iss Skrevet 10. mai 2006 #3581 Skrevet 10. mai 2006 Du kan jo blokkere flesteparten på lista di på msn da!! Da ser de ikke at du er pålogget!!! Ganske kjekt egentlig, brukt det ett par ganger på ei "venninne" som jeg absolutt ikke orker å prate med... Gjøre alt selv Kan dere ikke skaffe noen andre som kan da?? ser ikke for meg at det kan være bra for høygravide skytte nei Men dere får det vel til på en eller annen måte!
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3582 Skrevet 10. mai 2006 Iss;Blir så mye å sette seg inn i for meg Fikk sms fra snekkeren nå med nr til en annen flink kar,og han skulle komme kl 17 å se så kryss alt dere har!!! Eneste minuset er at han visstnok tar seg en drink i ny og ne....Vet ikke om han gjør det i arbeidstiden eller om han bare gjør det og ikke kommer på arbeid...Gjenstår å se!Skal vel få skikk på han hvis det blir noe krøll... Hadde vært så genialt om han kunne hjulpet oss litt værtfall!! Bortsett fra det faktum at vi ikke kan å snekre noe særlig,så er jo sambo på jobb til fire hver dag så det blir jo så lite tid og energi til overs. KRYSS ALT FOR AT DENNE KAN!!!!!!!!!
iss Skrevet 10. mai 2006 #3583 Skrevet 10. mai 2006 Er så typisk at han drikker litt, når dere er nordlendinger lissom.. Ikke negativt ment, men bare morsomt.... Jeg krysser alt jeg har!!! ps. Kort fortalt om blokkering: Høyreklikk på kontakten og trykk blokkering No problem!
Gjest gjesta Skrevet 10. mai 2006 #3584 Skrevet 10. mai 2006 Kan tenke meg du er utålmodig nå ja!! Uffja snekkere kan være trege Satser på din er punktlig og kjapp! Babyklær... Ååå... Men føler ikke jeg kan kjøpe helt enda.......
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3585 Skrevet 10. mai 2006 Iss; Ser for meg bordkledning alle veier jeg Neida,satser på han er en ok og bra snekker som kan og har tid til å hjelpe oss! Uten å ruinere oss! Og at det går fort! LITT kravstor må man være.......... Epica;Babyklær er bare helt ja! Jeg er alltid så utålmodig så jeg klarte ikke la være å kjøpe noe...men det ble bare bittelitt før 12 uker,litt mer etter å ha hørt hjertet og etter UL har det vel gått jevnt Mamma og ene tanta mi er like ivrige så denne bebisen begynner å få en del tøy kan man si...! Har nå sendt mail til Pondusa så når hun har tid skal dere få se bilder av magen min,tatt på lørdag da jeg var 28+0! Pluss et bilde av vognen,stelleveska og stellekommoden med noen nyvaskede bodyer og pysjer oppå! Må "spare" til senere å legge dem på plass Så må jeg vel bare innrømme for meg selv at jeg begynner å få hovne fingre... De var temmelig hovne i helga,men så var de ganske bra igår,men idag er de stive og ekle igjen Må sjekke føttene etterpå..Det er så uvant for fingrene mine er av typen fyrstikk.. Tenker litt på svskforgiftning,bare sånn for å ha det i bakhodet.Men er nok varmen som gjør sitt..Håper bare så inderlig at jeg ikke skal begynne å få masse vann i kroppen nå..............Vil ikke det......... Nei nå altså! Brødskive i solveggen!
Pi@ Skrevet 10. mai 2006 #3586 Skrevet 10. mai 2006 Får virkelig tro at det bare er pga av varmen at du har fått vann i kroppen, kjedelig hvis du skal begynne å plages med det også. Gleder meg veldig til å se bildene
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3587 Skrevet 10. mai 2006 Pi@;Det håper jeg også ja! Men det ser ut til at det er det,for nå har jeg rørt meg litt og drukket MASSE vann og er allerede mye bedre i fingrene! Har sittet ute i den deilige sola og lest,spist lollipop,drukket vann,skravlet med en nabo og kosa meg! Så kom det ei nabodame og snart ei til så vi var noen riktige "frustrerte fruer" der vi satt Kjempekoselig! Spes siden begge har baby på bare noen mnd,3-4 mnd tror jeg.Så da får jeg sugd til meg litt info! Men har fort funnet ut mest ting og måter jeg ikke vil følge...!Så jeg vet ikke hvem av oss som er spesielle MEN..så kunne vi se at naboen på andre siden(vi har fire hus i sirkel rundt oss her vi bor!Og enda flere bortover gaten i alle retninger så det blir en del naboer!)av vårt hus har begynt å rive platene av ytterveggene...Og tar ikke vi helt feil så er det ASBESTPLATER.........Og det er jo livsfarlig!!! De skal rives av proffe folk med verneutstyr på og legges rett i containere. Så kan tro vi tre fruer har stått å sett og spekulert ja..Jeg prøvde å ringe kommunen men de har jo selvsagt akkurat stengt.. Skal høre med sambo og evt snekkeren som kommer hit i 17-tiden. For en ting er i allefall skkert at hvis det virkelig er asbestplater så skal han jammen ta meg få gjøre det på rette måten.JEG skal ikke ha det støvet i mitt hus og mine lunger.SÅ nå gjenstår det å finne ut av den saken fort som fy Han er den værste naboen vi har så det forundrer meg ikke egentlig...Han har fire fuglehunder i en liten hundegård og han går aldri tur med dem...De bjeffer og hyler til alle døgnets tider men ingen ting skjer...Vi prøvde å få hjelp av politiet ifjor,men til ingen nytte.... "Den jævla nabon"... Nå skal jeg varme lapskausen fra igår!
Pi@ Skrevet 10. mai 2006 #3588 Skrevet 10. mai 2006 Jeg må le litt av deg og di "frustrerte fruene" , men jeg skjønner deg veldig godt.
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3589 Skrevet 10. mai 2006 Pi@;Hehe,ja det er helt i orden vettu!! VI er skikkelig hønemødre med store planer og store ord! Manglet bare tørkle på hodet og sneipen i munnvika Nå har jeg altså sjekket på hmsetatene.no og på arbeidstilsynets sine sider..Og der står at riving av asbest skal meldes il dem,samt utføres med ordentlig verneutstyr og masker,legges i plastikk og leveres. MEN dette gjaldt IKKE dersom det var riving av asbest fra eget hus Tenk det da dere...MOLBONORGE slår til igjen!!!! De anbefalte at folk fulgte samme retningslinjer,men det var ingen påbud om det...Annet enn at det fortsatt skulle pakkes i plast og leveres. HALLO??? Dette landet altså...Jeg gir meg over....SÅ det er altså helt greit å utsette seg selv og naboer for asbest,men det er megastreng hvis en bedrift skal gjøre det,eller hvis du leier folk til å gjøre det.GRATULERER NORGE!!! Må ha meg en sjokoladekjeks og roe nervene tror jeg Jeg blir så oppgitt! Kunne i allaefall vært nabovarsel på sånt da.Det må vi ha for å bygge en stakkars ussel veranda,og det er helt ufarlig! Det må varsles når ting blir forandret på,men når man kan puste inn livsfarlig støv nei da er det bare å kjøra på.......
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3590 Skrevet 10. mai 2006 HURRA!!! Snekkeren kunne hjelpe oss på ettermiddagene,og han kunne ha med sønnen sin som også er snekker sånn at det går fortere! Han tar 200kr timen,tror ikke det er så værst...Nytter ikke,vi må jo ha hjelp så! Så hvis han i allefall får tatt langveggen på fremsiden sånn at vi får bytta vindu på gjesterommet og satt inn verandadør og nye vinduer i stua,da er vi berget ganske lenge!! Nå ble jeg glad altså!!Kanskje blir det veranda også i år?! Det har pappa sagt han skal hjelpe oss med når ting har roet seg på hans prosjekter!! Og selv om det blir en og en halv vegg til overs så skal vi være glad for alt vi får gjort! Meeen,siden det blir å gå noen tusen i arbeidspenger så kommer det lille byggelånet til å få føtter å gå på...Skrekk og gru for en utrivelig økonomisk tid vi har i møte...Men,men det ordner seg alltids! Får be til høyere makter om å få vinne litt penger på lotto... Nuh skal vi snart dra til mam og pap! Gud som jeg har skravla her inne idag!Hehe!
iss Skrevet 10. mai 2006 #3591 Skrevet 10. mai 2006 Er så deilig å ha masse lange skytte-innlegg å lese!!! Så bare å rable ned masse det! Ser for meg de frustrerte fruene ja! Morro med så tette barn om noen år når de leker sammen da!! Og det med asbestplater vet vi alt om.. Eller, vi hadde ikke ett helt hus med asbestpl, men øvre halve delen! Og vi tok de ned selv. Men det må påpekes at det er nå en plate deler seg eller knuses eller noe sånt at det farlige støvet slippes løs. Sambo gikk opp stigen, lirka en plate forsiktig ut, og klatret ned med den og pakket den i plast. Og så opp for å hente en plate til. Så det tok sin tid kan man si, men ingen knuste eller delte seg og sambo brukte maske. Jaja, sånn er det! Men du har jo sett bilder av huset her før og etter, og naboene var bare ooooooverlykkelig over at ting skjedde her!! For var jo grusomt stygt før Lotto ja!! Kan vi ikke dele a? Trenger penger jeg og!! Nå var det en reklame som snakka om lottogevinster på tv . Sånn aporopo lissom Nei nå babler jeg ivei i boka di gett Ha en fin nordnorsk aften!
Gjest miiip Skrevet 10. mai 2006 #3592 Skrevet 10. mai 2006 Mye å lese her i dag! Morsomt! Bra at snekkern kunne gjøre den jobben! Håper du koser deg hos mammaen og pappaen din.
-TeddyToria- Skrevet 10. mai 2006 #3593 Skrevet 10. mai 2006 Oi oi...her var det masser å lese i dag... Rekker ikke sette meg like mye inn i alt sammen jeg, men jeg hang meg veldig opp i dette med naboen din som river ytterveggen og asbest. Er det mulig at såpass strenge retningslinjer IKKE gjelder privat? Er liksom ikke asbest like farlig på private hus da??? :klø: Jaja... Skummelt er det i allefall! Onkelen min døde bare 48 år gammel av lungekreft pga. asbest. Han hadde ikke røkt en dag i sitt liv, og var en sånn helseguru som eide egen trimstudio og designet treningsapparater... Men da han var 18 år hadde han sommerjobb på en fabrikk der han fikk asbest i lungene som de mener å ha påvist at regelrett ga han lungekreften som han døde av! Shit! Det sier vel sitt... Godt det ordnet seg med snekker da!
Skytte Skrevet 10. mai 2006 Forfatter #3594 Skrevet 10. mai 2006 Iss;Bare å bable ivei du! Bra det ikke bare er meg som gjør det! Nei jeg så at han var forsiktig med platene ja..Best for han for om 1 går i stykker så skal jeg banke han med den Blir litt ekstra ille når det er en nabo man helst bare vil bli kvitt fra før da... Miip;Det har blitt litt idag ja....! Tar godt igjen de dagene jeg ikke er her! Alltid kos hos mamis og co vettu! TT;Så trist med onkelen din....Jo jeg trodde også at det var like farlig og dermed like strengt på egne hus men...så feil kan man ta.... Jeg tok meg visst en liten dupp mens sambo var ute og snakket med snekkeren...! Det var utrolig godt! Men da jeg våknet hadde jeg så sinnsykt lyst på vafler med nugatti og melk til... Og gjett hvem som hadde røra klar da vi kom til mamma??!! Hun er tankeleser!!!! Pappa ble også henrykt da han kom inn for han hadde også hatt så lyst på vafler! Telepati! Pappa syns jeg hadde fått stor mage! Og mamma røpet fler av tingene han hadde sagt/fabulert om ang fødselen min Stakkars,han ble litt flau! Jeg syns det er bare sååå søtt da! Min søte pappa tenker på jenta si og barnebarnet sitt!Han kommer sikkert til å bli helt pudding når lillegull blir født! Og kommer til å skjemme babyen enda mer bort enn han gjorde med meg og søskene mine! Ellers så fikk jeg kosa litt med noen alldeles nydelige lam Gud de er fine! Og så morsomme når de spretter bortover marka! Og mamma som ,sitat;"Ikke strikker noe mer før jeg vet hva det er!" hun skulle nå strikke en liten bukse for hun hadde nå funnet noe bomullsgarn hun hadde hatt liggende Tipper hun har LITT strikkekløe ja!Koselig! Nå har vi kommet hjem og jeg er stuptrøtt........Sambo stakkars er ganske hardt angrepet av pollenallergi..Han har ikke vært spes plaget på mange år,men nå er det ganske ille...Men så sa de vel på radioen idag at de har ikke målt så høye konsentrasjoner av pollen på aldri så lenge så...Dakar liten!
Gjest gjesta Skrevet 11. mai 2006 #3595 Skrevet 11. mai 2006 Så søt pappa du har. Godt å vite at fam er der for deg Vafler... Nå får jeg også lyst på!!! Ååå.. lam er søte ja... Blir du også trøtt tidlig om kveldene? Jeg er så trøtt om morningene også..... HA EN FIN DAG!!!
Murmelmy Skrevet 11. mai 2006 #3596 Skrevet 11. mai 2006 Og i dag er det visst en enda verre pollendag enn i går Håper du får en superduper dag og det er veeeeldig søtt med en kommende morfar som er helt pudding allerede
Missbumblebee Skrevet 11. mai 2006 #3597 Skrevet 11. mai 2006 ÅÅÅ, lam er verdens nydeligste!! Når jeg ser søte små lodne lam savner jeg sauene vi hadde før... Jeg liker sauer!!! Så koselig at pappan din er så engasjert da! Min pappa er jo død, men for bare noen uker siden så kom min mors kjæreste gjennom mange år og sa "jeg håper jeg får lov til å være litt bestefar når babyen kommer". *SMELT* Selvsagt skal han det! Ble helt varm inni meg da han sa det jeg! Ha en strålende fin dag, og få i allergitabletter i din kjære, min fôres med det om han vil eller ikke, ellers blir jeg sprø av snørring og tårer og klaging... (Jeg skjønner jo at det er forferdelig for de som er rammet altså, men han får ikke klage når han ikke gidder å ta medisinene sine!)
Tulipan Skrevet 11. mai 2006 #3598 Skrevet 11. mai 2006 Hei på deg snuppa!!!! Sier som flere jeg: gud så mye å sette seg inn i. . Men bare koselig det altså. For du skriver så levende. At jeg skulle tro jeg var der selv. Men han naboen han høres jo ikke helt vettdug ut da. Alle vet jo at asbest er LIVSFARLIG . Og du, jeg mente ikke at "avhandlingen" din var kjedelig eller noe sånt altså. . Synes det er kjempe koselig å lese det du skriver. Håper ikke du missforsto meg. for at snekkeren kunne hjelpe dere. Håper dere får gjort det dere ønsker. Jeg håper du får en fortreffelig dag. til verdens beste skytte
Gjest Wasabi Skrevet 11. mai 2006 #3599 Skrevet 11. mai 2006 Hei Skytte! Eller skal jeg si Frustrerte Frue? Ønsker deg en fortsatt fin uke, håper naboen ikke ødelegger nabolaget med asbestgreiene sine og flott at elektrikeren kommer til helgen. Vi venter fortsatt på vår etter to mnd med masing.. Stor mage ja, den vokser noe veldig for tiden her i gården også! "Alle" tror jeg skal føde i morgen.. Og så er det to mnd igjen!!
Pepita Skrevet 11. mai 2006 #3600 Skrevet 11. mai 2006 Kom på masse jeg egentlig skulle skrive, også bare datt det bort... Helt rar i hodet idag jeg gitt. Ha en flotters dag hvertfall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå