Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gratinara

Hold dere edru i kveld, stay strong folks. Tenk at morgendagen blir bedre om dere holder dere edru. Eller, om dere så bare drikker lite istedenfor mye. Tenk så mye fint dere kan oppleve imorgen. Med et klart hode og en god følelse i magen. En god middag med mannen, kanskje dere har energi til en vask av huset? Rydde klesskapet?  bestille noe fine klær på nettet? Noen gode shampoer til deg selv eller hudpleieprodukter?  noe god takeaway? Dette fortjener dere, alle som oss vet hvor vanskelig det er å prioritere seg selv med hele psyken og det drittet og maset vi føler konstant emosjonelt! Det er kanskje det som er feil med oss. Vi gir så mye, og fortjener en pause i hverdagen. Men la oss få den pausen til å handle om oss! OG gi deg selv den pausen som handler om noe annet enn alkohol. Det går, etterhvert. 

Massasje, spadusj, hudpleie, fine klær? dere, det koster jo like mye som et par øl eller en 60 med sprit? Stay strong dere. Jeg forstår dere og hvor dritt dette er. Hvor urettferdig at alle skal føle seg så bra hele jævla tiden, men vi føler oss aldri bra og er alltid usikre. Faen, alle de vanskelige følelsene og hvor jævelig man føler seg. Kunne ønske det fantes en medisin. Men å drikke er som å pisse på seg for å holde vamren, det funker ikke lenge desverre. Er mange som dere som ønsker en dritings kveld ikveld, men hva tjener dere på dette liksom? Bare dritt og elendighet imorgen.. det vet vi jo fra tidligere erfaringer. Tenk på en god morgendag 🙂 Se for dere hva som kan skje på en edru dag? Du er verdt noe som menneske, ALLTID! uansett hvor mye du har driti deg ut så fortjener du et godt liv. Uansett hvor mye dritt du har opplevd, har måttet takle og har påført andre så er det alltid en grunn.

Drit i de som skal rakke deg ned, det finnes alltid utveier om du har driti deg ut deluxe, du kan reise, flytte til en annen by der ingen kjenner deg. Du kan endre en liten ting ikveld, du kan endre hvordan du ser på deg selv. Du kan ta ett steg som får deg til å føle deg bedre, og det er å tro på deg selv, tenke at du er verdt noe samme hva. Du er et menneske som har tatt dine valg, men du kan ta et valg ikveld om å begynne å tenke positivt om  deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg heier på dere! Slet selv lenge med alkoholkonsumet.

Anonymkode: 77ba9...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være fysisk avhengig av alkohol uten langvarig misbruk? 

Jeg mistenker selv at jeg har milde abstinenser. Jeg drakk både fredag og lørdag, og jeg føler meg virkelig ille i dag. Svetter, skjelver, hodepine og har en skrekkelig uro følelse i kroppen som jeg aldri har hatt før. Jeg blir normalt sett fyllesyk, men ikke slik jeg er i dag. 

Men jeg har jo "bare" drukket 2 dager etter hverandre, er det mulig å få abstinenser etter så "lavt inntak"? (Jeg har tenkt man må drikke ukesvis i strekk). Jeg drikker ellers veldig lite (ingen misbruk), men har både en far og mor som har vært alkoholikere så jeg er nok anlagt for det. 

Anonymkode: 36893...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det mulig å være fysisk avhengig av alkohol uten langvarig misbruk? 

Jeg mistenker selv at jeg har milde abstinenser. Jeg drakk både fredag og lørdag, og jeg føler meg virkelig ille i dag. Svetter, skjelver, hodepine og har en skrekkelig uro følelse i kroppen som jeg aldri har hatt før. Jeg blir normalt sett fyllesyk, men ikke slik jeg er i dag. 

Men jeg har jo "bare" drukket 2 dager etter hverandre, er det mulig å få abstinenser etter så "lavt inntak"? (Jeg har tenkt man må drikke ukesvis i strekk). Jeg drikker ellers veldig lite (ingen misbruk), men har både en far og mor som har vært alkoholikere så jeg er nok anlagt for det. 

Anonymkode: 36893...1d4

Høres ikke unormalt ut nei. Mange som blir slik dagen derpå uten at de er alkoholikere av den grunn.

Anonymkode: d0c7d...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det her inne? 🙂 Selv er jeg 104dager alkoholfri 🙂

 

W

Anonymkode: b0430...b6c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg forbruker ikke alkohol, jeg misbruker det. Mest for å slippe å føle noe. Bare døse. Men jeg blir dritings og da døser man ikke, man surrer og er ekkel, man faller og snøvler. Jeg er bunnslam. Ingen vet hvor ille det faktisk er. Ingen vet at jeg kan drikke 12 timer i strekk alene, at jeg har holdt på med det i 15 år. Jeg hater meg selv, men lar ikke de på utsiden se inn i det mørket. 

Vh, Røver

Anonymkode: f2def...376

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg forbruker ikke alkohol, jeg misbruker det. Mest for å slippe å føle noe. Bare døse. Men jeg blir dritings og da døser man ikke, man surrer og er ekkel, man faller og snøvler. Jeg er bunnslam. Ingen vet hvor ille det faktisk er. Ingen vet at jeg kan drikke 12 timer i strekk alene, at jeg har holdt på med det i 15 år. Jeg hater meg selv, men lar ikke de på utsiden se inn i det mørket. 

Vh, Røver

Anonymkode: f2def...376

Du er ikke alene om å gjøre det! ❤️

Anonymkode: 2217a...0e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 20.47):

Hva skjedde med hun som startet denne tråden? Jeg har lest begynnelsen, der er hun. Men jeg finner ikke spor etter henne i slutten av tråden. 

Anonymkode: 9da82...2d4

Her er jeg🙋🏼‍♀️ Jeg titter innom innimellom. Fikk noen dårlige nyheter i dag, og jeg må si jeg strever. Jeg har fått en time til psykolog for noe annet, og tenker å føle meg litt frem om jeg føler meg trygg nok til å nevne noe om alkoholen.

 

-Andrea

Anonymkode: b8a8e...bb8

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg alkoholiker når jeg drikker 2-3 cider hver kveld for å slappe av? Er liten i vekt og blir brisen av det. Redd det skal utvikle seg til noe mer, heldigvis stopper økonomien meg foreløpig. Kommer meg opp om morgenene og får dratt på jobb og det jeg skal, men redd det skal eskalere. 

Anonymkode: 37425...6e6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

147 dager i dag. Har det helt fantastisk! har begynt å dra på treff for å få nye venner. Det var det vanskeligste, da jeg alltid måtte drikke for å være sosial, men jeg klarer faktisk å være skikkelig sosial selv om jeg er edru også!

Anonymkode: 0f631...36c

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er jeg alkoholiker når jeg drikker 2-3 cider hver kveld for å slappe av? Er liten i vekt og blir brisen av det. Redd det skal utvikle seg til noe mer, heldigvis stopper økonomien meg foreløpig. Kommer meg opp om morgenene og får dratt på jobb og det jeg skal, men redd det skal eskalere. 

Anonymkode: 37425...6e6

Du er i faresonen ja. Hvor lenge har du holdt på og hvor gammel er du? 

Det vil etterhvert eskalere, progresjonen kan komme raskt, og da er veien kort til kjelleren. 

Anonymkode: 1d646...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er jeg alkoholiker når jeg drikker 2-3 cider hver kveld for å slappe av? Er liten i vekt og blir brisen av det. Redd det skal utvikle seg til noe mer, heldigvis stopper økonomien meg foreløpig. Kommer meg opp om morgenene og får dratt på jobb og det jeg skal, men redd det skal eskalere. 

Anonymkode: 37425...6e6

Hvis du drar i et selskap hvor du forventer at det blir servert alkohol, men det ikke blir det, eller du ikke rekker butikken før ølsalget stenger; hvordan føler du det da? Får man en følelse av aggresjon eller «panikk» av sånt, så er du over grensen, etter min mening. Folk med et normalt forhold til alkohol vil ha en mer «pytt pytt»-tilnærming til disse situasjonene.

Anonymkode: 382db...894

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er jeg alkoholiker når jeg drikker 2-3 cider hver kveld for å slappe av? Er liten i vekt og blir brisen av det. Redd det skal utvikle seg til noe mer, heldigvis stopper økonomien meg foreløpig. Kommer meg opp om morgenene og får dratt på jobb og det jeg skal, men redd det skal eskalere. 

Anonymkode: 37425...6e6

Ja.

Du bruker rusen til å slappe av, du drikker pga effekten du får av det.

Stopp nå.

Selv var jeg som deg, merket hvor stor forskjell det var for meg når jeg IKKE medisinerte meg på måten du beskriver. Nå har jeg snart 3år som alkoholfri :) Beste livet, byttet den ut med styrketrening.

Anonymkode: 290e5...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Er jeg alkoholiker når jeg drikker 2-3 cider hver kveld for å slappe av? Er liten i vekt og blir brisen av det. Redd det skal utvikle seg til noe mer, heldigvis stopper økonomien meg foreløpig. Kommer meg opp om morgenene og får dratt på jobb og det jeg skal, men redd det skal eskalere. 

Anonymkode: 37425...6e6

Farlig start. Mengden vil alltid øke ettersom årene går.. Slutt mens du kan.

Anonymkode: 164cf...4a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering fra meg. 

Jeg ble sliten og lei. Kontaktet legen og fortalte om alkoholproblemet. Han tok mange utvidede prøver, absolutt alle var fine. Han virket skeptisk til om det var så ille som jeg fortalte. JEG ba om peth-prøve. Den viste 1,1. Det er ekstremt høyt. Alt over 0,3 er skadelig inntak. Han innså problemet mitt og har fulgt meg nøye opp etter det.

Har ikke sertifikat eller barn, så jeg skader "bare" meg selv. Jeg vil ta tak FØR jeg gjør noe virkelig alvorlig, farlig, ødelegger viktige relasjoner, når bunnen hardt og brutalt...

Begynner på naltrekson og er henvist til russpykiater. Noen ukers ventetid, i mellomtiden følger legen meg opp. Jeg er spent på naltreksonen. 

K. 

Anonymkode: e77c3...7c6

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen som drikker 2-3 enheter. Takker for svar. Prøver å ta tak i dette! Men er allerede en kamp!

Anonymkode: 37425...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En oppdatering fra meg. 

Jeg ble sliten og lei. Kontaktet legen og fortalte om alkoholproblemet. Han tok mange utvidede prøver, absolutt alle var fine. Han virket skeptisk til om det var så ille som jeg fortalte. JEG ba om peth-prøve. Den viste 1,1. Det er ekstremt høyt. Alt over 0,3 er skadelig inntak. Han innså problemet mitt og har fulgt meg nøye opp etter det.

Har ikke sertifikat eller barn, så jeg skader "bare" meg selv. Jeg vil ta tak FØR jeg gjør noe virkelig alvorlig, farlig, ødelegger viktige relasjoner, når bunnen hardt og brutalt...

Begynner på naltrekson og er henvist til russpykiater. Noen ukers ventetid, i mellomtiden følger legen meg opp. Jeg er spent på naltreksonen. 

K. 

Anonymkode: e77c3...7c6

Naltrekson fjerner lysten helt. Jeg ble personlig litt «ør» av den. Men det funket fint å ta en halv tablett også.

Masse lykke til!!♥️♥️

Anonymkode: 382db...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 8.11):

Naltrekson fjerner lysten helt. Jeg ble personlig litt «ør» av den. Men det funket fint å ta en halv tablett også.

Masse lykke til!!♥️♥️

Anonymkode: 382db...894

Begynte på en halv og du har helt rett, den fjerner lysten. Det er en merkelig, men deilig følelse, minus hetetoktene som kommer. 🥵 Har også mistet matlysten helt, regner med det er bivirkning siden jeg er kvalm. Mistet du matlysten og hvor lenge gikk du på naltrekson? Mistet den effekt etterhvert og gikk du over til å ta de kun ved planlagt alkoholinntak? 

K. 

Anonymkode: e77c3...7c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Begynte på en halv og du har helt rett, den fjerner lysten. Det er en merkelig, men deilig følelse, minus hetetoktene som kommer. 🥵 Har også mistet matlysten helt, regner med det er bivirkning siden jeg er kvalm. Mistet du matlysten og hvor lenge gikk du på naltrekson? Mistet den effekt etterhvert og gikk du over til å ta de kun ved planlagt alkoholinntak? 

K. 

Anonymkode: e77c3...7c6

Jeg har også prøvd naltrekson, startet da jeg var innlagt i to måneder. En om dagen, og merket kun magesmerter i en dag, etter et par uker. De kom så tilbake noen timer, 10 dager etter. Ingen hetetokter, kvalme eller nedsatt matlyst.

En venn av meg ble veldig slapp og avbrøt etter to dager, men det var utenom behandling og han er ikke helt abstinent.

Jeg brukte naltrekson hver dag i to måneder, så var det problem med resept og leveringsproblem til apotek i vinter, så jeg hadde et opphold på en måned før jeg tok dem i to måneder igjen. Merket ingen forskjell når jeg hadde opphold, men da var jeg nettopp kommet ut fra behandling og helt i avholdsmodus.

Det er fire måneder siden jeg tok dem sist og merker ikke lenger ønske om å drikke, men har en pakke liggende for jeg vet at trangen vil komme.

Har ikke prøvd å drikke mens jeg gikk på dem.

- Matty

Anonymkode: cf8a0...23f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 månder alkohol fri! 

 

W

Anonymkode: b0430...b6c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...