Gå til innhold

Plages av jehovas vitne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.9.2019 den 13.09, Rottenikken1 skrev:

Jeg er et Jehovas vitne selv så la meg fortelle litt om fakta. 

Ja, jeg vet at dørselgere kan være plagsomt men jeg blir aldri aggressiv fordet. Det er det ingen hjelp i. Raseri løser ingenting. 

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Vi prøver av beste mening å få dere til å forstå at livet avhenger av dette og at dommedagen er rett rundt hjørnet. Vi bruker uselvisk masse av fritiden vår til å advare mennesker om den kommende dom, akkurat som Noah gjorde før vannflommen. 

N slik selvoppofrelse for å redde liv og advare, og da måtte være villig til å gi avkall på penger og karriere for å hjelpe mennesker burde ikke imøtegås med agressivitet. Vi mener at et liv utenfor Jehovas vitner bare er tomhet uten mening og ar dommendag kommer. 

Vi gjør det kun for å hjelpe mennesker, men som Jesus selv sa: «en slave står ikke over sin herre. Hvis de har forfulgt meg vil de også forfølge dere» 

 

Jeg oppfører meg hyggelig de gangene de kommer på døren og har tilgomed tatt imot Vakttårnet. Har og en kjempegod venn som er Jehovas vitne som er en av de fineste folken jeg vet. Jeg tror det finnes "noe" der ute men jeg vil ikke tilhøre en religion. Det er uansett så utrolig mange religioner og sjansen for at din er den rette er liten. Det er mange gode mennesker der ute og de fleste støtter ikke vold eller egoisme. Mange av mine ikke religiøse venner jobber i Røde kors, med vanskeligstilte mennesker osv. Om du synes de fortjener å bli henrettet fordi de tilfeldigvis ikke tror det du tror på. Det er ikke en god gud for meg.  En god gud ville tatt med seg folk med et godt hjerte som hjelper sine medmennesker.

Å tro er ikke et valg. Jeg kan si med 100% si at du er født inn i Jehovas vitner. Fordi det er slik med alle jeg kjenner som tilhører religion. De tror på den guden de er oppdratt til å tro på. Han jeg kjenner er også født inn i det. Alle i hans familie. 

Jehovas vitner har satt flere datoer gjennom årene der Jesus skal gripe inn men han kommer aldri. Mitt liv og mange andres er ikke uten tomhet, alle har sin mening med livet. 

Anonymkode: c2e23...af4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver at jeg tror på det som er bevist og kan bevises. Ateisme er ondt, ok. Men religion har bare ført til fred og fordragelighet så klart. Uff, at jeg ikke kan la være å svare troll.

Anonymkode: 99fb1...3b2

Misbruk av religion har ført til ufred, religion i seg selv har aldri skapt kriger.

Anonymkode: 4afcc...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ateistene har aldri bevist dette nei, teorien deres er full av hull dere aldri har klart å forklare. Det er derfor milliarder av mennesker i verden er religiøse og holder seg unna den onde ateismen.

Anonymkode: 4afcc...1ac

Kan du forklare oss hva ateisme er og hva ordet ateist betyr?.

Hadde det ikke vært for vitenskapen så hadde ikke du hatt verken elektrisitet, forbrenningsmotor, datamaskin, mobiltelefon eller dasspapir.

Jeg kan ikke se hvorfor fravær av tro kan være ondt, men det er mulig du har et bedre svar på dette som du sikkert har fått av noen andre uten at du selv har reflektert over det. 

Anonymkode: 0386e...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Si at du er overrasket over hvor ivrig de er til å få deg tilbake i JV. 

So noe som tilsier du tilber Satan. 

Spør etter ID. Om du får, dra hjem til de midt på natten og spør om det passer å snakke om nattens fyrste nå. 

Anonymkode: 90e77...844

😂 fantastisk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg en gigantstor hund, som varslet med grove bjeff og forlangte å inspisere ukjente besøkende. Han fikk Jehovas vitner til å holde seg unna og « døvstumme» østeuropeere til å bli hørende. 

Da jeg i en familiesammenkomst nevnte at jeg savnet denne fantastiske egenskapen, så sa min svoger - ja, da er det bra at du har den gubben du har! 

Nå ber jeg bare gubben åpne døra, han er en stor fyr, med langt svart hår, svart skjegg og svarte klær. Jehovas vitner har aldri gjort noen forsøk på å omvende ham 😉 Når « døvstumme» østeuropeere stikker innom, pleier han å komme på trappa, stille seg bredbent og stirre sitt mest skeptiske blikk, etter dem, når de går - slik at de ser ham.  

Jeg vil altså anbefale deg å gjøre en av disse tre tingene

- få deg en svær skeptisk hund

- legge an en litt «unholy» stil

- få deg en stor kraftig mann som du kan stille på trappa 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare oss hva ateisme er og hva ordet ateist betyr?.

Hadde det ikke vært for vitenskapen så hadde ikke du hatt verken elektrisitet, forbrenningsmotor, datamaskin, mobiltelefon eller dasspapir.

Jeg kan ikke se hvorfor fravær av tro kan være ondt, men det er mulig du har et bedre svar på dette som du sikkert har fått av noen andre uten at du selv har reflektert over det. 

Anonymkode: 0386e...63d

ateister har ingen moral, det fører til vold, drap, fyll, horeri og annen ondskap

Anonymkode: 4afcc...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si at du anmelder dem for trakassering om de ringer på hos deg igjen. Ta gjerne bilde av dem før de går.

Anonymkode: acfd7...294

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ateister har ingen moral, det fører til vold, drap, fyll, horeri og annen ondskap

Anonymkode: 4afcc...1ac

Du har ikke peiling på hva du snakker om, jeg ser på meg selv som agnostiker/ateist men min moral er ligger langt over moralen til de fleste troende jeg har møtt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Ateisme

Anonymkode: 0386e...63d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ateister har ingen moral, det fører til vold, drap, fyll, horeri og annen ondskap

Anonymkode: 4afcc...1ac

Eller så er vi ikke hysteriske. Det forundrer meg om Jesus og Gud(slik dere formidler de) ønsker at vi skal løpe rundt i et evig kaos. Om dere er det utvalgte folk så kan dere ikke gjøre noe for oss andre. DERE er utvalgt. Vi andre må nesten få lov å lide i fred. Lev videre med det dere har og la oss lide i fred.

Anonymkode: 7b736...d64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller så er vi ikke hysteriske. Det forundrer meg om Jesus og Gud(slik dere formidler de) ønsker at vi skal løpe rundt i et evig kaos. Om dere er det utvalgte folk så kan dere ikke gjøre noe for oss andre. DERE er utvalgt. Vi andre må nesten få lov å lide i fred. Lev videre med det dere har og la oss lide i fred.

Anonymkode: 7b736...d64

Vi kan ikke tvinge dere, vil dere leve i ondskap og ta straffen deres i etterlivet er det ingenting vi kan gjøre med det. Men vi bør forsøke å omvende flest mulig av egen fri vilje og få flere til å bli religiøse, slik at ateismen fjernes og ondskapen den medfører.

Anonymkode: 4afcc...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Å tro er ikke et valg. Jeg kan si med 100% si at du er født inn i Jehovas vitner. Fordi det er slik med alle jeg kjenner som tilhører religion. De tror på den guden de er oppdratt til å tro på. Han jeg kjenner er også født inn i det. Alle i hans familie. 

 

Jeg må virkelig anbefale deg å google  "konvertering". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, absinthia skrev:

Før hadde jeg en gigantstor hund, som varslet med grove bjeff og forlangte å inspisere ukjente besøkende. Han fikk Jehovas vitner til å holde seg unna og « døvstumme» østeuropeere til å bli hørende. 

Da jeg i en familiesammenkomst nevnte at jeg savnet denne fantastiske egenskapen, så sa min svoger - ja, da er det bra at du har den gubben du har! 

Nå ber jeg bare gubben åpne døra, han er en stor fyr, med langt svart hår, svart skjegg og svarte klær. Jehovas vitner har aldri gjort noen forsøk på å omvende ham 😉 Når « døvstumme» østeuropeere stikker innom, pleier han å komme på trappa, stille seg bredbent og stirre sitt mest skeptiske blikk, etter dem, når de går - slik at de ser ham.  

Jeg vil altså anbefale deg å gjøre en av disse tre tingene

- få deg en svær skeptisk hund

- legge an en litt «unholy» stil

- få deg en stor kraftig mann som du kan stille på trappa 😂

Åååååå så skumle og kreative dere er , ler meg ihjel altså.... (Gjeeeesp)

Anonymkode: 01dab...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, absinthia skrev:

Nå ber jeg bare gubben åpne døra, han er en stor fyr, med langt svart hår, svart skjegg og svarte klær. Jehovas vitner har aldri gjort noen forsøk på å omvende ham 😉 

 

 

Hva mener du med det ? Du beskriver utseendet til presten min. Kan forsåvidt også høres ut som imamen i byen. 

Anonymkode: 01dab...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.9.2019 den 13.09, Rottenikken1 skrev:

Jeg er et Jehovas vitne selv så la meg fortelle litt om fakta. 

Ja, jeg vet at dørselgere kan være plagsomt men jeg blir aldri aggressiv fordet. Det er det ingen hjelp i. Raseri løser ingenting. 

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Vi prøver av beste mening å få dere til å forstå at livet avhenger av dette og at dommedagen er rett rundt hjørnet. Vi bruker uselvisk masse av fritiden vår til å advare mennesker om den kommende dom, akkurat som Noah gjorde før vannflommen. 

N slik selvoppofrelse for å redde liv og advare, og da måtte være villig til å gi avkall på penger og karriere for å hjelpe mennesker burde ikke imøtegås med agressivitet. Vi mener at et liv utenfor Jehovas vitner bare er tomhet uten mening og ar dommendag kommer. 

Vi gjør det kun for å hjelpe mennesker, men som Jesus selv sa: «en slave står ikke over sin herre. Hvis de har forfulgt meg vil de også forfølge dere» 

 

For det første, hvordan kan dere som gode kristne se ned på alle andre som ikke tror på det samme som dere, hvilken rett har dere til å dømme andre? 

Jeg har alltid hørt at Gud er god jeg, og aldri aldri hørt at om man ikke lever opp til deres krav så skal man dømmes til døden. Det står langt fra den oppfatning jeg har av en god Gud.

Min oldemor var et Jehovas vitner, men aldri aldri at hun prøvde å påvirke noen i familien, rett og slett fordi hun mente religionsvalg var en privatsak.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det ? Du beskriver utseendet til presten min. Kan forsåvidt også høres ut som imamen i byen. 

Anonymkode: 01dab...f05

Det ville garantert fungert like godt. 

Imamer har aldri langt hår, med mindre de har vært ute med mujaheddin en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 7.24, AnonymBruker skrev:

Tenker annerledes nei, men abortdrap, vold, drap og annet som strider med Bibelen er skader andre er ondskap og det å ville fjerne dette er godt. 

Anonymkode: 4afcc...1ac

Så dere tror altså at alle andre enn dere er onde og driver med vold og drap. Hmm, kjenner dere egentlig noen utenfor denne trangsynte sekten? Tydeligvis ikke! 

Dette er en blanding av latterlig og trist 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.9.2019 den 13.09, Rottenikken1 skrev:

Jeg er et Jehovas vitne selv så la meg fortelle litt om fakta. 

Ja, jeg vet at dørselgere kan være plagsomt men jeg blir aldri aggressiv fordet. Det er det ingen hjelp i. Raseri løser ingenting. 

Nå skal jeg skrive litt info. Vi jehovas vitner mener at vi ser nok beviser i verden for at Jesus hersker og snart skal gripe inn og, for å si det rett ut, henrette alle som ikke tilhører jehovas vitner fordi de ikke har Guds godkjennelse utifra det bibelen krever. 

Vi prøver av beste mening å få dere til å forstå at livet avhenger av dette og at dommedagen er rett rundt hjørnet. Vi bruker uselvisk masse av fritiden vår til å advare mennesker om den kommende dom, akkurat som Noah gjorde før vannflommen

N slik selvoppofrelse for å redde liv og advare, og da måtte være villig til å gi avkall på penger og karriere for å hjelpe mennesker burde ikke imøtegås med agressivitet. Vi mener at et liv utenfor Jehovas vitner bare er tomhet uten mening og ar dommendag kommer. 

Vi gjør det kun for å hjelpe mennesker, men som Jesus selv sa: «en slave står ikke over sin herre. Hvis de har forfulgt meg vil de også forfølge dere» 

 

Da tror dere jo ikke på det som står i Bibelen da? For der er det klart og tydelig beskrevet en pakt mellom Gud og menneskene, at Gud aldri skulle gjøre noe slik mot menneskene igjen, og regnbuen er symbolet på denne pakten. 

Anonymkode: d0833...ad6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to damer som gikk jv runden flere ganger i året og innom mitt hus. De var alltid hyggelige og smilende og ga meg vakttårnet og fortalte om samlingene deres og at jeg var velkommen. 

Tipper de kom ca en gang i mnd. Jeg er alltid hyggelig og redd for å såre. Etter et års tid tok jeg meg sammen og sa helt rolig at jeg egentlig ikkd hadde behov for at de kom innom. De svarte det var helt i orden og spurte om de kunne få lov å legge vakttårnet i postkassen min. Det sbarte jeg ja til.

Nå to år senere har de aldri ringt på igjen, men vakttårnet ligger stadig i postkassen. Jeg fårstår ikke at man ikke bare kan takke høflig neitakk til besøk fra de?

Anonymkode: b4eb1...839

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegn en stor bloddråpe med øyne og smilemunn, og skriv "her bor en stolt blodgiver" under. Da ringer de vel neppe på igjen. 

Anonymkode: 30495...1ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at problemet kan være at TS ikke har vært tydelig. Så lenge det er en åpning, og ingen konsekvenser vil de fortsette. Ingen grunn til å være uhøflig, bare vennlig og tydelig si at du ikke er interessert i flere besøk. Du er ikke pliktig å oppgi noen grunn, men hvis det føles bedre for deg kan du jo forklare det med nattevakt og jobb.

Når det er sagt, de fleste religiøse pleier å sky meg når de får vite jeg holder på med healing og slikt, spesielt når de skjønner at jeg ikke er tilknyttet religion og ikke er døpt en gang. De synes det er veldig rart at jeg har et fint forhold til Gud og jesus ++ på egenhånd. Si noe alternativt som at auraen din ikke er kompatibel med deres, eller at guidene dine har bedt deg om å tilby dem healing, en viss sjangse for at du blir latt være i fred da. :fnise:

Anonymkode: e359d...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...