Gå til innhold

Hvordan klarer dere kristne å være så overbevist om at Gud finnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er ikke om grunnen til det er spesiell, men det er den jo. I og med at den grunnen har forårsaket universet til å eksistere.

Anonymkode: b9218...032

Grunnen er ikke spesiell bare fordi den har forårsaket universets eksistens. Vi mennesker har derimot satt ord på den for å være spesiell.

Anonymkode: bf6d4...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mer ut som jehovas vitner. De går på dørene stadig. De er ikke kristne.

Anonymkode: bd884...8d1

Jehovas vitne er like kristne som alle andre kristne. 

Anonymkode: 4d113...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jehovas vitne er like kristne som alle andre kristne. 

Anonymkode: 4d113...27c

Nei, det er de ikke. Det er en helt annen religion.

Anonymkode: bd884...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er de ikke. Det er en helt annen religion.

Anonymkode: bd884...8d1

De kaller seg nå kristne. 

Anonymkode: 4d113...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.8.2019 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Hvis noen i 2019 tror på Gud, så burde de vært tvangsinnlagt. 

Anonymkode: 6db45...6e6

Eheheh. 2019 værer bare 1 år og du er så stolt av det. Min bestemor skjønte aldri hva wi-fi er for noe ( dette virket alt for magisk for henne). Man kan jo ikke se wi-fi... For meg wi-fi er så naturlig som det kan være. 

Da var jeg 16-20 år gammel å si at man tror at det finnes liv på andre planeter var akkurat som å innrømme at man er fullstendig idiot. Nå er det ingen skam å si det, og flere mener at det er helt umulig at det finnes sivilisasjoner kun på Jorda.

 

Poenget: tiden forandrer seg, utvikling skjer- avvikling også. Man tror på eller beviser/ finner ut av ting som før noen år siden har vært utenkelig. Et menneske kan ikke stole på sine sans ( her snakker jeg om visdom og ikke tro). Hvordan en eller annen kan være så overbevist at Gud ikke finnes? Logisk sett er det nesten tegn på dumskap å si " det finnes ikke fordi jeg har aldri sett det eller hørt det " eller " det finnes ikke fordi i 2019 klarer man ikke bevise at det finnes " eller " det finnes ikke fordi jeg ikke klarer å forstå det ".. 

Anonymkode: dad0d...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Det har jo allerede blitt mer eller mindre bevist at bevisstheten lever videre når kroppen dør. 

Anonymkode: ca6ce...658

Jaha? Du leser tydeligvis noen helt andre vitenskapelige journaler enn meg 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2019 den 12.02, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser på hvor fantastisk naturen, dyrene og menneskene er, så er det for meg naturlig at det er noen som har skapt oss. Bare det å få barn f.eks. Et menneske som blir skapt av bare kjærlighet.

Fjell, jordbær som vokser, solnedgangen, elgen som beskytter ungen sin... Bare fantastisk! Alt lever i en symbiose. 

Så. Ja. Derfor tror jeg på Gud!

Anonymkode: 3909e...87d

Så du tror på Gud fordi biologi ble litt for vanskelig å forstå?

Anonymkode: d7ff0...eb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror på Gud fordi biologi ble litt for vanskelig å forstå?

Anonymkode: d7ff0...eb5

Jeg tror at den dagen når forskere klarer å lage ( helt fra bunn og ikke fra eksisterende celler ) egne sivilisasjoner, natur og ulike arter som lever så synkronisert med hverandre og når mennesker klarer å få styrt dems levealder kan vi begynne å diskutere Gud..

Foreløpig er det litt sånn meningsløst.  Ingen klarer jo bevise at Gud ikke finnes. Så blir det på en måte sånn ord mot ord.

Ingen er tvunget til å tro på Gud i Norge  heldigvis.. og så lenge kan man velge er det ikke noe vitsig å diskutere andres valg, eller??

Anonymkode: dad0d...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er skapt av ingenting?

Må alt ha en begynnelse og en ende? Hva hvis alt alltid har vært?

Anonymkode: fa830...4f3

Å tro at alt alltid har vært er like greit som å tro på Gud. Og jeg mener at Bibelen ikke sier at dette er umulig siden Gud har alltid vært og Bibelen er full av symboler. For eksempel sifre 7 betyr uendelig mye. 

Gud har laget verden i "7 dager". Dette går ikke i mot påstander f eks at " alt har alltid vært " 

Anonymkode: dad0d...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig å få vite om Gud finnes eller ei?? Hva hadde det forandret i deres liv? 

For eksempel jeg kjenner ei som er ateist men som mener at det er ånd i hennes hus og at hun må av og til kjefte på dem for at dem skal roe seg litt ned..

Trodde at å være ateist gjør det umulig å tro på Ånd..

Det er bevist at røyking skader, likevel røyker folk.

Det er bevist at alkohol skader likevel drikker folk.

Det er bevist at det finnes Loven,  likevel brytter man den.

Hvorfor da er så viktig å få vite om det finnes Gud? Ville det forandret seg noe om forskere blir enige om at den finnes?

Hvorfor videre gjør man så viktige valg som å tro eller ikke tro avhengig av ukjente mennesker ( forskere)? Dem er jo bare mennesker med sine påstander.. 

Anonymkode: dad0d...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 17.57, Mocchhaa skrev:

Det er nettopp det de fleste ikke kan! 

De som er religiøse er de som oftest blir opplært til å tro......

alle kan melde seg ut av en religion jo, lett som bare det

Anonymkode: 55514...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Hele familie min er medlem av den norske kirke, men ingen av oss er kristne. Og jeg vet flere som er det, men ikke kristne. Så nei, der tar du grådig feil.

Anonymkode: 4d113...27c

Loven har blitt endret slik at man ikke lenger meldes inn automatisk lengre

Anonymkode: 55514...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
11 hours ago, AnonymBruker said:

alle kan melde seg ut av en religion jo, lett som bare det

Anonymkode: 55514...c23

Ja, i teoerien. Men hjernevasking er ingen spøk, kjære deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så viktig å få vite om Gud finnes eller ei?? Hva hadde det forandret i deres liv? 

For eksempel jeg kjenner ei som er ateist men som mener at det er ånd i hennes hus og at hun må av og til kjefte på dem for at dem skal roe seg litt ned..

Trodde at å være ateist gjør det umulig å tro på Ånd..

Det er bevist at røyking skader, likevel røyker folk.

Det er bevist at alkohol skader likevel drikker folk.

Det er bevist at det finnes Loven,  likevel brytter man den.

Hvorfor da er så viktig å få vite om det finnes Gud? Ville det forandret seg noe om forskere blir enige om at den finnes?

Hvorfor videre gjør man så viktige valg som å tro eller ikke tro avhengig av ukjente mennesker ( forskere)? Dem er jo bare mennesker med sine påstander.. 

Anonymkode: dad0d...749

Jeg er ikke religiøs, men jeg tror det handler om at når du tror på noe så mektig som det vi kaller gud, så vil du aldri være alene. Alt som skjer, vil ha en mening. Kort fortalt. Det tror jeg kan gjøre mye vanskelige ting i livet ditt, LITT enklere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Gud finnes pga utrolige sterke realistiske opplevelser med Guds verden. Det kan ikke beskrives nesten en gang. Det er som en annen dimensjon. Det er rett og slett helt fantastisk. 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Gud finnes pga utrolige sterke realistiske opplevelser med Guds verden. Det kan ikke beskrives nesten en gang. Det er som en annen dimensjon. Det er rett og slett helt fantastisk. 

Anonymkode: ca6e7...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.9.2019 den 1.52, AnonymBruker skrev:

Å tro at alt alltid har vært er like greit som å tro på Gud. Og jeg mener at Bibelen ikke sier at dette er umulig siden Gud har alltid vært og Bibelen er full av symboler. For eksempel sifre 7 betyr uendelig mye. 

Gud har laget verden i "7 dager". Dette går ikke i mot påstander f eks at " alt har alltid vært " 

Anonymkode: dad0d...749

Dette skjønte jeg lite av.

Jeg syns det er mer sannsynlig at universet er noe helt naturlig som ikke har en begynnelse, enn at det skal være en Gud som skal være det evigvarende og skaperen av alt.

Anonymkode: fa830...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

De kaller seg nå kristne. 

Anonymkode: 4d113...27c

Det er i hvert fall feil.

Anonymkode: bd884...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Eg er ikkje kristen men trur på høgare makter. Eg trur at det finnest ein intelligens der ute som har skapt oss. Folk tilber mykje rart, men det er det same fenomenet uansett kva det blir pakka inn i. Ser for meg at denna intelligensen skapte the big bang.

At noken er overbevist om at det sitter ein gammal gubbe på ei sky skjønner ikkje eg heller.

Tro er også ikkje noko meir enn tro, man tror fordi man tror. Ikkje fordi at man veit. Det er ganske umulig å bevisa empirsk at det faktisk finnest ein "gud".

Anonymkode: 91e35...6c0

Da er du nok nærmere islam.

Anonymkode: a5b07...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man man må være rimelig hjerneskadet/hjernevasket/mindre intelligent for å tro på Gud. 

De tror på en mann som kan gå på vannet, gjøre om vann til vin osv samtidig som bibelen er i mot magi. 

Man skal være god og respektere andre, likevel skal man ikke godta homofili, abort osv. 

Gud har skapt jorden, mennesker, planter osv. En uendelig kraft. Gud er god. Likevel gjør ikke Gud noe for all den elendigheten som skjer. Hjertet mitt gråter for alle som lider, men gud gjør hva? Og hva gjør de kristne? Og hva gjør gud med alle såkalte kristne som misbruker sin makt? Ikke en drit. 

Hvis gud finnes er han kun en magiker, hvor han har utført trylletriks på fulle folk for egen vinning, en bedrager. Gud må da være det ondeste vesenet som finnes som sitter på en slik makt, men ikke gjør en dritt. Gud må være en hersker som har et stort behov for makt. Gud må være lat. Den største egoisten over alle. Eller så er han ufattelig tafatt slik at djevelen har tatt over. 

Nei, jeg tror mer på nissen, tannfeen, troll eller bigfoot. Snillere er de også. 

 

Anonymkode: e9d88...563

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...