Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

I oppfølging av sykdom har jeg fått testet testosteronnivåer i kroppen, og slik jeg forstår det når jeg googler kan høye verdier noen ganger tyde på pcos. Mine verdier er godt innenfor normalen, så jeg tenker at hadde jeg hatt pcos hadde det nok vistes på testen (har bare lurt på det innimellom). Så selv om jeg ikke blir utredet for pcos, og ikke har høye mistanker, så var det likevel fint å se at jeg har normale verdier der 😊 Alt normalt og friskt føles godt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Godis said:

I oppfølging av sykdom har jeg fått testet testosteronnivåer i kroppen, og slik jeg forstår det når jeg googler kan høye verdier noen ganger tyde på pcos. Mine verdier er godt innenfor normalen, så jeg tenker at hadde jeg hatt pcos hadde det nok vistes på testen (har bare lurt på det innimellom). Så selv om jeg ikke blir utredet for pcos, og ikke har høye mistanker, så var det likevel fint å se at jeg har normale verdier der 😊 Alt normalt og friskt føles godt 🥰

Det er såå godt å vite at alt er normalt!! Man hører jo om alle mulige sykdommer, så er veldig deilig når man får utelukket noe sånt! 😄 Nå er det snart testetid for deg, gleder meg veldig til å forhåpentligvis se en positiv test ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillra skrev:

Det er såå godt å vite at alt er normalt!! Man hører jo om alle mulige sykdommer, så er veldig deilig når man får utelukket noe sånt! 😄 Nå er det snart testetid for deg, gleder meg veldig til å forhåpentligvis se en positiv test ❤️ 

Ja, jeg takker for hver normale, fungerende del av kroppen 🤩 Håper så veldig å få positiv test å vise frem 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

Første g-testen tatt denne syklusen, og som forventet var den negativ. Ikke spesielt høye forventninger til så tidlig test, det er jo enda mange dager til jeg forventer mens. Premom forventer mens på torsdag, som vil si en lutealfase på 13 dager. I såfall er det jo i grenseland å teste allerede. Basert på forrige syklus, der jeg hadde 11 dagers lutealfase, prøver jeg å være forberedt på at mensen kan komme allerede tirsdag, hvis denne syklusen blir lik som forrige syklus.

Så det blir spennende både å se om det kommer en positiv test, men også hvor lang syklusen ender opp med å bli. Om mensen kommer tenker jeg jo tidligere jo bedre, for om Premom har rett har jeg 34 dagers syklus, og jeg vil heller ha kortere 😅 Men samtidig vil jeg ikke den skal komme så tidlig at det indikerer for kort lutealfase 🤔 Og for all del, jeg har heller 34 dagers syklus enn alt det tullet jeg har vært borti til nå, med både seks uker, åtte uker, 300 dager 😂

Klaffer det ikke denne måneden kan jeg trøste meg med at det kanskje klaffer i mitt drømmescenario, hvor vi får høstbaby 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj kjedelig at det ikke var en spennende svak strek der... men du var jo forberedt. Er nok bare for tidlig. Jeg tenker jeg gjør det samme som deg neste lørdag, da er jeg 9 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Amatariel skrev:

Æsj kjedelig at det ikke var en spennende svak strek der... men du var jo forberedt. Er nok bare for tidlig. Jeg tenker jeg gjør det samme som deg neste lørdag, da er jeg 9 dpo.

Ja, kjedelig, men nå i ettermiddag og i kveld kjenner jeg også at denne negative testen heldigvis senker litt av de forhåpningene som har bygd seg opp, og det tror jeg kan være nyttig 😅 Gleder meg til det blir din tur å teste🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 10

Fremdeles negativ test. Nå skjønner jeg hva alle andre prøvere har følt når de tenker at håpet er ute ved negativ test 10 dpo 😂 Jeg kjenner litt på det samme, eller i alle fall forventer jeg ikke graviditet lengre, og håpet senkes definitivt. Men det har jeg egentlig bare godt av 😄 Jeg fortsetter selvfølgelig å teste frem til jeg enten får mensen eller positiv test! Selvinnsikten min forteller meg at det kan bli vanskelige dager på tirsdag, onsdag og torsdag når jeg kan forvente mens alle disse dagene. Om mensen ikke er på plass til tirsdag mistenker jeg at håpet stiger betydelig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhh, skjønner skuffelsen, men jeg har sett det mange ganger her inne at man ikke får positiv test før ikm. Blir jo veldig spennende på tirsdag (og kanskje flere dager også) om mensen kommer eller ikke, og evt om den ikke kommer pga graviditet😁 krysser fingrene for deg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en berg og dalbanetur å være i dpo-land ja! Når det nærmer seg testing bytter jeg omtrent annenhver time på å være HELT sikker på at jeg er gravid til å være HELT sikker på at mensen kommer :roll:

Spennende kommende uke for oss da! Håper sååå det blir positiv test på deg i starten her nå, og meg i slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig at det var negativt men som du og de andre sier så er det fortsatt veldig tidlig!!❤️ Håper det kommer en positiv testbil begynnelsen av uken, det hadde vært så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillra skrev:

Det var kjedelig at det var negativt men som du og de andre sier så er det fortsatt veldig tidlig!!❤️ Håper det kommer en positiv testbil begynnelsen av uken, det hadde vært så koselig!

Takk 🤩 Hadde vært inderlig koselig å komme med god nyhet her de neste dagene! Jeg holder dere oppdatert enten det er positiv eller negativ test jeg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, koblet ikke navnet ditt til denne dagboken da du la igjen en kommentar hos meg- men jeg leste jo hele dagboken din da jeg hadde en treg dag på jobb i forrige uke! Fy flate, hva du har vært gjennom! ❤️ 

Følger spent med på fortsettelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonymapekatt skrev:

Ååh, koblet ikke navnet ditt til denne dagboken da du la igjen en kommentar hos meg- men jeg leste jo hele dagboken din da jeg hadde en treg dag på jobb i forrige uke! Fy flate, hva du har vært gjennom! ❤️ 

Følger spent med på fortsettelsen! 

Takk for at du titter innom ❤️ Nå kjenner jeg at jeg ikke trenger mer motgang fra kroppen sin side, så jeg håper stabil syklus to måneder på rad er et tegn om at det skal gå vår vei! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles negativ test 😞 Pakker med meg truseinnlegg på jobb i tilfelle spottingen plutselig starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk dere ❤️

11 dpo, CD 32

Følelsene svinger ivrig, så i løpet av dagen har det jammen bygd seg opp et litt større håp. Hver gang jeg har vært på do har jeg studert etter pittesmå mengder blod, for de negative testene har gjort meg forberedt på at spotting kan starte når som helst. Men ingen rød eller brun farge i det hele tatt 🤩 Så da håper jeg litt likevel! Ser heller ikke noe til økning av antall kviser, hodepine og ryggsmerter som pleier å komme noen dager før mensen. Så den kommer nok ikke i morgen. Men jeg kan jo ikke utelukke at den kommer senere i uka. 

Selv om håpet øker kjenner jeg også at redselen for kaputt, lang syklus øker. Men det er vel ganske uvanlig å ikke få menstruasjon innen noen uker etter positiv el-test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet er definitivt ikke over før styggetanta er der! Kroppen kan finne på så mye rart - til og med graviditet selv om man ser blod. Det ER mange som må over to uker før positiv test vises. Så jeg krysser fortsatt fingrene for deg :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...