Gå til innhold

Hvordan klarer dere kristne å være så overbevist om at Gud finnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 22.9.2019 den 14.30, Midgard skrev:

Man trenger ikke prøve spesielt for at det skal være provoserende. Du påstår at gud er alt godt, og likevel kastet han hele menneskeheten ut i ulykka fordi EN person spiste av et eple som ikke var lov. 

Litt senere så var han så forbanna at han like godt drepe ALLE mennesker foruten om en alkoholisert far og hans familie. Men denne vendettaen tilbake til det eplet hadde han ikke glemt så både han og alle hans etterfølgere må fint fortsette med å ta straffen.

Du sier jeg trenger å fordype meg, men du kan jo ikke fortelle meg hva og hvor jeg har feil. Og det er det som er det virkelig provoserende, du har ingen motsvar. Og det er DERFOR du rømmer fra diskusjonen.

Jeg er ikke personen du har svart dette til foresten.

Vi har ikke svaret på alt, men Gud har. Du kan spørre han. 

Du har gitt deg opp en mening om Gud uansett hva alle her prøver å fortelle deg og forklare deg osv.. Derfor drar de fra diskusjonen. Du klarer ikke åpne øynene litt en gang for å se noen annen sin side av hvem de mener Gud er. Bare din side og mening. 

#perlerforsvin 

 

Anonymkode: 6eb19...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 21.9.2019 den 20.58, Helgeline skrev:

Betviler ikke at det du sier er riktig, men hvorfor skulle evolusjonen jobbe frem en mer skånsom døds-opplevelse? Det gir ikke mening for meg.

Evolusjon har en nytteverdi. Fex liker vi søt og fet mat fordi inntak av slik mat har sikret overlevelse inntil formering. Sex er godt slik at vi sikrer at genene våre føres videre osv. 

Hvorfor/på hvilken skulle evolusjonen jobbe fram en bedre død? De personene som opplever disse fenomener i dødsøyeblikket har bedre sjans til å formere seg?? Det er ulogisk.

Skjønner du hvor jeg vil?

Syntes de teoriene er interessante. Problemet er bare at flere som har opplevd nær døden, beskriver i detalj hva som skjer i rommet de døde i....etter at de offisiellt var døde. Hvordan kan det ha seg dersom det bare er en intern kjemisk bombe som fyres av?

Og som du sier, hva nytte er det i at vi har denne mekanismen når vi dør? Vi skal jo bare dø. Hvorfor går det ikke bare rett i svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...