gå til innhold

Plages av jehovas vitne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Rottenikken1 skrev:

På sommerstevnet i Telenor arena i fjor sa en politimann: hvis alle hadde oppført seg like pent som jehovas vitner så hadde politiet vært arbeidsløse. 

Tenk på alle krigene, drap og egoisme, vold griskhet, selvoåiskhet og ulykkelighet pluss at menneskene er i ferd med å ødelegge jorden. Syntes du at mennesker som støtter en sånn livsførsel fortjener å leve? Dessuten har Gud skapt jorden og menneskene så det er bare rett og rimelig at han kan sette krav til oss. De som ikke retter seg etter det må «fjernes» fra jorden 

Jeg er er ikke Jehovas Vitne, og det er heller ikke noen av mine venner eller familie. Vi er fine folk som hverken driver med krig, drap eller prøver å ødelegge jorden. Så jeg synes jeg og mine nærmeste fortjener å leve. Det er mange som gjør fæle ting, men tatt i betraktning at JV bare er sju millioner (eller noe sånt) av verdens sju milliarder, så blir det jo ekstremt sneversynt å mene at bare dere lever på en måte som gagner gjorda. De fleste er jo ålreite folk, og jeg mener ikke de fortjener å dø. Høres ut som en usympatisk Gud. 

Gjør dere aldri noe galt dere? Hva gjør JV for å stoppe klimaendringene, egentlig? 

Det er helt greit at du tror på det du tror på. Men jeg tror på helt andre ting. Det må du respektere - og derfor kan du ikke komme på døra mi hver uke. Det er masse folk jeg mener tar feil om ting, men jeg har fortsatt ikke lov til å trakassere dem!

For det er jo det. Å ringe på hos noen hver uke når de har sagt de ikke er interessert. 

 

Anonymkode: ee8ea...443

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viner ikke onde bare fordi vi tenker annerledes. Snakk om å lage seg fiender..

Anonymkode: 7b736...d64

Tenker annerledes nei, men abortdrap, vold, drap og annet som strider med Bibelen er skader andre er ondskap og det å ville fjerne dette er godt. 

Anonymkode: 4afcc...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Rottenikken1 said:

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Jesus har ingen historie i Bibelen med å henrette noen, her dikter dere fritt. Den eneste befatning Jesus hadde med liv og død i Bibelen er at han vekket en mann fra de døde og helbredet folk. Han holdt også selskap med syndere og gjorde ingen forskjell på "troende" og "ikke troende", alle var altså godkjent ifølge han. Så det blir litt feil å blande Jesus inn i svovelprekenene deres.

Anonymkode: 5ce7a...2bf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel ingen sekter som er så griske som jehovas vitner, hele denne sekten er bygget rundt selskapet vakttårnet og pengene går til de styrtrike bakmenne i Warwick. Jehovas vitner er et gigantisk pyramidespill og grunnen til at denne sekten oppsto i Amerika på slutten av 1800 tallet var på grunn av religionsfriheten som ble til, da så grunnleggerne av Jehovas Vitner sitt snitt til å lage en religion der de kunne tjene penger. Det samme gjelder for pinsemenigheten som oppstod på den samme tiden og for de samme grunnene.

Anonymkode: 0386e...63d

Hmmm.....mon tro om Jehovas Vitner er så ivrige på å rekruttere folk fordi flere medlemmer betyr mer penger i kassa...?

Anonymkode: 5ce7a...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm.....mon tro om Jehovas Vitner er så ivrige på å rekruttere folk fordi flere medlemmer betyr mer penger i kassa...?

Anonymkode: 5ce7a...2bf

Det gagner hvertfall ikke medlemmene. Mange er veldig fattige. 

Smiths venner bygger OPP fellesskapets formue og enkeltmedlemmers formue. Jehovas vitner går ut som tapere men må gjøre masse jobb i form av å gå fra dør til dør og bli upopulære. Alt de har er tanken om et helt urealistisk paradis. 

Fanatisk religion er absolutt ikke min greie, men ser jo utenfra hvem som kommer bra ut og ikke. 

Anonymkode: 15e95...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
21 timer siden, Rottenikken1 skrev:

Jeg er et Jehovas vitne selv så la meg fortelle litt om fakta. 

Ja, jeg vet at dørselgere kan være plagsomt men jeg blir aldri aggressiv fordet. Det er det ingen hjelp i. Raseri løser ingenting. 

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Vi prøver av beste mening å få dere til å forstå at livet avhenger av dette og at dommedagen er rett rundt hjørnet. Vi bruker uselvisk masse av fritiden vår til å advare mennesker om den kommende dom, akkurat som Noah gjorde før vannflommen. 

N slik selvoppofrelse for å redde liv og advare, og da måtte være villig til å gi avkall på penger og karriere for å hjelpe mennesker burde ikke imøtegås med agressivitet. Vi mener at et liv utenfor Jehovas vitner bare er tomhet uten mening og ar dommendag kommer. 

Vi gjør det kun for å hjelpe mennesker, men som Jesus selv sa: «en slave står ikke over sin herre. Hvis de har forfulgt meg vil de også forfølge dere» 

 

Dere kan vente til evig tid på dommedag og kaste bort livet på elendighet. Ingen ved sine fulle fem vil bli reddet til dette, så slutt å gå fra dør til dør for å plage vanlige folk. 

Selvmordsraten blant Jehovas vitner er ganske høy, og det er ikke uten grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, theTitanic skrev:

Dere kan vente til evig tid på dommedag og kaste bort livet på elendighet. Ingen ved sine fulle fem vil bli reddet til dette, så slutt å gå fra dør til dør for å plage vanlige folk. 

Selvmordsraten blant Jehovas vitner er ganske høy, og det er ikke uten grunn. 

Tror vi alle heller vil ha en enkelt dommedag i fremtiden enn å leve under et slikt regime.

Anonymkode: 7b736...d64

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Rottenikken1 said:

Jeg er et Jehovas vitne selv så la meg fortelle litt om fakta. 

Ja, jeg vet at dørselgere kan være plagsomt men jeg blir aldri aggressiv fordet. Det er det ingen hjelp i. Raseri løser ingenting. 

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Vi prøver av beste mening å få dere til å forstå at livet avhenger av dette og at dommedagen er rett rundt hjørnet. Vi bruker uselvisk masse av fritiden vår til å advare mennesker om den kommende dom, akkurat som Noah gjorde før vannflommen. 

N slik selvoppofrelse for å redde liv og advare, og da måtte være villig til å gi avkall på penger og karriere for å hjelpe mennesker burde ikke imøtegås med agressivitet. Vi mener at et liv utenfor Jehovas vitner bare er tomhet uten mening og ar dommendag kommer. 

Vi gjør det kun for å hjelpe mennesker, men som Jesus selv sa: «en slave står ikke over sin herre. Hvis de har forfulgt meg vil de også forfølge dere» 

 

Jeg vet at når man dør så er det bare slutt, som når man slår av lyset på en bryter og det er ingen logisk grunn til å tro noe annet. Vi går tilbake inn i kretsløpet, som mat til meitemark og næring til gresset. Jeg "tror" på vitenskapen, det vil si, det vi kan og har bevist at er sant. Skal jeg gå hjem til deg på døra di, fortelle deg at ditt livssyn er feil og at du bør mene det samme som meg? Nei, for jeg har nok respekt for deg og din evne til å ta egne valg.

Det er et minimum av vanlig folkeskikk å respektere andres livssyn, det vil si å ikke oppføre seg slik dere gjør. Det er en ovenfra og ned holdning som ikke hører hjemme noe sted, hvor dere undervurderer andre voksne mennesker til de grader. I tillegg oppsøker dere folk i deres hjem. Det er så frekt, ubehagelig og forstyrrende det Jehovas vitner driver med! Det burde forbys, faktisk!

Anonymkode: 99fb1...3b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Du må si rett ut at du ikke er interessert verken nå eller i fremtiden og at de aldri skal komme tilbake. Eventuelt true med politianmeldelse dersom det ikke fungerer.

Anonymkode: 99fb1...3b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det gagner hvertfall ikke medlemmene. Mange er veldig fattige. 

Smiths venner bygger OPP fellesskapets formue og enkeltmedlemmers formue. Jehovas vitner går ut som tapere men må gjøre masse jobb i form av å gå fra dør til dør og bli upopulære. Alt de har er tanken om et helt urealistisk paradis. 

Fanatisk religion er absolutt ikke min greie, men ser jo utenfra hvem som kommer bra ut og ikke. 

Anonymkode: 15e95...290

Tipper det ikke gjelder de som er lengre oppover i organisasjonen, det er de som vil rekruttere flere medlemmer som kan gi til dem.

Anonymkode: 5ce7a...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at når man dør så er det bare slutt, som når man slår av lyset på en bryter og det er ingen logisk grunn til å tro noe annet. Vi går tilbake inn i kretsløpet, som mat til meitemark og næring til gresset. Jeg "tror" på vitenskapen, det vil si, det vi kan og har bevist at er sant. Skal jeg gå hjem til deg på døra di, fortelle deg at ditt livssyn er feil og at du bør mene det samme som meg? Nei, for jeg har nok respekt for deg og din evne til å ta egne valg.

Det er et minimum av vanlig folkeskikk å respektere andres livssyn, det vil si å ikke oppføre seg slik dere gjør. Det er en ovenfra og ned holdning som ikke hører hjemme noe sted, hvor dere undervurderer andre voksne mennesker til de grader. I tillegg oppsøker dere folk i deres hjem. Det er så frekt, ubehagelig og forstyrrende det Jehovas vitner driver med! Det burde forbys, faktisk!

Anonymkode: 99fb1...3b2

Du tror, du vet ikke.

Anonymkode: 5ce7a...2bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror vi alle heller vil ha en enkelt dommedag i fremtiden enn å leve under et slikt regime.

Anonymkode: 7b736...d64

Akkurat. Dommedag er i seg selv ikke det verste som kan skje. Et liv i elendighet er det verste som kan skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du tror, du vet ikke.

Anonymkode: 5ce7a...2bf

Flisespikking. Orker ikke.

Anonymkode: 99fb1...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "tror" på vitenskapen, det vil si, det vi kan og har bevist at er sant.

Ateistene har aldri bevist dette nei, teorien deres er full av hull dere aldri har klart å forklare. Det er derfor milliarder av mennesker i verden er religiøse og holder seg unna den onde ateismen.

Anonymkode: 4afcc...1ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hater netthets og mobbing så lenge det ikke går ut over et Jehovas vitne, da er det liksom helt greit. 

Synes folk bør skjerpe seg litt . Ingen får vitner på døra hver uke uansett, det er bullshit. Og de "løper" ikke om du sier ditt eller datt. 

Hilsen katolikk med folkeskikk.

Anonymkode: 01dab...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ateistene har aldri bevist dette nei, teorien deres er full av hull dere aldri har klart å forklare. Det er derfor milliarder av mennesker i verden er religiøse og holder seg unna den onde ateismen.

Anonymkode: 4afcc...1ac

Jeg skriver at jeg tror på det som er bevist og kan bevises. Ateisme er ondt, ok. Men religion har bare ført til fred og fordragelighet så klart. Uff, at jeg ikke kan la være å svare troll.

Anonymkode: 99fb1...3b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ateistene har aldri bevist dette nei, teorien deres er full av hull dere aldri har klart å forklare. Det er derfor milliarder av mennesker i verden er religiøse og holder seg unna den onde ateismen.

Anonymkode: 4afcc...1ac

''Den onde ateismen''?

Forklar!!!

Anonymkode: 3c844...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Hadde samme problem, åpnet døren en gang i bare trusa. Aldri sett dem siden.

Anonymkode: d590e...16a

Jeg er muslim må si at du ikke kan reddes 😂😂😂👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽👍🏽

Anonymkode: 836d6...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har jehovas vitne på døren ca 1 gang i uken, noen ganger 2. Det er forskjellige folk hver gang og i begynnelsen åpnet jeg hver gang de ringte på. Jeg forteller de gang på gang at jeg ikke er interessert i å høre på det, beklager og lukker døren. Noen ganger går de da, andre ganger fortsetter de bare å ringe på. De er rundt på alle nabohusene også, men det er svært få som åpner. Det er så utrolig irriterende! De er her hver uke og noen ganger veldig sent på kvelden. 

Jeg jobber mye natt og sover derfor noen timer tidlig på kvelden, og gjentatte ganger har de vekket meg. De ringer gjerne på 2-3 ganger og venter lenge før de går. For all del, de vet jo ikke at jeg jobber natt og derfor sover når de ringer på, selv om jeg nesten alltid sier det når jeg først åpner. 

Er det flere som plages? Hva kan jeg gjøre for at de skal slutte? Kan man melde fra en plass om at man ikke ønsker besøk av de? Jeg er så lei nå. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier de har vært her 7 ganger allerede denne måneden. Det er spesielt ille visst jeg ikke åpner, da virker det som om de kommer tilbake senere på dagen eller dagen etter for å prøve igjen. 

Anonymkode: 52751...60d

Jeg bare ba de ikke komme på døren vår.

Ser de går i området, men de går ikke innom her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...