Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Første el-test tatt, tydelig negativ som antatt. Blir egentlig å test på ettermiddager, men akkurat i dag ville jeg ikke vente 😅 Gidder ikke legge ut bilder av testene før jeg eventuelt er usikker på pos/neg tror jeg, men kan jo oppdatere innimellom 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med testingen 💛 Håper eggløsning skjer snart slik at du kan joine meg i den ulidelig lange ventetiden frem til IKM 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger 💞

Fremdeles negative tester. Jeg lurer sånn på om en negativ el-test kan være mer/mindre negativ enn en annen? Eller er alle negative tester "like" negativ selv om det er ulik styrke på teststreken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedregelen er at en EL-test enten er negativ eller positiv. Man skal egentlig ikke tolke styrken på streken dersom den ikke er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Rett og slett fordi kroppen inneholder LH hele syklusen igjennom, og nivå av det går opp og ned, og det er helt normalt. Men om man har EL-testet lenge og kjenner sin kropp litt, så kan man likevel tolke litt. Jeg visste f.eks at jeg får en markant økning av LH når det nærmer seg og at dette vises på test. Har hatt mange testerekker, og der har jeg sett at det er noen dager i forkant av positiv test, at den har blitt sterkere og nærmer seg positiv. Og da har jeg blitt ekstra spent, og begynt å teste hyppigere (både morgen og kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kunnskapsrik og flink du er @Amatariel, takk for godt svar 😊 Her veksler testene fra omtrent usynlig teststrek, til ganske sterk, men likevel ingen som gir meg et håp om positiv test. Ingen er liksom sterk nok til at jeg skal bli i tvil 😅 Målet er jo bare å finne ut om jeg har eggløsning, ikke nødvendigvis når.. Sex har vi uansett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar det, jeg er bare glad jeg kan hjelpe til med tanke på min erfaring og at alle mine prøverrunder kan komme andre til nytte. 

Hvilke EL-tester bruker du? Noen merker sliter veldig med å vise klar positiv test! Og hos noen må man bare tolke den økningen som er, selv om testen er negativ. Kan vise deg et eksempel fra en av mine tidligere prøverrunder. I følge bruksanvisningen er alle disse klar negative. Men man kan tydelig se en økning på CD25/26. Og det var nok! Her fikk jeg EL, for jeg ble gravid da. Så kan være lurt å tolke testene dine opp mot hverandre. Har du lagd en testerekke? 

pp10_cd27_copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja, det vises jo godt den økningen ja! Har ikke laget testerekke, for jeg føler det er litt ekkelt å ta vare på mange tester, men det er kanskje det jeg bør gjøre 🤔 Men jeg har tatt bilder av de fleste testene (samme benk og samme lys), og dagens test er den desidert sterkeste. Legger bare ved dagens test, så kan jeg heller begynne å ta vare på de fremover 😊 Jeg bruker testene fra Normal enn så lenge. IMG_20200720_183007.thumb.jpg.7d81330eb6ce4777c823b27cfd52cf73.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Godis skrev:

jeg føler det er litt ekkelt å ta vare på mange tester,

Neeida, ikke ekkelt - bare fint å kunne sammenligne! 😊 Anbefaler helt klart dette, spesielt med Normaltestene da jeg har hørt litt her inne at de ikke er fantastisk gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel skrev:

Neeida, ikke ekkelt - bare fint å kunne sammenligne! 😊 Anbefaler helt klart dette, spesielt med Normaltestene da jeg har hørt litt her inne at de ikke er fantastisk gode.

Da prøver jeg på det fremover 👍 Hvilken el-test vil du anbefale når jeg har brukt opp de fra normal? (Har ganske mange riktignok 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bryter inn her ang el-testmerke😅 Jeg anbefaler babyplan sine kjøpt på billige-tester.no 

Krysser fingrene for eggløsning🤞🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, snehvit88 skrev:

Bare bryter inn her ang el-testmerke😅 Jeg anbefaler babyplan sine kjøpt på billige-tester.no 

Krysser fingrene for eggløsning🤞🤞 

Takk for tips, jeg noterer det til jeg trenger påfyll 👏 Det er godt man ikke må finne ut av absolutt alt selv i denne prøvingen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, snehvit88 skrev:

Bare bryter inn her ang el-testmerke😅 Jeg anbefaler babyplan sine kjøpt på billige-tester.no 

Krysser fingrene for eggløsning🤞🤞 

Jeg signerer denne. Noen av de få testene jeg har fått positiv på. Veldig greit med billige strimler også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler de rose digitale fra clearblue, i alle fall når du kommer sånn ca inn i syklus :) det er så deilig å slippe å tolke streker, og den har vist korrekt for meg 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg signerer denne. Noen av de få testene jeg har fått positiv på. Veldig greit med billige strimler også. 

Takk for tips! Prisen på disse ser jeg er ca det samme som normal sine, så det er jo grei pris. 

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg anbefaler de rose digitale fra clearblue, i alle fall når du kommer sånn ca inn i syklus :) det er så deilig å slippe å tolke streker, og den har vist korrekt for meg 🤞

Digital høres også veldig kjekt ut! Kanskje jeg skal teste det hvis jeg ser at jeg etterhvert har en noenlunde jevn syklus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens test, som er helt lik som testene på cd12-15. IMG_20200721_171731.thumb.jpg.ba323c280ed5b20659a147b38f95f7dd.jpg

Benken er ikke skitten, bare skikkelig slitt 😅 Men i alle fall, testene på CD12-15 så ut som testen over. Så ble den gradvis sterkere, og aller sterkest i går (se bildet jeg la ut i går), og i dag er del altså veldig svak igjen. Tenkte jeg skulle unngå å tolke testene de første syklusene nå, meeeen 😅🤫 Og nå lager jeg liste av dem fremover, så slipper jeg å prøve å forklare 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoppet el-testing på CD24 (fredag). For det første ble jeg lei, for det andre er jeg syk, så jeg prioriterer energien på å bli frisk 😊 Så får jeg heller teste bedre neste syklus, jeg vet jo ikke hvor lang syklus jeg kan forvente nå etter nyeste ppilleslutt. Jeg har bestemt meg for at jeg til neste helg kan ta en graviditetstest, og så hver/annenhver helg til mensen kommer. Så leter jeg heller bedre etter eggløsning neste syklus 👍

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Amatariel skrev:

Høres ut som en grei plan 👍 Masse god bedring!

Takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD30 i dag. Syns det er litt vanskelig å ikke vite om jeg enda har en tullete syklus/mangler syklus, eller om den kanskje har blitt både stabil og "passelig" lang. Fra siste p-pilleslutt til mensen kom tok det seks uker, og det er jo ikke så alt for galt. Håper på en normal syklus heretter 😊

I morgen tenker jeg å ta en graviditetstest, det blir spennende 😊 Samtidig er ikke forventningene så veldig store, ettersom jeg muuuligens hadde El slim nå på mandag. Men da tar jeg bare en test neste helg og 👍

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett spennende og teste litt 😊 Du får oppdatere oss når du har tatt en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...