Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja sannheten er ubehagelig!

Sannheten for meg er at jeg gikk fra å være et høyst oppegående menneske i kjempegod fysisk form, som nå har endt opp som et vrak, fysisk og psykisk pga alkoholen, og at alkoholen ble sentral i mitt liv, for å overleve hverdagen, alene og utenfor arbeidslivet pga traumer..

Ønsker ingen å oppleve å synke så lavt, så dere som tenker at alkoholen er "kos, trøst" osv ..

Jeg kan kan skrive under på at alkoholen IKKE løser noen problemer, den ødelegger ALT,  ja faktisk hele livet, når man lar seg fange!

Anonymkode: 273df...b94

Pia..

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var ikke urovekkende, dette var rett og slett skremmende og lese.

Har bestemt meg for og ikke være moraliserende, det dere ikke ser er hvordan barna, eller de aller nærmeste sliter, til dere som skryter over at dere kan skjule drikkingen fra alt og alle de nærmeste vet det nok, men vet bare ikke hvordan de skal takle det.

Noen av dere snakker om helsa, økonomien, jobben, men dere glemmer det aller aller viktigste, nemlig barna. Dere aner ikke hvordan barn har det, høre roping og skriking, ting som blir slengt i vegger, tomme bokser, hvorfor de aldri kan ha med venner hjem.

Når alle har med foreldrene på kamper, eller konkurranser, så kommer og går de alene.

Jeg husker sånn hvordan jeg telte ned uker, dager og timer til jeg kunne dra til pappa.

Jeg husker sånn lykke over de dagene da mamma ikke drakk, da var det så koselig hjemme.

Når mamma lå dritings i senga, var det opp til oss og lage mat til hverandre.

Sånn bortsett fra at jeg omtrent ikke husker barndommen min, så har jeg greid meg bra, drikker ekstremt sjelden (så hvordan det kan få) og har det veldig gøy uten.

Grunnen til at dere ikke gidder og slutte og drikke er at dere ikke vil det nok.

Anonymkode: 5c4a0...650

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var ikke urovekkende, dette var rett og slett skremmende og lese.

Har bestemt meg for og ikke være moraliserende, det dere ikke ser er hvordan barna, eller de aller nærmeste sliter, til dere som skryter over at dere kan skjule drikkingen fra alt og alle de nærmeste vet det nok, men vet bare ikke hvordan de skal takle det.

Noen av dere snakker om helsa, økonomien, jobben, men dere glemmer det aller aller viktigste, nemlig barna. Dere aner ikke hvordan barn har det, høre roping og skriking, ting som blir slengt i vegger, tomme bokser, hvorfor de aldri kan ha med venner hjem.

Når alle har med foreldrene på kamper, eller konkurranser, så kommer og går de alene.

Jeg husker sånn hvordan jeg telte ned uker, dager og timer til jeg kunne dra til pappa.

Jeg husker sånn lykke over de dagene da mamma ikke drakk, da var det så koselig hjemme.

Når mamma lå dritings i senga, var det opp til oss og lage mat til hverandre.

Sånn bortsett fra at jeg omtrent ikke husker barndommen min, så har jeg greid meg bra, drikker ekstremt sjelden (så hvordan det kan få) og har det veldig gøy uten.

Grunnen til at dere ikke gidder og slutte og drikke er at dere ikke vil det nok.

Anonymkode: 5c4a0...650

Du har åpenbart store barndomstraumer, føler med deg!

De fleste som har alkohol problemer roper ikke og skriker, eller slår og mishandler sine barn, mange av oss i denne tråden har ikke barn selv engang heller..

Vil seriøst anbefale deg å kontakte en psykolog/psykiater for å få hjelp med dine problemer/traumer, relatert til din barndom/oppvekst!

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke urovekkende, dette var rett og slett skremmende og lese.

Har bestemt meg for og ikke være moraliserende, det dere ikke ser er hvordan barna, eller de aller nærmeste sliter, til dere som skryter over at dere kan skjule drikkingen fra alt og alle de nærmeste vet det nok, men vet bare ikke hvordan de skal takle det.

Noen av dere snakker om helsa, økonomien, jobben, men dere glemmer det aller aller viktigste, nemlig barna. Dere aner ikke hvordan barn har det, høre roping og skriking, ting som blir slengt i vegger, tomme bokser, hvorfor de aldri kan ha med venner hjem.

Når alle har med foreldrene på kamper, eller konkurranser, så kommer og går de alene.

Jeg husker sånn hvordan jeg telte ned uker, dager og timer til jeg kunne dra til pappa.

Jeg husker sånn lykke over de dagene da mamma ikke drakk, da var det så koselig hjemme.

Når mamma lå dritings i senga, var det opp til oss og lage mat til hverandre.

Sånn bortsett fra at jeg omtrent ikke husker barndommen min, så har jeg greid meg bra, drikker ekstremt sjelden (så hvordan det kan få) og har det veldig gøy uten.

Grunnen til at dere ikke gidder og slutte og drikke er at dere ikke vil det nok.

Anonymkode: 5c4a0...650

Altså du snakker fullstendig ut av egne erfaringer. Mine barn opplever aldri roping skriking, sparking at de må møte opp alene osv. Jeg og far er med de alltid uansett uten unntak. Om det nå er kamper eller dugnader. Om jeg etter at de har lagt seg drikker noe vin gjør meg ikke til ett barnemisshandlede monster. Jeg er forresten gravid og ingen av oss rører alkohol. Vet du jeg ser null forskjell på barna nå kontra om jeg drikker vinglassene mine. De er akkurat like trygge små barn som aldri har opplevd noe vondt her i livet!!

trude

Anonymkode: ab763...d0c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen flere som er seriøst redd for helsen pga drikking?! Og har helseproblemer pga det?😔

Pia

Anonymkode: 273df...b94

Jeg vet det kan påvirke min psykiske helse da jeg driver og trapper ned på antidepressiva etter mange års bruk. 

 Ellers hadde jeg noen dager i sommer hvor jeg kjente smerter i leverområdet.. det skremte meg jo. Hadde noen hvite dager, så gikk det over og jeg har ikke følt det senere. 

Men ja, jeg tenker på det. Har vel garantert fettlever eller noe .

-Amanda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymanda skrev:

Jeg vet det kan påvirke min psykiske helse da jeg driver og trapper ned på antidepressiva etter mange års bruk. 

 Ellers hadde jeg noen dager i sommer hvor jeg kjente smerter i leverområdet.. det skremte meg jo. Hadde noen hvite dager, så gikk det over og jeg har ikke følt det senere. 

Men ja, jeg tenker på det. Har vel garantert fettlever eller noe .

-Amanda

Ps- Jeg er heller ikke en av dere som trener eller spiser spesielt sunt. Er ikke sykelig overvektig eller noe, røyker heller ikke sigaretter. Men likevel, har endel kg for mye og er veldig glad i mat og sjokolade i tillegg til alkohol. 

-Amanda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var ikke urovekkende, dette var rett og slett skremmende og lese.

Har bestemt meg for og ikke være moraliserende, det dere ikke ser er hvordan barna, eller de aller nærmeste sliter, til dere som skryter over at dere kan skjule drikkingen fra alt og alle de nærmeste vet det nok, men vet bare ikke hvordan de skal takle det.

Noen av dere snakker om helsa, økonomien, jobben, men dere glemmer det aller aller viktigste, nemlig barna. Dere aner ikke hvordan barn har det, høre roping og skriking, ting som blir slengt i vegger, tomme bokser, hvorfor de aldri kan ha med venner hjem.

Når alle har med foreldrene på kamper, eller konkurranser, så kommer og går de alene.

Jeg husker sånn hvordan jeg telte ned uker, dager og timer til jeg kunne dra til pappa.

Jeg husker sånn lykke over de dagene da mamma ikke drakk, da var det så koselig hjemme.

Når mamma lå dritings i senga, var det opp til oss og lage mat til hverandre.

Sånn bortsett fra at jeg omtrent ikke husker barndommen min, så har jeg greid meg bra, drikker ekstremt sjelden (så hvordan det kan få) og har det veldig gøy uten.

Grunnen til at dere ikke gidder og slutte og drikke er at dere ikke vil det nok.

Anonymkode: 5c4a0...650

Jeg tror du bommet på hvilken tråd du hørte hjemme i, det er en egen for dem som fordømmer. 

Anonymkode: 5d852...5e1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du bommet på hvilken tråd du hørte hjemme i, det er en egen for dem som fordømmer. 

Anonymkode: 5d852...5e1

Jeg fordømmer ikke, konstaterer bare fakta, så du mener det er greit og være alkis?

Anonymkode: 5c4a0...650

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fordømmer ikke, konstaterer bare fakta, så du mener det er greit og være alkis?

Anonymkode: 5c4a0...650

Syns du bør gi deg her. Om du ikke skjønner det selv, får så være.

Anonymkode: 162f7...366

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Det er som å lese om moren min. Hun som trodde hun var oppegående. Hun som trodde vi barna ikke merket noe som helst. Glad jeg slipper ha henne i livet mitt mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysørn så digg det er å våkne en søndagsmorgen, null fylleangst fra dagen før, og få maks ut av fridagen! Nå har jeg masse tid til å gjøre alt jeg ikke rekker å gjøre ellers i uka, fordi jeg i ikke ligger og er fyllesyk. Deilig!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uka her ble det ca 1 flaske vin og 2 halvlitere totalt, fordelt på 2 kose-seg-med-kjæresten-kvelder og 1 vennemiddag.  Det er mer enn vanlig for meg, og mer enn jeg egentlig ønska.

Er dette mye? 

Anonymkode: 9bf15...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, miaw said:

Fysørn så digg det er å våkne en søndagsmorgen, null fylleangst fra dagen før, og få maks ut av fridagen! Nå har jeg masse tid til å gjøre alt jeg ikke rekker å gjøre ellers i uka, fordi jeg i ikke ligger og er fyllesyk. Deilig!

Gratulerer, kan tenke meg det kjennes deilig ut ja!!👍

Så utrolig bortkastet bare å ha dagen derpå og ikke få gjort noe fornuftig..

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonymanda skrev:

Jeg vet det kan påvirke min psykiske helse da jeg driver og trapper ned på antidepressiva etter mange års bruk. 

 Ellers hadde jeg noen dager i sommer hvor jeg kjente smerter i leverområdet.. det skremte meg jo. Hadde noen hvite dager, så gikk det over og jeg har ikke følt det senere. 

Men ja, jeg tenker på det. Har vel garantert fettlever eller noe .

-Amanda

Dette opplevde jeg også før sommeren. Utrolig skremmende å sitte alene og kjenne på en enorm stikkende smerte i det området... Har heldigvis ikke hatt det igjen jeg heller, men er livredd for at det skal komme tilbake.

Anonymkode: e69cc...774

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde jeg også før sommeren. Utrolig skremmende å sitte alene og kjenne på en enorm stikkende smerte i det området... Har heldigvis ikke hatt det igjen jeg heller, men er livredd for at det skal komme tilbake.

Anonymkode: e69cc...774

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette opplevde jeg også før sommeren. Utrolig skremmende å sitte alene og kjenne på en enorm stikkende smerte i det området... Har heldigvis ikke hatt det igjen jeg heller, men er livredd for at det skal komme tilbake.

Anonymkode: e69cc...774

Ja og mest skremmende når man ikke tør å gå til lege med det, kan jo være f.eks kreft eller lignende, så..😔

Anonymkode: 273df...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og mest skremmende når man ikke tør å gå til lege med det, kan jo være f.eks kreft eller lignende, så..😔

Anonymkode: 273df...b94

Ja det er helt jævlig. Er mye kreft og alvorlige sykdommer  som går i familien min men alkoholen er den viktigste støttespilleren min og jeg er livredd for å miste den. Jeg kan klare å komme meg gjennom små perioder uten alkohol, men før eller siden så ryker jeg på en smell. Jeg må selvmedisinere når ting er som verst.Har klart meg over en uke uten alkohol nå, men jeg merker at jeg erstatter mangelen på alkohol med andre ting, både overspising og sulting om hverandre, og drikker store mengder kullsyrevann. I tillegg gråter jeg mye av og på hver dag, så lurer på om det er abstinenser..

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde jeg også før sommeren. Utrolig skremmende å sitte alene og kjenne på en enorm stikkende smerte i det området... Har heldigvis ikke hatt det igjen jeg heller, men er livredd for at det skal komme tilbake.

Anonymkode: e69cc...774

Det er mest sannsynlig bukspyttkjertelen og ikke fettlever. Leverskader gir ikke smerter før det er skrumplever og da ville du vært så dårlig at legen var neste valg. 

Hovne ben, tretthet, gulsott, er første stadiet. Sengeleie det neste. Forvirring, pre-dement, dårlig immunforsvar, fare for blodforgiftning og koma, døden, Ikke klare holde seg, bruke bleier. Alt dette gjennom et helt år før du vil få ny lever, hvis du er så heldig å overleve. 

 

Anonymkode: 1d646...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mest sannsynlig bukspyttkjertelen og ikke fettlever. Leverskader gir ikke smerter før det er skrumplever og da ville du vært så dårlig at legen var neste valg. 

Hovne ben, tretthet, gulsott, er første stadiet. Sengeleie det neste. Forvirring, pre-dement, dårlig immunforsvar, fare for blodforgiftning og koma, døden, Ikke klare holde seg, bruke bleier. Alt dette gjennom et helt år før du vil få ny lever, hvis du er så heldig å overleve. 

 

Anonymkode: 1d646...bca

Det stemmer ikke! Har en venn som fikk ny lever grunnet sykdom. Fikk ny lever etter litt over en måned med sykdommen. 

Anonymkode: ab763...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mest sannsynlig bukspyttkjertelen og ikke fettlever. Leverskader gir ikke smerter før det er skrumplever og da ville du vært så dårlig at legen var neste valg. 

Hovne ben, tretthet, gulsott, er første stadiet. Sengeleie det neste. Forvirring, pre-dement, dårlig immunforsvar, fare for blodforgiftning og koma, døden, Ikke klare holde seg, bruke bleier. Alt dette gjennom et helt år før du vil få ny lever, hvis du er så heldig å overleve. 

 

Anonymkode: 1d646...bca

Ja, det kan være. En venn av en venn endte opp med å få nyresvikt ( de mistenker at det er fordi han drakk flere liter vin hver dag) og det skremte virkelig vettet av meg. Det er derfor jeg jobber med å klare å slutte. Trenger ikke å bli permanent avholdsmann men det hadde vært fint å kunne nyte alkohol en  gang iblant istedet for å prøve å drukne tankekjøret.

Anonymkode: e69cc...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...