Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Jeg tror ikke diagnosene er til pynt. Når man ser på henne er det tydelig at noe er på skakke. Bare behovet for å konstant ville forbedre utseende og kunne si at angsten dempes av å se fab ut. Det er en en mestringsstrategi driver med. "Hvis jeg bare ser bra ut..." Så at hun sliter med noe er utenfor enhver tvil. 

Det er også en måte og se det på. Hun legger jo stadighet forklaring på at det ligger i barndommen at hun ble mobbet etc. Når sannheten er noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det ble gjentatt for ikke lenge siden, nå i 2019.

Hun har begge tittelene nå. Og det er INGEN god kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia med Sofie Elise er at hun glir rett inn i generasjon prestasjon. Hun skal være dyp, reflektert, skrive bra, bli fulgt av mange og når angsten kommer løser hun det med å fikse fasaden. 

Hun kommer unna med det ved å si til folk at hun fikser fasaden pga angsten og at hun sliter med ditt og datt. Da blir hun igjen veninna fra jenterommet i Harstad, som du kan relatere til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det skremmer meg at Sofie Elise i det hele tatt kan være medienorges mektigste kvinne. Det sier noe om hvilket tanketomt samfunn vi lever i, hvis det ikke stilles større krav til mediene....

Hun fikk den tittelen pga noe ang politikken. Og ikke bloggen i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hun har begge tittelene nå. Og det er INGEN god kombo.

Begge?

Hun omtales som toppblogger, forfatter, foredragsholder og medienorges mektigste kvinne. Alt i en alder av 24 år. Alt man kan ville ønske seg i generasjon prestasjon. Hun trenger ikke en gang beholde det hele, for hun har lykkes.

Jeg glemte at hun også har gitt ut musikk. Bedre blir det ikke.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hun fikk den tittelen pga noe ang politikken. Og ikke bloggen i seg selv.

Ikke politkken men det faktum at hun har så mange lesere, som følger henne...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Det som er greia med Sofie Elise er at hun glir rett inn i generasjon prestasjon. Hun skal være dyp, reflektert, skrive bra, bli fulgt av mange og når angsten kommer løser hun det med å fikse fasaden. 

Hun kommer unna med det ved å si til folk at hun fikser fasaden pga angsten og at hun sliter med ditt og datt. Da blir hun igjen veninna fra jenterommet i Harstad, som du kan relatere til.

Hun kommer aldri til og bli jenta fra Harstad kommune som folk kan relatere seg til. Hun har svært få venner i hjembyen sin. Derfor ser man at hun henger mye med "sossene" fra Oslo by. Og dermed har språket hennes endret seg. Hun er ikke lengre lille nordlendingen med og brutal og oppvekkende stemme lengre. Nå er hun stemmen på at når man har angst eller sliter, da legg du deg under kniven eller sprøyten, så vil du føler deg sååå mye bedre. Men det hun har glemt fullstendig er at den følelse man får der og da, vare overhode ikke lenge. Den vare lenge nok til et nytt problem dukker opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Begge?

Hun omtales som toppblogger, forfatter, foredragsholder og medienorges mektigste kvinne. Alt i en alder av 24 år. Alt man kan ville ønske seg i generasjon prestasjon. Hun trenger ikke en gang beholde det hele, for hun har lykkes.

Jeg glemte at hun også har gitt ut musikk. Bedre blir det ikke.

Det er de 2 sterkeste tittelene hun har etter som jeg kun mente de 2. Hva resten hun har anser jeg ikke så viktig. Tenk og oppnå alt i en så ung alder, og ikke ha noe annet og strekke seg etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Ikke politkken men det faktum at hun har så mange lesere, som følger henne...

Godt mulig det er begge deler som spillet inn der. For ingen så høyt i media om palmeolje før hun gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 10.09, Gul_gul skrev:

Nå har jeg - igjen 🙄 - nærlest sagaen om Sofies nese (Sannheten, 2019-05-26 kl. 17:12), og skrevet et resymé av hva hun selv forteller om operasjonene.  

Operasjon 1, Oslo 2013: Fjernet litt av nesebenet (–> mindre nese). Ikke nok, etter hennes mening. 
Operasjon 2, Tyrkia 2015: Fjernet mye mer av nesebenet (–> mye mindre nese). Hun likte den, men etterhvert oppsto problemer fordi nesen var gjort alt for trang. 
Operasjon 3, Tyrkia 2019: Forsøk på å gjendanne det som ble fjernet av nesebenet (–> større nese) men nesebenet ble skeivt og resultatet generelt dårlig. 
Operasjon 4, New York 2019: Videre forsøk på å gjendanne nesebenet og "reparasjon" av det som gikk galt ved operasjon 3. 

Så resultatet (størrelse, fasong?) blir omtrent som den nese hun hadde i utgangspunktet, men selvklart ikke identisk med en u-operert nese.  

 

Det er dette som burde mere opp og fram... For det er ikke få unge mennesker som sitter og følger henne og ser på hva hun gjør og lurer på om ikke de også bør gjøre noe med nesen, leppene også videre.

Dette burde man få lov å diskutere offentlig, men det kan man ikke for da angriper man en persons utseende og det er ikke OK. "Alle må få se ut som de vil".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Godt mulig det er begge deler som spillet inn der. For ingen så høyt i media om palmeolje før hun gjorde det.

Mange har snakket høyt i media om palmeolje i mange år. Såpass mye at matindustrien har forsøkt å fjerne det for å fronte sine produkter.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 13.12, J.. skrev:

Forsovet enig,men så er det mange måter å være smart på (..å dum,for den saks skyld).

Hun har oppdaget hvordan hun kan tjene mye,på minimalt arbeid,noe hun velger å holde seg til.

Men på den ene siden drar hun inn penger på affilatelenker til tonnevis med klær,sminke å ræl,opererer seg/fillers/botox (som først å fremst utføres/testes på dyr..)samtidig som hun messer om å ta vare på jordkloden,"tenk miljø" osv..

Tjener rett å slett millioner på å være dobbeltmoralsk.

Dette imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Mange har snakket høyt i media om palmeolje i mange år. Såpass mye at matindustrien har forsøkt å fjerne det for å fronte sine produkter.

 

Da vil jeg si at det er merkelig at hennes lille stemme måtte til for at det skulle ble tatt serisøt om få det fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det ble gjentatt for ikke lenge siden, nå i 2019.

Det var en «tittel» hun fikk på en nystartet webside (startet av en fra Harstad) og som DN hang seg opp i - av diverse årsaker. Bare tøys. Begrunnelsen var at hun hadde mange «lesere» på bloggen. 🙄

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Uglesjel skrev:

Det er de 2 sterkeste tittelene hun har etter som jeg kun mente de 2. Hva resten hun har anser jeg ikke så viktig. Tenk og oppnå alt i en så ung alder, og ikke ha noe annet og strekke seg etter.

Ja, det kan du si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pust skrev:

Det var en «tittel» hun fikk på en nystartet webside (startet av en fra Harstad) og som DN hang seg opp i - av diverse årsaker. Bare tøys. Begrunnelsen var at hun hadde mange «lesere» på bloggen. 🙄

Men nå forholder faktisk folk seg til det. Jeg trodde ingen tok det seriøst da jeg hørte det, men så oppdaget jeg at det gjør faktisk folk med innflytelse i mediebransjen. Det var som om noen hadde satt ord på noe de strevde med å beskrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.6.2019 den 19.12, J.. skrev:

Oppriktig spørsmål - får man blomsterbukett av forhandler kun ved å lease ny bil fra fabrikk?

Trodde det bare var ved kjøp.

Man får både blomsterbukett og 2 flotte vinglass. Hvertfall hos XXXXX Auto ved leasing. Både jeg og foreldrene mine fikk det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Uglesjel skrev:

Da vil jeg si at det er merkelig at hennes lille stemme måtte til for at det skulle ble tatt serisøt om få det fjernet.

Nei, der vil jeg si du tar feil. Det var oppmerksomheten på skjebnen til orangutangene på Borneo som fikk folk til å ville endre på dette lenge før 2014. Og det gjelder på global skala. Hennes lille stemme føyer seg nok bare inn i rekken av mange.

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Men nå forholder faktisk folk seg til det. Jeg trodde ingen tok det seriøst da jeg hørte det, men så oppdaget jeg at det gjør faktisk folk med innflytelse i mediebransjen. Det var som om noen hadde satt ord på noe de strevde med å beskrive.

TV2 og tabloidene skaper selv det de trenger for å overleve. Det vil si, de finner seg noen objekter som er lette å huske (rare, søte, teite, frekke, vakre, etc), og så blir disse brukt om igjen og om igjen. Spaltefyll. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Nei, det vil jeg si du tar feil. Det var oppmerksomheten på skjebnen til orangutangene på Borneo som fikk folk til å ville endre på dette lenge før 2014. Og det gjelder på global skala.

Ja nå ser du hvor "observant" jeg er på henne og for "viktig hun er i mine hverdager😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...