Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Stor klem til deg :klem: Lang og tung historie, men jeg er HELT sikker på at en vakker dag så er dette et fjernt minne. Jeg vet alt om hvor nært og vondt det er når man står oppi dette, men når man får barnet sitt så blir det nesten visket helt bort. Det kommer du også til å oppleve :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Amatariel skrev:

Stor klem til deg :klem: Lang og tung historie, men jeg er HELT sikker på at en vakker dag så er dette et fjernt minne. Jeg vet alt om hvor nært og vondt det er når man står oppi dette, men når man får barnet sitt så blir det nesten visket helt bort. Det kommer du også til å oppleve :hjertesmil:

Takk 🥰 Jeg er helt overbevist om at du har rett, jeg gleder meg til den dagen 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 8 - CD4

Nå er menstruasjon på siste verset tror jeg. Det er lite blødning i dag, så da ble det jo en kort runde. Nesten litt kjipt, for da blir det ekstra lang periode frem til eggløsning føler jeg. Når mensen er her tenker jeg minimalt på prøvingen, da er det ingenting å gjøre uansett. Denne perioden skal jeg teste for el litt tidligere enn forrige periode, kanskje CD14, muligens enda tidligere også. Bare for å ha noe å gjøre 😄 Jeg har også tatt g-test, men den er negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Amatariel skrev:

Håper dagene frem mot EL går raskere enn du frykter :klemmer:

Takk 🥰 Hvordan er ventetiden frem mot testing for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Godis skrev:

Takk 🥰 Hvordan er ventetiden frem mot testing for deg? 

Ulidelig. Spesielt siden jeg skal på venninnetur til helgen også, så det er både testing og sosial happening jeg ser frem til da. Alt skjer da, ingenting nå. Jeg har hatt hjemmekontor i går og i dag også, så har knapt sett folk :rolleyes: Men skal heldigvis på kontoret i morgen, så håper det gjør at dagen går raskere. Ellers går timene bare til husarbeid, tv og soving. 

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Ulidelig. Spesielt siden jeg skal på venninnetur til helgen også, så det er både testing og sosial happening jeg ser frem til da. Alt skjer da, ingenting nå. Jeg har hatt hjemmekontor i går og i dag også, så har knapt sett folk :rolleyes: Men skal heldigvis på kontoret i morgen, så håper det gjør at dagen går raskere. Ellers går timene bare til husarbeid, tv og soving. 

Huff, ikke så greit å bare gå å vente nei.. Kanskje du kan gjøre ventetiden litt mer lystbetont med å legge en hyggelig plan for en av ettermiddagene/kvelden. Bake ei kake eller gå tur for å lage kveldsmat på bål kanskje 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 9

Nå er jeg allerede i gang med el-testing, mye tidligere enn forrige syklus, men når appen anbefaler det er jeg lett å be 😅 Spørs om jeg orker så tidlig neste syklus, testene er omtrent helt hvite. Nå får vi også lagt inn aksjer, og peiler oss inn på annenhver dag, som de to foregående prøveårene. Kanskje det snart klaffer 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15

Jeg startet veldig tidlig med el-testing, og ser stor forskjell på normal og babyplan sine tester. De to øverste er normal sine. Det blir bare babyplan fremover 😊

Jeg testet ikke i går, men tok heller en test på konsentrert urin nå i morges. Jevn økning store deler av testrekka. Håper den snart skal bli positiv, og at jeg ikke må vente til 3. oktober som appen sier. Men jeg kan liksom ikke stole såå mye på appen enda når jeg har brukt den så kort. Den har vel neppe blitt helt kjent med meg enda 😅 

 

Screenshot_20200925_101022.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens test ser jo veldig bra ut - helt klart en stigning! Håpe på positiv i helgen her kanskje!? 😄 Skjønner godt du håper på tidlig (normal) EL. Satser på at ikke appen har rett! Som du sier, den kjenner deg ikke så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Dagens test ser jo veldig bra ut - helt klart en stigning! Håpe på positiv i helgen her kanskje!? 😄 Skjønner godt du håper på tidlig (normal) EL. Satser på at ikke appen har rett! Som du sier, den kjenner deg ikke så godt.

Ja, jeg håper på positiv enten i helga, eller første halvdel av neste uke, innen onsdag kanskje 🤔 Forrige syklus testet jeg positiv CD 20, og syklusen ble 32 dager, så jeg tenker det er rart av appen å spå el på syklusdag 23 (neste lørdag), samt syklus på 36 dager. Spennende dette 😊

Har ikke vært inne på kvinneguiden på noen dager, så skal etterhvert oppdatere meg på din dagbok. Jeg har vært sengeliggende noen dager, som også har gjort at vi ikkr har lagt inn aksjer siden tirsdag, så jeg er glad testen ikke ble positiv i dag egentlig. Skal teste i ettermiddag også riktignok, da morgenens test var som erstatning for gårdagens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Godis skrev:

Forrige syklus testet jeg positiv CD 20, og syklusen ble 32 dager, så jeg tenker det er rart av appen å spå el på syklusdag 23 (neste lørdag), samt syklus på 36 dager

Ja ikke helt lett å forstå hva appen tenker. Jeg har mye syklysdata i min, og noen ganger er den spot on, andre ikke. Den spådde jo EL på meg på CD30 sist, og det var bare èn dag unna. Den mener det samme nå i denne syklusen... men jeg håper jo at den tar feil. Den gjorde det før sommeren da jeg fikk EL på CD17. Må håpe! Men ja, greit at din test lot vente på seg når du har vært i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amatariel skrev:

Ja ikke helt lett å forstå hva appen tenker. Jeg har mye syklysdata i min, og noen ganger er den spot on, andre ikke. Den spådde jo EL på meg på CD30 sist, og det var bare èn dag unna. Den mener det samme nå i denne syklusen... men jeg håper jo at den tar feil. Den gjorde det før sommeren da jeg fikk EL på CD17. Må håpe! Men ja, greit at din test lot vente på seg når du har vært i dårlig form.

Håper virkelig både min og din app tar feil, og at vi får el flere dager før antatt 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå på morgenen kjenner jeg meg skikkelig følelsesladd og sensitiv. Jeg ser reprise av Skal vi danse, og holdt på å begynne å gråte allerede i starten av første dans. Dansen var på ingen måte følelsesladd, Who let the dogs out, liksom 😅 Og jeg gråter sjelden av tv. Kan dette ses i sammenheng med eggløsning på noe vis, kan jeg kanskje forvente positiv test snart? 🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang og treg søndag her i hus. Så da har jeg tenkt litt ekstra på prøvingen, og det resulterte i to el-tester i dag, til tross for ingen stigning. Appen foreslår testing to ganger daglig fra i morgen, men jeg tviler på at jeg orker testing før jobb på morgenen. Jeg vil jo antakeligvis klare å fange opp lh-peak selv med en testing. Legger ut bilde i tilfelle det er av interesse, noen av testene var med på forrige bilde jeg la ut også. 

 

Screenshot_20200927_163930.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for heiing fra sidelinja Amatariel!

CD 18

Fmdeles negativ, omtrent like sterk som CD15, men registrert på appen som 0,25. Fortsetter å test i dagene fremover, plutselig kanskje 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 19 - positive el-test nå i ettermiddag 🤩 Ante meg da kvisene kom i går, det var kjekt med en positiv test nå! Skal fortsette å teste to ganger daglig så jeg vet når den blir negativ igjen! Sist testet jeg en gang daglig, og da var det kun en positiv test, neste var negativ, så kanskje det går raskt nå også. 

 

Screenshot_20200929_155807.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hurra for positiv test!! Veldig deilig å se at den kom!  EL i dag da kanskje?? :humpe: Blir interessant å se når den blir negativ igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...