Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, J.. skrev:

Hun er jo ett langt større mijøsvin enn hvermannsen!

De aller færreste er på xxxxxx flyturer pr år,har hennes forbruk av klær/sminke/annet ræl,og de færreste av oss tjener vel penger på at andre forsøpler planeten..

Og all den ferdig vegeteriatermaten hun viser frem hele tiden,er også ett enorm mijøsvineri,så å ikke spise kjøtt hjelper ingenting i denne sammenhengen.

Så sant. Hadde hun i det minste giddet og lage maten selv. Så skulle jeg holde stilt. Men hun lyver hele tiden. Til og med ting som ikke trengs å lyve om.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, J.. skrev:

Hun er jo ett langt større mijøsvin enn hvermannsen!

De aller færreste er på xxxxxx flyturer pr år,har hennes forbruk av klær/sminke/annet ræl,og de færreste av oss tjener vel penger på at andre forsøpler planeten..

Og all den ferdig vegeteriatermaten hun viser frem hele tiden,er også ett enorm mijøsvineri,så å ikke spise kjøtt hjelper ingenting i denne sammenhengen.

Helt enig, etter å ha fulgt bloggen er hun nok et større miljøsvin enn alle oss tilsammen. Hun bare nekter å innrømme det. Hun lever et liv i fornektelse. Lurer på hva som skjer når bobla sprekker. Hun vet ikke engang hvordan vaske klær fir å minske utslipp av mikroplast. Jeg informerte henne om dette og fikk faktisk et svar.....oj, det visste jeg ikke...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Flere som har lagt merke til å hvit hun sminker nesa på sidene? Man ser det jo kjempegodt. Veldig dårlig konturering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, R730 skrev:

Flere som har lagt merke til å hvit hun sminker nesa på sidene? Man ser det jo kjempegodt. Veldig dårlig konturering. 

Er nok flashback,tenker jeg..

Men det burde hun jo se selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brighton skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det er greit å diskutere estetikken av nesen hennes? Hvis hun har sagt at hun valgte å operere av medisinske årsaker fordi hun hadde opplevd komplikasjoner etter de første operasjonene som resulterte i pusteproblemer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man fortsatt skal pirke på hvordan nesa ser ut? Hvorfor er det så viktig å finne ut om den har endret seg rent estetisk?

Det er jo en viss sjanse for at Sophie Elise i utgangspunktet valgte å ikke nevne noe om operasjonene sine fordi hun har fått mye kritikk fra lesere, forbrukere og andre i bransjen. Det er jo kanskje nettopp det som er så vanskelig når det kommer til debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi; skal influencere la være å nevne inngrep de har gjort eller skal de være åpen om det? I denne tråden får man nesten inntrykk av at leserne krever at hun er åpen om hva hun har gjort av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep.

Vanskelig spørsmål. Det de hvertfall ikke skal gjøre, det er å si at rumpeforstørrelsen skyldtes vektøkning og trening (SE) og etter lang tid si «det er jo åpenbart at den er operert.» Ang nesen nå, så er det jo litt vrient å ha en blogg der hun fokuserer til de grader på utseendet sitt og gjør så store endringer uten at det blir spekulasjoner om det. Hadde hun kort og greit skrevet at grunnet medisinske årsaker har hun foretatt inngrep, javel hadde jeg tenkt da. Men det jeg leser og reagerer på er at hun sier den nå ser ut som den gjorde i utgangspunktet.  Det gjør den ikke!  Såklart det blir snakk om hvordan den ser ut nå. For ikke å glemme at hun sammenlignet det med å ta ut silikonen, tilbake til utgangspunktet liksom. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Brighton said:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det er greit å diskutere estetikken av nesen hennes? 

Jeg vet ikke om vi kanskje ikke legger helt det samme i begrepene her? For meg har det ikke noe med estetikk* å gjøre når det diskuteres om det stemmer, som hun selv påstår, at nesen etter fjerde og seneste operasjon faktisk ser ut som den nese hun hadde i utgangspunktet, før første operasjon. Det går ikke på om nesen var penere før eller etter, men om dette er sant: 

  • Nesen min ser ut nå på samme måte som den gjorde før jeg opererte noen sinne, altså i 2013 sånn cirka. (...). Det er litt rart å ikke føle meg “som meg selv” fordi nesen min nå ser ut som den gjorde før. Sitat: Sophie Elise SANNHETEN 2019-05-26

 

Spoiler

estetkk subst. -en 

læren om det skjønne i kunsten, om kunsten og dens vesen

kunstteori 

kunstfilosofi

 

Norsk Ordbok / Norwegian Monolingual Dictionary
Copyright © 2012, 2014 Kunnskapsforlaget ANS, under licence to Oxford University Press. All rights reserved.

 

1 hour ago, Brighton said:

(...) Hvis hun har sagt at hun valgte å operere av medisinske årsaker fordi hun hadde opplevd komplikasjoner etter de første operasjonene som resulterte i pusteproblemer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man fortsatt skal pirke på hvordan nesa ser ut? Hvorfor er det så viktig å finne ut om den har endret seg rent estetisk?

Det er relevant om "Nese 4" ser ut som "Nese 0" (utgangspunktet), fordi det var det sentrale premisset for operasjonen. Mange tror rett og slett forklaringen var loddrett løgn; de mistenker henne for å ha oppdiktet de 'medisinske årsaker' til at hun trengte operasjonen, og at hun i virkeligheten bare ville ha ny nese. (Bemerk: Det ville i så fall ikke være første gang hun på eget initiativ forteller noe som er loddrett løgn).

  • Jeg bestemte meg derfor for å dra tilbake til samme kirurg for å se om han kunne fikse på det, (...). Han måtte bygge opp nesen min fra grunnen slik at den kom tilbake til sitt originale utseendet, men da skulle jeg i det minste få pusten tilbake. Sitat: Sophie Elise SANNHETEN 2019-05-26

Det 'pirkes' ved resultatet for å etterprøve forklaringen. Har "Nese 4" noen som helst likhetstrekk med "Nese 0" eller fikk hun seg bare en ny nese? Det har fortsatt ingenting med estetikk å gjøre. 

 

1 hour ago, Brighton said:

Det er jo en viss sjanse for at Sophie Elise i utgangspunktet valgte å ikke nevne noe om operasjonene sine fordi hun har fått mye kritikk fra lesere, forbrukere og andre i bransjen. Det er jo kanskje nettopp det som er så vanskelig når det kommer til debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi; skal influencere la være å nevne inngrep de har gjort eller skal de være åpen om det? I denne tråden får man nesten inntrykk av at leserne krever at hun er åpen om hva hun har gjort av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep.

Jeg er enig i svaret fra Zenhouse ovenfor. Jeg vet faktisk ikke hva som er beste måte å håndtere det på i SEs situasjon. Hun har tatt et titalls utseende-endrende operasjoner (som 24,5-åring) og insisterer på det er helt normalt. Det er selvforskyldt at hun har null troverdighet.* Man oppbygger ikke akkurat goodwill på å lyve om en åpenbar rumpeoperasjon i flere år og deretter kalle de av fansen/leserne som trodde på og forsvarte henne for idioter. Heller ikke når man legger ut en video hvor man (på ny, hemmelig Istanbulrumpe) sitter og gråter fordi folk er stygge og kaller én et dårlig forbilde, og insisterer på man (=SE) har sluttet med å ta operasjoner for lenge siden. 

**Som hun først og fremst skal bruke til å selge produkter på.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2017 den 22.03, duskelapp skrev:

Synes Kristin er litt for a4 med dette med bilder da.. Til og med hun kan gi jenter dårlig selvtillit med ett random bikini bilde fra syden. Ikke alle bilder man legger ut er for å ta "knekken" på andre... Hver gang jeg åpner Instagram drukner telefonen min i trenigsbilder og fitness. Jeg blir mindre happy av det enn å se Sophie Elise ligge halvnaken på ett bord :fnise:

Hvorfor ligger SE halvnaken på et bord, noen som vet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, R730 skrev:

Flere som har lagt merke til å hvit hun sminker nesa på sidene? Man ser det jo kjempegodt. Veldig dårlig konturering. 

Hvis hun sminker den hvit på siden ønsker hun at den skal se bredere ut enn den er naturlig.  De fleste ønsker motsatt effekt og legger gråbrun skygge på sidene istedet for hvit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Brighton skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det er greit å diskutere estetikken av nesen hennes? Hvis hun har sagt at hun valgte å operere av medisinske årsaker fordi hun hadde opplevd komplikasjoner etter de første operasjonene som resulterte i pusteproblemer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man fortsatt skal pirke på hvordan nesa ser ut? Hvorfor er det så viktig å finne ut om den har endret seg rent estetisk?

Det er jo en viss sjanse for at Sophie Elise i utgangspunktet valgte å ikke nevne noe om operasjonene sine fordi hun har fått mye kritikk fra lesere, forbrukere og andre i bransjen. Det er jo kanskje nettopp det som er så vanskelig når det kommer til debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi; skal influencere la være å nevne inngrep de har gjort eller skal de være åpen om det? I denne tråden får man nesten inntrykk av at leserne krever at hun er åpen om hva hun har gjort av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep.

Man forandrer ikke utseende på nesa 3-4 ganger av medisinske årsaker, det sier seg vel nesten selv. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gul_gul skrev:

Jeg vet ikke om vi kanskje ikke legger helt det samme i begrepene her? For meg har det ikke noe med estetikk* å gjøre når det diskuteres om det stemmer, som hun selv påstår, at nesen etter fjerde og seneste operasjon faktisk ser ut som den nese hun hadde i utgangspunktet, før første operasjon. Det går ikke på om nesen var penere før eller etter, men om dette er sant.

Det er relevant om "Nese 4" ser ut som "Nese 0" (utgangspunktet), fordi det var det sentrale premisset for operasjonen. Mange tror rett og slett forklaringen var loddrett løgn; de mistenker henne for å ha oppdiktet de 'medisinske årsaker' til at hun trengte operasjonen, og at hun i virkeligheten bare ville ha ny nese. (Bemerk: Det ville i så fall ikke være første gang hun på eget initiativ forteller noe som er loddrett løgn).

Det 'pirkes' ved resultatet for å etterprøve forklaringen. Har "Nese 4" noen som helst likhetstrekk med "Nese 0" eller fikk hun seg bare en ny nese? Det har fortsatt ingenting med estetikk å gjøre.

Jeg er enig i svaret fra Zenhouse ovenfor. Jeg vet faktisk ikke hva som er beste måte å håndtere det på i SEs situasjon. Hun har tatt et titalls utseende-endrende operasjoner (som 24,5-åring) og insisterer på det er helt normalt. Det er selvforskyldt at hun har null troverdighet.* Man oppbygger ikke akkurat goodwill på å lyve om en åpenbar rumpeoperasjon i flere år og deretter kalle de av fansen/leserne som trodde på og forsvarte henne for idioter. Heller ikke når man legger ut en video hvor man (på ny, hemmelig Istanbulrumpe) sitter og gråter fordi folk er stygge og kaller én et dårlig forbilde, og insisterer på man (=SE) har sluttet med å ta operasjoner for lenge siden. 

**Som hun først og fremst skal bruke til å selge produkter på.

Så egentlig handler det om troverdigheten til Sophie Elise? Når det kommer til troverdighet som influencer er linjene mye mer diffuse enn i tradisjonell markedsføring. At Sophie Elise er veldig inkonsekvent og selvmotsigende svekker til en viss grad hennes troverdighet, både når det kommer til ytre faktorer som kosmetiske inngrep og plastisk kirurgi, og når det kommer til indre verdigrunnlag som hennes engasjement i miljø og dyrevelferd.

Det som er fascinerende og problematisk når det kommer til Sophie Elise som en mediepersonlighet og merkevare, er at hun også skaper en viss tillit og troverdighet ved å nettopp være inkonsekvent og selvmotsigende. Hun var tidlig ute med å portrettere seg selv som kompleks, sammensatt og flersidig, hun skaper en menneskelighet ved å være ung og å gjøre feil. Og fordi bransjen og forbrukere sliter med å holde følge i utviklingen av markedsføringsteknikkene, er det ikke så lett å forstå om Sophie Elise bruker dette som en bevisst strategi i markedsføringen eller ikke.

Når det kommer til plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep synes jeg det er problematisk at hun normaliserer og bagatelliserer det. Det er trist hvis hun er med på å skape et urealistisk ideal som er umulig å oppnå uten å ty til kirurgi og kosmetiske inngrep. Det konstante utseendefokuset og jaget etter å perfeksjonere sitt eget utseende er ikke realistisk eller gjennomførbart, og jeg får helt vondt i meg når jeg tenker på unge jenter som blir påvirket uten å vite om alt som ligger bak av merkevarebygging, strategiske beslutninger og indirekte markedsføring.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SupaWoman skrev:

Man forandrer ikke utseende på nesa 3-4 ganger av medisinske årsaker, det sier seg vel nesten selv. 

Om hun har gjort det av medisinske eller estetiske årsaker, kan vi vel spekulere om i det uendelige. Jeg spør bare hva spekulasjonene tilfører debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brighton skrev:

Om hun har gjort det av medisinske eller estetiske årsaker, kan vi vel spekulere om i det uendelige. Jeg spør bare hva spekulasjonene tilfører debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep?

Det er jo ingen spekulasjoner når SE selv har gått ut med at det liksom er "medisinske" grunnlag for at nesa har fått rene MJ versjon over seg🤦‍♀️ Og ha så mange neseinngreo på så kort tid er ikke normalt. Det er en grunn for at hun ble avvist av legen i LA. Da hun og mot en reiste nedover dit for overtale legen til og utføre en ny operasjon. Både mot en og faren så at hun trengte det ikke. Men lyttet hun til dem? Nei.

Åpenhet rundt plastisk kirurgi er greit. Men da burde det gjøres på den rette måten. Og ikke slik som SE har gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uglesjel skrev:

Det er jo ingen spekulasjoner når SE selv har gått ut med at det liksom er "medisinske" grunnlag for at nesa har fått rene MJ versjon over seg🤦‍♀️ Og ha så mange neseinngreo på så kort tid er ikke normalt. Det er en grunn for at hun ble avvist av legen i LA. Da hun og mot en reiste nedover dit for overtale legen til og utføre en ny operasjon. Både mot en og faren så at hun trengte det ikke. Men lyttet hun til dem? Nei.

Åpenhet rundt plastisk kirurgi er greit. Men da burde det gjøres på den rette måten. Og ikke slik som SE har gjort. 

Når du setter ordet medisinske i anførselstegn, spekulerer du vel i om det virkelig var et medisinsk grunnlag for operasjonen eller om det var et estetisk grunnlag for den?

Jeg synes også strengt tatt det er totalt unødvendig at du synser om hvordan nesen hennes ser ut eller hvem sin nesen den ligner på. Jeg kan virkelig ikke se hva det tilfører debatten om plastisk kirurgi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Brighton skrev:

Når du setter ordet medisinske i anførselstegn, spekulerer du vel i om det virkelig var et medisinsk grunnlag for operasjonen eller om det var et estetisk grunnlag for den?

Jeg synes også strengt tatt det er totalt unødvendig at du synser om hvordan nesen hennes ser ut eller hvem sin nesen den ligner på. Jeg kan virkelig ikke se hva det tilfører debatten om plastisk kirurgi?

Javel så synes du vel det. Ja, jeg satt det ordet i anførselstegn pga det hun selv har servert på bloggen er ikke særlig troverdig. Nja.. unødvendig og unødvendig. Så meningen min. Om du måtte bry deg om det er nå så dity valg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uglesjel skrev:

Javel så synes du vel det. Ja, jeg satt det ordet i anførselstegn pga det hun selv har servert på bloggen er ikke særlig troverdig. Nja.. unødvendig og unødvendig. Så meningen min. Om du måtte bry deg om det er nå så dity valg. 

Jeg bryr meg fordi jeg synes det er så viktig at vi har en kritisk debatt om Sophie Elises kommersielle virksomheter og merkevarer, markedsføring og markedsføringsstrategier hun bruker, etiske dilemmaer rundt hennes åpenhet rundt plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, og påvirkningskraften hun har - og da er det så trist hvis budskapet forsvinner i hets og smakløs synsing fordi man ikke klarer å formidle det egentlige budskapet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Når folk nå kritiserer SE for overforbruk så prøver hun å roe seg unna ved å be leserne se en dokumentar om kjøttindustrien for at de skal vite hva de står inne får. Smart trekk SE men tviler på at det er så mange som biter på. Hun er og forblir et miljøsvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bienvilleparish
4 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvis hun sminker den hvit på siden ønsker hun at den skal se bredere ut enn den er naturlig.  De fleste ønsker motsatt effekt og legger gråbrun skygge på sidene istedet for hvit. 

Ikke hvis man har mørk skygge mot midten av nesen igjen sånn som hun har. Da er det jo meningen at sidene skal se ut som en del av kinnene. Ser uansett ikke bra ut på bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, nicecar skrev:

Når folk nå kritiserer SE for overforbruk så prøver hun å roe seg unna ved å be leserne se en dokumentar om kjøttindustrien for at de skal vite hva de står inne får. Smart trekk SE men tviler på at det er så mange som biter på. Hun er og forblir et miljøsvin

Desverre for hun selv har hun brukt opp allverdens unnskyldninger for hennes eget overforbruk.  Hun liker at leserne får dårlig samvittighet og at hun ser ut som den miljøforkjemperen. Særlig på denne skoleaksjonen hvor hun plukket plast i plastbukse fra værstingen Nelly. Hun kan ordet mikroplast, men det er alt. Det er viktig med detaljer, hvis du skal bli tatt seriøst og være troverdig.  Jeg Klarer ikke å rettferdiggjøre det hun driver med. Leserne får servert løgn hele veien.  Kritikk finnes ikke i hennes univers. Uansett hvor mye jeg prøvde å utdanne henne i dyr og miljø spørsmål ble det alltid unngått, hun bruker og hersketeknikker på leserne dine.  Det viser at hun ikke bryr seg overhodet om andre enn seg selv. Hun er en voksen selvdigger som lurer de yngste trill rundt.  Jeg leste bloggen i flere år, men etterhvert klarte jeg ikke å holde igjen. Jeg holder meg alltid saklig, men det forstår hun ikke i det hele tatt.  Det hun forstår er komplimenter som, du er nydelig, der så du naturlig ut, pena, du ligner Emma Ellingsen,  dette elsker hun, da spruter hun ut ah, du er så skjønn tusen takk etc...kvalmende. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lalunagoid skrev:

Desverre for hun selv har hun brukt opp allverdens unnskyldninger for hennes eget overforbruk.  Hun liker at leserne får dårlig samvittighet og at hun ser ut som den miljøforkjemperen. Særlig på denne skoleaksjonen hvor hun plukket plast i plastbukse fra værstingen Nelly. Hun kan ordet mikroplast, men det er alt. Det er viktig med detaljer, hvis du skal bli tatt seriøst og være troverdig.  Jeg Klarer ikke å rettferdiggjøre det hun driver med. Leserne får servert løgn hele veien.  Kritikk finnes ikke i hennes univers. Uansett hvor mye jeg prøvde å utdanne henne i dyr og miljø spørsmål ble det alltid unngått, hun bruker og hersketeknikker på leserne dine.  Det viser at hun ikke bryr seg overhodet om andre enn seg selv. Hun er en voksen selvdigger som lurer de yngste trill rundt.  Jeg leste bloggen i flere år, men etterhvert klarte jeg ikke å holde igjen. Jeg holder meg alltid saklig, men det forstår hun ikke i det hele tatt.  Det hun forstår er komplimenter som, du er nydelig, der så du naturlig ut, pena, du ligner Emma Ellingsen,  dette elsker hun, da spruter hun ut ah, du er så skjønn tusen takk etc...kvalmende. 

Det som og er bra er  vel at leserne elsker de jordnære innleggene hun poster.  Bilder av henne i vanlige klær, en genser strikket av bestemoren.  Da kan de relatere til henne på en god måte. Problemet er at Sophie Elise vil aldrig drive en slik blogg. Hun er helt avhengig av å se best ut på sin måte,  men dette er jo helt uoppnåelig for leserne. Ingen kan/ eller vil drive med seg selv på den måten.  Et forbilde er jo noen du kan relatere til , noen som får deg til å føle deg bra,og noen som virkelig bryr seg om alle de leserne som har stått der hele veien.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lalunagoid skrev:

Det som og er bra er  vel at leserne elsker de jordnære innleggene hun poster.  Bilder av henne i vanlige klær, en genser strikket av bestemoren.  Da kan de relatere til henne på en god måte. Problemet er at Sophie Elise vil aldrig drive en slik blogg. Hun er helt avhengig av å se best ut på sin måte,  men dette er jo helt uoppnåelig for leserne. Ingen kan/ eller vil drive med seg selv på den måten.  Et forbilde er jo noen du kan relatere til , noen som får deg til å føle deg bra,og noen som virkelig bryr seg om alle de leserne som har stått der hele veien.

Derfor har hun feilet kraftig med å tatovere forbilde på høyre hånd. For noe forbilde er hun så absolutt ikke. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...