Edie Skrevet 18. juni 2019 #13021 Skrevet 18. juni 2019 Ryddet for personangrep og spekulasjoner. Edie, adm.
FrodeF Skrevet 18. juni 2019 #13022 Skrevet 18. juni 2019 På 3.6.2019 den 16.56, J.. skrev: Hun har åpen story,hvem som helst kan se den. HVORFOR velger du å se den???
Baracuda Skrevet 18. juni 2019 #13023 Skrevet 18. juni 2019 Jeg elsker sophie Elise! Hvorfor må folk være så prippen på hvordan et menneske skal være? Vi leter etter det perfekte, men hadde den personen dukket opp hadde vi hatt noe å si der å. 2
Gjest Gul_gul Skrevet 18. juni 2019 #13024 Skrevet 18. juni 2019 50 minutter siden, Brighton said: (...) Det foregår løpende diskusjoner på kryss og tvers i tråden, og nei - det er ikke alle som er like saklige. Du kan se hva jeg velger å delta i, og hvor jeg springer over, men jeg kan ikke svare for andre enn meg selv. Noen brukere spammer tråden med hånlige kommentarer om så godt som alt - det har det vært litt mye av for nylig - og personlig velger jeg å ignorere disse brukere. Men andre igjen bidrar med interessante synspunkter. Så man må velge og vrake hvem/hva man vil diskutere (med) og ignorere resten. Ang. nesen - hun har fortalt en lang historie om at hun utviklet pusteproblemer et par år etter neseoperasjon nr. 2, og at operasjon nr. 3+4 derfor var 'nødvendige' og ikke av estetisk årsaker. (Helt konkret skulle operasjon nr. 3 ha vært et forsøk på å reversere operasjon nr. 2 og gjenskape den nese hun hadde i utgangspunktet. Operasjon nr. 4 var for å rette opp på noen feil ved operasjon nr. 3). Men ettersom hun ikke alltid har har vært helt sannferdig ang. operasjoner, og det forøvrig først var etter hun ble fersket med bandasje på nesen at hun valgte å forklare seg (og igjen etter unnvikende forklaringer på hva hun egentlig gjorde i Tyrkia/Italia/USA), så vil jeg si det er rimelig å stille seg litt skeptisk til hva hun påstår. Bl.a. om nese nr. 4 overhodet minner om den nese hun hadde i utgangspunktet. (Profilen gjør, etter min mening, men andre er uenige).
Flisespikker Skrevet 18. juni 2019 #13025 Skrevet 18. juni 2019 2 timer siden, Baracuda skrev: Jeg elsker sophie Elise! Hvorfor må folk være så prippen på hvordan et menneske skal være? Vi leter etter det perfekte, men hadde den personen dukket opp hadde vi hatt noe å si der å. Kan du utdype litt hva det er ved henne du elsker? Hvilke kvaliteter osv? 10
MaleficentAurora Skrevet 18. juni 2019 #13026 Skrevet 18. juni 2019 3 timer siden, Baracuda skrev: Jeg elsker sophie Elise! Hvorfor må folk være så prippen på hvordan et menneske skal være? Vi leter etter det perfekte, men hadde den personen dukket opp hadde vi hatt noe å si der å. Hmm.. Ser ikke ut til at du forstår hvorfor folk er så kritisk til henne. Alle svarene står i tråden her om du tar deg tid til og lese deg gjennom. Det er jo fint at du elsker henne. Men nå er det slik at ikke alle gjør det. Og sånn er det bare. Vil nå ikke si at folk er prippen, men kanskje mer skeptiske. Og ikke minst lei av hvordan SE til stadighet skal fronte sine plastiske operasjoner på bloggen til sine unge lesere. 10
Brighton Skrevet 18. juni 2019 #13027 Skrevet 18. juni 2019 2 timer siden, Gul_gul skrev: Det foregår løpende diskusjoner på kryss og tvers i tråden, og nei - det er ikke alle som er like saklige. Du kan se hva jeg velger å delta i, og hvor jeg springer over, men jeg kan ikke svare for andre enn meg selv. Noen brukere spammer tråden med hånlige kommentarer om så godt som alt - det har det vært litt mye av for nylig - og personlig velger jeg å ignorere disse brukere. Men andre igjen bidrar med interessante synspunkter. Så man må velge og vrake hvem/hva man vil diskutere (med) og ignorere resten. Ang. nesen - hun har fortalt en lang historie om at hun utviklet pusteproblemer et par år etter neseoperasjon nr. 2, og at operasjon nr. 3+4 derfor var 'nødvendige' og ikke av estetisk årsaker. (Helt konkret skulle operasjon nr. 3 ha vært et forsøk på å reversere operasjon nr. 2 og gjenskape den nese hun hadde i utgangspunktet. Operasjon nr. 4 var for å rette opp på noen feil ved operasjon nr. 3). Men ettersom hun ikke alltid har har vært helt sannferdig ang. operasjoner, og det forøvrig først var etter hun ble fersket med bandasje på nesen at hun valgte å forklare seg (og igjen etter unnvikende forklaringer på hva hun egentlig gjorde i Tyrkia/Italia/USA), så vil jeg si det er rimelig å stille seg litt skeptisk til hva hun påstår. Bl.a. om nese nr. 4 overhodet minner om den nese hun hadde i utgangspunktet. (Profilen gjør, etter min mening, men andre er uenige). God sagt, og helt enig! Det var også hele poenget med mitt første innlegg her - viktigheten av å kunne ha konstruktive, kritiske diskusjoner rundt Sophie Elises virksomheter, hennes tilstedeværelse i sosiale medier og blogg, hennes engasjement rundt klima og dyrevelferd, og hennes åpenhet rundt mental helse og plastisk kirurgi. Men det er viktig å se etter om man faktisk formidler et konstruktivt budskap i en viktig debatt, eller om sjargongen i tråden har gått over til å bli hetsende og sjikanerende. Snakker selvfølgelig ikke spesifikt om deg, men på et mer generelt grunnlag utfra hva jeg har sett i denne tråden. Men hva har det å si hvordan nesen hennes ser ut? Hvorfor skal vi uttale oss om resultatet av en eller flere operasjoner hun har hatt? Hun er inkonsekvent, unnvikende, unyansert og hun glamoriserer plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, men det har ingenting med hvordan hun ser ut å gjøre. Man kan ha en konstruktiv diskusjon om hennes fremstilling av plastisk kirurgi og kosmetiske operasjoner utfra hva hun gjør og sier, uten å måtte dra inn utseende hennes. 6
Lalunagoid Skrevet 18. juni 2019 #13028 Skrevet 18. juni 2019 14 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Enig i dette. Man skal IKKE skaffe seg dyr om man ikke har tid til det. Dyr skal ha det godt og trygt der de er og de skal bli passet på og sett. Helt enig. Er en av mange som har sluttet å lese bloggen hennes nylig. Jeg elsket Sophie Elise tydeligvis med veldig svake briller. Ser nå helt klart hva hun driver med. Tror ikke hun kommer til å skaffe seg dyr på mange år, eller i det hele tatt. Hun bruker det bare for å få sympati og som hun selv sier for å vinne leserne tilbake. Hun er egentlig veldig forutsigbar og lett å avsløre. Konstruktiv kritikk svarer hun så og si aldrig på, med unntak hvis blodfansen tar deg først. Hun regelrett lo av meg...,ha ha ha kan du ikke google engang??? Jeg sa at du må da kunne fakta om det du reklamerer for, da ble det stille som i graven. Hun dikter og lyver(pynter på sannheten), troverdigheten hennes raser nedover. Flere og flere lesere sier takk for seg. Stoler ikke på henne i det hele tatt 13
Gjest Gul_gul Skrevet 18. juni 2019 #13029 Skrevet 18. juni 2019 9 minutter siden, Brighton said: (...) Men hva har det å si hvordan nesen hennes ser ut? Hvorfor skal vi uttale oss om resultatet av en eller flere operasjoner hun har hatt? Hun er inkonsekvent, unnvikende, unyansert og hun glamoriserer plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep, men det har ingenting med hvordan hun ser ut å gjøre. Man kan ha en konstruktiv diskusjon om hennes fremstilling av plastisk kirurgi og kosmetiske operasjoner utfra hva hun gjør og sier, uten å måtte dra inn utseende hennes. Jeg skjønner hva du mener. Det er ikke relevant i seg selv hvordan nesen helt konkret ser ut. Men likevel, når hun selv forteller at en utseende-endrende operasjon var medisinsk begrunnet - etter å ha fått mye kritikk for kosmetiske operasjoner - så mener jeg det er en naturlig reaksjon at folk finner frem gamle bilder og sammenligner med "nese nr. 4" i forsøk på å vurdere om forklaringen i det hele tatt er sann. Det er en unik omstendighet i denne sak. (Til sammenligning har det bare vært et fåtall kommentarer om "resultatet" etter hun fikk fjernet silikon). I tillegg - dette har jeg først tenkt over akkurat nå - jeg vet ikke hvor langt tilbake i tråden du har lest, men det var en periode - april/mai - hvor nesen ble diskutert ganske mye. Hun fortalte nemlig ikke umiddelbart om operasjon nr. 3 (i april), så folk kunne bare konstatere at nesen uten forvarsel endret fasong (markant - fra hoppbakke til rett neserygg). Og det gjør neser jo normalt ikke av seg selv...
Gjest Gul_gul Skrevet 18. juni 2019 #13030 Skrevet 18. juni 2019 1 hour ago, Lalunagoid said: (...) Konstruktiv kritikk svarer hun så og si aldrig på, med unntak hvis blodfansen tar deg først. Hun regelrett lo av meg...,ha ha ha kan du ikke google engang??? Jeg sa at du må da kunne fakta om det du reklamerer for, da ble det stille som i graven. Hvilket produkt var det?
MaleficentAurora Skrevet 18. juni 2019 #13031 Skrevet 18. juni 2019 Jeg reagerer kraftig på SE pga hun rettferdiggjøre sine pysiske lidelser med plastisk kirurgi. Noe i mine øyner er fullstendig feil. Og når jeg debattere innpå her så kommer det jo fram at jeg står ikke alene om og ha de meningene å synspunktene om henne. Ja, jeg er skarp på det jeg sier om henne. Men ingenting er usant etter som alt står i bloggen og det har blitt hvist på serien hennes. Hadde man diskutert ut i det blå uten og ha verken fakta eller kilde så ville det ha blitt noe helt annet. Men må alle huske på at det er ingen andre enn kun SE som legger ut om live sitt, og invitere kameraet inn til hjemmet sitt slik at flere tusen får fakta og ekte m, levende bilder av henne. Og da er det ikke rart at man blir provosert når verken hennes ekte liv på kameraet ikke matcher det hun legger ut i bloggen. Hun blir til stadighet avslørt av sine løgner. At folk tar så en titt i blogg arkivet så ser man jo hvor mye løgner hun faktisk har servert. 9
Lalunagoid Skrevet 18. juni 2019 #13032 Skrevet 18. juni 2019 42 minutter siden, Gul_gul skrev: Hvilket produkt var det? Det var sunny bears. Jeg ble vel litt ufin mot henne sp det er mulig det er slettet. Hun sletter sp og si aldrig kommentarer, men hvis du virkelig tar henne blir det fort borte. Tror hun ble dritlei av meg på slutten...hm... 1
Lalunagoid Skrevet 18. juni 2019 #13033 Skrevet 18. juni 2019 Akkurat nå, Lalunagoid skrev: Det var sunny bears. Jeg ble vel litt ufin mot henne sp det er mulig det er slettet. Hun sletter sp og si aldrig kommentarer, men hvis du virkelig tar henne blir det fort borte. Tror hun ble dritlei av meg på slutten...hm... Hun hater jo når troverdigheten hennes blir avslørt. 12
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 18. juni 2019 #13034 Skrevet 18. juni 2019 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Brighton Skrevet 18. juni 2019 #13035 Skrevet 18. juni 2019 1 time siden, Gul_gul skrev: Jeg skjønner hva du mener. Det er ikke relevant i seg selv hvordan nesen helt konkret ser ut. Men likevel, når hun selv forteller at en utseende-endrende operasjon var medisinsk begrunnet - etter å ha fått mye kritikk for kosmetiske operasjoner - så mener jeg det er en naturlig reaksjon at folk finner frem gamle bilder og sammenligner med "nese nr. 4" i forsøk på å vurdere om forklaringen i det hele tatt er sann. Det er en unik omstendighet i denne sak. (Til sammenligning har det bare vært et fåtall kommentarer om "resultatet" etter hun fikk fjernet silikon). I tillegg - dette har jeg først tenkt over akkurat nå - jeg vet ikke hvor langt tilbake i tråden du har lest, men det var en periode - april/mai - hvor nesen ble diskutert ganske mye. Hun fortalte nemlig ikke umiddelbart om operasjon nr. 3 (i april), så folk kunne bare konstatere at nesen uten forvarsel endret fasong (markant - fra hoppbakke til rett neserygg). Og det gjør neser jo normalt ikke av seg selv... Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det er greit å diskutere estetikken av nesen hennes? Hvis hun har sagt at hun valgte å operere av medisinske årsaker fordi hun hadde opplevd komplikasjoner etter de første operasjonene som resulterte i pusteproblemer, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man fortsatt skal pirke på hvordan nesa ser ut? Hvorfor er det så viktig å finne ut om den har endret seg rent estetisk? Det er jo en viss sjanse for at Sophie Elise i utgangspunktet valgte å ikke nevne noe om operasjonene sine fordi hun har fått mye kritikk fra lesere, forbrukere og andre i bransjen. Det er jo kanskje nettopp det som er så vanskelig når det kommer til debatten om åpenhet rundt plastisk kirurgi; skal influencere la være å nevne inngrep de har gjort eller skal de være åpen om det? I denne tråden får man nesten inntrykk av at leserne krever at hun er åpen om hva hun har gjort av plastisk kirurgi og kosmetiske inngrep.
Lalunagoid Skrevet 18. juni 2019 #13036 Skrevet 18. juni 2019 6 timer siden, Uglesjel skrev: Hmm.. Ser ikke ut til at du forstår hvorfor folk er så kritisk til henne. Alle svarene står i tråden her om du tar deg tid til og lese deg gjennom. Det er jo fint at du elsker henne. Men nå er det slik at ikke alle gjør det. Og sånn er det bare. Vil nå ikke si at folk er prippen, men kanskje mer skeptiske. Og ikke minst lei av hvordan SE til stadighet skal fronte sine plastiske operasjoner på bloggen til sine unge lesere. Før den siste neseoperasjonen virket hun veldig deprimert og ansiktet ble ofte kamuflert av en hånd. Hun glamma seg ikke opp i det hele tatt. Dette forandret seg gradvis etter siste neseoperasjon. Hun følte seg tydrligvis ikke pen nok, og det er jo det hun lever for. Nå er hun tilbake for fullt med Hollywood fruer som forbilde. Det er klart det er noe som skurrer. Hun ga også leserne et godt råd etter siste neseoperasjon. " hvis dere skal operere finn en bra kirurg og betal heller mer fir å bli fornøyd ". Vips så reklamerte hun for operasjon. Kommenterte, men som vanlig ingen svar. Plutselig ble deler av kommentarfeltet fullt av spørsmål om hennes kirurg, navnet hans, priser etc... det ble en blogg om plastisk kirurgi og mange begynte å dele erfaringer og leger. Noe ble tatt bort, men ennå er det slike ting på bloggen. Vi skal lære av erfaring, men det gjør aldri Sophie Elise. Hun er og forblir en umoden tenåring. 24
MaleficentAurora Skrevet 18. juni 2019 #13037 Skrevet 18. juni 2019 3 minutter siden, Lalunagoid skrev: Før den siste neseoperasjonen virket hun veldig deprimert og ansiktet ble ofte kamuflert av en hånd. Hun glamma seg ikke opp i det hele tatt. Dette forandret seg gradvis etter siste neseoperasjon. Hun følte seg tydrligvis ikke pen nok, og det er jo det hun lever for. Nå er hun tilbake for fullt med Hollywood fruer som forbilde. Det er klart det er noe som skurrer. Hun ga også leserne et godt råd etter siste neseoperasjon. " hvis dere skal operere finn en bra kirurg og betal heller mer fir å bli fornøyd ". Vips så reklamerte hun for operasjon. Kommenterte, men som vanlig ingen svar. Plutselig ble deler av kommentarfeltet fullt av spørsmål om hennes kirurg, navnet hans, priser etc... det ble en blogg om plastisk kirurgi og mange begynte å dele erfaringer og leger. Noe ble tatt bort, men ennå er det slike ting på bloggen. Vi skal lære av erfaring, men det gjør aldri Sophie Elise. Hun er og forblir en umoden tenåring. 👏👏 6
J.. Skrevet 18. juni 2019 #13038 Skrevet 18. juni 2019 Siste innlegg - sier hun har slutter å drikke kaffe (og koffein generelt) men har startet å drikke te! *Hvor lite går det ann å vite om sitt eget kosthold/inntak?! Messer i vei om papirforbien sin mens hun legger ved bilder av seg selv lese bok i badekaret. Skriver om utsikten på spaet,mens de eneste utsiktbildene vi får se,har henne å en alt for liten bikinitruse i veien.. 21
MaleficentAurora Skrevet 18. juni 2019 #13039 Skrevet 18. juni 2019 4 minutter siden, J.. skrev: Siste innlegg - sier hun har slutter å drikke kaffe (og koffein generelt) men har startet å drikke te! *Hvor lite går det ann å vite om sitt eget kosthold/inntak?! Messer i vei om papirforbien sin mens hun legger ved bilder av seg selv lese bok i badekaret. Skriver om utsikten på spaet,mens de eneste utsiktbildene vi får se,har henne å en alt for liten bikinitruse i veien.. Hun er like mye miljøsvin sånn som oss alle andre. Skjulte reklamering dukker stadig opp i innleggene. 10
J.. Skrevet 18. juni 2019 #13040 Skrevet 18. juni 2019 9 minutter siden, Uglesjel skrev: Hun er like mye miljøsvin sånn som oss alle andre. Skjulte reklamering dukker stadig opp i innleggene. Hun er jo ett langt større mijøsvin enn hvermannsen! De aller færreste er på xxxxxx flyturer pr år,har hennes forbruk av klær/sminke/annet ræl,og de færreste av oss tjener vel penger på at andre forsøpler planeten.. Og all den ferdig vegeteriatermaten hun viser frem hele tiden,er også ett enorm mijøsvineri,så å ikke spise kjøtt hjelper ingenting i denne sammenhengen. 21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå