Gjest Skjæra på tunet Skrevet 2. november 2019 #441 Del Skrevet 2. november 2019 (endret) 39 minutter siden, Tussi2018 skrev: Gratulerer med en gutt på vei 😊 Kunne de være sikker på kjønn allerede 11 uker på vei? Takk! Jeg tok NIPT og fikk vite kjønn på den måten.😊 Dog er jeg usikker på hvor nøyaktig det er. Men spiller ingen rolle om det ender opp som gutt eller jente, bare moro å få vite.😊 Endret 2. november 2019 av Skjæra på tunet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 2. november 2019 #442 Del Skrevet 2. november 2019 29 minutter siden, Skjæra på tunet skrev: Takk! Jeg tok NIPT og fikk vite kjønn på den måten.😊 Dog er jeg usikker på hvor nøyaktig det er. Men spiller ingen rolle om det ender opp som gutt eller jente, bare moro å få vite.😊 Åja, hvordan finner de det ut med den testen da? Ja spennende 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 2. november 2019 #443 Del Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, Tussi2018 skrev: Åja, hvordan finner de det ut med den testen da? Ja spennende 🙊 Hmmm... det vet jeg ikke, men jeg ble bare spurt rett etter blodprøven var tatt, om jeg ville vite kjønn også. Så da sa jeg ja til det. Er vel noen kjønnskromosomer i blodet eller noe kanskje? Her er jeg på tynn is.😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 2. november 2019 #444 Del Skrevet 2. november 2019 5 minutter siden, Skjæra på tunet skrev: Hmmm... det vet jeg ikke, men jeg ble bare spurt rett etter blodprøven var tatt, om jeg ville vite kjønn også. Så da sa jeg ja til det. Er vel noen kjønnskromosomer i blodet eller noe kanskje? Her er jeg på tynn is.😅 Ja det kan godt være. Interessant at det går an å sjekke 😊 Det er vel gjerne litt motstand mot den testen fordi noen kan velge å ta abort fordi de får "feil" kjønn, siden det er innenfor abortgrensen man kan ta den testen. Og selvfølgelig ved sykdommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosaa Skrevet 2. november 2019 #445 Del Skrevet 2. november 2019 Nåå begynner jeg virkelig å føle meg gravid. På tidlig ultralyd fikk vi se en meget aktiv baby som var helt perfekt! Vi fikk ikke se kjønn men det gjør ingenting. Fikk også høre hjertelyd hos jordmor🥰 Magen begynner å komme, noe som er både rart og godt. Jeg er 14+2 nå, og er så spent på når jeg begynner å kjenne all aktiviteten som foregår der inne. Jordmor trodde jeg ville kjenne det tidlig ettersom jeg er ganske slank. De siste dagene har jeg også følt et slags «press» i livmora, mulig jeg kjenner at den utvider seg. Bare en måned til oul!! Syns det går fort 😱 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 2. november 2019 #446 Del Skrevet 2. november 2019 1 time siden, Tussi2018 skrev: Ja det kan godt være. Interessant at det går an å sjekke 😊 Det er vel gjerne litt motstand mot den testen fordi noen kan velge å ta abort fordi de får "feil" kjønn, siden det er innenfor abortgrensen man kan ta den testen. Og selvfølgelig ved sykdommer. Helt sikkert, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seny Skrevet 2. november 2019 #447 Del Skrevet 2. november 2019 Var på ny ultralyd på onsdag, etter måling så var jeg 12+4. Har oul i midten av desember. Bestilte privat for å sjekke at ting stod bra til siden jeg brukte synarela når jeg blei gravid. Måtte ver sikker før vi fortalte det til folk 🙂 Men er forsatt kvalm og spyr, har og fått vonde smerter på høyre side under ribbbeinet så ligger her med varmet rispute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seny Skrevet 3. november 2019 #448 Del Skrevet 3. november 2019 Er det noen som sliter med nattesvette? 😅 Våkner gjennomvåt og må stå opp å bytte klær om nettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luremus Skrevet 3. november 2019 #449 Del Skrevet 3. november 2019 2 timer siden, Seny skrev: Er det noen som sliter med nattesvette? 😅 Våkner gjennomvåt og må stå opp å bytte klær om nettene. JA! Fryser når jeg legger meg, men våkner helt gjennomvåt av svette midt på natten 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaie Skrevet 4. november 2019 #450 Del Skrevet 4. november 2019 (endret) Føler meg nesten som hun lillesøstra som vil være meg å leke med storesøster og hennes venner siden dere har kommet så "mye" lenger på vei 😅 Er 6 +6 i dag og etter to uker med småkvalme, kastet jeg opp før første gang i dag. Mannen erklærte at da er graviditeten i full gang! Vet ikke om jeg liker akkurat denne delen av svangerskapet må jeg si. Jeg har funnet ut at å spise ofte hjelper, men bare til en viss grad. Og føler virkelig med dere som har slitt med oppkast og kvalme i mange uker! Ellers var vi hos jordmor allerede forrige uke. Det var veldig greit for da fikk vi spurt om alt vi lurte på og fikk litt tips til perioden framover. Har bestilt TUL i midten av desember, som jeg gleder meg veldig til Tiden kunne ikke gått saktere akkurat nå. Endret 4. november 2019 av Kaie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 4. november 2019 #451 Del Skrevet 4. november 2019 Jeg har kommet til 6+2 nå, og her begynner også kvalmen å komme for fullt. Har ikke kastet opp enda, men har vært veldig nær flere ganger. Så nå gjøres alt i sakte tempo da alt som skaper varme eller høy puls også trigger kvalmen. Jeg er spent på hvordan dette blir på jobb framover da jeg jobber som lærer, og har undervisning allerede i første time de fleste dagene 😅 Vi skal til første svangerskapskontroll hos jordmor nå på torsdag, og jeg gleder meg til å få stilt alle spørsmålene jeg har. Vi har også bestilt tidlig ultralyd, men for oss blir det allerede i slutten av november. Vi skal hjem til mine foreldre en tur, og har lyst til å få sjekket om alt er som det skal før vi eventuelt forteller noe. Jeg kjenner meg igjen i det at tida går saaaakte. Jeg ender opp med at jeg tilbringer alt for mye tid for tida med å søke på finn etter babyutstyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 4. november 2019 Forfatter #452 Del Skrevet 4. november 2019 2 timer siden, Kaie skrev: Føler meg nesten som hun lillesøstra som vil være meg å leke med storesøster og hennes venner siden dere har kommet så "mye" lenger på vei 😅 Er 6 +6 i dag og etter to uker med småkvalme, kastet jeg opp før første gang i dag. Mannen erklærte at da er graviditeten i full gang! Vet ikke om jeg liker akkurat denne delen av svangerskapet må jeg si. Jeg har funnet ut at å spise ofte hjelper, men bare til en viss grad. Og føler virkelig med dere som har slitt med oppkast og kvalme i mange uker! Ellers var vi hos jordmor allerede forrige uke. Det var veldig greit for da fikk vi spurt om alt vi lurte på og fikk litt tips til perioden framover. Har bestilt TUL i midten av desember, som jeg gleder meg veldig til Tiden kunne ikke gått saktere akkurat nå. Håper du ikke blir veldig plaget med oppkast Så fint at du har hatt en god opplevelse hos jordmor. Prøvde å bestille time til jordmor i dag, men det var ingenting ledig i november. De skulle prøve å se på det, og ringe meg opp. Håper det ikke er så lenge til jeg får en time der. Kjenner også på det at tiden går såååå sakte. Er 13+6, og venter bare på at jeg kan kjenne at det er noen der inne 😅 1 time siden, Vilblimamma90 skrev: Jeg har kommet til 6+2 nå, og her begynner også kvalmen å komme for fullt. Har ikke kastet opp enda, men har vært veldig nær flere ganger. Så nå gjøres alt i sakte tempo da alt som skaper varme eller høy puls også trigger kvalmen. Jeg er spent på hvordan dette blir på jobb framover da jeg jobber som lærer, og har undervisning allerede i første time de fleste dagene 😅 Vi skal til første svangerskapskontroll hos jordmor nå på torsdag, og jeg gleder meg til å få stilt alle spørsmålene jeg har. Vi har også bestilt tidlig ultralyd, men for oss blir det allerede i slutten av november. Vi skal hjem til mine foreldre en tur, og har lyst til å få sjekket om alt er som det skal før vi eventuelt forteller noe. Jeg kjenner meg igjen i det at tida går saaaakte. Jeg ender opp med at jeg tilbringer alt for mye tid for tida med å søke på finn etter babyutstyr. Snakk gjerne tidlig med jobben om å få tilrettelegging. Det er nye arbeid å bygge baby 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 4. november 2019 #453 Del Skrevet 4. november 2019 20 minutter siden, Vårstjerne skrev: Kjenner også på det at tiden går såååå sakte. Er 13+6, og venter bare på at jeg kan kjenne at det er noen der inne 😅 Snakk gjerne tidlig med jobben om å få tilrettelegging. Det er nye arbeid å bygge baby 😊❤️ Jeg skal ha medarbeidersamtale litt før jul, så om alt ser ut til å være som det skal på TUL så blir det nok å ta det opp da, tenker jeg ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaie Skrevet 4. november 2019 #454 Del Skrevet 4. november 2019 1 time siden, Vårstjerne skrev: Håper du ikke blir veldig plaget med oppkast Så fint at du har hatt en god opplevelse hos jordmor. Prøvde å bestille time til jordmor i dag, men det var ingenting ledig i november. De skulle prøve å se på det, og ringe meg opp. Håper det ikke er så lenge til jeg får en time der. Så kjedelig at det ikke var noe ledig. Jeg bor litt landlig, så tror det har ganske god kapasitet hos jordmor her, for det var ikke noe problem å få time. Vet det er verre i store byer eller der det er få jordmødre. Ganske dumt egentlig 😕 Håper de finner tid til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123aha Skrevet 4. november 2019 #455 Del Skrevet 4. november 2019 Til dere som har barn fra før: Hvordan kjennes de første bevegelsene ut? Innimellom får jeg en følelse som at noe kiler meg veeeldig forsiktig fra innsiden i nedre del av magen på venstre side. Kan det være baby jeg kjenner sånn forsiktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lumos_nox Skrevet 4. november 2019 #456 Del Skrevet 4. november 2019 Hei! Lister meg inn her, har ikke turt før nå. Har vært redd for å "jinxe" det, men nå tror jeg at det skal gå bra 😄 Dette er vårt første barn, klaffet på første forsøk. Jeg er 28, han 29. Veldig spente begge to 11+0 i dag. Foreløpig termin 29. mai Var på TUL i forrige uke og fikk se en liten klump med armer og bein som beveget masse på seg, og høre hjertelyden! Kjempegøy! Formen for tiden er grei - 90% av kvalmen gikk over for ca 2 uker siden, og da hadde jeg vært kvalm døgnet rundt siden rundt uke 4. Nå kommer det og går en gang i blant, mest når jeg er sulten. Den ekstreme trøttheten har også lettet noe. Kort fortalt er dagene litt lettere akkurat nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårstjerne Skrevet 4. november 2019 Forfatter #457 Del Skrevet 4. november 2019 1 time siden, lumos_nox skrev: Hei! Lister meg inn her, har ikke turt før nå. Har vært redd for å "jinxe" det, men nå tror jeg at det skal gå bra 😄 Dette er vårt første barn, klaffet på første forsøk. Jeg er 28, han 29. Veldig spente begge to 11+0 i dag. Foreløpig termin 29. mai Var på TUL i forrige uke og fikk se en liten klump med armer og bein som beveget masse på seg, og høre hjertelyden! Kjempegøy! Formen for tiden er grei - 90% av kvalmen gikk over for ca 2 uker siden, og da hadde jeg vært kvalm døgnet rundt siden rundt uke 4. Nå kommer det og går en gang i blant, mest når jeg er sulten. Den ekstreme trøttheten har også lettet noe. Kort fortalt er dagene litt lettere akkurat nå. Velkommen hit, og så deilig at formen er bedre! Legger deg inn i hovedinnlegget 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Hobbes Skrevet 4. november 2019 #458 Del Skrevet 4. november 2019 4 timer siden, 123aha skrev: Til dere som har barn fra før: Hvordan kjennes de første bevegelsene ut? Innimellom får jeg en følelse som at noe kiler meg veeeldig forsiktig fra innsiden i nedre del av magen på venstre side. Kan det være baby jeg kjenner sånn forsiktig? For meg kjentes det ut som forsiktig «tapping» med ein liten finger frå innsida. Litt på sida. Eg kjente det rundt veke 15 fyste gang, meiner eg 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilblimamma90 Skrevet 4. november 2019 #459 Del Skrevet 4. november 2019 Auauau. Da har et nytt symptom skrevet seg på den stadig lengre liste. Hei, ligamentsmerter! Nøs to ganger på rad i sted, og det kjentes ut som om noen knivstakk meg i livmora. Heldigvis gikk det fort over. I hvert fall for denne gangen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 5. november 2019 #460 Del Skrevet 5. november 2019 4 timer siden, Vilblimamma90 skrev: Auauau. Da har et nytt symptom skrevet seg på den stadig lengre liste. Hei, ligamentsmerter! Nøs to ganger på rad i sted, og det kjentes ut som om noen knivstakk meg i livmora. Heldigvis gikk det fort over. I hvert fall for denne gangen 😅 Haha, nysing er døden! Eller å strekke seg i senga. Det gjør så vond! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå