Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Ei og ei halv uke uten prevensjon. Jeg forholder meg lite til det egentlig, men samtidig legger jeg jo merke til småblødninger som plutselig kommer. En dag her og der liksom. Jeg satser på at det stabiliseres raskt med en ordentlig menstruasjon og etterpå en stabil syklus 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rare småblødninger har gitt seg, og jeg har faktisk allerede tatt første test. Det er jo bare tre og ei halv uke siden pilleslutt, men flere plager fikk meg til å lure. Heldigvis ble jeg ikke skuffet da testen var negativ, mer sånn "jaja, det var forventet" egentlig. Det er jo godt.

Fremover har jeg satt opp testing annenhver helg hvis mensen ikke dukker opp, da stoffskiftesmedisinen sannsynligvis må justeres tidlig i en eventuell graviditet. Så da må det oppdages raskt hvis jeg er gravid. Å ha en fast plan på testtidspunkt fremover gir meg kanskje litt ro rundt det, jeg trenger liksom ikke gå å lure og spekulere 😊

Endret av Godis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne følge deg her i dagboken :) Godt å høre at du har fått slutte på p-pillene igjen. Håper du kommer raskt i syklus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 0.25, Amatariel skrev:

Vil gjerne følge deg her i dagboken :) Godt å høre at du har fått slutte på p-pillene igjen. Håper du kommer raskt i syklus igjen.

Så hyggelig at du vil følge med 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg vil klare å vente to hele uker mellom hver test frem til mensen kommer/syklus stabiliseres... Frister litt å ta en i morgen, ei uke siden forrige test, og over en måned siden ppilleslutt. Spent på hvor lang tid det tar å få syklus på plass. Ville andre ha testet ukentlig, eller holdt seg til annenhver uke inntil videre? 

Og ellers skulle jeg gjerne endra navn på dagboka, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det. Noen med erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Godis skrev:

Og ellers skulle jeg gjerne endra navn på dagboka, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det. Noen med erfaring? 

Send mld til forumansvarlig 😊👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Godis skrev:

Og ellers skulle jeg gjerne endra navn på dagboka, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det. Noen med erfaring? 

Jeg skiftet navn på dagboken min i forrige uke. Gikk bare på første innlegget i dagboken, valgte "endre" og endret bare tittelen der inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig mensen kommer, litt sånn ekkel, brunlig utflod i dag og i går. Så innen onsdag vil jeg tro den er på plass for fullt 🤞

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom aldri noe mer, så ingen mensen likevel. Men da får jeg bare være tålmodig ei stund til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen kan styre litt på når den forsøker å komme seg i syklus igjen. Nyt sommerværet i mens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig deilig med sommervær som fyller dagene med masse hyggelige aktiviteter! Bading, grilling og tur tar tankene litt bort fra prøvingen 😊 Har heldigvis ikke et veldig intenst forhold til prøvingen denne runden, mer avslappet og faktisk nesten litt likegyldig (selv om jeg selvfølgelig ikke er likegyldig, og jeg tenker jevnlig på det, men dere skjønner kanskje) 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Aaau, nå er nok mensen kommet skikkelig 😅 Så kvalm og det gjør så vondt (og blør relativt mye sammenliknet med de andre gangene jeg har tenkt at mensen kom), så nå er det liksom ikke så mye tvil. Dagen får starte med paracet og noen timer avslapping, så kan jeg glede meg over å være litt mer i gang kanskje 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det kom en ordentlig frisk mens nå da. Selv om det er kjempekjedelig at det gjør vondt :( Du får kose deg med noe godt og krype godt opp i sofaen med en god tv-serie.

Blir det EL-testing på deg om knappe to uker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 8.49, Amatariel skrev:

Godt det kom en ordentlig frisk mens nå da. Selv om det er kjempekjedelig at det gjør vondt :( Du får kose deg med noe godt og krype godt opp i sofaen med en god tv-serie.

Blir det EL-testing på deg om knappe to uker kanskje?

Ja, litt greit når det liksom ikke er noe tvil om det er mensen eller ikke! 

Hadde faktisk ikke tenkt tanken på El-testing 😲 I og med at jeg ikke har hatt noen forståelig syklus så langt i prøvingen har jeg ikke drevet med el-testing, men kanskje jeg skal gi det en sjanse nå 🤔 Hvilken syklusdag anbefales å starte å teste på? Må se om jeg får kjøpt meg tester innen den tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ganske vanlig å starte EL-testing rundt CD12. Noen er jo så heldige å ha normallengde på syklusen sin, med EL rundt CD14. Jeg har hatt mye ustabile sykluser, men alltid startet på CD12 i håp om tidlig EL. Og jeg fikk EL på CD17 nå sist. Mens den før der måtte jeg teste frem til CD26. Anbefaler å kjøpe billige strimler på nett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😊 Da kan det jo være jeg rekker å bestille, evt kjøpe på normal for første testrunde, de er ganske grei på pris tror jeg 🤔

Håper så veldig at jeg nå kan ha en normal syklus.. Enn så lenge tar jeg menstruasjon som et godt tegn🤗

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn el-tester, så da tror jeg at jeg prøver med på testing f.o.m. søndag 🤞 så tester jeg denne syklusen, og vurderer om jeg skal fortsette med en-tester. Risikerer at det bare gjør meg enda mer fokusert på testingen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...