Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Oi så dårlig:icon_frown: Kanskje det kvalifiserer som hyperemesis. Håper du får noe kvalmestillende som kan hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhuff dette hørtes igrunn helt fælt ut! 😫 

Her tror jeg at jeg ville forsøkt litt forskjellige triks, om du sliter med væskeinntaket. Har hørt at eplemos blandet med farris skal være bra, og at kroppen tolker det som mat, men du får i deg noe væske f. Eks. 

Jeg har dager jeg kun drikker kakao for det orker jeg den dagen mens jeg sipper forsiktig. Andre dager er det kun melk, eller kun juice.. 

Prøv deg forsiktig frem i små mengder, eller prøv å lag fuktig mat, om det går an å si 😅

Masse god bedring kjære du! ❤️❤️

Endret av Niny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da er du skikkelig dårlig ja😞 stakkar deg! Høres helt forferdelig ut, som å ha omgangssyke som aldri stopper opp! Håper legen ordner så du kan komme en plass å kanskje få noe væske intravenøst og noe kvalmestillende for å se om du blir bedre. For sånn kan du ikke ha det over lengre tid. Gode klemmer til deg❤️❤️skjønner du er kjempe lei. Man blir jo kjempe lei av en sånn form for en dag, men når du har det hver dag!  

Endret av Love90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig som en evigvarende omgangssyke, og så vanskelig å ikke vite når det går over. Jeg gjør mitt beste i å lure væske i kroppen, og i dag har jeg spist en appelsinbåt, og den var saftig 😅 Samboer skal handle inn litt varierte alternativ så jeg kanskje får i meg mer. Han skal også innom apoteket for meg og hente ut kvalmestillende jeg fikk resept på. 

Legen var veldig grei, enda jeg vet hun har det travelt. Svarte på alle spørsmålene mine og tok seg tid. Jeg ble sykemeldt i tre uker i første omgang, men drar naturligvis tidligere på jobb om jeg blir bedre. Foreløpig kjennes det uoverkommelig ut 😅 Vi vurderte behov for intravenøs væske og næring, men ble enige om å se det litt an. De verste magekrampene har roet seg, og med medisiner ikke langt unna har jeg et lite håp om at det skal gå seg til. Jeg fikk imidlertid beskjed om å ha lav terskel for å be om intravenøst enten hos legevakt eller på legekontoret dersom det føles nødvendig. Jeg skal dit i morgen uansett, og tenker jeg kan se det an til da i alle fall. Legen var uten tvil enig i at jeg ikke har noe på jobb å gjøre enda, så det er godt å bli forstått. 

Nå har jeg et lite håp om at jeg skal få i meg litt mer mat og drikke og komme litt til hektene. Og det er godt å kjenne på 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Heldigvis har jeg effekt av de kvalmestillende tablettene jeg fikk. Jeg fikk ikke så mange, men prioriterer å bruke noen nå for å komme i gang med matinntak igjen. Så skal jeg heller prøve å være god å holde matinntaket jevnt fremover. Det er fremdeles ikke mye mat som går ned, men allerede i dag har jeg spist mer enn de andre dagene. Og jeg har lettere for å både drikke og pusse tenner, og det er jo bra. 

Nå gleder jeg meg til kroppen kan komme nok ovenpå til å greie å sitte i stua i stedet for å ligge i senga, og jeg ser virkelig frem til de dagene jeg kan gå meg en liten tur! ☀️☀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du får i deg litt mat igjen! Får håpe det og vil hjelpe på og at du får se litt mer enn bare soverommet snart 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres helt grusomt ut å være så dårlig! :troest: Heldigvis utrolig gode nyheter at du har god effekt av kvalmestillende! :hjertesmil: Håper den verste kvalmen slipper taket fort, slik at du kan nyte litt å være gravid, for det har du virkelig fortjent. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så godt at tablettene virker! 🤩 De timene uten kvalme er helt nydelige! Føler seg jo som et menneske igjen 🙈

Hvilken type begynte du på nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (16 minutter siden):

Ååh så godt at tablettene virker! 🤩 De timene uten kvalme er helt nydelige! Føler seg jo som et menneske igjen 🙈

Hvilken type begynte du på nå? 

Er ikke helt der at jeg føler meg som menneske enda, men det har kanskje mest med at kroppen enda mangler vann og næring 😄 Afipran fikk jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer med graviditeten! 🥰 Leit å høre du er så dårlig, håper det gir seg etter første trimester 🤞 Du vet det sies at hvis man er mye dårlig, så blir det jente 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (10 minutter siden):

Åh, gratulerer med graviditeten! 🥰 Leit å høre du er så dårlig, håper det gir seg etter første trimester 🤞 Du vet det sies at hvis man er mye dårlig, så blir det jente 😅 

Tusen takk Dovendyr1 ❤️❤️ Ja, jeg håper også det skal gi seg om ikke alt for lenge. Tenk så spennende om noen uker (ganske mange uker) når vi skal finne ut av kjønn da🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...