Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

På 8.9.2020 den 19.58, Godis skrev:

Jeg innser nå at jeg kanskje har misforstått begrepet IKM.. Jeg har tenkt at det er dagen jeg forventer menstruasjon, men nå har jeg oppfattet at det kanskje egentlig er dagen etter ventet mens 🤔 

Jeg har alltid lært at IKM er den dagen mensen skal komme. Altså Ikke Kommende Mens. Den dagen man ikke vil mensen skal komme, som er den dagen du vil få mensen dersom du ikke er gravid.

Veldig kjedelig at du ikke fikk en spennende svak babystrek i dag :( Men det er heldigvis tiiidlig, så masse håp igjen!! Vi krysser fingrene for fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har alltid lært at IKM er den dagen mensen skal komme. Altså Ikke Kommende Mens. Den dagen man ikke vil mensen skal komme, som er den dagen du vil få mensen dersom du ikke er gravid.

Veldig kjedelig at du ikke fikk en spennende svak babystrek i dag :( Men det er heldigvis tiiidlig, så masse håp igjen!! Vi krysser fingrene for fredag.

Ja, ikke sant, det jeg og har tenkt. Men jeg mener det sto motsatt på pakken med graviditetstester.. Kanskje jeg misforsto teksten på pakningen 😅

Jeg krysser virkelig fingrene, og skal prøve å la være testing i morgen, jeg tror det beste er hvis jeg klarer å vente 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet også negativ 9 og 10 dpo med tidligtest sist jeg ble gravid 😊 testet ikke før 13 dpo, og da var den positiv! Så håpet er langt ifra ute enda! Krysser fingrene for positiv test hos deg i nærmeste dagene 😃🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Love90 skrev:

Jeg testet også negativ 9 og 10 dpo med tidligtest sist jeg ble gravid 😊 testet ikke før 13 dpo, og da var den positiv! Så håpet er langt ifra ute enda! Krysser fingrene for positiv test hos deg i nærmeste dagene 😃🤞🏻

Takk for lovende kommentar og kryssende fingre snille deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløse meg testet igjen nå i ettermiddag. Skikkelig unødvendig, kunne jo bare ventet til i morgen tidlig så svaret skulle være enda mer overbevisende. Men i alle fall, fremdeles negativ test, og i dag kjente jeg også noen menssmerter som pleier å komme like før spottingen starter. Så egentlig trodde jeg at spottingen skulle ha startet da jeg gikk på do for en times tid siden, men faktisk ikke. Sannsynligvis starter det i morgen 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å teste 11 DPO på ettermiddags-urin, så jeg hadde nok prøvd å ha is i magen og vente med å teste iallfall til en morgen så man har litt bedre forutsetninger for at resultatet stemmer🙈

Det er kanskje mer realistisk å stole på kroppslige tegn dersom du har samme symptomer hver gang, men siden du sier at du trodde det hadde startet allerede uten at det stemte så har jeg fortsatt håp😁

Lykke til de neste dagene, jeg krysser fingrene!🤩🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Noldi skrev:

Å teste 11 DPO på ettermiddags-urin, så jeg hadde nok prøvd å ha is i magen og vente med å teste iallfall til en morgen så man har litt bedre forutsetninger for at resultatet stemmer🙈

Det er kanskje mer realistisk å stole på kroppslige tegn dersom du har samme symptomer hver gang, men siden du sier at du trodde det hadde startet allerede uten at det stemte så har jeg fortsatt håp😁

Lykke til de neste dagene, jeg krysser fingrene!🤩🤞🏼

Haha, ja det var virkelig bare tullete å teste nå i ettermiddag 😅 

Ser ut til at det kan komme litt blod nå snart. Hadde nettopp sex, og da kunne det se ut til å være litt svak, svak blodfarge innimellom på sæden som kom ut etterpå 😌 Så da er sannsynlig håpet ute for denne prøveperioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Godis skrev:

Haha, ja det var virkelig bare tullete å teste nå i ettermiddag 😅 

Ser ut til at det kan komme litt blod nå snart. Hadde nettopp sex, og da kunne det se ut til å være litt svak, svak blodfarge innimellom på sæden som kom ut etterpå 😌 Så da er sannsynlig håpet ute for denne prøveperioden. 

Åå så kjedelig 🙁 kjenner igjen godt den følelsen av skuffelse.. man sitter der med så store forhåpninger hver PP også kommet mensen nok en gang! Derfor et det så fint å kan ha en dagbok her å kunne støtte seg på flere i samme situasjon som forstår hvordan nederlagene er 🥰

opplever også akkurat det samme som deg før mensen, hvis jeg har sex opptil 3 dager før jeg ventet mensen så er det blod i sæden, men ingenting ellers før mensen kommer.. er så kjip måte å finne ut 90% sikkert at det ikke ble noe spire den mnd😐 håper du blir gravid ganske snart, synes du har måtte vente lenge nok❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Love90 skrev:

Åå så kjedelig 🙁 kjenner igjen godt den følelsen av skuffelse.. man sitter der med så store forhåpninger hver PP også kommet mensen nok en gang! Derfor et det så fint å kan ha en dagbok her å kunne støtte seg på flere i samme situasjon som forstår hvordan nederlagene er 🥰

opplever også akkurat det samme som deg før mensen, hvis jeg har sex opptil 3 dager før jeg ventet mensen så er det blod i sæden, men ingenting ellers før mensen kommer.. er så kjip måte å finne ut 90% sikkert at det ikke ble noe spire den mnd😐 håper du blir gravid ganske snart, synes du har måtte vente lenge nok❤️

Ja, det er veldig godt å dele følelsene, og å kunne stille spørsmål når de dukker opp. Og dere er så støttende og gode, det hjelper veldig 🥰

Så interessant at du også opplever blod i sæden, jeg har følt at det er litt merkelig, men kanskje ikke da😊 Men da får jeg tid å innstille meg mentalt på at mensen er rundt hjørnet, og jeg trenger ikke flere tidligtester før neste prøveperiode 😅 Samme hvor kjedelig det er... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at mensen er her nå ja 😞 Startet med litt, altså pittelitt blod i mårres da jeg tørka meg, tok i et truseinnlegg, og nå gått over til bind. Det eneste jeg reagerer litt på er at blodet er mye friskere enn det har pleid å være. Jeg har pleid å spotte brunt i mange dager, nå gikk det kanskje rett på en mer ordentlig, frisk rød blødning. Noe gammelt blod også, men jeg tror dette faktisk vil si at jeg nå er på CD1, og starter ny syklus 🤔. Jeg får følge med hvordan det utvikler seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei - vil ikke ha blod! Var ikke sånn det skulle gå :(

Men ettersom du syns mensen virker litt annerledes enn vanlig, så husk å ta en test senere også... i tiiiilfelle det er svangerskapsblødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Amatariel skrev:

Nei nei - vil ikke ha blod! Var ikke sånn det skulle gå :(

Men ettersom du syns mensen virker litt annerledes enn vanlig, så husk å ta en test senere også... i tiiiilfelle det er svangerskapsblødning.

Hadde virkelig fått opp håpet igjen, men nå som mensen har vært her et døgn går det faktisk bedre psykisk/mentalt enn jeg ville trodd, så det er godt 😊 

Har googlet litt om svangerskapsblødning, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene. Siden i går ettermiddag har det vært mye blod. Men det er mulig jeg tar en test, bare for å være sikker, når blødningen er ferdig. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 2

Ny syklus, og etterhvert nytt håp 🤩 Forrige syklus endte på 32 dager, og det er jo en helt innafor lengde 👌 Eggløsning på CD19, og menstruasjon startet på tolvte dagen etter EL. Det er vel heller ikke for kort lutealfase? Så med en normal syklus i boks øker jo sjansene våre for graviditet 🥰 

Selv om vi begge to ønsker barn veldig sterkt, er vi enda langt unna tanke om for eksempel IVF. Vi er enda unge, og for hvert år som går uten graviditet gjør vi masse fine kjæresteting som styrker forholdet ytterligere, og som vi kanskje ville sett tilbake og angret på at vi ikke gjorde. Vi koser oss med oppussing, turer, litt reiser, fester og mye besøk. Jeg kunne hatt et barn på ett år og tre måneder om det klaffet med en gang vi startet prøvingen, men nå tenker jeg som så at vi har den opplevelsen til gode, det kommer vel tidsnok. Men dette er igrunn tanker på en god dag, og ikke nødvendigvis noe jeg mener på kjipe dager 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopper inn men en liten tanke😅 Angående dette med lutealfase. Jeg mener å ha lest at det tar mellom 12-48 timer før egget slipper etter positiv el-test. Så mulig du har el 10-11 dager før mensen. Tror det er innafor🤔
Jeg har lutealfasesvikt og tror legen sa min mensen kommer 10 dager etter el. 
Kan være verdt å høre med legen hvis du ikke allerede har gjort det😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, snehvit88 skrev:

Hopper inn men en liten tanke😅 Angående dette med lutealfase. Jeg mener å ha lest at det tar mellom 12-48 timer før egget slipper etter positiv el-test. Så mulig du har el 10-11 dager før mensen. Tror det er innafor🤔
Jeg har lutealfasesvikt og tror legen sa min mensen kommer 10 dager etter el. 
Kan være verdt å høre med legen hvis du ikke allerede har gjort det😊

 

Takk for innspill 😊 Mensen kom 13 dager etter positiv el-test, så jeg hadde regnet el 24 timer etter positiv test. Men da er det i alle fall 11-12 dager mellom el og mens. Har ikke hørt noe med legen nei, tror jeg ser det an en syklus til før jeg evt gjør det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Godis skrev:

Har googlet litt om svangerskapsblødning, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene. Siden i går ettermiddag har det vært mye blod. Men det er mulig jeg tar en test, bare for å være sikker, når blødningen er ferdig. 

Ja det burde du gjøre. Det er ikke sånn at jeg går rundt og gir folk falske forhåpninger, men etter at jeg ble overrasket deluxe av å bli gravid uten å vite det så anbefaler jeg alltid folk å ta en test dersom mensen er noe utenom normalen. Enten at den kom litt tidlig, litt rar konsistens, rar farge, rar mengde e.l. Jeg var 100% sikker på at det var mensen jeg fikk den gangen jeg blødde, selv om den kom en dag for tidlig. Det kom dagen før jeg skulle teste, så da droppet jeg jo testing. Gikk rett i mensendepresjon. Blødningen varte like lenge som en vanlig mens og det var MYE. Type skifte bind hver 4. time. Så jeg fikk jo totalt sjokk da jeg skulle begynne å teste etter EL et par knappe uker senere og streken på EL-testen holdt på å hoppe ut så sterk var den. Kastet meg jo over en g-test da, som også var superklar og sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja det burde du gjøre. Det er ikke sånn at jeg går rundt og gir folk falske forhåpninger, men etter at jeg ble overrasket deluxe av å bli gravid uten å vite det så anbefaler jeg alltid folk å ta en test dersom mensen er noe utenom normalen. Enten at den kom litt tidlig, litt rar konsistens, rar farge, rar mengde e.l. Jeg var 100% sikker på at det var mensen jeg fikk den gangen jeg blødde, selv om den kom en dag for tidlig. Det kom dagen før jeg skulle teste, så da droppet jeg jo testing. Gikk rett i mensendepresjon. Blødningen varte like lenge som en vanlig mens og det var MYE. Type skifte bind hver 4. time. Så jeg fikk jo totalt sjokk da jeg skulle begynne å teste etter EL et par knappe uker senere og streken på EL-testen holdt på å hoppe ut så sterk var den. Kastet meg jo over en g-test da, som også var superklar og sterk.

Da gjør jeg det når blødningen gir seg, for både konsistens og farge avviker noe fra normalen 😊 Men jeg skal holde forhåpningene nede, da det garantert kan skyldes andre ting også 😅 Men én test om noen dager er det verd 👌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakeblikk på prøvingen 

Jeg ble litt inspirert til å ta et tilbakeblikk på de to årene vi har holdt på med prøvingen da jeg i IKM September skulle skrive hvilken prøveperiode vi er i, men ikke visste det fordi det har vært så mye motgang underveis. Så for min egen del oppsummerer jeg syklusene jeg har hatt 😊

Pp 1 (10. oktober- 4.desember): Denne regner jeg at startet på første dag av mens etter p-pilleslutt. Positiv g-test på CD29-32, men etter dette ble noen av testene negativ. Fra første positive g-test tok det fire uker før blødning kom, og nåværende fastlege er enig i at dette var en MA. Også når blødning startet var noen g-tester positive. 

PP2: (5. desember - 22 januar). Syklus startet med MA-blødning, seks dager. Prøvde denne perioden på å ta tempen, men det funket ikke da jeg sover urolig. Mange negative tester uke 5-8 denne syklusen. 

PP3: (22. januar - 25. november). Ja, syklus på 308 dager. Sex 130 ganger. 30 grsviditetstester. Enkeltdager med spotting. Mange frustrert følelser. 

PP4: (25. november - 18. Desember). 22-dagers syklus i motsetning til forrige på 308 dager. Vi rakk bare litt sex, og ingen g-tester. Jeg startet å behandles mot underliggende sykdom, og måtte altså starte på p-piller igjen... 

Prøvepause - svært ufrivillig. 18. desember til 20. mai. Fem måneder. Underveis her hadde jeg blødninger helt ukontrollert, på opptil en måned i strekk. Sparte noen hundrelapper på g-tester denne perioden. 

PP5: Fra p-pilleslutt 20. Mai til mens 1. Juli. 41 dager. Aksjer ble lagt inn, men uten resultat. 

PP6: 1. juli - 10. August. To uker el-testing før jeg ga opp. 

PP7: 10. august - 11. september. Pos eltest 27. aug. Negativ test 10 og 11 dpo. Blødning noe rar, skal ta en g-test om noen dager for å være sikker. 

Åh, dette ble faktisk en litt følelsesladd gjennomgang. Det føles veldig sårt at realiteten er bare sju prøveperioder på nesten to år. Lange perioder hvor håpet har bygd seg opp på nytt og på nytt, helt uten grunn, for når helsa som ligger til grunn ikke er god nok skal det jo ikke være bare-bare å bli gravid. Jeg er lettet over å se at det kanskje stabiliseres nå, og jeg håper det holder seg slik. Men samtidig blir jeg sint og skuffet over kroppen min som alltid skal lage trøbbel på et eller annet visJeg håper fremtiden er lysere. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en historie! All honnør til deg som har en så god livsfilosofi og tydelig nyter livet i ventetiden, selv om det selvsagt er forståelig at det er kjpt og vanskelig at det lar vente på seg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Neutral90 skrev:

Litt av en historie! All honnør til deg som har en så god livsfilosofi og tydelig nyter livet i ventetiden, selv om det selvsagt er forståelig at det er kjpt og vanskelig at det lar vente på seg ❤️

Takk for en god kommentar 😊 Jeg prøver å holde motet oppe, og det blir lettere når jeg kan se tilbake på tiden og alt det fine vi gjør 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...