Infinity Skrevet 19. januar 2020 #15621 Skrevet 19. januar 2020 Det første hun gjorde etter rumpe og rumpe/ hofte operasjoner, var å ta masse bilder som fokuserte på de opererte områdene og spredde det i SoMe. Hvis hun mener det er en privatsak, så ikke ta bilder. Hun la jo ut en snutt der hun prøvde kjoler og hun fokuserte henrykt på hvordan kjolene satt over sine nye hofter. 34
Gjest pop up bruker Skrevet 19. januar 2020 #15622 Skrevet 19. januar 2020 4 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Hvordan kan SE ha kred i media Norge, og ikke få pes fra andre «kjendiser» når det gjelder dårlig innflytelse og kroppsfokus. Ikke blir det harselert med denne groteske måten hun har operert seg på heller, mens Isabell R derimot, har måtte tåle mye negativ omtale i mange år, pga operasjonene sine. For meg er det en logisk brist der. Jeg tror det er fordi SE er flink til å fra,heve de andre sidene, hvor hun liksom (jeg skriver liksom fordi det faktisk bare er på liksom) står opp for dyrs rettigheter, klima og miljø og at hun fremstiller seg selv som en reflektert person som skriver bøker.
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15623 Skrevet 19. januar 2020 5 hours ago, lillesnøfnugg said: Hvordan kan SE ha kred i media Norge, og ikke få pes fra andre «kjendiser» når det gjelder dårlig innflytelse og kroppsfokus. Ikke blir det harselert med denne groteske måten hun har operert seg på heller, mens Isabell R derimot, har måtte tåle mye negativ omtale i mange år, pga operasjonene sine. For meg er det en logisk brist der. SE blir jo kritisert på daglig basis. Kristine Gjelsvik skapte nasjonal debatt med en lang video som slaktet SE som forbilde. Hun har fått Gullbarbie... Det du sier stemmer jo ikke. 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #15624 Skrevet 19. januar 2020 10 minutter siden, Krok1 skrev: SE blir jo kritisert på daglig basis. Kristine Gjelsvik skapte nasjonal debatt med en lang video som slaktet SE som forbilde. Hun har fått Gullbarbie... Det du sier stemmer jo ikke. Kritisert på daglig basis av hvem? Slik jeg ser det har hun på langt nær fått like mye hets og uthenging for sine operasjoner som Isabell. Eneste som har turt å stå opp for det groteske kroppsynet er Kristin G, og hva var responsen? Fosterstilling og offerrolle tvert.
hufsaaaaa Skrevet 19. januar 2020 #15625 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 1 time siden, Krok1 skrev: SE blir jo kritisert på daglig basis. Kristine Gjelsvik skapte nasjonal debatt med en lang video som slaktet SE som forbilde. Hun har fått Gullbarbie... Det du sier stemmer jo ikke. Bare en liten korrigering: Hun har ikke vunnet gullbarbien. Hun fikk mange nominasjoner i 2019, men har ikke vunnet. Endret 19. januar 2020 av hufsaaaaa Endret år så det ble riktig 7
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15626 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, hufsaaaaa said: Bare en liten korrigering: Hun har ikke vunnet gullbarbien. Hun fikk mange nominasjoner, i 2019 og spesielt i 2018, men har ikke vunnet. Å, da var jeg feilinformert, takk for saksavklaring
hufsaaaaa Skrevet 19. januar 2020 #15627 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, Krok1 skrev: Å, da var jeg feilinformert, takk for saksavklaring Jeg måtte endre litt selv, trodde først det var i 2018 hun fikk over 3000 nominasjoner, men det var tidlig i 2019. 2
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15628 Skrevet 19. januar 2020 1 hour ago, lillesnøfnugg said: Kritisert på daglig basis av hvem? Slik jeg ser det har hun på langt nær fått like mye hets og uthenging for sine operasjoner som Isabell. Eneste som har turt å stå opp for det groteske kroppsynet er Kristin G, og hva var responsen? Fosterstilling og offerrolle tvert. Har lest kommentarfeltet i bloggen hennes, som er hovedårsaken til at hun har lagt ned. Der er det så mye stygt. Hver dag. 1
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15629 Skrevet 19. januar 2020 1 hour ago, lillesnøfnugg said: Kritisert på daglig basis av hvem? Slik jeg ser det har hun på langt nær fått like mye hets og uthenging for sine operasjoner som Isabell. Eneste som har turt å stå opp for det groteske kroppsynet er Kristin G, og hva var responsen? Fosterstilling og offerrolle tvert. Men de er jo samma klubben og like ille på hvert sitt område. Kristin Gjelsvik kritiserer SE og flere, men reklamerer selv for klær som bare finnes i små størrelser, og hun er jo like mye influencer, og på den måten like mye med å sette idealer for de som lar ser påvirke. Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral? Hun gikk også hardt ut og skulle ALDRI vise frem ungen sin i media. Nå er han både på tv, Instagram og blogg. Jeg er ikke hysterisk imot eksponering, og synes strengt tatt hun er en balansert stemme, men det trekker ned at hun sier en ting og gjør en annen. Så det er nok ingen som er feilfri. SE er en råflink forretningsdame som vet hva som selger og hvor langt hun kan gå. Hun har fått myyyyye tyn, og tjent fett på det. For det er jo det som gir klikk 2
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #15630 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 46 minutter siden, Krok1 skrev: Har lest kommentarfeltet i bloggen hennes, som er hovedårsaken til at hun har lagt ned. Der er det så mye stygt. Hver dag. 41 minutter siden, Krok1 skrev: Men de er jo samma klubben og like ille på hvert sitt område. Kristin Gjelsvik kritiserer SE og flere, men reklamerer selv for klær som bare finnes i små størrelser, og hun er jo like mye influencer, og på den måten like mye med å sette idealer for de som lar ser påvirke. Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral? Hun gikk også hardt ut og skulle ALDRI vise frem ungen sin i media. Nå er han både på tv, Instagram og blogg. Jeg er ikke hysterisk imot eksponering, og synes strengt tatt hun er en balansert stemme, men det trekker ned at hun sier en ting og gjør en annen. Så det er nok ingen som er feilfri. SE er en råflink forretningsdame som vet hva som selger og hvor langt hun kan gå. Hun har fått myyyyye tyn, og tjent fett på det. For det er jo det som gir klikk Jeg er faktisk enig med deg når det gjelder KG og eksponering av mindreårig. Det er ugreit. Men at SE har fått pes i kommentarfeltet har ingenting med nedleggelse av blogg, det er fordi blogg er på vei ut som inntektskilde. Kan virkelige ikke se at SE er en råflink forretningsdame, som kynisk og kalkulert har løyet for lesere og kritikerene, og som har brukt alle diagnoser fra A-Å for å treffe nettopp det sårbare mennesket som føler at det passer inn i konseptet hennes. Samme forretningskvinne som engasjerer seg i miljø og dyrevern, men samtidig gjør stikk motsatt av det hun fronter. Det er dronningen av dobbeltmoral er bedre enn ingen moral vi snakker om. Endret 19. januar 2020 av lillesnøfnugg
Rev. Revenge Skrevet 19. januar 2020 #15631 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 43 minutter siden, Krok1 skrev: Har lest kommentarfeltet i bloggen hennes, som er hovedårsaken til at hun har lagt ned. Der er det så mye stygt. Hver dag. Hun la ned bloggen fordi blogging var utdøende og derfor ikke noe hun ville være med på. Dokumentert flere ganger her i tråden. https://www.seher.no/kjendis/varsler-blogg-nedleggelse/71678601 Endret 19. januar 2020 av Revenge o'Cavatina 13
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15632 Skrevet 19. januar 2020 13 minutter siden, lillesnøfnugg said: Jeg er faktisk enig med deg når det gjelder KG og eksponering av mindreårig. Det er ugreit. Men at SE har fått pes i kommentarfeltet har ingenting med nedleggelse av blogg, det er fordi blogg er på vei ut som inntektskilde. Kan virkelige ikke se at SE er en råflink forretningsdame, som kynisk og kalkulert har løyet for lesere og kritikerene, og som har brukt alle diagnoser fra A-Å for å treffe nettopp det sårbare mennesket som føler at det passer inn i konseptet hennes. Samme forretningskvinne som engasjerer seg i miljø og dyrevern, men samtidig gjør stikk motsatt av det hun fronter. Det er dronningen av dobbeltmoral er bedre enn ingen moral vi snakker om. Er det ikke "god" forretningssans å ha et konsept for folk passer inn i? Ikke at jeg synes det er greit, er ganske fascinert over at samfunnet vårt er så rævkjørt at man kan livnære seg av å være pen og skrive om produktene man liker på nett. Men så lenge det er det, er man jo skarp som vet å utnytte det til det fulle
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15633 Skrevet 19. januar 2020 15 minutter siden, Revenge o'Cavatina said: Hun la ned bloggen fordi blogging var utdøende og derfor ikke noe hun ville være med på. Dokumentert flere ganger her i tråden. https://www.seher.no/kjendis/varsler-blogg-nedleggelse/71678601 Men posten min var svar på et spørsmål om hvor hun ble kritisert. Hun sier også i serien sin at hun sliter med all den negative tilbakemeldingen
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #15634 Skrevet 19. januar 2020 23 minutter siden, Krok1 skrev: Er det ikke "god" forretningssans å ha et konsept for folk passer inn i? Ikke at jeg synes det er greit, er ganske fascinert over at samfunnet vårt er så rævkjørt at man kan livnære seg av å være pen og skrive om produktene man liker på nett. Men så lenge det er det, er man jo skarp som vet å utnytte det til det fulle Hun har solgt inn alt av diagnoser for å trekke til seg lesere, er det god forretningssans? Hun har da vitterlig dratt det lenger enn å «være pen og selge produkter», hun har så mange usannheter i konseptet sitt at ikke er det bare moralsk forkastelig men også veldig uetisk måte å drive forretning på. Vil ikke kalles det skarpt å selge løgner.
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15635 Skrevet 19. januar 2020 1 minutt siden, lillesnøfnugg said: Hun har solgt inn alt av diagnoser for å trekke til seg lesere, er det god forretningssans? Hun har da vitterlig dratt det lenger enn å «være pen og selge produkter», hun har så mange usannheter i konseptet sitt at ikke er det bare moralsk forkastelig men også veldig uetisk måte å drive forretning på. Vil ikke kalles det skarpt å selge løgner. Å ha god forretningssans handler ene og alene om å finne måter å tjene penger på. Har ikke sagt noe om etikk og moral, hele bransjen er tvilsom og selger løgner. 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #15636 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, Krok1 skrev: Å ha god forretningssans handler ene og alene om å finne måter å tjene penger på. Har ikke sagt noe om etikk og moral, hele bransjen er tvilsom og selger løgner. God forretningssans henger vel også sammen med god forretningsskikk?
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15637 Skrevet 19. januar 2020 Just now, lillesnøfnugg said: God forretningssans henger vel også sammen med god forretningsskikk? Nei, det er to forskjellige ting. Jeg skrev forøvrig "god", I hermetegn. Synes ikke bransjen er god på en flekk. 4
korallrev Skrevet 19. januar 2020 #15638 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, Krok1 skrev: Er det ikke "god" forretningssans å ha et konsept for folk passer inn i? Ikke at jeg synes det er greit, er ganske fascinert over at samfunnet vårt er så rævkjørt at man kan livnære seg av å være *pen og skrive om **produktene man liker på nett. Men så lenge det er det, er man jo skarp som vet å utnytte det til det fulle *kommer definitivt an på øyet som ser. Nå mener jeg ikke bare SE **produktene man får betalt for «å like» 5
Krok1 Skrevet 19. januar 2020 #15639 Skrevet 19. januar 2020 3 minutter siden, korallrev said: *kommer definitivt an på øyet som ser. Nå mener jeg ikke bare SE **produktene man får betalt for «å like» Definitivt, men det er en viss standard da. Det finnes såvidt med bekjent ingen overvektige, usminkede kvinner på listen over Vixen-vinnere. I det hele tatt ekstremt homogent. Langt hår, lange negler, lange vipper 😛 1
Gjest eelisabethh Skrevet 19. januar 2020 #15640 Skrevet 19. januar 2020 11 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Hvordan kan SE ha kred i media Norge, og ikke få pes fra andre «kjendiser» når det gjelder dårlig innflytelse og kroppsfokus. Ikke blir det harselert med denne groteske måten hun har operert seg på heller, mens Isabell R derimot, har måtte tåle mye negativ omtale i mange år, pga operasjonene sine. For meg er det en logisk brist der. Min oppfatning er at hun er bekjent/på god fot med flere norske «kjendiser», og at det derfor oppstår en personlig konflikt for de som eventuelt skulle kritisert hun. Vi så jo hvordan det gikk når Linnea Myhre var på motsatt side av SE på debatten - SE tok det veldig personlig og jeg tror begge syntes det var sårt å bli kritisert/kritisere så offentlig. I tillegg er det veldig vanskelig å kritisere noen som går rett inn i offerrollen - og blir der til diskusjonen er over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå