Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Mehr skrev:

Nei, men da er det også begrenset hvor reell denne infoen er, ettersom det ikke nødvendigvis kommer fra den sikreste kilden. Nemlig hennes egen blogg. Så du slenger dritt om en person du kjenner gjennom andre medier enn deres egne sosiale plattformer? 

Akkurat nå, Mehr skrev:

Nei, men da er det også begrenset hvor reell denne infoen er, ettersom det ikke nødvendigvis kommer fra den sikreste kilden. Nemlig hennes egen blogg. Så du slenger dritt om en person du kjenner gjennom andre medier enn deres egne sosiale plattformer? 

Den infoen som jeg har av henne får jeg av bekjente av henne. Ikke alle som er like stille som dødens kisten selv😉 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest hulillerunde
Skrevet
15 minutter siden, Mehr skrev:

Akkurat. Men å strø salt i såret hennes slik mange av dere i tråden her gjør, det kan dere.

Hvordan forsvarer dere oppførselen deres? Ikke kom å si at dere er imot henne pga hun legger et stort press på ungdommer, er et farlig forbilde og alt det der. Lite i tråden her som handler om dette. Er mest drittslenging om utseendet hennes og valgene hun tar. Snakker dere med venner og familie om henne på den måten dere omtaler henne her? 

Vet du, om min venninne til stadighet la seg under kniven for å fikse på et utseende som på ingen måte trenger å bli fikset på så hadde jeg sagt AKKURAT hva jeg mener om det. Jeg er oppriktig bekymret for de valgene hun tar for seg selv, da jeg er overbevist om at mange av dem kommer til å skade henne enormt på lang sikt. 

Gjest hulillerunde
Skrevet
55 minutter siden, Mehr skrev:

Grøss. 

Vet du, jeg tror faktisk at de som bare sier "drit i de som er kritiske" og "du er så fantastisk" og "du gjør sååååå mye bra, SE, You GO GIRL" faktisk gjør større skade enn oss som er kritiske til henne og hvordan hun driver på. Om man kun er kiss ass og ikke i forsøker å se det store bildet så er man like ille som SE, for man legger tilrette for at hun skal kunne fortsette i dette negative sporet. Jeg vil faktisk påstå at de som sier disse tingene bidrar til at hun forsetter å operere seg! Så du skal bare grøsse, men vi lever sammen i et samfunn og har ansvar for å hjelpe hverandre. Hjelp er ikke bare å være superpositiv til ALT en bedrift/person foretar seg...!

Gjest Justsaying
Skrevet
2 timer siden, Mehr skrev:

Akkurat. Men å strø salt i såret hennes slik mange av dere i tråden her gjør, det kan dere.

Hvordan forsvarer dere oppførselen deres? Ikke kom å si at dere er imot henne pga hun legger et stort press på ungdommer, er et farlig forbilde og alt det der. Lite i tråden her som handler om dette. Er mest drittslenging om utseendet hennes og valgene hun tar. Snakker dere med venner og familie om henne på den måten dere omtaler henne her? 

Tror det er litt vanskelig å ikke kommentere når noen gjør veldig mye ekstremt med utseendet sitt, og selv om hun har dårlig selvtillit så er ikke det grunn til å ikke være kritisk til hennes helliggjørelse av operasjoner? Hvis en alkoholiker glorifiserer vodka så er det lov å si fra om at det ikke er greit, selv om hen er alkoholiker. 

Poenget er vel at hun var nettopp og var vel delvis flat for å ha lært å var så enig? For så å vise at det var hun ikke. 

Gjest hulillerunde
Skrevet
4 minutter siden, Heidegger skrev:

Det finnes vel en mellomting? De siste sidene her kan ikke oppfattes som hjelp på noen som helst måte. Hvis en vil et annet menneske vel, så benytter man seg ikke av latterliggjøring. 

DET er jeg helt enig i! Om man ønsker å få en forandring så må man gjøre det på en saklig måte, uten å latterliggjøre. Med en gang man tyr til slike midler så har man tapt. 

Skrevet
46 minutter siden, hulillerunde skrev:

DET er jeg helt enig i! Om man ønsker å få en forandring så må man gjøre det på en saklig måte, uten å latterliggjøre. Med en gang man tyr til slike midler så har man tapt. 

Ja. Det er knapt noe saklig i den tråden her, og flesteparten som kommenterer gir faen i hele dama. Det ser man på hvordan de omtaler henne. Det er flau lesing og sier mer om de som skriver enn Sophie Elise selv. Med denne tråden kaster man kun bensin på bålet. Det man tilsynelatende ønsker å oppnå, oppnår man ikke. 

Noen mennesker trenger også å passe på seg selv. Når man slenger dritt om offentlige personer i tråder på KG, så er man ikke stort bedre enn den man hakker på. 

Skulle gjerne skrevet mer men har kun mobil for hånd, og det er begrenset hvor sliten jeg vil bli i fingrene for denne diskusjonen her. 

Jeg syns forøvrig at et farlig forbilde er en person som har grusomme holdninger og dårlige vaner (rasisme, hat mot homofile, mobber, dyremishandler, voldelig, narkoman, alkoholiker, kriminell). Her passer ikke Sophie Elise inn i det hele tatt. Jada, komplekser har hun og operere seg gjør hun.... Men har aldri sett henne direkte oppfordre andre til å gjøre farlige eller slemme ting. Så å omtale henne som et FARLIG FORBILDE høres så utrolig feil ut i mine ører. Vi har vell ulike definisjoner på hva som er farlig.... 

Skrevet (endret)
2 timer siden, hulillerunde skrev:

Vet du, jeg tror faktisk at de som bare sier "drit i de som er kritiske" og "du er så fantastisk" og "du gjør sååååå mye bra, SE, You GO GIRL" faktisk gjør større skade enn oss som er kritiske til henne og hvordan hun driver på. Om man kun er kiss ass og ikke i forsøker å se det store bildet så er man like ille som SE, for man legger tilrette for at hun skal kunne fortsette i dette negative sporet. Jeg vil faktisk påstå at de som sier disse tingene bidrar til at hun forsetter å operere seg! Så du skal bare grøsse, men vi lever sammen i et samfunn og har ansvar for å hjelpe hverandre. Hjelp er ikke bare å være superpositiv til ALT en bedrift/person foretar seg...!

Ja og nei. Jeg er ikke fan av Sophie Elise. Men jeg er heller ikke fan av de som direkte mobber henne og er kritiske mot henne, men ikke klarer å være saklige. 

Vi lever sammen i et samfunn og skal hjelpe hverandre. Jeg prøver å få folk her til å forstå at å skrive nedsettende ting om hennes utseende gjør ingen forskjell, annet enn at det sårer henne. Å være kritisk til henne er ikke det samme som å si at rumpa er stygg, at hun er falsk og kun plastikk. 

Vi skal ikke trykke hverandre ned. Vi skal løfte hverandre frem. Å være kritisk er fullt lovlig. Å være stygg er virkelig ikke greit. I denne tråden er det mye stygt, og enda styggere ting som blir sletta av moderatorer. 

Endret av Mehr
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg er enig i at det er utrolig mye stygge kommentarer i denne tråden. Jeg har virkelig ikke noe imot SE, og hun fortjener å bli forstått og sett som alle andre. Jeg reagerer i hovedsak på én ting, og det er alle diagnosene som blir nevnt uten at vi vet om de er diagnostiserte eller ikke (mest sannsynlig er ikke alle det, da det skal svært mye til å få så mange diagnoser). Jeg betviler ikke at hun sliter, og det er trist at det er slik. Jeg håper hun får hjelp av psykolog, og at hun får det bedre med tiden: Det fortjener hun, og alle andre som sliter. 

Skrevet
7 timer siden, Mehr skrev:

Ja. Det er knapt noe saklig i den tråden her, og flesteparten som kommenterer gir faen i hele dama. Det ser man på hvordan de omtaler henne. Det er flau lesing og sier mer om de som skriver enn Sophie Elise selv. Med denne tråden kaster man kun bensin på bålet. Det man tilsynelatende ønsker å oppnå, oppnår man ikke. 

Noen mennesker trenger også å passe på seg selv. Når man slenger dritt om offentlige personer i tråder på KG, så er man ikke stort bedre enn den man hakker på. 

Skulle gjerne skrevet mer men har kun mobil for hånd, og det er begrenset hvor sliten jeg vil bli i fingrene for denne diskusjonen her. 

Jeg syns forøvrig at et farlig forbilde er en person som har grusomme holdninger og dårlige vaner (rasisme, hat mot homofile, mobber, dyremishandler, voldelig, narkoman, alkoholiker, kriminell). Her passer ikke Sophie Elise inn i det hele tatt. Jada, komplekser har hun og operere seg gjør hun.... Men har aldri sett henne direkte oppfordre andre til å gjøre farlige eller slemme ting. Så å omtale henne som et FARLIG FORBILDE høres så utrolig feil ut i mine ører. Vi har vell ulike definisjoner på hva som er farlig.... 

En farlig forbilde kan defineres på mange måter. Når det gjeld SE så er hun det når det kommer til utseende og for hva hun velger å eksponere seg for leserene sine. Hun har ikke endret på måten før Kristin G gikk ut mot henne sist gang. Da la hun seg flat og holdte en lav profil. Men det varte ikke lenge. Det er akkurat slikt av henne folke er både lei og ikke minst reagere på. Hun viser ingen lærdom, men kun "små" anger når noen tar tak i henne. Hun sier jo at hun gjør mye for å provosere. Okay. Hva har hennes kropp og utseende med og provosere liksom. Det eneste hun når opp til er at folk ikke tar henne seriøst når det kommer til skjønnhets bildet. For hvert innlegg hun legger ut så er det en ny selvmedisinering diagnoser hun kommer med. Ikke rart at hun får så mye kritikk mot seg når hun til stadighet skal få frokosten eller lunsjen til folk til og komme i retur.

• Liker 12
Gjest Gul_gul
Skrevet
13 hours ago, Uglesjel said:

Det er sant. Men noen ganger så må man kunne tillate seg selv og se litt ræva ut. Man må ikke se perfekt for enhver tid. Men det er alt for mye fokus på henne utseende i bloggen.

Enig i det siste. Men problemet med den angst/fab-kommentaren var vel først og fremst at ingen oppfattet det som en spøk? (Og/eller ikke fant det morsomt... kanskje på grunn av hennes lemfeldige omgang med psykiske diagnoser). Det var 200 kommentarer om det på bloggen (usedvanlig mange). Hvis hun bare hadde sagt at hun følte seg fresh og i fin form den dagen hadde ingen vel reagert?

Skrevet
20 minutter siden, Gul_gul skrev:

Enig i det siste. Men problemet med den angst/fab-kommentaren var vel først og fremst at ingen oppfattet det som en spøk? (Og/eller ikke fant det morsomt... kanskje på grunn av hennes lemfeldige omgang med psykiske diagnoser). Det var 200 kommentarer om det på bloggen (usedvanlig mange). Hvis hun bare hadde sagt at hun følte seg fresh og i fin form den dagen hadde ingen vel reagert?

Det var ingen spør nei. Selv om hun er nordlending så kan ikke hun opptrer helt forskjellig i bloggen og utenfor. Skal man spøke eller provosere så burde man gjøre det med rett innsikt og forståelse for hva som vil komme. Hun gjør det kun for å skape nye problemer som hun til slutt må bøye seg for  pga leserne og folk ikke finner seg i måten hun legger det hele fram på. Hun unnskylder seg ofte at hun ikke var klar over at noen ville føle seg truffet eller såret. Og med slike uttalelser så sier det seg veldig mye at hun ikke klare og tenke lengre fram. Ja bloggen handler om henne og hennes liv  men det går helt fint og tenke som både 2-3 person for få flere vinkler og se på før man poster ut siste "sjokk". Slik at folk nærmeste sette "fyr" på kommentarfeltet i bloggen og instaen hennes.

• Liker 6
Skrevet (endret)
4 timer siden, Gul_gul skrev:

Den uttalelsen der om angst å se fab ut er bare jævlig. For oss som sliter med ekte, diagnostisert angst så plager det meg at mennesker som henne slenger ut disse ordene og diagnosene i hytt og vær. Hun er så frekk og latterliggjør jo egentlig alle som sliter skikkelig. 

Endret av DianaV
  • Liker 22
Gjest Mocchhaa
Skrevet
19 hours ago, Uglesjel said:

Hun ER et farlig forbilde når hun stadig vekk blogger om utseende sitt. Og ikke minst infomere leserene sin for hver gang hun legger seg under kniven. Hva forventet hun at folks mål snakke ang henne?🤷‍♀️ Det et hun selv som legger opp at folk blir til stadighet enda mer kritikkverdig mot henne. At hun enda blir tatt serisøst etter alle stormene som hun har satt i gang er et under. Men hun redder vel seg der med p gi bøker slik at man får en litt mer helsatt bildet som forklarer mer enn hva hun selv klare i bloggen💁‍♀️

Det er også farlig å lære at det er greit å si hva man vil, spiller ingen rolle om den andre personen blir såret, SÅ LENGE MAN HAR RETT. 

Dere unnskylder drittslenging med at hun er kjent, men det sier mye om dere som personer som velger å bruke tiden på å regelrett snakke dritt om et annet menneske. 

Dere er ikke det spøtt bedre en SE 😛 

Gjest Mocchhaa
Skrevet
22 hours ago, Uglesjel said:

Det er sant. Men noen ganger så må man kunne tillate seg selv og se litt ræva ut. Man må ikke se perfekt for enhver tid. Men det er alt for mye fokus på henne utseende i bloggen.

Ja, men er du klar over hvor vanskelig det er å se "ræva ut" når man selv føler seg ræva på innsiden? 

Har jeg en dårlig dag kan jeg forbedre den kjipe følelsen ute blant folk ved å hvertfall se litt presantabel ut. Man må absolutt ikke se perfekt ut for envær tid, men da kan jo dere be døtrene melde seg ut av sminkegruppene på fb da, for det er hvertfall ikke en sunn retning. 

Måte på hva dere skal klage om. 

Skrevet
3 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Det er også farlig å lære at det er greit å si hva man vil, spiller ingen rolle om den andre personen blir såret, SÅ LENGE MAN HAR RETT. 

Dere unnskylder drittslenging med at hun er kjent, men det sier mye om dere som personer som velger å bruke tiden på å regelrett snakke dritt om et annet menneske. 

Dere er ikke det spøtt bedre en SE 😛 

Ingen som unnskylder drittslenging. Her deles det meninger og synspunkter om henne. Ok det ikke faller i jord hos seg så treng du ikke og sitere noen i denne tråden. Scrolling er en fin ting om man ikke har noe rettlig sakt om tema😜

• Liker 4
Gjest Mocchhaa
Skrevet
3 hours ago, DianaV said:

Den uttalelsen der om angst å se fab ut er bare jævlig. For oss som sliter med ekte, diagnostisert angst så plager det meg at mennesker som henne slenger ut disse ordene og diagnosene i hytt og vær. Hun er så frekk og latterliggjør jo egentlig alle som sliter skikkelig. 

Kjenner jeg får angst av denne tråden og alle svarene her. 

Skrevet
3 minutter siden, BlondeVikingRage skrev:

Ja, men er du klar over hvor vanskelig det er å se "ræva ut" når man selv føler seg ræva på innsiden? 

Har jeg en dårlig dag kan jeg forbedre den kjipe følelsen ute blant folk ved å hvertfall se litt presantabel ut. Man må absolutt ikke se perfekt ut for envær tid, men da kan jo dere be døtrene melde seg ut av sminkegruppene på fb da, for det er hvertfall ikke en sunn retning. 

Måte på hva dere skal klage om. 

Kan jo prøve og presse den ræva følelsen som er på innsiden ut slik at man klare og håndtere det bedre. For slik SE framstiller seg så er hun perfekt til enhver tid. Hun tillater ikke at noen utenom hennes kjære eller familie få se den siden. Hun framstiller et oppnåelig bilde på det og være "ræva" , når det ikke et skal og være det hele tatt💁‍♀️

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...