Gå til innhold

Plages av jehovas vitne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Former Jehovah's Witnesses speak out about childhood abuse, say it was 'covered up'"

https://www.abc.net.au/news/2019-10-10/jehovahs-witness-abuse-exposed/11561776

"A Secret Database of Child Abuse

A former Jehovah's Witness is using stolen documents to expose allegations that the religion has kept hidden for decades."

https://www.theatlantic.com/family/archive/2019/03/the-secret-jehovahs-witness-database-of-child-molesters/584311/

Dette er den type informasjon som sektmedlemmene ikke før høre via JV`s egne kilder. 

Anonymkode: 0386e...63d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk jevnlig besøk av JV da jeg var nyinnflyttet her jeg bor nå. I løpet av en kort periode flyttet det en del muslimske familier inn i nabolaget, og etter det har jeg ikke hatt besøk av JV overhodet. 

Inshallah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Era Vulgaris skrev:

Jeg fikk jevnlig besøk av JV da jeg var nyinnflyttet her jeg bor nå. I løpet av en kort periode flyttet det en del muslimske familier inn i nabolaget, og etter det har jeg ikke hatt besøk av JV overhodet. 

Inshallah!

Lol, snakk om pest eller kolera. Hehe.

Anonymkode: 583a6...1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol, snakk om pest eller kolera. Hehe.

Anonymkode: 583a6...1a1

Hehe, har det helt fint her, særlig når småjentene fra JV ikke ringer på her og ser på meg med sørgmodige øyne. Alle naboer er veldig hyggelige, og ingen prøver å prakke på meg religionen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sofiemyr said:

Men, det er vel der underholdningsverdien i forumer som dette ligger :) 

Det er ikke underholdning. Man blir provosert. Jehovas vitner provoserer. De provoserer litt i samme gate som scientologer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
22 minutter siden, BareEnBruker skrev:

Det er ikke underholdning. Man blir provosert. Jehovas vitner provoserer. De provoserer litt i samme gate som scientologer.

Det er ingen stor forskjell, bare at «scientologene» er litt mer moderne i sin galskap, ved å kalle det «selvutvikling». Egentlig er det selv-avvikling det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kristenfolket viser sitt sanne jeg. Nedlatende og fordomsfulle.

Jeg har møtt rimelig mange kristne som ikke er nedlatende. Vi alle er fordomsfulle, og hadde vi ikke vært det, så hadde vi dødd ut i steinalderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BareEnBruker skrev:

Jeg har møtt rimelig mange kristne som ikke er nedlatende. Vi alle er fordomsfulle, og hadde vi ikke vært det, så hadde vi dødd ut i steinalderen. :)

Bare les hva enkelte lirer av seg i denne tråden så skjønner du hva jeg mener. Det er klart de er hyggelige og vennlige mot andre i åpne rom. De ønsker jo flere medlemmer og mer statsstøtte til sektene sine. 

Når vi ikke hører hva de sier så er de ikke så hyggelige. Da er vi uten tro å anse som annenrangs mennesker. Siden vi ikke tror og ikke vil komme til himmelen. 

Men som alltid i livet så er det den som ler sist som ler best. Vi skal alle under torva og møte hvitmarken. Eller brennes og stappes i en krukke. Jøss så skuffet kristenfolket kommer til å bli når de oppdager at dette er alt. 

Anonymkode: b902d...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RosaMystica-O-P-N
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare les hva enkelte lirer av seg i denne tråden så skjønner du hva jeg mener. Det er klart de er hyggelige og vennlige mot andre i åpne rom. De ønsker jo flere medlemmer og mer statsstøtte til sektene sine. 

Når vi ikke hører hva de sier så er de ikke så hyggelige. Da er vi uten tro å anse som annenrangs mennesker. Siden vi ikke tror og ikke vil komme til himmelen. 

Men som alltid i livet så er det den som ler sist som ler best. Vi skal alle under torva og møte hvitmarken. Eller brennes og stappes i en krukke. Jøss så skuffet kristenfolket kommer til å bli når de oppdager at dette er alt. 

Anonymkode: b902d...f4c

Du sikter sikkert til mine innspill. Om du har et snev av selvinnsikt så vil du nok måtte innrømme at ateister heller ikke er disse åpne og velmenende menneskene som du påstår at dere er heller. 

Jeg har enda til gode å bli møtt med skikkelig respekt som troende imøte med ateister. Noen klarer å lire av seg at jeg gjerne må tro på julenissen og skybert for deres del osv. 

Det at du kler deg i offerdrakten er veldig komisk og teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Du sikter sikkert til mine innspill. Om du har et snev av selvinnsikt så vil du nok måtte innrømme at ateister heller ikke er disse åpne og velmenende menneskene som du påstår at dere er heller. 

Jeg har enda til gode å bli møtt med skikkelig respekt som troende imøte med ateister. Noen klarer å lire av seg at jeg gjerne må tro på julenissen og skybert for deres del osv. 

Det at du kler deg i offerdrakten er veldig komisk og teit.

Hvor har du det i fra at jeg er ateist? 

Respekt er ikke noe man får det er noe man gjør seg fortjent til. 

Bibelen er full av offer. Ikke dra meg ned i den søla. I min verden er du et offer. Et offer for knebling og trusler om evig pine for å bli pisket inn i rekken blant de andre sauene. 

Kanskje den arrogante og nedsettende holdningen din til andre mennesker ikke tjener deg så godt. Har du tenkt på det? 

Anonymkode: b902d...f4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, RosaMystica-O-P-N said:

Du sikter sikkert til mine innspill. Om du har et snev av selvinnsikt så vil du nok måtte innrømme at ateister heller ikke er disse åpne og velmenende menneskene som du påstår at dere er heller. 

Jeg har enda til gode å bli møtt med skikkelig respekt som troende imøte med ateister. Noen klarer å lire av seg at jeg gjerne må tro på julenissen og skybert for deres del osv. 

Det at du kler deg i offerdrakten er veldig komisk og teit.

Du blir ikke møtt med skikkelig respekt?

Men står det noen respekt av å tro da?

Er det å tro en slags prestasjon? Wow, du er kristen, dødsimponerende, respekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RosaMystica-O-P-N
20 minutter siden, BareEnBruker skrev:

Du blir ikke møtt med skikkelig respekt?

Men står det noen respekt av å tro da?

Er det å tro en slags prestasjon? Wow, du er kristen, dødsimponerende, respekt!

Pleier man ikke å respektere folk der hvor du kommer fra da? Jeg snakker ikke om at det å være troende er noen prestasjon, i allefall ikke fra min side, men at man bør la kristne få tro uten å komme med hån og gulp.  

Etter mange år med sånn behandling innrømmer jeg at jeg har visse forutinnstagelser når det gjelder ikke troendes livsanskuelse og holdninger overfor oss troende.

Endret av RosaMystica-O-P-N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, RosaMystica-O-P-N said:

Pleier man ikke å respektere folk der hvor du kommer fra da? Jeg snakker ikke om at det å være troende er noen prestasjon, i allefall ikke fra min side, men at man bør la kristne få tro uten å komme med hån og gulp.  

Etter mange år med sånn behandling innrømmer jeg at jeg har visse forutinnstagelser når det gjelder ikke troendes livsanskuelse og holdninger overfor oss troende.

Jeg kommer fra Oslo øst - nærmere bestemt fra en tradisjonell Arbeiderpartibastion, og der har man mye som er kutyme og som man ikke får stille spm ved. I Oslo så har det gått inflasjon av bruken av ordet respekt. Respekt betyr ærefrykt, at man skal ære noe. Ved å kreve respekt, så gir man noe en særposisjon. Det er nok dette som er grunnen til at gamle mennesker krever respekt for gamle, og at gamle mennesker krever respekt for religion. Så vane er nok ikke det samme som fornuft. Det er bra sivilisasjonen går videre av og til, og at vi har mindre konservative mennesker som kan utfordre vanen.

Å avstå fra hån, er ikke det samme som å vise respekt. Å avstå fra hån, der noe er så dumt at man ellers ville hånet, kan være et uttrykk for respekt.

Kristne er ikke bare en homogen masse med vaniljeholdninger. Det er stor forskjell på kristne. Det er ikke alle holdninger som er harmløse. Holdningene til sex, nytelse, kjærlighet mellom samme kjønn, bioteknologi, kloning, tukling med gener som gir grusomme sykdommer osv - er dette noe som fortjener respekt? Kristne framstår som roadblocks i kampen mot å bruke genetisk kunnskap til å få friske barn. Er det utvilsomt bra? Fortjener det respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg revnende likegyldig hva folk tror og ikke tror på, det jeg er veldig imot er de som på død og liv(tydeligvis bokstavelig talt for disse) skal drive oppsøkende virksomhet for å spre sin overbevisning, og at på til kanskje skremme folk. 

Og jeg har minimalt med fordommer mot hvem det nå skulle være, så lenge de oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Pleier man ikke å respektere folk der hvor du kommer fra da? Jeg snakker ikke om at det å være troende er noen prestasjon, i allefall ikke fra min side, men at man bør la kristne få tro uten å komme med hån og gulp.  

Etter mange år med sånn behandling innrømmer jeg at jeg har visse forutinnstagelser når det gjelder ikke troendes livsanskuelse og holdninger overfor oss troende.

Når det gjelder å komme med hån og gulp så er du den soleklare vinneren i denne tråden. 

Og siden det plager deg så mye å bli utsatt for hån og gulp så overrasker det meg at du serverer det i så generøse porsjoner selv. 

Hva skjedde med å vende det andre kinnet til? (Matt 5,39)

Og du skal elske din neste som deg selv? (Tredje Mosebok 19.18) 

Og alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem. For dette er loven og profetene i en sum. (Matteus, 7.12)

Kanskje du skal begynne å praktisere egen lære å se om det gjør livet lettere? 

Anonymkode: b902d...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
1 time siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Pleier man ikke å respektere folk der hvor du kommer fra da? Jeg snakker ikke om at det å være troende er noen prestasjon, i allefall ikke fra min side, men at man bør la kristne få tro uten å komme med hån og gulp.  

Etter mange år med sånn behandling innrømmer jeg at jeg har visse forutinnstagelser når det gjelder ikke troendes livsanskuelse og holdninger overfor oss troende.

Du har mye rett i det du skriver her og andre steder. Generelt er toleranse og forståelse på tvers av livssyn et ideal å følge, men det er ofte lettere sagt enn gjort. Et livssyn er på mange måter grunnmuren man bygger andre kunnskaper og meninger oppå, og jo mer annerledes andres «grunnmur» er, jo mer fremmedartet virker deres logikk på oss. Så virkelig forståelse er noe man må jobbe hardt med seg selv for å oppnå, og jeg skjønner at jeg selv også har mye å ta igjen på dette feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 0.48, RosaMystica-O-P-N skrev:

Hvorfor oppsto big bang da? Tullebukk, du havner i uendelig tilbakeføring om du nekter å erkjenne Gud som alle tings opphav. Det du beskriver er hvordan verden er blitt til ikke hvorfor. 

Det du skriver om bibelen er tull og tøys. Ja, den er skrevet av mennesker under ledelse av Den Hellige Ånd for mennesker ja. Den er skrevet for menneskets frelsesskyld. Denne maktutøvelsen du snakker om vitner om stor grad av kunnskapsløshet fra din side. 

Bibelen ble skrevet i 73 ulike og unike verk/ bøker. De har forskjellige forfattere, er fra ulike tider og er sjangermessig forskjellige. Disse bøkene ble vedtatt samlet til en kanon av den kristne kirke ved synoden i Hippo i 393. 

Du kan mene hva du vil og tro hva du vil, men vær så snill å les igjennom det du selv skriver før du poster. Dette er jo ren kunnskapsløshet på trykk.

Bibelen vitner om menneskers møte med Gud den allmektige.

Under ledelse av den hellige ånd, faktisk. Gud bedre...

Anonymkode: de6fe...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Jeg har jehovas vitne på døren ca 1 gang i uken, noen ganger 2. Det er forskjellige folk hver gang og i begynnelsen åpnet jeg hver gang de ringte på. Jeg forteller de gang på gang at jeg ikke er interessert i å høre på det, beklager og lukker døren. Noen ganger går de da, andre ganger fortsetter de bare å ringe på. De er rundt på alle nabohusene også, men det er svært få som åpner. Det er så utrolig irriterende! De er her hver uke og noen ganger veldig sent på kvelden. 

Jeg jobber mye natt og sover derfor noen timer tidlig på kvelden, og gjentatte ganger har de vekket meg. De ringer gjerne på 2-3 ganger og venter lenge før de går. For all del, de vet jo ikke at jeg jobber natt og derfor sover når de ringer på, selv om jeg nesten alltid sier det når jeg først åpner. 

Er det flere som plages? Hva kan jeg gjøre for at de skal slutte? Kan man melde fra en plass om at man ikke ønsker besøk av de? Jeg er så lei nå. Tror ikke jeg overdriver når jeg sier de har vært her 7 ganger allerede denne måneden. Det er spesielt ille visst jeg ikke åpner, da virker det som om de kommer tilbake senere på dagen eller dagen etter for å prøve igjen. 

Anonymkode: 52751...60d

Når det finnes "nei takk reklame" klistremerker bør det jo også finnes et marked for "nei takk Jehovas vitne" klistremerker. Nå kan du bli rik 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
15 minutter siden, snoren skrev:

Når det finnes "nei takk reklame" klistremerker bør det jo også finnes et marked for "nei takk Jehovas vitne" klistremerker. Nå kan du bli rik 😄

Hadde de bare respektert noe slikt. JV er ekte fanatikere som ikke lar seg stoppe av noe så simpelt som klistremerke.


Nei, Den hellige ånd motiverer dem til å gå på med fornyet glød for å frelse en slik tapt sjel som tror husarbeid er viktigere enn å motta himmelgudens glade budskap om evig fortapelse for nettopp slike gudløse hverdagsslitere som ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...