Gå til innhold

Hvordan klarer dere kristne å være så overbevist om at Gud finnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så viktig å finne Gud?

Anonymkode: 05066...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke kristen. Jeg er ikke religiøs. 

Gud er en høyere makt, noe større enn oss, finner vi denne høyere makten, det noen kaller Gud, finner vi oss selv, siden vi er en del av alt og ingenting. 

jeg tenker at mye av det i Bibelen står er sant, men det meste er kreativt fremstilt av forfattere. Jesus fantes nok, og han var spesiell, og annerledes og turte gjøre det andre ikke hadde mot til å gjøre. Han gjorde ting utenfor boksen. Maria fikk barn med Josef sannsynligvis, men hun fikk beskjed at dette barnet ville være et barn av Gud, altså sjelen som skulle få liv i barnet var kommet fra Gud, denne høyere makten. Dette barnet ville da ha gaven med å vite så mye mer enn hva andre visste. 

Gud er sannheten, den høyere makten er hva vi består av, sjelen vår inni oss vet, vi må bare åpne oss, siden menneske hjernen er så lukket. 

Anonymkode: 9a486...669

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke kristen. Jeg er ikke religiøs. 

Gud er en høyere makt, noe større enn oss, finner vi denne høyere makten, det noen kaller Gud, finner vi oss selv, siden vi er en del av alt og ingenting. 

jeg tenker at mye av det i Bibelen står er sant, men det meste er kreativt fremstilt av forfattere. Jesus fantes nok, og han var spesiell, og annerledes og turte gjøre det andre ikke hadde mot til å gjøre. Han gjorde ting utenfor boksen. Maria fikk barn med Josef sannsynligvis, men hun fikk beskjed at dette barnet ville være et barn av Gud, altså sjelen som skulle få liv i barnet var kommet fra Gud, denne høyere makten. Dette barnet ville da ha gaven med å vite så mye mer enn hva andre visste. 

Gud er sannheten, den høyere makten er hva vi består av, sjelen vår inni oss vet, vi må bare åpne oss, siden menneske hjernen er så lukket. 

Anonymkode: 9a486...669

Du var ikke kristen? 🤔

Anonymkode: 4d113...27c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje kristen men trur på høgare makter. Eg trur at det finnest ein intelligens der ute som har skapt oss. Folk tilber mykje rart, men det er det same fenomenet uansett kva det blir pakka inn i. Ser for meg at denna intelligensen skapte the big bang.

At noken er overbevist om at det sitter ein gammal gubbe på ei sky skjønner ikkje eg heller.

Tro er også ikkje noko meir enn tro, man tror fordi man tror. Ikkje fordi at man veit. Det er ganske umulig å bevisa empirsk at det faktisk finnest ein "gud".

Anonymkode: 91e35...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har en direkte opplevelse av at Gud finnes.

 

Anonymkode: 4f9c2...d78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg er ikkje kristen men trur på høgare makter. Eg trur at det finnest ein intelligens der ute som har skapt oss. Folk tilber mykje rart, men det er det same fenomenet uansett kva det blir pakka inn i. Ser for meg at denna intelligensen skapte the big bang.

At noken er overbevist om at det sitter ein gammal gubbe på ei sky skjønner ikkje eg heller.

Tro er også ikkje noko meir enn tro, man tror fordi man tror. Ikkje fordi at man veit. Det er ganske umulig å bevisa empirsk at det faktisk finnest ein "gud".

Anonymkode: 91e35...6c0

Tror heller da at vi i utgangspunktet kommer fra andre planeter. Hadde det vært en "intelligens" som hadde skap oss, hvor er den nå? 

Anonymkode: 4d113...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Tror heller da at vi i utgangspunktet kommer fra andre planeter. Hadde det vært en "intelligens" som hadde skap oss, hvor er den nå? 

Anonymkode: 4d113...27c

Vi kan ikke komme fra andre planeter "i utgangspunktet", der ville vi jo sitte og lure på de samme spørsmålene som vi gjør nå på denne planeten.

Anonymkode: 4f9c2...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller da at vi i utgangspunktet kommer fra andre planeter. Hadde det vært en "intelligens" som hadde skap oss, hvor er den nå? 

Anonymkode: 4d113...27c

Gud er usynlig for oss mennesker, men han er der. 

Anonymkode: 55514...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å finne Gud?

Anonymkode: 05066...430

Fordi Gud er kjærlighet. Ingenting kan klare seg uten kjærlighet.

Anonymkode: b9218...032

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud er usynlig for oss mennesker, men han er der. 

Anonymkode: 55514...c23

Nope, det er han ikke. Hverken usynlig eller finnes. 

Anonymkode: 4d113...27c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke komme fra andre planeter "i utgangspunktet", der ville vi jo sitte og lure på de samme spørsmålene som vi gjør nå på denne planeten.

Anonymkode: 4f9c2...d78

Det er mer sannsynlig det enn at det finnes en intelligens der ute som har skapt oss. 

Hvordan vet du at de hadde det? Kanskje de har kommet lengre med vitenskapen enn oss? 

Anonymkode: 4d113...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke komme fra andre planeter "i utgangspunktet", der ville vi jo sitte og lure på de samme spørsmålene som vi gjør nå på denne planeten.

Anonymkode: 4f9c2...d78

Det kan være det er en sivilisasjon som ligger millioner av år foran oss. De har skjønt en del mer enn oss.

Anonymkode: bf6d4...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  har mer tro på at Djevelen finnes, bare se på alt jævelskapet rundt om i verden. Om Gud finnes hvorfor gjør han ikke noe han som skal være så kjærlig og god?

Anonymkode: bf0e9...2dd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lengre frem i tid... Vil nok vitenskapen også ha troen på 'en høyere makt' eller en større bevissthet.. En som vi alle er en del av. Det har jo allerede blitt mer eller mindre bevist at bevisstheten lever videre når kroppen dør. Troen på Gud er noe jeg føler så sterkt, bare en viten jeg har hatt siden jeg var barn. Kommer ikke fra et religiøst hjem. Jeg er ikke kristen, men troen på Gud er sterk. 

Anonymkode: ca6ce...658

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på hvor fantastisk naturen, dyrene og menneskene er, så er det for meg naturlig at det er noen som har skapt oss. Bare det å få barn f.eks. Et menneske som blir skapt av bare kjærlighet.

Fjell, jordbær som vokser, solnedgangen, elgen som beskytter ungen sin... Bare fantastisk! Alt lever i en symbiose. 

Så. Ja. Derfor tror jeg på Gud!

Anonymkode: 3909e...87d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere ateister hevde så hardnakka at Gud ikke finnes? Hvordan kan dere tro på den vitenskapelige umuligheten at ingenting blir skapt av ingenting?

Hvorfor dette enorme behovet for å alltid ha rett, og stemple alle andre som dumme?

Anonymkode: bd884...8d1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser på hvor fantastisk naturen, dyrene og menneskene er, så er det for meg naturlig at det er noen som har skapt oss. Bare det å få barn f.eks. Et menneske som blir skapt av bare kjærlighet.

Fjell, jordbær som vokser, solnedgangen, elgen som beskytter ungen sin... Bare fantastisk! Alt lever i en symbiose. 

Så. Ja. Derfor tror jeg på Gud!

Anonymkode: 3909e...87d

Du mener det er mer "naturlig" at noen har skapt dette pga du oppfatter det som vakkert...?

Nuvel...

Anonymkode: bf6d4...8c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere ateister hevde så hardnakka at Gud ikke finnes? Hvordan kan dere tro på den vitenskapelige umuligheten at ingenting blir skapt av ingenting?

Hvorfor dette enorme behovet for å alltid ha rett, og stemple alle andre som dumme?

Anonymkode: bd884...8d1

Hva er det som er skapt av ingenting?

Må alt ha en begynnelse og en ende? Hva hvis alt alltid har vært?

Anonymkode: fa830...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like idiotisk å påstå at G-d ikke finnes, som det er å sitte på restaurant å få servert en middagsrett for deretter å si "JEG så ikke at noen lagde denne retten, derfor finnes det ikke en kokk."

Se rundt dere. Se hvor avansert og dypt fascinerende dyrelivet er, utviklingen her på jorden, skapelsen, stjernene, ja ALT. Selv den mest ateistiske vitenskapsmannen aner jo ikke hva som er ute i verdensrommet forbi det vi har oppdaget. 

Alt dette gjør meg ydmyk, og helt klart åpen for at det er noe mer. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...