J.. Skrevet 22. juni 2019 #13081 Skrevet 22. juni 2019 33 minutter siden, Uglesjel skrev: Det er så pinlig når fansene hennes skal hylle henne. Og så vet dem ikke hvem som egentlig har gjort all jobben🙈 Bloggingen til SE førte ikke til at Haugen gikk undercover på disse grise-gårdene🤦♀️ Bevares meg.. SE henter jo veldig mye av sine rike kunnskap fra nettopp dokumentarer,uten å faktasjekke noe selv,som igjen ender i faktafeil å feilinfo igjen og igjen.. Å dette forer hun andre opp på.. Er så irriterende.. 10
Justlooking Skrevet 22. juni 2019 #13082 Skrevet 22. juni 2019 2 timer siden, jento_2 skrev: Blir så glad for det Sophie Elise nå gjør for grisene på norske gårdsbruk! Det er så flott at hun som har stor påvirkningskraft belyser en så viktig sak! Takk Sophie Elise!! Det siste innlegget om denne saken er godt skrevet. Helt fint at også hun skriver om dokumentaren som er så i vinden nå gjennom mange nyhetssendinger og i alle nettavisene. Flott at Norunn gikk undercover i flere år for å belyse industrien og at dokumentaren ble vist på NRK for hele Norge. Det og at alle medier i landet skriver mye om denne dokumentaren og industrien er DET som gir stor påvirkningskraft. At også Sophie henger seg på aktuelle temaer i nyhetsbildet er vel litt typisk for henne. 9
J.. Skrevet 22. juni 2019 #13083 Skrevet 22. juni 2019 2 minutter siden, Justlooking skrev: Helt fint at også hun skriver om dokumentaren som er så i vinden nå gjennom mange nyhetssendinger og i alle nettavisene. Flott at Norunn gikk undercover i flere år for å belyse industrien og at dokumentaren ble vist på NRK for hele Norge. Det og at alle medier i landet skriver mye om denne dokumentaren og industrien er DET som gir stor påvirkningskraft. At også Sophie henger seg på aktuelle temaer i nyhetsbildet er vel litt typisk for henne. Rart det der,at en eller annnen avis (eller 7) må skrive noe om ett tema,før hun selv skriver om det.. Venter spent på ett innlegg om Pride jeg nå. 7
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2019 #13084 Skrevet 22. juni 2019 4 minutter siden, J.. skrev: Rart det der,at en eller annnen avis (eller 7) må skrive noe om ett tema,før hun selv skriver om det.. Venter spent på ett innlegg om Pride jeg nå. Da blir ikke jeg holde kjeft hvertfall. For det kommer til og ose piss å løgn av det. 4
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2019 #13085 Skrevet 22. juni 2019 8 minutter siden, Justlooking skrev: Helt fint at også hun skriver om dokumentaren som er så i vinden nå gjennom mange nyhetssendinger og i alle nettavisene. Flott at Norunn gikk undercover i flere år for å belyse industrien og at dokumentaren ble vist på NRK for hele Norge. Det og at alle medier i landet skriver mye om denne dokumentaren og industrien er DET som gir stor påvirkningskraft. At også Sophie henger seg på aktuelle temaer i nyhetsbildet er vel litt typisk for henne. Joda. Det er fint at hun BIDRAR.. Men at hun får æren for det hele, kan jeg overhode ikke forholde meg til. Det er bare så feil. Når det ikke er hun som har gjort all arbeidet. 7
jento_2 Skrevet 22. juni 2019 #13086 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: Så nå er det SE som skal få all æren for saken om grisene, når det ikke var hun som var innom disse gårdene og fimet og dokumenterte etc?🤔 Å neida du.. Nå gir du virkelig en feil person all den roserøde klappingen til. Det er hun Norun Haugen som sendte inn dokumentasjon og som utførte alt sammen, som skal ha all æren. Og ikke SE som kun prøver og glitter i andres arbeid nå😤 Det er fullstendig lavmålt og høste likes og sympati for noe hun selv ikke har gjort for at det skal fram i lyset. Ja, jeg vet at hun har blogget om griser-bønder tidligere. All ære til hovedpersonen, Norun Haugen,for den fantastiske jobben hun har gjort! Jeg blir rørt inn til sjela for at noen vier 5 år av livet sitt til denne saken- kan ikke få presisert det nok! Ingen kan ta fra henne det. Men tråden her heter Sofie Elise, og jeg ønsket å ytre at jeg setter pris på at hun bryr seg om dyrevelferd og at hun kan bruke sin plattform til viktige saker også 😉 2
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2019 #13087 Skrevet 22. juni 2019 (endret) 9 minutter siden, jento_2 skrev: All ære til hovedpersonen, Norun Haugen,for den fantastiske jobben hun har gjort! Jeg blir rørt inn til sjela for at noen vier 5 år av livet sitt til denne saken- kan ikke få presisert det nok! Ingen kan ta fra henne det. Men tråden her heter Sofie Elise, og jeg ønsket å ytre at jeg setter pris på at hun bryr seg om dyrevelferd og at hun kan bruke sin plattform til viktige saker også 😉 Ja tråden er om SE. Men måten du formulerte deg på ditt forrgie svar, ga noe helt annet enn at du ytret at SE bruker sin platform for en viktig sak. Du hyllet henne som at det var hun som satt lys på saken. Og dermed reagerte jeg og flere på dette. Og når det kommer fram at SE gir feil info i sine blogg innlegger, så blir slike svar som dine veldig tafatt og lite seriøst motsatt😉 Hun ytrer ikke viktige saker for det betyr noe for henne. Nei, hun fronter saker for å skape ble så og lys rundt bloggen og seg selv. Dette er noe som kommer gang på gang fram. Endret 22. juni 2019 av Uglesjel 9
Gjest nicecar Skrevet 22. juni 2019 #13088 Skrevet 22. juni 2019 21 timer siden, J.. skrev: Også ganske festlig at bildene hun poster selv,av seg selv.. ikke ligner døyten på bilder hun er tagget i. Er ikke bare operasjoner som har endret utseende hennes,kanvisi. Ja, hun ser helt annerledes ut på bilder som andre har tatt av henne. Er ikke i nærheten av å ligne den personen hun filtrerer seg til å være på SoMe.
J.. Skrevet 22. juni 2019 #13089 Skrevet 22. juni 2019 21 minutter siden, nicecar skrev: Ja, hun ser helt annerledes ut på bilder som andre har tatt av henne. Er ikke i nærheten av å ligne den personen hun filtrerer seg til å være på SoMe. Nei,det er helt sikkert. 4
MaleficentAurora Skrevet 22. juni 2019 #13090 Skrevet 22. juni 2019 23 minutter siden, nicecar skrev: Ja, hun ser helt annerledes ut på bilder som andre har tatt av henne. Er ikke i nærheten av å ligne den personen hun filtrerer seg til å være på SoMe. Hva er egentlig poenget med det np R hun er så opptatt av være "naturlig" og ikke bedriver ned redigering juks. Hun har hvis glemt at hun selv en gang satt og kritiserte andre bloggere for det🤪 5
Gjest nicecar Skrevet 22. juni 2019 #13091 Skrevet 22. juni 2019 3 timer siden, Uglesjel skrev: Hva er egentlig poenget med det np R hun er så opptatt av være "naturlig" og ikke bedriver ned redigering juks. Hun har hvis glemt at hun selv en gang satt og kritiserte andre bloggere for det🤪 Hva skal man si? Dobbeltmoralens dronning. Var det ikke hun som en gang sa at det er bedre å ha dobbeltmoral enn ingen moral ?🤣👌
Justlooking Skrevet 22. juni 2019 #13092 Skrevet 22. juni 2019 Nå har hun fått flere tilbud om gårder hun kan besøke. Vi får se da, om dette stikker dypere enn det store engasjementet i flyktningkrisen hvor hun skulle møte en flyktning en gang i måneden. Hørte aldri noe mer om det... 15
J.. Skrevet 22. juni 2019 #13093 Skrevet 22. juni 2019 10 minutter siden, Justlooking skrev: Nå har hun fått flere tilbud om gårder hun kan besøke. Vi får se da, om dette stikker dypere enn det store engasjementet i flyktningkrisen hvor hun skulle møte en flyktning en gang i måneden. Hørte aldri noe mer om det... Blir vel som da hun besøkte 1 kyllingfarm uten engang å tørre stille spørsmål.. Bare gikk rundt å glanet. 17
Aintnofun Skrevet 23. juni 2019 #13094 Skrevet 23. juni 2019 Men det er jo ærlig talt ikke sånn at Sophie prøver å ta æren for grisedokumentaren. Hun har jo bare skrevet et innlegg om det. Skal det være greit at en anonym, "kjedelig", person sier sin mening om saken, men når en toppblogger gjør det så er det feil? Jeg er sikker på at om personen hadde hatt kommunegrått hår og briller er det ingen som hadde reagert. 9
J.. Skrevet 23. juni 2019 #13095 Skrevet 23. juni 2019 7 minutter siden, Aintnofun skrev: Men det er jo ærlig talt ikke sånn at Sophie prøver å ta æren for grisedokumentaren. Hun har jo bare skrevet et innlegg om det. Skal det være greit at en anonym, "kjedelig", person sier sin mening om saken, men når en toppblogger gjør det så er det feil? Jeg er sikker på at om personen hadde hatt kommunegrått hår og briller er det ingen som hadde reagert. Nei for all del. Men det blir feil av folk å kreditere henne for "ta ansvar/sette lys på problemet" da det eneste hun gjør er å gjenfortelle noe hun har sett. Så,det er leserne som "gjør feil" men hun retter ikke på de heller. Lettere å baske seg i skrytet. 11
Pust Skrevet 23. juni 2019 #13096 Skrevet 23. juni 2019 7 minutter siden, Aintnofun skrev: Men det er jo ærlig talt ikke sånn at Sophie prøver å ta æren for grisedokumentaren. Hun har jo bare skrevet et innlegg om det. Skal det være greit at en anonym, "kjedelig", person sier sin mening om saken, men når en toppblogger gjør det så er det feil? Jeg er sikker på at om personen hadde hatt kommunegrått hår og briller er det ingen som hadde reagert. Hun har jo kommunegrått hår og briller 🤪 Det kommunegrå er bleket og i stedet for briller, har hun linser. Det er ikke feil at hun bryr seg om dyr og skriver om dyrevelferd, det som er feil er at hun støtter dyretesting av kosmetikk (ved å kjøpe og annonsere for disse), bruker skinnvesker og støtter en klesindustri som dreper flere dyr enn vi aner. Hun tjener altså penger på mishandling av dyr, kort sagt. 15
Jenki Skrevet 23. juni 2019 #13097 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, Aintnofun skrev: Men det er jo ærlig talt ikke sånn at Sophie prøver å ta æren for grisedokumentaren. Hun har jo bare skrevet et innlegg om det. Skal det være greit at en anonym, "kjedelig", person sier sin mening om saken, men når en toppblogger gjør det så er det feil? Jeg er sikker på at om personen hadde hatt kommunegrått hår og briller er det ingen som hadde reagert. Siden bekymringen rundt påvirkningskraften til Sophie Elise er stor her inne, så burde vel heller alle være strålende fornøyd med at hun tar opp dette.. Kanskje når filmen/ saken ut til mange blogglesere som ellers ikke ville fått det med seg... 5
MaleficentAurora Skrevet 23. juni 2019 #13098 Skrevet 23. juni 2019 9 minutter siden, Jenki skrev: Siden bekymringen rundt påvirkningskraften til Sophie Elise er stor her inne, så burde vel heller alle være strålende fornøyd med at hun tar opp dette.. Kanskje når filmen/ saken ut til mange blogglesere som ellers ikke ville fått det med seg... Da burde hun vedlegge riktig info. For mange av de 60+ kommentarene innpå bloggen plukker innlegget i små biter. Kjekt at hun kan røpe høyt og alle snur på hodet, så absolutt. 10
Aintnofun Skrevet 23. juni 2019 #13099 Skrevet 23. juni 2019 2 timer siden, J.. skrev: Nei for all del. Men det blir feil av folk å kreditere henne for "ta ansvar/sette lys på problemet" da det eneste hun gjør er å gjenfortelle noe hun har sett. Så,det er leserne som "gjør feil" men hun retter ikke på de heller. Lettere å baske seg i skrytet. Ja, men alle som skriver noe om det gjenforteller jo noe de har sett 😂 Det er ikke som om at hun skriver at hun har laget dokumentaren. Unnskyld meg, men dette blir for dumt. Om jeg legger ut en link til en nyhet på facebook er det jo ikke jeg som får cred for å ha skrevet "nyheten". 4
J.. Skrevet 23. juni 2019 #13100 Skrevet 23. juni 2019 (endret) 3 minutter siden, Aintnofun skrev: Ja, men alle som skriver noe om det gjenforteller jo noe de har sett 😂 Det er ikke som om at hun skriver at hun har laget dokumentaren. Unnskyld meg, men dette blir for dumt. Om jeg legger ut en link til en nyhet på facebook er det jo ikke jeg som får cred for å ha skrevet "nyheten". Men hun får,hvis man leser i kommentatfeltene. "Ååh,tusen takk for at du setter ett lys på dette! Hurra for Sophie!" osv. Og de stikkordene av fakta hun har flettet inn selv,er feilinfo. Latterlig. Endret 23. juni 2019 av J.. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå