Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Kjærlighetsbarn98 skrev (På 16.6.2019 den 23.40):

Jeg tenker mye om enkelte, men er forsiktig med hva jeg sier, ja. 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Slik som f.eks da hun kjøpte kattene i Spania, mange i kommentarfeltet var så positive ovenfor noe så grusomt! 

Hva skjedde med kattene fra Spania?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Uglesjel skrev (På 17.6.2019 den 13.50):

Hva skjedde med kattene fra Spania?

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
23 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

hun kjøpte to kattunger fra en butikk, hvor hun da støttet en forferdelig industri. Også sendte hun dem til foreldrene sine, som den ansvarsfulle personen hun er. Hele opplegget viste jo bare hvor uansvarlig og korttenkt hun er. 

Virker ikke som verken kattene eller hundene hun har sendt nordover er hos foreldrene lenger. Det hele var nok bare for å sanke sympati fra følgerne sine. For alt vi vet så er dyra enten omplassert eller avlivet for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dyr sendte hun til foreldrene? 2 katter og 2 hunder? Hadde jeg skaffet meg dyr, så hadde mamma ALDRI overtatt hele 4 av mine dyr som jeg ikke kunne/ville ha

Skjønner hun fikk vondt av kattene, men det var så lite gjennomtenkt da. Hun kunne ikke ha de fordi hun ikke hadde tid 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, nicecar said:

Virker ikke som verken kattene eller hundene hun har sendt nordover er hos foreldrene lenger. Det hele var nok bare for å sanke sympati fra følgerne sine. For alt vi vet så er dyra enten omplassert eller avlivet for lenge siden.

2x katt og 1x hund er alive and well og bor fortsatt hos foreldrene. Hun har nevnt det for nylig. Og kan du kanskje moderere deg litt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, smalls said:

Hvor mange dyr sendte hun til foreldrene? 2 katter og 2 hunder? Hadde jeg skaffet meg dyr, så hadde mamma ALDRI overtatt hele 4 av mine dyr som jeg ikke kunne/ville ha

Skjønner hun fikk vondt av kattene, men det var så lite gjennomtenkt da. Hun kunne ikke ha de fordi hun ikke hadde tid 🙈

2x kattunger, senere 1x hund (Charlie). Hun kjøpte kattene sammen med Mattias, så han hadde noe av ansvaret. Men det var uansett lite gjennomtenkt når de bodde i en liten leilighet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes første "hjertesak" var jo førerhunder. Hvorfor tre inn i en sak,  når man ikke klare og ta vare på dyrene man skaffer seg?🤦‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vel også en hund fra før, når hun fortsatt bodde hjemme? Den ble vel værende hos foreldrene når hun flyttet om jeg husker riktig? Da er det jo totalt to hunder og to katter hun har gitt fra seg 😢

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, _isabella skrev:

Hun hadde vel også en hund fra før, når hun fortsatt bodde hjemme? Den ble vel værende hos foreldrene når hun flyttet om jeg husker riktig? Da er det jo totalt to hunder og to katter hun har gitt fra seg 😢

Riktig.

Rigmor (hund 1) er nå avlivet pga dårlig helse.

Så står igjen 1 hund samt 2 katter hos mor&far.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gul_gul skrev:

2x kattunger, senere 1x hund (Charlie). Hun kjøpte kattene sammen med Mattias, så han hadde noe av ansvaret. Men det var uansett lite gjennomtenkt når de bodde i en liten leilighet. 

Charlie kjøpte hun sammen med Robin, om jeg ikke husker helt feil. I tillegg forlot hun Rigmor (chiahuahuaen) hos foreldrene når hun flyttet til Oslo

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
nicecar skrev (På 17.6.2019 den 14.20):

Virker ikke som verken kattene eller hundene hun har sendt nordover er hos foreldrene lenger. Det hele var nok bare for å sanke sympati fra følgerne sine. For alt vi vet så er dyra enten omplassert eller avlivet for lenge siden.

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, skal hun skaffe seg  enda en katt til? Hvem skal ta seg av katten når hun er på farten?? Ikke skaff deg dyr når du er mye borte og ikke har tid. Sier seg selv det.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, hulillerunde said:

Charlie kjøpte hun sammen med Robin, om jeg ikke husker helt feil. I tillegg forlot hun Rigmor (chiahuahuaen) hos foreldrene når hun flyttet til Oslo

Ja, men det stemmer visst med Charlie. Husket ikke helt om det var før/etter Robin (ew).  

Ang. Rigmor - det er mulig det var 'hennes' hund innenfor familien, men etter min mening har foreldrene alltid overordnet ansvar når hjemmeboende barn får lov å ha dyr. Og det inkluderer å ta vare på dyret når/hvis barnet flytter hjemmefra noen år senere. Man kan ikke forvente at en 14-åring skjønner hva det innebærer å skulle være eneansvarlig for et dyr, og foreldrene kan ikke bare dytte ansvaret over på "barnet" på 18-årsdagen. Så Rigmor var alltid foreldrenes ansvar, IMO. (Og det var vel uansett best og mest naturlig at den ble boende hos foreldrene?).  

Endret av Gul_gul
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, smalls skrev:

Hjelpes, skal hun skaffe seg  enda en katt til? Hvem skal ta seg av katten når hun er på farten?? Ikke skaff deg dyr når du er mye borte og ikke har tid. Sier seg selv det.

I serien sin så har hun nevnt at hun vil adoptere en katt fra dyrevernet. Senere så har hun blogget om det også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Uglesjel skrev:

I serien sin så har hun nevnt at hun vil adoptere en katt fra dyrevernet. Senere så har hun blogget om det også.

Ok. Har ikke sett noe på serien hennes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, smalls skrev:

Ok. Har ikke sett noe på serien hennes. 

Tror det er en nye "greie" hun har for seg nå etter som hun igjen har fått spørmål når tid hun og typen skal ha barn. Og dermed begynner hun og snakke om dyr istedenfor. 

Noe lignende ang en kanin sa hun også når dem var midt i hus prosjektet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dyrevern, siden det nå kom opp. Jeg har bitt meg merke i at hun ved flere anledninger har sagt hun jobber frivillig for dyrebeskyttelsen, men hvorfor kommer det ikke da flere innlegg om dette!? Siden det å hjelpe dyr står så nære hjertet hennes burde der vel vies litt mer plass blant kropp, godteribjørner og rosa interiør. Kjempe bra at hun ønsker å hjelpe til,men jeg bare ser ikke for meg at hu sitter på et hjelpesenter å vasker kattedoer og utstyr, som jo er noe de har bruk for. Mennesker som bare skal sitte å kose med kattunger er det jo flust av. 

Bare viktigheten av kastrering og id-merking, som er en av fanesakene for db blir ikke nevnt (så vidt jeg har sett) mens det heller skal påpekes hvor søte de er og at hu absolutt har et så sterkt behov for et dyr pågrun av ditten og datten. Jobber selv frivillig innenfor en dyrevelferdsorganisasjon og er det noe jeg hater er det romantisering av Dyrehold. For det koster penger og man kan ikke bare pakke kofferten å reise i histen og pisten og etterlate dyret hos foreldrene når det ikke passer seg lenger. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gul_gul skrev:

Første: Ikke ordrett sitat, men hun har omtalt resultatet etter fjerde operasjon i de vendinger - at nesen har blitt omtrent som før. Flere ganger, både på bloggen og podcasten. Og hver gang er det utseendet til nesen hun primært taler om. Det har blitt diskutert før i tråden, men jeg husker ikke hvor langt tilbake det var. Og ja, det stemmer at det blir litt mye ufine kommentarer iblant. 

Andre: Jo, det er veldig relevant å ta opp. Men det er vel for personer med fagutdannelse å forklare komplikasjoner og senskader osv., og ikke noe som folk flest har kompetanse til å uttale seg om?

 

Spørsmålet er jo da om hun mener at nesen blir som den var ført rent estetisk eller med tanke på pusteproblemene som har oppstått etter alle operasjonene? Det er forferdelig trist hvis hun legger det fram på en så unyansert og lettsindig måte, for plastisk kirurgi er så mye mer omfattende enn å bare legge seg på operasjonsbordet og våkne med ny nese.

Men er det ikke nettopp det saken handler om? Hvorfor er alle så i mot normaliseringen av plastisk kirurgi? Det handler vel ikke bare om det rent estetiske, men nettopp at det omfatter så mye mer og er så mye mer komplekst enn det unyanserte bildet influencere maler. Å uttale seg om komplikasjoner og senskader skal vi selvfølgelig overlate til de med kompetanse til nettopp dét, men det florerer av fagartikler og faktaopplysninger man kan vise til.

Så kan man jo også spørre seg om det er riktig at hvem som helst kan uttale seg om estetikken rundt den plastiske kirurgien når man ikke kan uttale seg om kompleksiteten av komplikasjoner og senskader? Har man kompetansen til å vurdere hvordan nesa ser ut nå i forhold til hvordan den så ut før? Hvis svaret er ja på det, så regner jeg med man anser seg selv som kompetent nok til å uttale seg om alt som ligger bak også. Hvis svaret er nei, så må man vite at man uttaler seg rent subjektivt om estetikken, altså hva man synes om nesa.

For å si det sånn; jeg skjønte ikke at debatten i denne tråden rundt nesa handlet om at Sophie Elise framstilte den siste operasjonen som er reversering av de foregående operasjonene og hvor problematisk det er, før du sa det i innlegget over her. Så da kan man jo lure litt på om ikke formidlingen av budskapet kanskje har sklidd litt ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
9 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hun sendte jo Charlie dit også. De lever fortsatt altså, du fikk se både kattene og Charlie i serien hennes, forrige sesong. Poenget er at hun skaffet seg dyr to ganger og sendte dem hjem til foreldrene sine. Hun viser null ansvarlighet og det er skremmende holdningen hun viser til sine yngre følgere. Spesielt dette med kattene, da de kom fra en dyrebutikk hvor hun støtter en forferdelig bedrift. Jo flere som kjøper dyrene, jo mer lønnsomt blir det å drive en slik bedrift. Hun skriver om det her: Link til blogginnelgg med titelen "Ikke gjør som meg"

Det provoserer meg enda mer at hun har ikke lært av sine feil. Fordi hun er nå i en prosess i å skaffe seg en katt til. Og enda verre, en fra dyrebeskyttelsen hvor hun presiserer at hun ønsker de kattene som har det verst. Slike katter med en vond historie trenger mye omsorg, kjærlighet og ikke minst, stabilitet i livet sitt. Det kan hun ikke gi en katt, for det har hun allerede bevist to ganger! Hun kan ikke sende en traumatisert og psykisk syk katt rundt omkring hos kattevakt fordi hun skal på reise 10 ganger i året. Og ja, reiser innenlands gjelds også! 
"Aller helst ønsker jeg meg den katten som har vært hos dem lengst og som ingen legger merke til. Det var en tykk liten katt som var fryktelig sjenert men som aller helst ville være rundt meg (hun er ikke på bildene i innlegget ettersom de forrige eierne ikke var snille og heller ikke kan vite hvor hun befinner seg nå)." Kilde for sitat

For dyr er noe jeg brenner for, og enda mer for at dyreeiere skal ta vare på dyrene sine og lære seg å sette dyrene sine først. 

Enig i dette. Man skal IKKE skaffe seg dyr om man ikke har tid til det. Dyr skal ha det godt og trygt der de er og de skal bli passet på og sett. 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...