Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12661 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, Uglesjel said: Kan jo prøve og presse den ræva følelsen som er på innsiden ut slik at man klare og håndtere det bedre. For slik SE framstiller seg så er hun perfekt til enhver tid. Hun tillater ikke at noen utenom hennes kjære eller familie få se den siden. Hun framstiller et oppnåelig bilde på det og være "ræva" , når det ikke et skal og være det hele tatt💁♀️ Ja, for det er veldig enkelt for deg å fortelle hva man skal gjøre i en slik situasjon. Hvis hun har kjørt seg helt fast, så sliter hun, på lik linje med oss andre. Synes mange her er direkte slemme, og hadde blitt flau hvis mine foreldre holdt på sånn. Dere skal liksom være forbilder? 😛 Det går ant å være kritisk uten latterliggjøring, men det klarer vist ikke de fleste her.
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #12662 Skrevet 7. juni 2019 5 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Ja, for det er veldig enkelt for deg å fortelle hva man skal gjøre i en slik situasjon. Hvis hun har kjørt seg helt fast, så sliter hun, på lik linje med oss andre. Synes mange her er direkte slemme, og hadde blitt flau hvis mine foreldre holdt på sånn. Dere skal liksom være forbilder? 😛 Det går ant å være kritisk uten latterliggjøring, men det klarer vist ikke de fleste her. Det får bli dine meninger, så får du la oss andre ha våre og si vårt😜 7
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12663 Skrevet 7. juni 2019 13 minutter siden, Uglesjel said: Ingen som unnskylder drittslenging. Her deles det meninger og synspunkter om henne. Ok det ikke faller i jord hos seg så treng du ikke og sitere noen i denne tråden. Scrolling er en fin ting om man ikke har noe rettlig sakt om tema😜 Vel, dere unnskylder dere jo, så lenge det er SE AS er det greit. Da er det jo IKKE personangrep, men å diferensiere, det går heller ikke. Jeg fighter for hva jeg tror er rett/feil. Om DET ikke faller i god jord hos deg, så trenger du heller ikke svare. Jeg bare peker ut visse ting som kanskje enkelte her burde tenke over, som voksne reflekterte mennesker Jo, jeg siterer jo fordi jeg er høyst uenig i måten ting blir sakt her. Og hvis dere får dere til å føle dere bedre ved å kalle det SE AS eller "det er jo bare en mening" så for all del, men det sier mye. Som sakt, kanskje litt lite fritid? idunno.
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12664 Skrevet 7. juni 2019 Just now, Uglesjel said: Det får bli dine meninger, så får du la oss andre ha våre og si vårt😜 Hmm, jeg sier jo bare min mening om hva dere sier. Jeg er ikke enig og jeg syns det er høyst ukonstruktivt. Det burde gå an å fremme sin mening uten latterliggjøring, men enkelte her feeder på det så.
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #12665 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, BlondeVikingRage skrev: Vel, dere unnskylder dere jo, så lenge det er SE AS er det greit. Da er det jo IKKE personangrep, men å diferensiere, det går heller ikke. Jeg fighter for hva jeg tror er rett/feil. Om DET ikke faller i god jord hos deg, så trenger du heller ikke svare. Jeg bare peker ut visse ting som kanskje enkelte her burde tenke over, som voksne reflekterte mennesker Jo, jeg siterer jo fordi jeg er høyst uenig i måten ting blir sakt her. Og hvis dere får dere til å føle dere bedre ved å kalle det SE AS eller "det er jo bare en mening" så for all del, men det sier mye. Som sakt, kanskje litt lite fritid? idunno. Hva du oppfatter som unnskyldning er nå så. Jeg unnskylder ikke noe som helst av mine meninger om henne. Jeg diskuterer saklig og ryddig om henne. Vil man ikke være et tema på en offentlig forum så burde man virkelig gjøre store endringer. Eller kanskje ta seg en pause fra "rampelyset". Men hvor skal hun da hente pengene ifra🤷♀️ For noe vanlig jobb har hun jo ingen planer om og anskaffe seg, etter som hun er blitt avhengig av og utlevere hvert minste detaljer om seg til verden. 1
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #12666 Skrevet 7. juni 2019 2 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Hmm, jeg sier jo bare min mening om hva dere sier. Jeg er ikke enig og jeg syns det er høyst ukonstruktivt. Det burde gå an å fremme sin mening uten latterliggjøring, men enkelte her feeder på det så. Da får du både mene og synes det. Det kommer ikke til endre det an hat blitt servert av andres meninger her. Enhver får ta ansvar for sine ord som dem har postet i tråden. 3
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12667 Skrevet 7. juni 2019 Just now, Uglesjel said: Hva du oppfatter som unnskyldning er nå så. Jeg unnskylder ikke noe som helst av mine meninger om henne. Jeg diskuterer saklig og ryddig om henne. Vil man ikke være et tema på en offentlig forum så burde man virkelig gjøre store endringer. Eller kanskje ta seg en pause fra "rampelyset". Men hvor skal hun da hente pengene ifra🤷♀️ For noe vanlig jobb har hun jo ingen planer om og anskaffe seg, etter som hun er blitt avhengig av og utlevere hvert minste detaljer om seg til verden. Igjen, det er så lett å ha sin mening fra sidelinjen. Det er feil fordi det er en enkelt person som blir uthengt blant MANGE andre også som skulle blitt nevnt, når man først nevner noen. Tror du SE er den eneste som er skadelig for noen? Det finnes andre som burde bli nevnt. Alltid vil noen finne det skadelig, mens andre vil finne at det hjelper. Du unnskylder det med at hun er en offentlig person som burde fjerne seg fra rampelyset hvis hun ikke vil ha "kritikk". Sikter ikke direkte til deg, men mange og jeg siterte fordi jeg var uenig. Selvfølgelig fortsetter hun å tjene de pengene, det hadde jeg og gjort, og de fleste andre også. Man tror ofte så mye bedre om seg selv, og tror man kunne gjort det SÅ mye bedre. Det er ALLTID enkelt å peke ut feil og ting å pirke på fra sidelinjen. Og ting som er totalt ut av det faktisk problemet her, blir nevnt igjen og igjen. Og ved å konstant diskutere henne her vil det jo konstant være aktivitet på blogg/instagram, så dere øker jo sånnsett bare famen hennes.
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12668 Skrevet 7. juni 2019 4 minutter siden, Uglesjel said: Da får du både mene og synes det. Det kommer ikke til endre det an hat blitt servert av andres meninger her. Enhver får ta ansvar for sine ord som dem har postet i tråden. Det burde gå ant å være kritikkverdig uten å latterliggjøre, men skjønner at det er vanskelig, da de fleste her er mer ute etter å ta henne en og se det store bildet. Så det sier jo endel.
J.. Skrevet 7. juni 2019 #12669 Skrevet 7. juni 2019 Keybordwarriors som kjemper andres kamper på KG er like lite nyttig som de selv sier selve diskusjonen er. 😴 "Det er lov å ha en mening,bare ikke den. Eller den. Eller denne." 12
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #12670 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, BlondeVikingRage skrev: Igjen, det er så lett å ha sin mening fra sidelinjen. Det er feil fordi det er en enkelt person som blir uthengt blant MANGE andre også som skulle blitt nevnt, når man først nevner noen. Tror du SE er den eneste som er skadelig for noen? Det finnes andre som burde bli nevnt. Alltid vil noen finne det skadelig, mens andre vil finne at det hjelper. Du unnskylder det med at hun er en offentlig person som burde fjerne seg fra rampelyset hvis hun ikke vil ha "kritikk". Sikter ikke direkte til deg, men mange og jeg siterte fordi jeg var uenig. Selvfølgelig fortsetter hun å tjene de pengene, det hadde jeg og gjort, og de fleste andre også. Man tror ofte så mye bedre om seg selv, og tror man kunne gjort det SÅ mye bedre. Det er ALLTID enkelt å peke ut feil og ting å pirke på fra sidelinjen. Og ting som er totalt ut av det faktisk problemet her, blir nevnt igjen og igjen. Og ved å konstant diskutere henne her vil det jo konstant være aktivitet på blogg/instagram, så dere øker jo sånnsett bare famen hennes. Hvorfor tror du at hun har fått tittelen sin NORGES FARLIGSTE FORBILDET? Jo fordi hun til stadighet kommer med nye komplekser og diagnoser som ikke er knyttet til virkeligheten din folk kan kjenne seg igjen. Hun utlevere alt for mye og skapet alt for mye å unødvendige nedtrenden selvtillit hos leserene sine. Hun er blitt så ekstrem at hun overgår faktisk Isabel Raad. Raad har i det minste tatt til seg all kritikken og skjerpet seg, imotsetting av SE. 9
Birdo Skrevet 7. juni 2019 #12671 Skrevet 7. juni 2019 39 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Ja, men er du klar over hvor vanskelig det er å se "ræva ut" når man selv føler seg ræva på innsiden? Har jeg en dårlig dag kan jeg forbedre den kjipe følelsen ute blant folk ved å hvertfall se litt presantabel ut. Man må absolutt ikke se perfekt ut for envær tid, men da kan jo dere be døtrene melde seg ut av sminkegruppene på fb da, for det er hvertfall ikke en sunn retning. Måte på hva dere skal klage om. Da har du ikke angst. Da mener jeg ordentlig, livshemmende angst, og ikke sånn pynteangst som SE har. 19 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Hmm, jeg sier jo bare min mening om hva dere sier. Jeg er ikke enig og jeg syns det er høyst ukonstruktivt. Det burde gå an å fremme sin mening uten latterliggjøring, men enkelte her feeder på det så. Leser hva du skriver, men kanskje du også burde lese over dine egne poster? Nytter ikke å sitte på en høy hest og klage på at andre latterliggjør, når du gjør samme selv. 10 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Det burde gå ant å være kritikkverdig uten å latterliggjøre, men skjønner at det er vanskelig, da de fleste her er mer ute etter å ta henne en og se det store bildet. Så det sier jo endel. 7
Gjest Gul_gul Skrevet 7. juni 2019 #12672 Skrevet 7. juni 2019 49 minutter siden, Fragmentet said: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RR44z5/25-under-25-refser-sophie-elise-alt-kan-ikke-koeddes-med-slik-er-det-bare Bloggeren Alexandra Emilie skriver om Sophie Elises innlegg. 👍
Gjest hulillerunde Skrevet 7. juni 2019 #12673 Skrevet 7. juni 2019 50 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Må jo være lov å være kritisk til andre sine "meninger" som for det meste går ut på å slenge dritt om andre? Det er sykt hvor mange som unnskylder seg selv å sitt, men som ikke eier innsikt i hvordan de selv velger å ordlegge selv, eller omtale andre på. Veldig bakvendt, men alright 😛 Så klart det er lov å være kritisk til andre sine meninger, men kom med motargumenter da i stedet for å fortelle hvor grusom du synes den som har den meningen er!
Gjest Sansol Skrevet 7. juni 2019 #12674 Skrevet 7. juni 2019 1 time siden, BlondeVikingRage skrev: Må jo være lov å være kritisk til andre sine "meninger" som for det meste går ut på å slenge dritt om andre? Det er sykt hvor mange som unnskylder seg selv å sitt, men som ikke eier innsikt i hvordan de selv velger å ordlegge selv, eller omtale andre på. Veldig bakvendt, men alright 😛 Kom for all del med konstruktiv kritikk, men det blir bare unyansert og lite hjelpsomt når du ikke spesifikt kommenterer på det du mener er drittslenging.
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12675 Skrevet 7. juni 2019 1 minutt siden, Sansol said: Kom for all del med konstruktiv kritikk, men det blir bare unyansert og lite hjelpsomt når du ikke spesifikt kommenterer på det du mener er drittslenging. Kunnet såklart gått igjennom mye av tråden å samlet MYE som var "konstruktivt" men om jeg ser noe blir sakt feil, eller er utav sammenheng så kommenterer jeg. At alle er imot SE er helt greit det, men når voksne mennesker ikke klarer å diskutere på en saklig måte uten å latterliggjøre, så ja, da føler jeg faktisk for å si noe. Dette er voksne mennesker, som burde kunne ordlegge seg bedre, og komme med ordentlige svar istedet for å peke på utseendet hennes, hva hun har gjort og hva som er dumt/galt osv. Problemet burde jo taes tak i, syns du ikke? Du kan si at det taes tak i med å drittsnakke en offentlig person, but sure bruh, hun tjener penger på dette her. Hva skjedde med å ta opp ting på skolen, hjemme, ALLE andre usunne bloggere, and so on? Man kan si at mye kan være skadelig, men det er tross alt da din jobb å oppdra ungene til at de skjønner forskjell på realitet og ikke realitet. Det er mange problemer i verden, og SE er ikke det som er verdig å bli mest diskutert, for å si det sånn.
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. juni 2019 #12676 Skrevet 7. juni 2019 50 minutter siden, hulillerunde said: Så klart det er lov å være kritisk til andre sine meninger, men kom med motargumenter da i stedet for å fortelle hvor grusom du synes den som har den meningen er! Jeg synes jo folk er grusom fordi de er direkte stygge i uttalelsene sine. De holdet seg ikke til det saklige tema, men prirker på alt annet, og lar seg påvirke av alle andre "hatere". Få klarer å komme med ett bra innlegg hvor det er saklig kritisk til hva hun driver med, de fleste MÅ slenge på en råtten kommentar, plukker ut denne "angst" kommentaren, eller "psykose" kommentaren, som om vi alle ikke har sakt noe lignende en gang i livet. DET er totalt ut av tema, og sier mye om menneskene her som bare MÅ pirke og snakke dritt om ett annet menneske. Sitter også å synser om så mye på en utrolig stygg måte. Diagnoser and so on, er noe man skal holde seg langt unna, hos andre mennesker. Dere LETER etter feil å ta henne på, derfor er dette så utrolig feil, og styggt gjort av voksne mennesker. But hey, if it makes you feel better 😛
MaleficentAurora Skrevet 7. juni 2019 #12677 Skrevet 7. juni 2019 17 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Gjerne det, når flertallet her faktisk kan se selv hva galt de gjør? Noe de ikke kan. Ja, du kan kalle det feil at jeg kommenterer her, fordi jeg ikke har innsikt selv, tydeligvis, men litt forskjell er det vel, når 1000 mennesker snakker om 1 person, vs 1 person, som prøver å snakke mot 1000 mennesker? Nesten ingen tør å si noe i denne tråden, og de som gjør de får jo 20 stykker imot seg. Såklart må det være låv å kommentere det man synes blir helt feil, ovenfor en annen person. Men go ahead, unnskyld dere med at hun er SE AS, voksen, offentlig og må tåle å få høre det sånn som det er. Keep telling yourselves that (y) Traff en liten nerve der ja 😛 Hakk i plata hos deg i dag siden mange av de samme ordene går igjen?🤔 Eller er du bare stor faen av og gjøre litt om på meningene dine, men likevel er akkurat det samme som du har sagt hele tiden?😜 Du hat jo ikke komment med noe som helst her i tråden ang SE om det er positivt eller negativt etc.. You see?🤪 4
Gjest hulillerunde Skrevet 7. juni 2019 #12678 Skrevet 7. juni 2019 20 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Jeg synes jo folk er grusom fordi de er direkte stygge i uttalelsene sine. De holdet seg ikke til det saklige tema, men prirker på alt annet, og lar seg påvirke av alle andre "hatere". Få klarer å komme med ett bra innlegg hvor det er saklig kritisk til hva hun driver med, de fleste MÅ slenge på en råtten kommentar, plukker ut denne "angst" kommentaren, eller "psykose" kommentaren, som om vi alle ikke har sakt noe lignende en gang i livet. DET er totalt ut av tema, og sier mye om menneskene her som bare MÅ pirke og snakke dritt om ett annet menneske. Sitter også å synser om så mye på en utrolig stygg måte. Diagnoser and so on, er noe man skal holde seg langt unna, hos andre mennesker. Dere LETER etter feil å ta henne på, derfor er dette så utrolig feil, og styggt gjort av voksne mennesker. But hey, if it makes you feel better 😛 Da får du poengtere HVA i uttalelsene du mener er direkte stygt! Å si at FOLK er stygge fordi de mener noe annet enn det du gjør, og formidler det på en annen måte enn det du kanskje ville gjort er krenkende og dårlig debatt etikette. Når den angstkommentaren diskuteres så handler det om hvor på bærtur SE faktisk er når hun velger å bruke plattformen sin på en måte som kan være stigmatiserende og skape vanskeligheter hos de som faktisk sliter med lammende angst hver eneste dag. Hun har en stor plattform hvor hun når ut til svært mange, og hun bør derfor være svært kritisk til hva og hvordan hun velger å ytre seg om og hvordan hun ordlegger seg. Om Erna Solberg begynte å skrive slike ting på sin offentlige FB så hadde folk reagert, så hvorfor skal SE være unntatt kritikk når hun driter på leggen?! Ja, mange har sagt idiotiske ting i løpet av livet, men forskjellen er hva man sier hvor, OG på hvilken måte! SE har blogget i rundt 9 år, og på disse årene har hun hatt all verdens ulike diagnoser. Hun er til og med et mirakeltilfelle som har blitt frisk av en bipolar lidelse, noe som faktisk ikke er mulig. Ja, det kan nok virke som om det "synses" om diagnoser her, men dette er jo ting hun har lagt ut om selv. Hun har valgt å legge det ut, og da har hun også valgt at folk vil ha en mening om det! Ønsker man ikke at folk skal ha en mening om de 101 Diagnosene så får hun slutte å skrive om dem! Bloggleserne hennes har da ingenting med hvilke diagnoser hun har eller ikke har....inntil hun velger å legge ut om det. Sorry, men om man er ute etter å ta henne på noe så trenger man ikke lete.... Den der hersketeknikken du forsøker deg på på slutten der kan du bare slutte med.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 7. juni 2019 #12679 Skrevet 7. juni 2019 25 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Få klarer å komme med ett bra innlegg hvor det er saklig kritisk til hva hun driver med, de fleste MÅ slenge på en råtten kommentar, plukker ut denne "angst" kommentaren, eller "psykose" kommentaren, som om vi alle ikke har sakt noe lignende en gang i livet. Nå er jeg ikke den mest aktive her, og som sagt har jeg ingenting imot SE. Jeg synes hun virker som ei skjønn jente som er hardtarbeidende og tøff på mange måter. Grunnen til at jeg personlig reagerte på dette med «angst» og «psykose» er fordi jeg synes det er så viktig at det brukes riktige begreper når det handler om sykdom. Selv var jeg ei som trodde jeg hadde mange ulike diagnoser: Jeg så noe som jeg kjente meg igjen i, og lurte på om jeg kunne ha det. Det viste seg at jeg hadde relasjonstraumer/komplekse traumer, separasjonsangst og depressive symptomer (fra den psykiatriske utredningen på DPS). Etter dette så innså jeg hvor viktig det er å bruke riktige begreper, og jeg har selv sluttet med å bruke diagnostiske ord og uttrykk om det ikke er noe som er videre spesifisert i journalen min. Rett skal være rett når det kommer til noe så alvorlig som sykdom. Jeg sier aldri, «Jeg får helt angst» om det er noe jeg synes er ubehagelig f.eks. Da erstatter jeg diagnosebegreper med et mildere ord for å beskrive en følelse som f.eks urolig, nervøs, nedfor, trist eller utmattet.
Gjest Sansol Skrevet 7. juni 2019 #12680 Skrevet 7. juni 2019 26 minutter siden, BlondeVikingRage skrev: Kunnet såklart gått igjennom mye av tråden å samlet MYE som var "konstruktivt" men om jeg ser noe blir sakt feil, eller er utav sammenheng så kommenterer jeg. At alle er imot SE er helt greit det, men når voksne mennesker ikke klarer å diskutere på en saklig måte uten å latterliggjøre, så ja, da føler jeg faktisk for å si noe. Dette er voksne mennesker, som burde kunne ordlegge seg bedre, og komme med ordentlige svar istedet for å peke på utseendet hennes, hva hun har gjort og hva som er dumt/galt osv. Problemet burde jo taes tak i, syns du ikke? Du kan si at det taes tak i med å drittsnakke en offentlig person, but sure bruh, hun tjener penger på dette her. Hva skjedde med å ta opp ting på skolen, hjemme, ALLE andre usunne bloggere, and so on? Man kan si at mye kan være skadelig, men det er tross alt da din jobb å oppdra ungene til at de skjønner forskjell på realitet og ikke realitet. Det er mange problemer i verden, og SE er ikke det som er verdig å bli mest diskutert, for å si det sånn. Igjen, ta spesifikt det du mener er stygt sagt/dårlig formulert. Helt greit det. Problemet med SE er den enorme påvirkningskraften hun har. Så jeg synes det er rett og riktig at folk stiller seg kritisk til det hun gjør, akkurat som jeg synes det er riktig å stille seg kritisk til enhver bedrift som tjener penger ved å nøre opp under folks komplekser. Det er riktig at man som forelder trenger å samtale med sine barn om det de møter på nett og i media generelt. At det er mye retusjering og forvrengning av virkeligheten. Samtidig ser jeg ikke noe galt i å ta debatten om hvordan bloggere bruker påvirkningskraften sin. Blogglandia er fremdeles en såpass ny bransje at det er mange gråsoner, og for å avdekke dette trengs det at folk diskuterer og er kritiske. Du kaller det drittslenging og det er sikkert riktig når det kommer til noen kommentarer. Samtidig tror jeg det er kynisk planlagt av SE å provosere, nettopp for å skape blest om bloggen og for å holde seg relevant. Jeg synes ikke bloggere kan være unntatt kritikk bare fordi de lever av å selge selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå