J.. Skrevet 11. januar 2020 #15521 Skrevet 11. januar 2020 37 minutter siden, Lirah skrev: Hva er forskjellen på modeller/skuespillere og Sophie Elise? Hvorfor er det mer riktig at de fikser på utseendet sitt, enn at Sophie Elise gjør det? En skuespiller har gjerne større følgerbase enn en norsk blogger. En kjent skuespiller kan nå ut til flere enn det Sophie Elise kan. Finnes ingen grunn til at en norsk blogger må gjennom en totalforandring? Hvem er det som bestemmer det? Det er vell en selv som bestemmer hva en vil gjøre med kroppen sin og en må ikke alltid gjøre rede for hvorfor man gjør som man gjør? Lever av ord, ja hun er jo blogger. Eller, hun var. Klart det er trist at hun ikke liker sin egen kropp. Det gjør jo tydeligvis ikke andre heller, og de klarer ikke la være å skrive og snakke åpenlyst om det. Ingen som tenker på hvilke skade det kan gjøre. Du bruker jo bare en vegg med ord for å si at vi tar feil. Men en personlig mening er jo nettopp personlig,hva du syns om hva jeg syns,er helt uinteressant. Og dett er dett jeg gidder å diskutere om brukerdebatt,det blir ryddet vekk uansett. 6
Lopploella Skrevet 11. januar 2020 #15522 Skrevet 11. januar 2020 Jeg er bare totalt uforstående til at noen vil betale masse penger og utsette seg for operasjoner og smerter for å få det rumpepartiet der. 17
Friluftsdame Skrevet 11. januar 2020 #15523 Skrevet 11. januar 2020 Tenker SE er et godt eksempel på en blogger som har drevet det for langt i negativ retning og gjør rett i å slutte. Det er lett å skylde på kritikere, men det ville ikke skadet å lese galskapen i innholdet på bloggen med nøytrale øyne. Det er ikke forenlig å operere det meste på kroppen - og eksponere det, og å ville være et forbilde for unge jenter. Dette er kjernen i kritikken mot SE. Hun har vært et usunt forbilde, men kommersielt dyktig. Det har gått utover henne personlig, og hun gjør rett i å slutte selv om det sannsynligvis vil svi økonomisk. Unge jenter trenger ikke et kunstig, forskrudd forbilde. 28
J.. Skrevet 11. januar 2020 #15524 Skrevet 11. januar 2020 27 minutter siden, Friluftsdame skrev: Tenker SE er et godt eksempel på en blogger som har drevet det for langt i negativ retning og gjør rett i å slutte. Det er lett å skylde på kritikere, men det ville ikke skadet å lese galskapen i innholdet på bloggen med nøytrale øyne. Det er ikke forenlig å operere det meste på kroppen - og eksponere det, og å ville være et forbilde for unge jenter. Dette er kjernen i kritikken mot SE. Hun har vært et usunt forbilde, men kommersielt dyktig. Det har gått utover henne personlig, og hun gjør rett i å slutte selv om det sannsynligvis vil svi økonomisk. Unge jenter trenger ikke et kunstig, forskrudd forbilde. Men eventyret SE er ikke over bare fordi bloggen er lagt ned (inntil videre). Vi får bare se henne "alle andre" steder istedet. 9
Justlooking Skrevet 11. januar 2020 #15525 Skrevet 11. januar 2020 42 minutter siden, J.. skrev: Men eventyret SE er ikke over bare fordi bloggen er lagt ned (inntil videre). Vi får bare se henne "alle andre" steder istedet. Det kan hende det er flere enn meg som ikke har Instagram og snap. Det har vært enkelt å lese bloggen, de andre stedene må man registrere seg. 1
J.. Skrevet 11. januar 2020 #15526 Skrevet 11. januar 2020 32 minutter siden, Justlooking skrev: Det kan hende det er flere enn meg som ikke har Instagram og snap. Det har vært enkelt å lese bloggen, de andre stedene må man registrere seg. Feil. Man må ikke registrere seg for å se på linær tv. 1
Justlooking Skrevet 11. januar 2020 #15527 Skrevet 11. januar 2020 3 minutter siden, J.. skrev: Feil. Man må ikke registrere seg for å se på linær tv. Sant nok. Men er det ikke på instastory og snap hun er «verst» med halvnakne bilder og reklamer som ikke er merket? 4
J.. Skrevet 11. januar 2020 #15528 Skrevet 11. januar 2020 1 minutt siden, Justlooking skrev: Sant nok. Men er det ikke på instastory og snap hun er «verst» med halvnakne bilder og reklamer som ikke er merket? Jeg syns ikke ræv-operasjon på riksdekkende tv er bedre enn rævbilder på IG jeg,som også er indirekte umerket reklame både for BBL,og kirurgen. 7
Zenhouse Skrevet 11. januar 2020 #15529 Skrevet 11. januar 2020 14 timer siden, Lirah skrev: Hva er forskjellen på modeller/skuespillere og Sophie Elise? Hvorfor er det mer riktig at de fikser på utseendet sitt, enn at Sophie Elise gjør det? En skuespiller har gjerne større følgerbase enn en norsk blogger. En kjent skuespiller kan nå ut til flere enn det Sophie Elise kan. Finnes ingen grunn til at en norsk blogger må gjennom en totalforandring? Hvem er det som bestemmer det? Det er vell en selv som bestemmer hva en vil gjøre med kroppen sin og en må ikke alltid gjøre rede for hvorfor man gjør som man gjør? Lever av ord, ja hun er jo blogger. Eller, hun var. Klart det er trist at hun ikke liker sin egen kropp. Det gjør jo tydeligvis ikke andre heller, og de klarer ikke la være å skrive og snakke åpenlyst om det. Ingen som tenker på hvilke skade det kan gjøre. Jeg vet ingenting eller lite om modeller/skuespillere. Jeg vet ikke hvilke operasjoner de har tatt. De pleier heller ikke ha kanaler der de kommuniserer i like stor grad med (unge) fans som bloggere gjør. Det er forskjellen. 15
Gjest Gul_gul Skrevet 11. januar 2020 #15530 Skrevet 11. januar 2020 1 hour ago, Zenhouse said: Jeg vet ingenting eller lite om modeller/skuespillere. Jeg vet ikke hvilke operasjoner de har tatt. De pleier heller ikke ha kanaler der de kommuniserer i like stor grad med (unge) fans som bloggere gjør. Det er forskjellen. Nettopp. SE er bokstavelig talt frontfigur for en millionbedrift som tjener penger på å få barn til å herme etter frontfiguren.
fiskennemo Skrevet 11. januar 2020 #15531 Skrevet 11. januar 2020 "Nå høres jeg sikkert gal ut, men jeg har lyst til å operere noe mer. . Bare NOE. Haha. Det er så sinnsykt spennende! Blir vel boobsa som ryker da. Eller vokser. " -Sofie Elise etter sin første neseoperasjon. Ref. https://sophieelise.blogg.no/1387993892_neseoperasjon__fr__et.html 21
DianaV Skrevet 11. januar 2020 #15532 Skrevet 11. januar 2020 2 timer siden, fiskennemo skrev: "Nå høres jeg sikkert gal ut, men jeg har lyst til å operere noe mer. . Bare NOE. Haha. Det er så sinnsykt spennende! Blir vel boobsa som ryker da. Eller vokser. " -Sofie Elise etter sin første neseoperasjon. Ref. https://sophieelise.blogg.no/1387993892_neseoperasjon__fr__et.html Sunt. 9
GulSitron Skrevet 11. januar 2020 #15533 Skrevet 11. januar 2020 Hun kom hjem med mindre rumpe og større hofter. hva faen. 4
Ellenn Skrevet 12. januar 2020 #15534 Skrevet 12. januar 2020 På 11.1.2020 den 0.57, Lirah skrev: Hva er forskjellen på modeller/skuespillere og Sophie Elise? Hvorfor er det mer riktig at de fikser på utseendet sitt, enn at Sophie Elise gjør det? En skuespiller har gjerne større følgerbase enn en norsk blogger. En kjent skuespiller kan nå ut til flere enn det Sophie Elise kan. Finnes ingen grunn til at en norsk blogger må gjennom en totalforandring? Hvem er det som bestemmer det? Det er vell en selv som bestemmer hva en vil gjøre med kroppen sin og en må ikke alltid gjøre rede for hvorfor man gjør som man gjør? Lever av ord, ja hun er jo blogger. Eller, hun var. Klart det er trist at hun ikke liker sin egen kropp. Det gjør jo tydeligvis ikke andre heller, og de klarer ikke la være å skrive og snakke åpenlyst om det. Ingen som tenker på hvilke skade det kan gjøre. Skuespillere spiller en rolle i en film, hvor handlingen er i fokus. Modeller viser frem klær, hvor klærne er i fokus. SE viser frem seg selv, hvor kroppen hennes er i fokus. I tillegg deler hun privatlivet sitt og operasjonene sine offentlig. Vi vet veldig lite om hva skuespillere og modeller gjør utenom jobben 19
J.. Skrevet 12. januar 2020 #15535 Skrevet 12. januar 2020 For å rette på meg selv - hun kjører bil til flyplassen for å fly til Stockholm for spa.... Mens hun gråter miljøtårer. ... .... .... 49
Oppland Skrevet 12. januar 2020 #15536 Skrevet 12. januar 2020 4 minutter siden, J.. skrev: For å rette på meg selv - hun kjører bil til flyplassen for å fly til Stockholm for spa.... Mens hun gråter miljøtårer. ... .... .... Går det å bli mindre troverdig enn S.E. Nei! 25
hufsaaaaa Skrevet 12. januar 2020 #15537 Skrevet 12. januar 2020 3 minutter siden, J.. skrev: For å rette på meg selv - hun kjører bil til flyplassen for å fly til Stockholm for spa.... Mens hun gråter miljøtårer. JEG. ORKER. IKKE. 22
Gjest Plannergirl Skrevet 12. januar 2020 #15538 Skrevet 12. januar 2020 3 timer siden, Ellenn skrev: Skuespillere spiller en rolle i en film, hvor handlingen er i fokus. Modeller viser frem klær, hvor klærne er i fokus. SE viser frem seg selv, hvor kroppen hennes er i fokus. I tillegg deler hun privatlivet sitt og operasjonene sine offentlig. Vi vet veldig lite om hva skuespillere og modeller gjør utenom jobben Sant. I tillegg har SE et nærere forhold til sine fans enn modeller og skuespillere har. Hun har behandlet de som «venninner», det er større distanse til andre kjendiser og dermed har de ikke like stor påvirkning.
Pust Skrevet 12. januar 2020 #15539 Skrevet 12. januar 2020 (endret) 2 timer siden, LaptopPute skrev: Hun burde ta seg noen engelsktimer. Gud vet hun har råd til det. Hun og flere andre av de norske influenserne bruker ofte engelsk, et språk de tror de behersker, men som er så dårlig at det de skriver gir en helt annen mening enn hva jeg tror intensjonen er. Trond Viggo Torgersen har en sang om en gutt som føler seg stø i engelsk ... Syns den beskriver holdningen hos mange influensere - og mangelen på respekt for et annet språk. En pussighet: Hvor mange av dem er det ikke som skriver «sneak peak»? 🤦♀️ Endret 12. januar 2020 av Pust 16
Missy1 Skrevet 12. januar 2020 #15540 Skrevet 12. januar 2020 Sitter i et fly, tar bilde ut av vinduet og legger ut med teksten «to be a part of the solution you need to realize you are also part of the problem” javel Sofie? Har du forstått at du som skriker så høyt om miljø også er en enormt STOR del av problemet? En av verstingene sitter og skal belære andre... det er rett og slett kvalmt 46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå