Gå til innhold

Hvordan klarer dere kristne å være så overbevist om at Gud finnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Midgard skrev:

Da har du ikke lest mye av det som står i bibelen. Igjen jeg anbefaler deg sterkt til å lese hele, også der han viser sitt sanne jeg.

Det har jeg 🙂

Anonymkode: ca6e7...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg 🙂

Anonymkode: ca6e7...3f5

Så det med å holde andre mennesker som slaver er bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Midgard skrev:

Så det med å holde andre mennesker som slaver er bra ?

Det var den tiden. Og det ble ikke behandlet som de svarte ble. Om de ble det var det ikke Guds vilje. I dag er det ikke en slik tid og ingen skal være slaver. 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Hvis noen i 2019 tror på Gud, så burde de vært tvangsinnlagt. 

Anonymkode: 6db45...6e6

Så fordomsfull du er. 

Anonymkode: f00fc...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Du vet at tusenvis av barn blir født på grunn av voldtekt og ikke kjærlighet?

Anonymkode: 7b665...858

Hvis 1 barn pr 100 er født pga voldtekt, så er det fortsatt 99 som ikke er født pga voldtekt. Du kan selvsagt velge å bare fokusere på dette 1 barnet, og glemme de 99 andre, men da har du en temmelig negativ tankegang. Jeg har møtt mange mennesker gjennom mitt liv, noen få har vært drittsekker, men de fleste har vært vennlige sjeler. Jeg kunne selvsagt valgt å fokusere på de få drittsekkene, men da ville jeg selvsagt gjort tilværelsen min temmelig tung, og ikke minst vært en plage for mine omgivelser, pga min evige terping på det negative. Alle har møtt et negativt menneske, og de sprer ikke akkurat glede og latter.  Noe å tenke på? ;) 

Anonymkode: f00fc...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 17.25, Midgard skrev:

De andre vil ikke gjøre som jeg sier, buhuu.

Kunne du ikke heller argumentere for ditt syn i stede for å prøve rakke ned på andre.. Å nei, det er sant, det kan du ikke.

Du vil sensurere ateister på et diskusjonsforum og du snakker om at andre er nedlatende. 

Jeg så ikke et snev av sensurering i det personen skrev. 

Anonymkode: f00fc...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så ikke et snev av sensurering i det personen skrev. 

Anonymkode: f00fc...d1d

Hva prøver du å si ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Midgard skrev:

Hva prøver du å si ?

Hva jeg prøver å si? Det jeg skrev vel, at du ikke ble forsøkt sensurert på noen som helst måte. 

Anonymkode: f00fc...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg prøver å si? Det jeg skrev vel, at du ikke ble forsøkt sensurert på noen som helst måte. 

Anonymkode: f00fc...d1d

Det var et ønske om å sensurere. Vedkommende mente at ateister ikke skulle svare.

Jeg har aldri sagt at noe eller noen ble sensurert, hvor har du det fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 2.28, AnonymBruker skrev:

Tror heller da at vi i utgangspunktet kommer fra andre planeter. Hadde det vært en "intelligens" som hadde skap oss, hvor er den nå? 

Anonymkode: 4d113...27c

Vi er nok ikke blitt skapt av noen "inteligens". Mer at for lenge siden så var vel denne planeten bebodd av mer intelligente skapninger enn oss mennesker men dro sin vei, og lot planeten leve og gjøre sitt, så dukket sakte men sikkert mennesket opp, og her er vi. 

Anonymkode: 9a486...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 17.34, AnonymBruker skrev:

Det var den tiden. Og det ble ikke behandlet som de svarte ble. Om de ble det var det ikke Guds vilje. I dag er det ikke en slik tid og ingen skal være slaver. 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Det var den tiden.. WTF..

Var det liksom en epoke gud måtte gjennom og så ble han bedre.

Slavedrift er ikke ok, i uansett form. Og hva vet du egentlig om hvordan de ble behandlet. I følge bibelen eide man slavene sine, man kunne banke dem gul og blå bare de ikke døde etter en dag eller to. 

I dag er en annen tid. Så gud var en drittsekk før... Rart egentlig da du bare minutter før du skrev dette sa at gud alltid hadde vært god.

Så du tok feil (for du kan ikke mene begge deler) ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tro er noe du tror, en tro gir deg styrke i motgang og glede i medgang.
Det finnes mange ulike religioner og livssyn og hvilken som er den rette er det ikke vits å diskutere.
Enhver får velge sin tro og den som vil får velge ingen tro.
Det er da ikke et tema og diskutere vel?
Selv den ikke troende tror på NOE. 

Noen ganger i livet kommer det stunder, opplevelser, hendelser som gjør at troen din berger deg fra å gi opp.

Anonymkode: ac2e4...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Du får begynne å gå på alle fire da, så oppdager du nok fort hvor dum den påstanden er.

Hadde Gud vært motbevist, hadde ingen trodd på ham, og du kunne kommet med bevis. Så det er også en dum påstand.

Anonymkode: bd884...8d1

Ham??? 
Gud er ikke et han eller hun. Haloo...Gud er den, ikke han eller hun. Høyere makter kan ikke defineres som noe kjønn.

Anonymkode: 9a486...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ham??? 
Gud er ikke et han eller hun. Haloo...Gud er den, ikke han eller hun. Høyere makter kan ikke defineres som noe kjønn.

Anonymkode: 9a486...669

Gud er en fantasifigur, det spiller ikke noen rolle om hvilken kjønn han har. Det må da finnes bedre ting å krangle om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser på hvor fantastisk naturen, dyrene og menneskene er, så er det for meg naturlig at det er noen som har skapt oss. Bare det å få barn f.eks. Et menneske som blir skapt av bare kjærlighet.

Fjell, jordbær som vokser, solnedgangen, elgen som beskytter ungen sin... Bare fantastisk! Alt lever i en symbiose. 

Så. Ja. Derfor tror jeg på Gud!

Anonymkode: 3909e...87d

Disse fantastiske menneskene som du snakker om.. Har du noen gang sett på nyhetene, sett litt av verdensbildet? Hvor er den fantastiske Guden din i landene hvor fattigdom og krig herjer? Hva gjør at han er så fantastisk at han lar små barn dø av sult? 

På 9.8.2019 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er full av tvil, men jeg har opplevd mange ting som gjør at jeg vet at det høyst sannsynlig er et slags liv etter døden. Jeg tenker som så at om det finnes, så må det jo være en skaper av sjelene våre. Jeg har aldri forstått meg på mennesker som er skråsikre den ene eller andre veien. 

Anonymkode: 59df7...2d8

Å tro på et liv etter døden trenger nødvendigvis ikke ene og alene bety at man tror på Gud, jeg tror på et liv etter døden, men jeg tror ikke på Gud, det har mer med min åndelige/spirituelle tro å gjøre. 

Anonymkode: 6d1be...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Midgard skrev:

Det var den tiden.. WTF..

Var det liksom en epoke gud måtte gjennom og så ble han bedre.

Slavedrift er ikke ok, i uansett form. Og hva vet du egentlig om hvordan de ble behandlet. I følge bibelen eide man slavene sine, man kunne banke dem gul og blå bare de ikke døde etter en dag eller to. 

I dag er en annen tid. Så gud var en drittsekk før... Rart egentlig da du bare minutter før du skrev dette sa at gud alltid hadde vært god.

Så du tok feil (for du kan ikke mene begge deler) ?

Jeg tar ikke feil av at Gud er bare god. Gud er den samme i dag som han var i gamle testamentet. Han er kjærlighetens Gud. 

Jeg forstår at det er vanskelig å forstå for deg. 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
9 timer siden, Midgard skrev:

Det var den tiden.. WTF..

Var det liksom en epoke gud måtte gjennom og så ble han bedre.

Slavedrift er ikke ok, i uansett form. Og hva vet du egentlig om hvordan de ble behandlet. I følge bibelen eide man slavene sine, man kunne banke dem gul og blå bare de ikke døde etter en dag eller to. 

I dag er en annen tid. Så gud var en drittsekk før... Rart egentlig da du bare minutter før du skrev dette sa at gud alltid hadde vært god.

Så du tok feil (for du kan ikke mene begge deler) ?

Er jo ikke Gud som bestemmer at det er ok med slaveri da. Les litt om hvordan menneske fungerer. Det står tydelig forklart i bibelen.

Mennesket og dets natur er grundig beskrevet. Syndefallet forbannet mennesket. Mennesket har alltid hatt egenvilje og kan fritt ta valg selv. Både gode og dårlige valg. At en eller flere personer velger å være rasshøl mot noen andre har ingenting med hva Gud vil å gjøre. Gud ønsker det beste for alle, men mennesket velger selv om de vil være gode eller onde. Mennesket skaper sin egen skjebne. Tjener man Djevelen eller Gud? Tjener man djevelen vil det jo gå dårlig, da et slikt liv vil inneholde ondskap og dritt! Dersom man velger å tjene Gud, vil man jo leve under hans vinger og beskyttelse.

Det er ikke komplisert om du gidder å sette seg litt inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse fantastiske menneskene som du snakker om.. Har du noen gang sett på nyhetene, sett litt av verdensbildet? Hvor er den fantastiske Guden din i landene hvor fattigdom og krig herjer? Hva gjør at han er så fantastisk at han lar små barn dø av sult? 

Anonymkode: 6d1be...c67

Gud lar ikke små barn dø av sult. Det er en konsekvens av mennesker som i årtider har tatt masse gale valg. Menneske har egenvilje. Gud bestemmer ikke om vi tar gale eller riktige valg. Gode valg fører med seg velsignelser i generasjoner. Det ser man ofte på rike, hardtarbeidende og velstående mennesker. Fattige derimot gir ofte bort en "fattig livsstil" til sine barn igjen osv osv.

Anonymkode: 03369...417

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Gud lar ikke små barn dø av sult. Det er en konsekvens av mennesker som i årtider har tatt masse gale valg. Menneske har egenvilje. Gud bestemmer ikke om vi tar gale eller riktige valg. Gode valg fører med seg velsignelser i generasjoner. Det ser man ofte på rike, hardtarbeidende og velstående mennesker. Fattige derimot gir ofte bort en "fattig livsstil" til sine barn igjen osv osv.

Anonymkode: 03369...417

Jeg har hørt at livet til de fattige er en "test" for å se om de tror, for så å "komme til himmelen" hvis du tror. 

Fattigdom slik som jeg ser det, vil gi og ha mye mer kjærlighet, en en rik velstående familie.  (Ikke alt og alle) Ekstremt overfladisk Gud da, med andre ord? Det som holder noen lengst, vil jeg tro er kjærlighet, etter mat/vann. Hvorfor skal små uskyldige barn betale, for noe de ikke har noe ansvar for? Hvis Gud aksepterer dette, som en del av den "frie vilje" så vil jeg hvertfall ikke gi Gud min tro. Vi prøver å sette pris på små ting, som en seng, rent vann i springen, men vil ALLTID lengte etter mer? 

Skjønner at vi bestemmer selv, men hva er Gud egentlig, hvis alt handler om hva vi selv velger å gjøre? For andre, og for våre egne liv.. Hvordan kan vi bli testet, eller forventet til å tro, på noe, når vi bare lever en gang? Hvis alle har fri vilje, hva får en evt Gud til å tro at det vil gå rundt? Det er jo alt annet, en fri vilje hvis du enten må tro på gud, komme til himmelen, eller ikke tro, og havne i helvete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2019 at 1:38 PM, AnonymBruker said:

Hvordan kan dere ateister hevde så hardnakka at Gud ikke finnes? Hvordan kan dere tro på den vitenskapelige umuligheten at ingenting blir skapt av ingenting?

Hvorfor dette enorme behovet for å alltid ha rett, og stemple alle andre som dumme?

Anonymkode: bd884...8d1

Fordi mange er tråkket på av religiøse mennesker.

Anonymkode: b0c65...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...