Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ufattelig at dama lever av å skrive, hun skriver så dårlig! Og hun får bare ros for å skrive så bra, lever vi egentlig det samme?
Er det virkelig så bra? 30 kommentarer med ting som at det er nydelig skrevet og at hun har et talent i å skrive... hvem er disse folkene, leser vi det samme? Jeg synes det var slitsomt skrevet. Setningene er jo endeløs.. blir litt paff av kommentarene, for dette synes jeg ikke var noe bra skrevet. 

"Jeg håper du vet at når blikket mitt søker gulvet, når jeg ikke lager deg middag, jeg smeller med døren selv om jeg lovet at det var et uhell, når jeg ikke vil stå opp fra sengen og du ikke vil ligge nærme meg fordi jeg utstråler noe som virker for vondt å røre ved, jeg håper du vet at noen ganger er den sengen verdens beste sted å være og at du drar meg ekstra hardt inntil deg fordi du savner meg i søvne." Kilde for sitat, om mod forstår at det er det jeg skriver kilder for: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html

Gud så mange tomme ord det var da🙈 Er hun den yngre versjonen av ABD eller?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ufattelig at dama lever av å skrive, hun skriver så dårlig! Og hun får bare ros for å skrive så bra, lever vi egentlig det samme?
Er det virkelig så bra? 30 kommentarer med ting som at det er nydelig skrevet og at hun har et talent i å skrive... hvem er disse folkene, leser vi det samme? Jeg synes det var slitsomt skrevet. Setningene er jo endeløs.. blir litt paff av kommentarene, for dette synes jeg ikke var noe bra skrevet. 

"Jeg håper du vet at når blikket mitt søker gulvet, når jeg ikke lager deg middag, jeg smeller med døren selv om jeg lovet at det var et uhell, når jeg ikke vil stå opp fra sengen og du ikke vil ligge nærme meg fordi jeg utstråler noe som virker for vondt å røre ved, jeg håper du vet at noen ganger er den sengen verdens beste sted å være og at du drar meg ekstra hardt inntil deg fordi du savner meg i søvne." Kilde for sitat, om mod forstår at det er det jeg skriver kilder for: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html

Jeg synes mange ganger hun skriver virkelig godt. Hun virker god til å sette ord på følelser. Må man kommentere hver eneste ting hun gjør? 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
SupaWoman skrev (På 10.6.2019 den 22.22):

Det var tidenes lengste setning!

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ufattelig at dama lever av å skrive, hun skriver så dårlig! Og hun får bare ros for å skrive så bra, leser vi egentlig det samme?
Er det virkelig så bra? 30 kommentarer om at det er nydelig skrevet og at hun har et talent i å skrive... hvem er disse folkene, leser vi det samme? Jeg synes det var slitsomt skrevet. Setningene er jo endeløs.. blir litt paff av kommentarene, for dette synes jeg ikke var noe bra skrevet. 

"Jeg håper du vet at når blikket mitt søker gulvet, når jeg ikke lager deg middag, jeg smeller med døren selv om jeg lovet at det var et uhell, når jeg ikke vil stå opp fra sengen og du ikke vil ligge nærme meg fordi jeg utstråler noe som virker for vondt å røre ved, jeg håper du vet at noen ganger er den sengen verdens beste sted å være og at du drar meg ekstra hardt inntil deg fordi du savner meg i søvne." Kilde for sitat, om mod forstår at det er det jeg skriver kilder for: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html

 

Edit: gud så mange skrivefeil jeg fikk! Null søvn + dobbel dose sovetabletter = katastrofe! Men så lever jeg ikke av å skrive, så ikke skyt meg! 😂 Rettet opp de en teit setning og en bokstav på bærtur, andre skrivefeil får stå til i morgen #trøtt 

Det der ga lite mening for min del. Ikke gjennomgående rytme, og jeg forstår ikke hvordan slutten henger sammen med starten? Hvis hun syns senga er et bra sted å være når han drar henne inntil seg i søvne, burde det ikke også kommet frem at hun ikke ligger / vil ligge i senga? Og det med at andre personen ikke vil ligge inntil henne? Er det hans skyld at hun ikke liker senga? 

Nei, det der var ikke så bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Justlooking skrev:

Så rart, vi har snakket om det på jobben når noen har kjøpt seg de største og flotteste bilene av Audi, BMW og Volvo. Ingen har fått, selv ikke han som kjører Jaguar. Jaja. Før i tiden tenker jeg i forrige århundre 😁 Nok om det 👍

Nå er det snart seks år siden jeg kjøpte bil - og fikk både blomst og en liten krystallbolle av bilforhandleren. Hyggelig gest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
11 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Denne er lengre, fra samme innlegg. 
"Og nå, så gråter jeg i bilen og vet ikke engang hvorfor, prøver å følge med på veien slik som ansvarsfulle mennesker gjør, men jeg blir enda mer trist fordi du ikke ser på meg og jeg sier jeg hadde kjørt av veien om jeg hadde kunnet for jeg er ikke ansvarsfull, jeg er gal, kanskje." Kilde: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html (må ikke bli ryddet igjen, derav kjedelige kildelinker. Er det egentlig nok å skrive "kilde" slik?) 
Det er jo nesten et helt avsnitt! 
Det er også et forvirrende avsnitt, sorry setning, er det hun som kjører eller typen? :klo: Hvis det er hun selv som kjører så burde hun nok kanskje stoppe og tømme hodet før hun kjører videre. Det er jo farlig å være uoppmerksom bak rattet. Men en setning senere så skriver hun at han har hendene på rattet "Hendene dine er på rattet, alltid så rolig." (kilde, smør på flesk kildeanvisning til o'store sjefer på kg).. jeg viste ikke at passasjeren hadde et ansvar om å følge med på veien når man sitter på i en bil. Isåfall så er jeg skyldig som pokker! For jeg sovner så fort kjøreturen er lengre enn 45 min. Jaja, ikke lett å være dyp og å gi mening på en og samme tid tydeligvis. 😂

Må få si at hun skriver ikke så dårlig til vanlig. Hun skriver helt greit til vanlig, lett språk og naturlig flyt i innleggene. Men når hun prøver å være så dyp og poetisk eller hva hun nå egentlig prøver på, ja da skriver hun som en 5.klassing.  

Tror mange av disse bloggerne misforstår. De tror det viser kvalitet og dybde og skrive på den måten som du viser til. 

For andre er det forvirrende, og minner om språket i kiosklitteratur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Denne er lengre, fra samme innlegg. 
"Og nå, så gråter jeg i bilen og vet ikke engang hvorfor, prøver å følge med på veien slik som ansvarsfulle mennesker gjør, men jeg blir enda mer trist fordi du ikke ser på meg og jeg sier jeg hadde kjørt av veien om jeg hadde kunnet for jeg er ikke ansvarsfull, jeg er gal, kanskje." Kilde: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html (må ikke bli ryddet igjen, derav kjedelige kildelinker. Er det egentlig nok å skrive "kilde" slik?) 
Det er jo nesten et helt avsnitt! 
Det er også et forvirrende avsnitt, sorry setning, er det hun som kjører eller typen? :klo: Hvis det er hun selv som kjører så burde hun nok kanskje stoppe og tømme hodet før hun kjører videre. Det er jo farlig å være uoppmerksom bak rattet. Men en setning senere så skriver hun at han har hendene på rattet "Hendene dine er på rattet, alltid så rolig." (kilde, smør på flesk kildeanvisning til o'store sjefer på kg).. jeg viste ikke at passasjeren hadde et ansvar om å følge med på veien når man sitter på i en bil. Isåfall så er jeg skyldig som pokker! For jeg sovner så fort kjøreturen er lengre enn 45 min. Jaja, ikke lett å være dyp og å gi mening på en og samme tid tydeligvis. 😂

Må få si at hun skriver ikke så dårlig til vanlig. Hun skriver helt greit til vanlig, lett språk og naturlig flyt i innleggene. Men når hun prøver å være så dyp og poetisk eller hva hun nå egentlig prøver på, ja da skriver hun som en 5.klassing.  

Enig med deg, dette ble litt usammenhengende og rotete.

Hun skriver bra til å være blogger, for der er vanligvis ikke nivået veldig høyt. Er antagelig fra den nye boken hun skriver, og leserne er overstrømmende i tilbakemeldingene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetisha i tidligere podcast: "Jeg har aldri hatt angst"

Sophie i dagens podcast: "Jeg skrev på bloggen at angst føles mye bedre når man ser Fab, og folk klikka i kommentarfeltet"

Fetisha i dagens podcast: "Jeg er så enig, om du ser bra ut så takler du problemene dine med at du først og fremst ser bra ut (...) du ser ikke ut som du har problemer liksom"

De er så fordummende at jeg vrir meg i stolen.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Fetisha i tidligere podcast: "Jeg har aldri hatt angst"

Sophie i dagens podcast: "Jeg skrev på bloggen at angst føles mye bedre når man ser Fab, og folk klikka i kommentarfeltet"

Fetisha i dagens podcast: "Jeg er så enig, om du ser bra ut så takler du problemene dine med at du først og fremst ser bra ut (...) du ser ikke ut som du har problemer liksom"

De er så fordummende at jeg vrir meg i stolen.

Er nettopp det folk reagere på. Hun tillater seg ikke og se ræva ut eller at det synes at hun sliter med angst. Noen ganger så lurer jeg på om SE i det hele tatt vet hva det vil si og ha angst.

Endret av Uglesjel
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig i at når man har en dårlig dag, slik som alle har i blant, så kan det hjelpe litt på humøret å føle at man ser bra ut.  

Når man har et angstanfall fokuserer de fleste på å overleve den utrolige hjertebanken, skjelvingen og kaldsvetten, ikke hvordan man ser ut(!).

For en helt utrolig teit og lite gjennomtenkt uttalelse. Også sitte på podcasten sin å forsvare det med enda fler lite gjennomtenkte argumenter senere?

Facepalm.

Endret av ReinaSiete
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor hun velger å reagere på den måten - med mindre det er en helt bevisst strategi for å provosere. Det gir klikk på bloggen uansett om folk kommer for å fortelle de er enige eller uenige...

Men hvis det er Löwengrip-modellen hun forsøker å etterligne, må det snart komme et forsonende innlegg så hun kan bli "gode venner" med leserne igjen. Hun har vært sint i flere uker... 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gul_gul skrev:

Men hvis det er Löwengrip-modellen hun forsøker å etterligne, må det snart komme et forsonende innlegg så hun kan bli "gode venner" med leserne igjen. Hun har vært sint i flere uker... 

 

 

Who?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Gul_gul skrev:

Isabella Löwengrip (Blondinbella). 

Aha. Hva er hun så sinna for? Følger ikke henne og visste ikke at hun var bloggere i det hele tatt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Uglesjel said:

Aha. Hva er hun så sinna for? Følger ikke henne og visste ikke at hun var bloggere i det hele tatt 😂

–> Forklaring:  :) 

 

On 6/4/2019 at 3:44 PM, Dynetrekk said:

[Sophie Elise] uttalte i nyeste episode av podcasten at hun respekterer at Isabella Löwengrip strategisk bedriver «mind games» med leserne sine, som for eksempel å publisere provoserende innlegg rundt lunsjtider, siden mange da er stresset og lettere lar seg provosere, for så å returnere med et politisk korrekt/positivt innlegg hvor man skal "vinne tilbake" leseren. 

Jeg fatter ikke hvordan noen kan like henne, hun fremstår for meg så vanvittig utspekulert og pengegrisk, uten noen kjærlighet eller medfølelse for egne blogglesere/følgere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har slitt med hemmende angst i årevis. For meg er det verre å se "bra" ut når jeg er ute blant folk, for da får jeg mer blikk på meg og derfor mer angst. Går jeg usminket i joggebukse på butikken så er det bedre, da glir jeg gjennom mengden usett, så og si. Vi er alle forskjellige men SE bør snart holde kjeft om alle de "psykiske" problemene sine. Virker på meg som det er helt normale problemer SE har, som folk som ikke kjenner til hva ekte angst kan gjøre med deg har. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DianaV skrev:

Har slitt med hemmende angst i årevis. For meg er det verre å se "bra" ut når jeg er ute blant folk, for da får jeg mer blikk på meg og derfor mer angst. Går jeg usminket i joggebukse på butikken så er det bedre, da glir jeg gjennom mengden usett, så og si. Vi er alle forskjellige men SE bør snart holde kjeft om alle de "psykiske" problemene sine. Virker på meg som det er helt normale problemer SE har, som folk som ikke kjenner til hva ekte angst kan gjøre med deg har. 

Skriver under på denne! Når jeg har dårlige perioder vil jeg se mest mulig anonym ut. Det siste jeg vil er å tiltrekke meg oppmerksomhet ved å se «fab» ut..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Ufattelig at dama lever av å skrive, hun skriver så dårlig! Og hun får bare ros for å skrive så bra, leser vi egentlig det samme?
Er det virkelig så bra? 30 kommentarer om at det er nydelig skrevet og at hun har et talent i å skrive... hvem er disse folkene, leser vi det samme? Jeg synes det var slitsomt skrevet. Setningene er jo endeløs.. blir litt paff av kommentarene, for dette synes jeg ikke var noe bra skrevet. 

"Jeg håper du vet at når blikket mitt søker gulvet, når jeg ikke lager deg middag, jeg smeller med døren selv om jeg lovet at det var et uhell, når jeg ikke vil stå opp fra sengen og du ikke vil ligge nærme meg fordi jeg utstråler noe som virker for vondt å røre ved, jeg håper du vet at noen ganger er den sengen verdens beste sted å være og at du drar meg ekstra hardt inntil deg fordi du savner meg i søvne." Kilde for sitat, om mod forstår at det er det jeg skriver kilder for: https://sophieelise.blogg.no/hun-du-vil-ha.html

 

Edit: gud så mange skrivefeil jeg fikk! Null søvn + dobbel dose sovetabletter = katastrofe! Men så lever jeg ikke av å skrive, så ikke skyt meg! 😂 Rettet opp de en teit setning og en bokstav på bærtur, andre skrivefeil får stå til i morgen #trøtt 

Vel, jeg likte det jeg leste her. Har ikke lest det i sammenheng med noe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...