Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Amatariel skrev:

Uansett spennende og teste litt 😊 Du får oppdatere oss når du har tatt en!

Ja, det skal jeg gjøre 🌞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativ test 😊 Som forventet, men ikke håpet. Heldigvis ingen antydning til for eksempel skyggestrek, så da klarer jeg å bare kaste testen og omtrent ikke tenke mer på det. Hadde det muligens vært en strek av noe slag der hadde det vært verre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nok en negativ test forrige helg, og på mandag kom mensen. Forrige syklus ble altså 40 dager.

Siden jeg sluttet på p-piller igjen har det gått seks uker (+/-) mellom hver mens. Så da kan jeg jo håpe at det eventuelt bare blir kortere og kortere, eventuelt at den nå er stabil. Nå er jeg veldig usikker om jeg skal el-teste denne syklusen eller ikke, og eventuelt når jeg skal starte. Vi får se hva det blir til 😅 

Forrige syklus registrerte jeg noe som minnet om el-slim, akkurat to uker før mensen kom. Så da kan det jo faktisk være jeg har en sjans nå fremover for graviditet i kommende sykluser🤞

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med mensen, samtidig som det er litt godt å bli bedre kjent med sin egen kropp. Krysser fingrene for at du slipper å ha 40 dager i denne syklusen også. Det stemmer nok at du hadde EL to uker før mensen kom, for det er helt klart den mest vanlige lutealfaselengden. Det er tiden mellom mens og EL som kan variere veeeldig. Tror jeg ville startet iallefall på dag 15 og teste etter EL om jeg var deg. Sånn i tilfelle den finner ut å komme litt tidligere enn sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg gjør nok som du foreslår Amatariel, og starter testing på dag 15 😊 Jeg har så store forhåpninger til like lang, eller aller helst kortere syklus denne gangen 🤞🤞🤞  Og kjenner stadig at jeg er på vei inn i et litt for aktivt prøvende boble, så prøver å holde meg opptatt med hva som helst ellers 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD15, så i dag startet jeg el-testing 😊 Negativ enn så lenge, men denne gangen skal jeg ta vare på testene så det er lettere å se når den er sterkes! Dagens test ble riktignok kastet, da jeg hadde glemt at jeg skulle ta vare på de 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med EL-testing! Kan anbefale appen premom, der kan du ta bilde av testene så de legger seg i et «skjema», så kan du sammenligne der istedenfor å ta vare på alle testene😁 fungerer iallfall veldig fint for meg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Så spennende med EL-testing! Kan anbefale appen premom, der kan du ta bilde av testene så de legger seg i et «skjema», så kan du sammenligne der istedenfor å ta vare på alle testene😁 fungerer iallfall veldig fint for meg😁

Supert Noldi, den appen skal jeg sjekke ut 👌 Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser dere testene mine fra CD 16 frem til nå, CD 19. Måtte be om vurderingshjelp i tolketråden for el-tester før jeg ville legge i dagboka. Men jeg har fått positiv el-test, se!! 🤩 For ei spennede tid fremover, endelig skjer det faktisk noe 👌

Screenshot_20200829_215113_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Amatariel skrev:

Ooojj fin test ja! Klar positiv 😁 Så spennende det blir fremover! 

Åh det kjennes overraskende fint å få en positiv test. Nå gleder jeg meg bare enda mer til dagen det er en graviditetstest som blir ordentlig positiv 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Noldi skrev:

Ååå så deilig med positiv test! Gratulerer🤩 Kos dere med aksjer, og lykke til i dpo-land😁

Takk 🤩 Kjenner jeg er i ferd med å bli litt for gira her nå, så jeg må senke håpet litt. Men når jeg vet at vi har en reell sjanse denne måneden blir det hele litt mer ekte igjen, jeg kjenner nå hvor lett jeg har tatt prøvingen de siste månedene, for sjansene har liksom ikke vært reelle 😅 Så mest av alt må jeg prøve å senke forventningene, og minne meg selv om at det er begrensede sjanser for å bli gravid til tross for at eggløsning finner sted... Vanskelig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Godis skrev:

Takk 🤩 Kjenner jeg er i ferd med å bli litt for gira her nå, så jeg må senke håpet litt. Men når jeg vet at vi har en reell sjanse denne måneden blir det hele litt mer ekte igjen, jeg kjenner nå hvor lett jeg har tatt prøvingen de siste månedene, for sjansene har liksom ikke vært reelle 😅 Så mest av alt må jeg prøve å senke forventningene, og minne meg selv om at det er begrensede sjanser for å bli gravid til tross for at eggløsning finner sted... Vanskelig 🥰

Kjenner meg veldig igjen i det du sier😅😁 det gikk nesten rundt for meg den første uken etter første eggløsning😂🙈 Det er jo egentlig ikke så rart, for det er jo ganske overveldende. Både hormonelt og mentalt når man ønsker seg det så inderlig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Noldi skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du sier😅😁 det gikk nesten rundt for meg den første uken etter første eggløsning😂🙈 Det er jo egentlig ikke så rart, for det er jo ganske overveldende. Både hormonelt og mentalt når man ønsker seg det så inderlig 🥰

Haha, åh det er merkelig med denne kroppen altså 😅 Men ja, det er absolutt overveldende! Det er jo et stort mål vi jobber mot 💞 Og det er veldig hyggelig at jeg ser på samboeren min at han også ble glad for eggløsning, han ble litt ekstra spent han også og det er fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Leste igjennom dagboken din i går kveld! Vil gjerne følge dagboken din videre. Må si du har måtte være tålmodig oppi alt 😮 skikkelig uflaks med timingen på prøvingen alt dette må jeg si! Og endelig kunne du slutte på prevensjon igjen og endelig prøve! Måtte være hardt og begynne på prevensjon midt i prøvingen😬 når du hadde prøvd en stund først også uten tegn til EL! 

håper dette går kjapt for deg nå, ettersom du tross alt har mye venting bak deg ifra før! Krysser fingrene for deg🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Love90 skrev:

Hei! Leste igjennom dagboken din i går kveld! Vil gjerne følge dagboken din videre. Må si du har måtte være tålmodig oppi alt 😮 skikkelig uflaks med timingen på prøvingen alt dette må jeg si! Og endelig kunne du slutte på prevensjon igjen og endelig prøve! Måtte være hardt og begynne på prevensjon midt i prøvingen😬 når du hadde prøvd en stund først også uten tegn til EL! 

håper dette går kjapt for deg nå, ettersom du tross alt har mye venting bak deg ifra før! Krysser fingrene for deg🤞🏻 

Så hyggelig Love90 🥰 Ja, føler jeg har hatt litt alt på en gang nå gjennom prøvingen, så jeg kjenner et enormt håp om at nå som jeg faktisk får eggløsning skal sjansene øke betraktelig, og det kanskje ikke er så lenge igjen til jeg heller må skrive graviddagbok 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...