Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Nå ser jeg i Premom-appen at det anbefales å fortsette å ta el-tester også etter peak er funnet. Hmm. Det har jeg ikke gjort, og sannsynligvis blir jeg ikke å gjøre det senere sykluser heller. Det må jo bli voldsomt mange tester 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Godis skrev:

Nå ser jeg i Premom-appen at det anbefales å fortsette å ta el-tester også etter peak er funnet. Hmm. Det har jeg ikke gjort, og sannsynligvis blir jeg ikke å gjøre det senere sykluser heller. Det må jo bli voldsomt mange tester 🤔

Trenger ikke å ta så mange, bare til testen blir negativ igjen. Mange liker det. Er såpass stor forskjell om man har peak bare noen timer eller 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2020 den 21.38, Amatariel skrev:

Trenger ikke å ta så mange, bare til testen blir negativ igjen. Mange liker det. Er såpass stor forskjell om man har peak bare noen timer eller 3 dager.

Ja ikke sant, det gir mer mening. Jeg tok test dagen etter den positive testen, men da var den negativ så jeg følte ingen behov for å teste videre 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4DPO 

I følge appen er jeg i dag 4 DPO, og det stemmer nok. Jeg er innmari spent på testing etterhvert, ønsker å teste på onsdag, 10 dpo. Men det er kanskje litt tidlig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Godis skrev:

Jeg er innmari spent på testing etterhvert, ønsker å teste på onsdag, 10 dpo. Men det er kanskje litt tidlig 🤔

Det er tidlig, men mange liker tidligtesting. For å døyve ventetiden litt, i HÅP om å kanskje skimte noe. Kommer litt an på hvordan du er som person ;) Hva er verst for deg å se f.eks - negativ test eller mensen? For meg er det HELT klart sistnevnte. Liker å forberede meg på mensen, og det gjør jeg ved å ta negative tester. Syns det er gøy å kanskje skimte noe tidlig, selv om det er ulidelig spennende. Både å se noe svakt, og å ikke se noe (husk at tidlig negativ ikke nødvendig betyr ikke gravid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt delt mellom de to alternativene. Jeg er vant med negative tester nå, men samtidig skuffer det jo litt. På samme tid bruker jeg så vanvittig mye energi på å lure "hva om jeg hadde tatt en test, hva hadde den vist" at jeg gjerne bruker mindre energi på å få negativt test og bli skuffet, enn å utsette testingen. Men det er noe i det du sier ja, om å forberede seg på mens, det er ganske nyttig 😅

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7DPO

Mye spenning og sommerfugler i magen disse dagene. Jeg kjenner at det kommer til å bli ordentlig skuffende hvis/når mensen kommer, men uansett hvor mye jeg jobber med innstillingen blir ikke håpet mindre.

Jeg har et ekstremt nesting-behov, men skjønner samtidig at jeg bare må vente med alle innkjøp og forberedelser. Det eneste jeg tillater meg, er å strikke babyplagg som jeg kan ha liggende. Skulle det ikke bli baby på oss noengang får de bli gaver til andre kommende mødre. Dere som allerede har barn, hvilke strikkaplagg/-ting har dere hatt størst behov for, og glede av? 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene🤞🤞😄 Det er spennende nå da. Ang testing så opplever mange å få positiv 10 dpo. Testet positivt selv 10 dpo, men det var så svakt at det var såvidt synlig. Samboer kunne ikke se den. Så ikke bli skuffet for negativ test 10 dpo. Det er fortsatt vanlig å ikke få positiv på noen dager da😊

Av strikkeplagg har vi såklart fått mye bruk for lue, hel strikket ulldress -noe ala one piece-uten føtter siden da er det litt å vokse i og heller bruke ullsokker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Godis skrev:

Dere som allerede har barn, hvilke strikkaplagg/-ting har dere hatt størst behov for, og glede av?

Babyteppe! Gode myke deilige tepper å tulle babyen inn i mens man holder 💕 Av klær har det vært mellomull, av type bukse/genser når man drar til og fra steder. Babyer bruker ikke jakker så. Om vinteren har man det under dress. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, snehvit88 skrev:

Krysser fingrene🤞🤞😄 Det er spennende nå da. Ang testing så opplever mange å få positiv 10 dpo. Testet positivt selv 10 dpo, men det var så svakt at det var såvidt synlig. Samboer kunne ikke se den. Så ikke bli skuffet for negativ test 10 dpo. Det er fortsatt vanlig å ikke få positiv på noen dager da😊

Av strikkeplagg har vi såklart fått mye bruk for lue, hel strikket ulldress -noe ala one piece-uten føtter siden da er det litt å vokse i og heller bruke ullsokker:)

Ja, det blir nok testing fra 10 dpo 🤞 Så får jeg heller bare teste flere dager på rad, frem til mensen eventuelt kommer 😌 Takk for strikketips! 

7 timer siden, Amatariel skrev:

Babyteppe! Gode myke deilige tepper å tulle babyen inn i mens man holder 💕 Av klær har det vært mellomull, av type bukse/genser når man drar til og fra steder. Babyer bruker ikke jakker så. Om vinteren har man det under dress. 

Å, ja babyteppe må det nok bli 🤩 Kanskje det blir første prosjektet, da har jeg jo litt å holde på med en stund 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 CD30, 9 DPO

Noen tanker herfra 😊 I morgen er jeg så klar for å ta første tidligtest 🤩 Jeg kjøpte bare to tester på apoteket, og skal prøve ut merket Metode denne gangen. En test i morgen, en på fredag, og så kan jeg bruke vanlige tester jeg har liggende på søndag, som er dagen for forventet mens.

Jeg innser nå at jeg kanskje har misforstått begrepet IKM.. Jeg har tenkt at det er dagen jeg forventer menstruasjon, men nå har jeg oppfattet at det kanskje egentlig er dagen etter ventet mens 🤔 

Ellers er jeg litt redd mensen skal dukke opp ut av det blå her, når jeg er så innstilt på at det er tidligst søndag. Jeg aner jo strengt tatt ikke hvor lang tid jeg har mellom el og mens da jeg ikke har funnet eggløsning tidligere. Jeg har også opplevd noe merkelig for første gang i mitt liv, nemlig leamus i magen, mange ganger gjennom dagen. Sannsynligvis har det ingen betydning, men det er jo greit å ha dokumentert her hvis jeg noen gang trenger å se tilbake 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, første tidligtest var negativ 😐 Jeg ble skuffet, men heldigvis ikke så ille som forventet... Ny test på fredag tror jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Godis skrev:

Æsj, første tidligtest var negativ 😐 Jeg ble skuffet, men heldigvis ikke så ille som forventet... Ny test på fredag tror jeg 😊

Åhh, kjedelig! Men, det er jo fortsatt tidlig. Jeg har sett flere her inne teste negativt 10 dpo for så å teste positivt 2-4 dager senere, så håpet er absolutt ikke ute!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Noldi skrev:

Åhh, kjedelig! Men, det er jo fortsatt tidlig. Jeg har sett flere her inne teste negativt 10 dpo for så å teste positivt 2-4 dager senere, så håpet er absolutt ikke ute!🤩

Ja, jeg klamrer meg til håpet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg testet negativt morgen 10 dpo, og fikk en supersvak strek på kvelden. Var først utpå dagen 11 dpo jeg fikk klar positiv. Så håpet er ikke ute enda! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Jeg testet negativt morgen 10 dpo, og fikk en supersvak strek på kvelden. Var først utpå dagen 11 dpo jeg fikk klar positiv. Så håpet er ikke ute enda! 💛

Godt å høre 🎗️ Og da var den helt negativ morgenen 10 dpo? For jeg kjenner jeg blir litt demotivert av at den var blendahvit 😅 Lurer på om jeg faktisk skal vente til fredag med å teste, eller om jeg skal gi det en sjanse i morgen tidlig 🤔 Får se hvor trøtt jeg er i morgen tidlig kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Godis skrev:

Godt å høre 🎗️ Og da var den helt negativ morgenen 10 dpo? For jeg kjenner jeg blir litt demotivert av at den var blendahvit 😅 Lurer på om jeg faktisk skal vente til fredag med å teste, eller om jeg skal gi det en sjanse i morgen tidlig 🤔 Får se hvor trøtt jeg er i morgen tidlig kanskje. 

Ja, var ikke antydning en gang ☺️ Du får se det litt an. Det er jo sikrere på fredag, men jeg hadde ikke hatt tålmodighet til det 😂

062F517B-0BF2-43E0-B00F-4621D1868A85.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juss-jenta skrev:

Ja, var ikke antydning en gang ☺️ Du får se det litt an. Det er jo sikrere på fredag, men jeg hadde ikke hatt tålmodighet til det 😂

062F517B-0BF2-43E0-B00F-4621D1868A85.jpeg

Se der ja, betryggende 😅 Jeg kjøpte jo bare to tidligtester, så hvis jeg klarer å la være i morgen er det jo praktisk, for da trenger jeg ikke handle flere tester 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...