Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Hadde de bare respektert noe slikt. JV er ekte fanatikere som ikke lar seg stoppe av noe så simpelt som klistremerke.

Nei, Den hellige ånd motiverer dem til å gå på med fornyet glød for å frelse en slik tapt sjel som tror husarbeid er viktigere enn å motta himmelgudens glade budskap om evig fortapelse for nettopp slike gudløse hverdagsslitere som ham.

de lar seg stoppe hvis man lurer inn en liten trussel om politianmeldelse dersom pålegget ikke blir etterfulgt, med en hilsen fra Politimester Sebastian

Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet
4 minutter siden, snoren skrev:

de lar seg stoppe hvis man lurer inn en liten trussel om politianmeldelse dersom pålegget ikke blir etterfulgt, med en hilsen fra Politimester Sebastian

Godt de adlyder Kardemommeby-loven da 😉

Jeg som trodde de gjorde alt for å nå inn til en hedensk nordmann med sine formaninger, bud og tvangstanker. Ble nesten litt skuffa over denne mangelen på nidkjærhet ovenfor Jehova. Måtte den brennende busken svi dem på veien til Himmelen for dette kompromisset.

Gjest Sirkelen
Skrevet
På 22.10.2019 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Bare les hva enkelte lirer av seg i denne tråden så skjønner du hva jeg mener. Det er klart de er hyggelige og vennlige mot andre i åpne rom. De ønsker jo flere medlemmer og mer statsstøtte til sektene sine. 

Når vi ikke hører hva de sier så er de ikke så hyggelige. Da er vi uten tro å anse som annenrangs mennesker. Siden vi ikke tror og ikke vil komme til himmelen. 

Men som alltid i livet så er det den som ler sist som ler best. Vi skal alle under torva og møte hvitmarken. Eller brennes og stappes i en krukke. Jøss så skuffet kristenfolket kommer til å bli når de oppdager at dette er alt. 

Anonymkode: b902d...f4c

Samme tenker jeg. Hadde ønsket de kunne oppleve hva døden egentlig betyr, men selvfølgelig er det umulig. Ingen kommer tilbake fra dødsriket for å klage på at prestenes og imamenes beskrivelser var oppskrytt. Akkurat det skal disse sjarlatanene være glad for.

Skrevet

Når jeg leser mange av disse kommentarene vet jeg sannelig ikke helt hva jeg skal mene. Flere av dere latterliggjør medmennesker som faktisk gjør noe fordi de bryr seg om mennesker de vet gir aldeles blanke i det budskapet de kommer med - men likefullt forsøker de å videreformidle det av nestekjærlighet. Men for å ta det ned på et så enkelt nivå at selv de mest nedlatende av dere skulle skjønne det:

Vi er like bundet av GDPR som alle andre i vår verdensdel. Vi har ikke lenger lov til å ha liggende notater hverken elektronisk eller på papir og er derfor avhengig av å huske hvilke samtaler eller besøk vi har. Skulle du være så "uheldig" å få uønsket besøk fordi noen har glemt at du sto naken i døra med hestemaske sist så er det bare å si at du ikke er interessert - det er faktisk så enkelt. Du trenger ikke gå til innkjøp av diverse kostymer, kle deg naken, hevde at du er satanist eller utstøtt eller andre kreative løsninger.

Si nei takk - det holder.

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
12 minutter siden, sofiemyr skrev:

Når jeg leser mange av disse kommentarene vet jeg sannelig ikke helt hva jeg skal mene. Flere av dere latterliggjør medmennesker som faktisk gjør noe fordi de bryr seg om mennesker de vet gir aldeles blanke i det budskapet de kommer med - men likefullt forsøker de å videreformidle det av nestekjærlighet. Men for å ta det ned på et så enkelt nivå at selv de mest nedlatende av dere skulle skjønne det:

Vi er like bundet av GDPR som alle andre i vår verdensdel. Vi har ikke lenger lov til å ha liggende notater hverken elektronisk eller på papir og er derfor avhengig av å huske hvilke samtaler eller besøk vi har. Skulle du være så "uheldig" å få uønsket besøk fordi noen har glemt at du sto naken i døra med hestemaske sist så er det bare å si at du ikke er interessert - det er faktisk så enkelt. Du trenger ikke gå til innkjøp av diverse kostymer, kle deg naken, hevde at du er satanist eller utstøtt eller andre kreative løsninger.

Si nei takk - det holder.

Du har altfor mye respekt for det faenskap Jehovas Vitner står for og bedriver mot tilfeldige medmennesker.

Slike sekter fortjener bare en dør slengt i trynet. Både bokstavelig og i overført betydning.

Det er skamfullt å være så naiv og dumsnill som du er. JV er faktisk noe av det verste vi har i Norge.

Endret av Sirkelen
Skrevet
8 minutter siden, Sirkelen skrev:

Du har altfor mye respekt for det faenskap Jehovas Vitner står for og bedriver mot tilfeldige medmennesker.

Slike sekter fortjener bare en dør slengt i trynet. Både bokstavelig og i overført betydning.

Det er skamfullt å være så naiv og dumsnill som du er. JV er faktisk noe av det verste vi har i Norge.

Det - Sirkelen - er fordi jeg ER et Jehovas Vitne og har vært det i de siste 15 årene av livet mitt. Før det var jeg ateist og akademiker. Det er faktisk mulig å forandre mening og oppdage et åndelig behov uten at man nødvendigvis er blitt splitter pine gal :) 

Gjest Sirkelen
Skrevet
8 minutter siden, sofiemyr skrev:

Det - Sirkelen - er fordi jeg ER et Jehovas Vitne og har vært det i de siste 15 årene av livet mitt. Før det var jeg ateist og akademiker. Det er faktisk mulig å forandre mening og oppdage et åndelig behov uten at man nødvendigvis er blitt splitter pine gal :) 

Det beviser jo bare min påstand. Du har mistet hele din dømmekraft når du blir med i denne sekten, en av de verste i Norge. Jeg kjenner selv til en barndomsvenn som ble helt ødelagt av en oppvekst i en slik familie.

Jeg ønsker noe bedre for deg og din familie. Dine foreldre har ikke fortjent dette.

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det beviser jo bare min påstand. Du har mistet hele din dømmekraft når du blir med i denne sekten, en av de verste i Norge. Jeg kjenner selv til en barndomsvenn som ble helt ødelagt av en oppvekst i en slik familie.

Jeg ønsker noe bedre for deg og din familie. Dine foreldre har ikke fortjent dette.

Vi er alle forskjellige og hva som er feil for noen kan være rett for andre. Mine foreldre er for lengst gått bort og jeg er den eneste i en søskenflokk på 6 som tror på dette men de andre opplever at min personlighet er betraktelig endret til det bedre etter at jeg ble kristen, men som sagt - du skal slippe å gå i mine sko eller i mine fotspor men prøv å kanskje ikke vær så rask til å dømme de som ikke har helt det samme verdensperspektivet som deg :) Håper du får en fin dag - fri for besøk av Jehovas Vitner og evt andre ting ;) 

Endret av sofiemyr
Gjest Sirkelen
Skrevet
Akkurat nå, sofiemyr skrev:

Vi er alle forskjellige og hva som er feil for noen kan være rett for andre. Mine foreldre er for lengst gått bort og jeg er den eneste i en søskenflokk på 6 som tror på dette men de andre opplever at min personlighet er betraktelig endret til det bedre etter at jeg ble kristen. en som sagt - du skal slippe å gå i mine sko eler i mine fotspor men prøv å kanskje ikke vær så rask til å dømme de som ikke har helt det samme verdensperspektivet som deg :) Håper du får en fin dag - fri for besøk av Jehovas Vitner og evt andre ting ;) 

Jeg kjenner ikke din historie og har hverken noe ønske om (eller kunnskap til) å dømme deg. 

Men jeg vil advare deg mot sekter, de er ofte ikke hva de utgir seg for å være, og driver en skremmende form for hjernevask av sine medlemmer.

Om du har et stort åndelig behov ville jeg anbefale deg å finne et mer moderat kristent trossamfunn å dyrke det i, eller en mer harmløs praksis som yoga eller meditasjon. Jehovas Vitne er virkelig ekstreme og farlige. 

Tenk på deg selv og pass på deg selv. Ingen kan tenke for deg eller leve for deg, derfor må man være kritisk. Verden er full av løgn, uærlighet og manipulerende mennesker.

Skrevet
13 minutter siden, Sirkelen skrev:

Jeg kjenner ikke din historie og har hverken noe ønske om (eller kunnskap til) å dømme deg. 

Men jeg vil advare deg mot sekter, de er ofte ikke hva de utgir seg for å være, og driver en skremmende form for hjernevask av sine medlemmer.

Om du har et stort åndelig behov ville jeg anbefale deg å finne et mer moderat kristent trossamfunn å dyrke det i, eller en mer harmløs praksis som yoga eller meditasjon. Jehovas Vitne er virkelig ekstreme og farlige. 

Tenk på deg selv og pass på deg selv. Ingen kan tenke for deg eller leve for deg, derfor må man være kritisk. Verden er full av løgn, uærlighet og manipulerende mennesker.

Stol på meg - jeg er kritisk og grunnen til at jeg endte hos Jehovas Viser er nettopp fordi det du kaller moderate kristne trossamfunn generelt tar veldig lett på å hoppe over en rekke ting i Bibelen som jeg personlig ikke klarer unnlate. Det betyr ikke at jeg svelger alt rått. La meg nå forsiktig minne deg på at en sekt har menneskelige ledere som lar seg tilbede. Jeg er fullstendig klar over at det er omdiskutert men ingen i det som kalles det styrende råd tillater det - det er Bibelen som styrer (Jehova) og hvis det ikke kan forankres i Bibelen så er det heller ikke "sannhet" i et teokratisk perspektiv.

Og ja verden ER full av løgn, uærlighet og manipulerende mennesker fordi som Bibelen sier ytterst klart og tydelig - denne verdens hersker er ikke Gud - det er Djevelen ;) Grei tanke å ta med seg neste gang du føler at alt går rett til...... 😄 

Igjen - ha en super dag - forhåpentligvis uten JV eller andre ting som lukter grønnsåpe :) (hjernevask) :) 

Gjest Sirkelen
Skrevet
1 minutt siden, sofiemyr skrev:

Stol på meg - jeg er kritisk og grunnen til at jeg endte hos Jehovas Viser er nettopp fordi det du kaller moderate kristne trossamfunn generelt tar veldig lett på å hoppe over en rekke ting i Bibelen som jeg personlig ikke klarer unnlate. Det betyr ikke at jeg svelger alt rått. La meg nå forsiktig minne deg på at en sekt har menneskelige ledere som lar seg tilbede. Jeg er fullstendig klar over at det er omdiskutert men ingen i det som kalles det styrende råd tillater det - det er Bibelen som styrer (Jehova) og hvis det ikke kan forankres i Bibelen så er det heller ikke "sannhet" i et teokratisk perspektiv.

Og ja verden ER full av løgn, uærlighet og manipulerende mennesker fordi som Bibelen sier ytterst klart og tydelig - denne verdens hersker er ikke Gud - det er Djevelen ;) Grei tanke å ta med seg neste gang du føler at alt går rett til...... 😄 

Igjen - ha en super dag - forhåpentligvis uten JV eller andre ting som lukter grønnsåpe :) (hjernevask) :) 

Jeg forstår helt klart din logikk, det er jo mye av det samme som Martin Luther sa for 500 år siden. Samfunnets religiøse ledere vrir og vrenger Bibelen etter eget forgodtbefinnende. Og dermed må man vende tilbake til kilden.

Jeg vil anbefale deg å lese denne grundige boken av en verdensledende bibelforsker med lang fartstid i ulike teologiske læresteder og med god kjennskap til gammelgresk og hebraisk. Denne har jeg lest, og satt pris på.

https://www.bokkilden.no/bibelen/jesus-feilsitert-bart-d-ehrman/produkt.do?produktId=1851599

Han drøfter de metodeproblemene som ligger i alle forsøk på å oversette så gamle tekster og å finne frem til hva forfatterne egentlig mente. Bibelen er en samling skrifter skrevet ned over en omtrent 1500 års periode. De henger ikke egentlig sammen så godt, uansett hva ledelsen i Jehovas Vitner sier til dere.

Gjest Sirkelen
Skrevet
12 minutter siden, sofiemyr skrev:

Jeg forstår det er greit å tilskrive ansvaret for all verdens løgn og ondskap på Djevelen. Og jeg har faktisk en venn som tenker nøyaktig slik du gjør her, og argumenterer godt for det.

Men da vil jeg anvende prinsippet om Ockhams barberkniv, og spørre: Av mulige forklaringer, er dette den enkleste forklaringen?

Og mitt svar er nei. Vi mennesker er tenkende aper, vi har alltid vært slemme mot hverandre, løyet og manipulert, startet konflikter for egen makt og status og holdt på. Dette er bare virkninger av den egoisme og tribalistisme vi er født med, instinkter utviklet gjennom millioner av år med evolusjon. 

Jeg forstår ikke hvorfor religiøse mennesker synes dette er så merkelig og vrient å forstå?

Er huggormen, pestbakterien og hvithaien også Djevelens verk? De er jo også «slemme» mot oss.

Skrevet
Sitat

Er huggormen, pestbakterien og hvithaien også Djevelens verk? De er jo også «slemme» mot oss.

Huggormen og hvithaien gjør det de skal gjøre - forsvare seg mot predatorer (oss) og spise mat (noen ganger oss). Bakterier "gjør" pr def ikke noe - de bare er der på lik linje med luft og vann. Noen av disse trenger vi - andre trenger vi ikke. Hold deg unna de du ikke trenger ;) 

Gjest Sirkelen
Skrevet
2 minutter siden, sofiemyr skrev:

Huggormen og hvithaien gjør det de skal gjøre - forsvare seg mot predatorer (oss) og spise mat (noen ganger oss). Bakterier "gjør" pr def ikke noe - de bare er der på lik linje med luft og vann. Noen av disse trenger vi - andre trenger vi ikke. Hold deg unna de du ikke trenger ;) 

Mennesker er akkurat som de organismer du nevner. Vi gjør det vi er utviklet å gjøre for å overleve. Slemt eller ikke, moral er et begrep oppfunnet av mennesker.

Jeg har mikrobiologisk utdannelse og kan forresten fortelle deg at bakterier er avanserte organismer som gjør utrolig mye - uten dem ville vi raskt dødd. Deres kompleksitet kan ikke sammenlignes med luft og vann. At Gud i sin visdom skapte ebola og pest må vel alltid være et stort religiøst mysterium. 

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)

For å komme tilbake til TS’ tema, så er nordmenn generelt altfor høflige og konfliktsky. Våg å ta konflikten der og da. Konfronter Jehovas Vitne direkte og kompromissløst. Det finnes mange måter å gjøre det, som denne tråden viser. 

I det lange løpet vil det ha en demotiverende effekt som virker preventivt.

Endret av Sirkelen
Skrevet
10 minutter siden, Sirkelen skrev:

Mennesker er akkurat som de organismer du nevner. Vi gjør det vi er utviklet å gjøre for å overleve. Slemt eller ikke, moral er et begrep oppfunnet av mennesker.

Jeg har mikrobiologisk utdannelse og kan forresten fortelle deg at bakterier er avanserte organismer som gjør utrolig mye - uten dem ville vi raskt dødd. Deres kompleksitet kan ikke sammenlignes med luft og vann. At Gud i sin visdom skapte ebola og pest må vel alltid være et stort religiøst mysterium. 

Men humor har du ikke?  

Sitat

Noen av disse trenger vi - andre trenger vi ikke. Hold deg unna de du ikke trenger ;) 

Gjest Sirkelen
Skrevet
18 minutter siden, sofiemyr skrev:

Men humor har du ikke?  

Jeg har masse humor - se gjerne sjaman Durek-tråden 😅

Men ærlig talt: Hullene i det religiøse verdensbildet er enorme. Jeg forstår ikke hvordan nordmenn i 2019 ikke ser dem. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Sirkelen skrev:

Jeg har masse humor - se gjerne sjaman Durek-tråden 😅

Men ærlig talt: Hullene i det religiøse verdensbildet er enorme. Jeg forstår ikke hvordan nordmenn i 2019 ikke ser dem. 

Det kommer an på hva du leter etter ❤️ Hvis du leter etter hull vil du finne hull - hvis du leter etter svar så finner du svar :) Vi har det bedre enn noensinne i vår del av verden men har aldri vært mere utilfredse ironisk nok. For å sitere Benjamin Franklin "Tilfredshet gjør fattige mennesker rike; utilfredshet gjør rike mennesker fattige"

Hvis det å søke svar på et åndelig plan gjør noen tilfreds så er det fantastisk at vi lever i et samfunn hvor det blir tolerert - og det skal vi være takknemlige for. Hvis du ikke trenger slike svar så behøver du heller ikke lete etter de - men det reiser jo det betimelige spørsmålet; hvorfor er det så viktig for deg å finne 
hullene hvis ikke noe av dette betyr noe for deg? ;) 

Endret av sofiemyr
Gjest Sirkelen
Skrevet
Akkurat nå, sofiemyr skrev:

Det kommer an på hva du leter etter ❤️ Hvis du leter etter hull vil du finne hull - hvis du leter etter svar så finner du svar :) Vi har det bedre enn noensinne i vår del av verden men har aldri vært mere utilfredse ironisk nok. For å sitere Benjamin Franklin "Tilfredshet gjør fattige mennesker rike; utilfredshet gjør rike mennesker fattige"

Hvis det å søke svar på et åndelig plan gjør noen tilfreds så er det fantastisk at vi lever i et samfunn hvor det blir tolerert - og det skal vi være takknemlige for. Hvis du ikke trenger slike svar så behøver du heller ikke lete etter de - men det reiser jo det betimelige spørsmålet; hvorfor er det så viktig for deg å finne 
hullene hvis ikke Noa av dette betyr noe for deg? ;) 

Fordi jeg synes ingen bør leve i uvitenhet. Slik ingen bør leve i fattigdom eller uhygieniske og dårlige levekår, eller mangle god utdannelse. For meg er dette humanisme i praksis. 

Selvfølgelig er det lettest å gi blaffen. Men dette skader faktisk samfunnet. Jehovas Vitner, som du tilhører, skader familier og barn. Det er mange som har meldt seg ut av denne sekten og mistet kontakten med hele sin familie. Og det å nekte folk blodoverføring? Det er jo helt sykt. Dette er ondskap, uansett hva folk måtte si.

Det er ikke en god ting å lalle seg inn i egne fantasiforestillinger om verden. Alle verdens religioner og fanatiske politiske ideologier handler om dette. All verdens sjarlataner, heksedoktorer, guruer, profeter og «healere» driver på med å få folk til å tro på slikt. Det er jobben deres. Onde og forvirrede er de alle som en. 

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Under ledelse av den hellige ånd, faktisk. Gud bedre...

Anonymkode: de6fe...d57

Jeg skal be for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...