Gjest orfeus Skrevet 26. januar 2018 #7001 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, Anonym2467 skrev: Jeg har ikke sett serien så mulig jeg tar feil(don't think so) men det virker som SE elsker offerrollen... Jeg synes hun drar frem "mobbekortet" ved hver eneste anledning, at folk alltid har vært slemme med henne. Hun av alle mennesker burde vel "move on"? Hun skryter jo hele tiden av alt hun har oppnådd, hvordan mobberne kontakter henne for tjenester osv osv. Jeg tror mobbekortet hennes er bare enda en ting hun bruker for å "vinne lesere" som hun så fint har sagt selv.. Det er også interessant at de som har vokst opp sammen med henne, forteller en annen historie; at Sofie var en av de populære som festet og hadde masse venner.
Christy89 Skrevet 26. januar 2018 #7002 Skrevet 26. januar 2018 26 minutter siden, orfeus skrev: Det er også interessant at de som har vokst opp sammen med henne, forteller en annen historie; at Sofie var en av de populære som festet og hadde masse venner. Sier de det? Så teit å få folk til å synes synd på henne, så var hun populær 2
Gjest orfeus Skrevet 26. januar 2018 #7003 Skrevet 26. januar 2018 Å diskutere med fans er som å diskutere evolusjonsteori med kreasjonister ...
Gjest orfeus Skrevet 26. januar 2018 #7004 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, Christy89 skrev: Sier de det? Så teit å få folk til å synes synd på henne, så var hun populær Det hindrer jo ikke Sofie i å synes at hun ikke hadde mange nok venner og burde blitt nesegrust beundret av absolutt alle, eller i å ta seg veldig nær av en uskyldig kommentar. Endret 26. januar 2018 av orfeus
Sandin Skrevet 26. januar 2018 #7005 Skrevet 26. januar 2018 12 timer siden, J.. skrev: (...den nokså stygge....) Tatoveringen du mener? Ett hjerte med noen perlerkjeder på tror jeg. Ah. Den har jeg jo sett før. Den så bare så rar/uferdig ut fra den vinkelen tenker jeg. 12 timer siden, cassio skrev: Det kan godt hende at familie reagerer, men bloggeren er et voksent menneske som gjør hva hun selv vil. Det er slett ikke sikkert hun hører på hva familien måtte mene. Tja... Med tanke på det bildet moren nylig ga henne, så må jo moren synes deler av det hun holder på med er greit i hvert fall. 1
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7006 Skrevet 26. januar 2018 Akkurat nå, Sandin skrev: Ah. Den har jeg jo sett før. Den så bare så rar/uferdig ut fra den vinkelen tenker jeg. Tja... Med tanke på det bildet moren nylig ga henne, så må jo moren synes deler av det hun holder på med er greit i hvert fall. Jeg klarer ikke få meg til å tro eller forstå at noen foreldre hadde syntes sånn oppførsel og selvdestruksjon er greit.. 1
Gjest orfeus Skrevet 26. januar 2018 #7007 Skrevet 26. januar 2018 13 timer siden, Sandin skrev: Hva er greia på låret hennes? Hun er tegnet på med tusj. Regner med at hun viser det fram uretusjert for å få oppmerksomhet.
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7008 Skrevet 26. januar 2018 34 minutter siden, orfeus skrev: Det hindrer jo ikke Sofie i å synes at hun ikke hadde mange nok venner og burde blitt nesegrust beundret av absolutt alle, eller i å ta seg veldig nær av en uskyldig kommentar. Virker ikke som hun har snøring på hva mobbing og venneløs i ordenes rette forstand handler om. Det gjør holdningene og klagingen(sutringen) hennes ang dette så utrolig mye mer provoserende. 10
Gjest orfeus Skrevet 26. januar 2018 #7009 Skrevet 26. januar 2018 4 minutter siden, elisaday skrev: Virker ikke som hun har snøring på hva mobbing og venneløs i ordenes rette forstand handler om. Det gjør holdningene og klagingen(sutringen) hennes ang dette så utrolig mye mer provoserende. Kanskje jeg blir nødt til å se serien likevel ... Det var noen som sammenlignet fenomenet SE med bilkrasj, at man ikke vil se - men må se likevel. (Lurer på når annonsørene som sponser og betaler bloggerne for annonsering, skal forstå at de like gjerne støter fra seg eksisterende kunder, som de skaffer seg nye, via den typen reklame.)
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7010 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 9 minutter siden, orfeus skrev: Kanskje jeg blir nødt til å se serien likevel ... Det var noen som sammenlignet fenomenet SE med bilkrasj, at man ikke vil se - men må se likevel. (Lurer på når annonsørene som sponser og betaler bloggerne for annonsering, skal forstå at de like gjerne støter fra seg eksisterende kunder, som de skaffer seg nye, via den typen reklame.) Bare så det er sagt så ser jeg ikke serien. Jeg må skifte kanal hver gang hun dukker opp i gmn eller andre programmer. Jeg takler henne ikke i det hele tatt. Baserer uttalelsene mine på det jeg leser i media og her inne og det jeg noen få ganger i året leser på bloggen. Lykke til med bilkræsjet, det er fascinerende å se hva folk skriver om programmet her inne. Edit: glemte å nevne bloggomtoppbloggere. Fantastisk blogg. Endret 26. januar 2018 av elisaday Edit 2
Superblomst Skrevet 26. januar 2018 #7011 Skrevet 26. januar 2018 (endret) Whops, feil tråd om SE Endret 26. januar 2018 av Superblomst
Mnjah Skrevet 26. januar 2018 #7012 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 9 timer siden, orfeus skrev: Hun er tegnet på med tusj. Regner med at hun viser det fram uretusjert for å få oppmerksomhet. Tenkte det samme. Hint om fettsuging av lår. utrolig komisk reklame for x-life, hvem trener med stylet, løst hår - og i tillegg vet vi at det er parykk... verste er at tightsen var jæskla fin Endret 26. januar 2018 av Mnjah Skrivefeil 3
Superblomst Skrevet 26. januar 2018 #7013 Skrevet 26. januar 2018 På snapchat kunne SE fortelle at hun har fått en ENDA EN diagnose etter å ha vært uten kjæresten i 5 døgn: INSOMNIA 19
Gjest Eidsbergingen Skrevet 26. januar 2018 #7014 Skrevet 26. januar 2018 Sophie/Sofie(??) Elise skal få ros av meg. Hun gjør meg provosert at det ryker av meg. Flott at hun er en offentlig person, talsmenneske for mange hjertesaker og annonsensplasser. Da er det bare på sin plass at hun og andre bloggere som står ute og deler sine meninger, tåler at det kommer andre i bokseringen. Det er ikke personlig. Det er nødvendig med motvekt i samfunnet. Beklager, jeg skriver i affekt og jeg er ordentlig provosert. Det lyser opp et samfunnsproblem som jeg mener Sofie Elise fronter tydelig og klart, og som flere i tråden har påpekt. Denne selvdyrkelsen og "meg" i sentrum. Vel da kommer ikke samfunnet til å overleve! Det er ikke sunt! Det er ikke greit! Det er ikke etisk riktig! Hun og flere har et ansvar! Alle, meg pokker ta, har et ansvar for seg og for hverandre! Vanlige mennesker er ikke opplyst om at toppbloggeren er reinspikka bedrift(?) og det er vanskelig å skille det mennesket de ser opp til, er en offentlig menneske. Både hun og hennes blodfan må tale at det kommer boksere inn i ringen. Det skal søren meg gjøre! Jeg tilhører ikke hylekoret. Jeg er med på bannekoret! Guess what, jeg er en av de unge med diagnosen moderat depresjon og angst (sosial og panikk), men for pokker! Det er ikke synd på meg. Jeg lever i Norge, jeg har tilbud og jeg kan velge og vrake leger og psykologer om de ikke passer meg! Det er på tide stille harde spørsmål og gjøre folk klar på hva som skjer bak teppet her. Folk blir blendet av all spotlys på den ene! OG jeg er voksen! Jeg er ung voksen og jeg vil ikke se på at yngre mennesker sliter og har det tøft, det er en oppgave alle skal ta på seg! Og Sophie Elise suger på det ansvaret. Hun livnærer seg på det! Uetisk! Jeg takker for denne tråden og dere engasjerte andre mennesker som kommer med konstruktivt kritikk, og bringer frem motvekt og røster. Sier det igjen: Dette er ikke sunt for unge mennesker! Jeg skal ikke sitte og tvinne tommeltotter og vende blikket en annen vei. Sophie Elise elsker å provosere? Flott, det er hun fått til! OG nå har hun f*** fått meg på banen også og jeg er god til å bokse når jeg finner noe urettferdig. Dette presset på kropp og utseende og egoismen er symptomer på et syk fenomen som kryper frem og disse unge menneskene som blir påvirket av dette presset og lurt av markedsføring, må få vite at det finnes oppgående og voksne mennesker som vil støtte og hjelpe dem når de har det tøft og sliter!
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7015 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, Superblomst skrev: På snapchat kunne SE fortelle at hun har fått en ENDA EN diagnose etter å ha vært uten kjæresten i 5 døgn: INSOMNIA En stund siden siste selvdiagnose så det var på tide med en ny en nå. 12
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7016 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 8 minutter siden, Eidsbergingen skrev: Sophie/Sofie(??) Elise skal få ros av meg. Hun gjør meg provosert at det ryker av meg. Flott at hun er en offentlig person, talsmenneske for mange hjertesaker og annonsensplasser. Da er det bare på sin plass at hun og andre bloggere som står ute og deler sine meninger, tåler at det kommer andre i bokseringen. Det er ikke personlig. Det er nødvendig med motvekt i samfunnet. Beklager, jeg skriver i affekt og jeg er ordentlig provosert. Det lyser opp et samfunnsproblem som jeg mener Sofie Elise fronter tydelig og klart, og som flere i tråden har påpekt. Denne selvdyrkelsen og "meg" i sentrum. Vel da kommer ikke samfunnet til å overleve! Det er ikke sunt! Det er ikke greit! Det er ikke etisk riktig! Hun og flere har et ansvar! Alle, meg pokker ta, har et ansvar for seg og for hverandre! Vanlige mennesker er ikke opplyst om at toppbloggeren er reinspikka bedrift(?) og det er vanskelig å skille det mennesket de ser opp til, er en offentlig menneske. Både hun og hennes blodfan må tale at det kommer boksere inn i ringen. Det skal søren meg gjøre! Jeg tilhører ikke hylekoret. Jeg er med på bannekoret! Guess what, jeg er en av de unge med diagnosen moderat depresjon og angst (sosial og panikk), men for pokker! Det er ikke synd på meg. Jeg lever i Norge, jeg har tilbud og jeg kan velge og vrake leger og psykologer om de ikke passer meg! Det er på tide stille harde spørsmål og gjøre folk klar på hva som skjer bak teppet her. Folk blir blendet av all spotlys på den ene! OG jeg er voksen! Jeg er ung voksen og jeg vil ikke se på at yngre mennesker sliter og har det tøft, det er en oppgave alle skal ta på seg! Og Sophie Elise suger på det ansvaret. Hun livnærer seg på det! Uetisk! Jeg takker for denne tråden og dere engasjerte andre mennesker som kommer med konstruktivt kritikk, og bringer frem motvekt og røster. Sier det igjen: Dette er ikke sunt for unge mennesker! Jeg skal ikke sitte og tvinne tommeltotter og vende blikket en annen vei. Sophie Elise elsker å provosere? Flott, det er hun fått til! OG nå har hun f*** fått meg på banen også og jeg er god til å bokse når jeg finner noe urettferdig. Dette presset på kropp og utseende og egoismen er symptomer på et syk fenomen som kryper frem og disse unge menneskene som blir påvirket av dette presset og lurt av markedsføring, må få vite at det finnes oppgående og voksne mennesker som vil støtte og hjelpe dem når de har det tøft og sliter! Så enig. Jeg har hatt det de kaller alvorlig klinisk depresjon i over 20 år. I tillegg har jeg alvorlig angst og kompleks PTSD. Det SE driver på med er latterlig men også potensielt veldig skadelig. Jeg lurer på hvor mange unge lesere av bloggen hennes som har endt opp på medisiner fordi de tror de er dypt deprimerte etter å ha lest bloggen hennes. Det er skremmende. Endret 26. januar 2018 av elisaday 12
Snuppah00 Skrevet 26. januar 2018 #7017 Skrevet 26. januar 2018 1 time siden, elisaday skrev: Jeg klarer ikke få meg til å tro eller forstå at noen foreldre hadde syntes sånn oppførsel og selvdestruksjon er greit.. Enig. 3
Gjest Eidsbergingen Skrevet 26. januar 2018 #7018 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, elisaday skrev: Så enig. Jeg har hatt det de kaller alvorlig klinisk depresjon i over 20 år. I tillegg har jeg alvorlig angst og kompleks PTSD. Det SE driver på med er latterlig men også potensielt veldig skadelig. Jeg lurer på hvor mange unge lesere av bloggen hennes som har endt opp på medisiner fordi de tror de er dypt deprimerte etter å ha lest bloggen hennes. Det er skremmende. Jeg kjenner jeg også blir sint fordi media, store medieaktører ser på gjennom fingrene, ikke bringer dette frem! At folk lar seg bli blendet, og sint av folk som ødelegger en god debatt. Personlig, bryr jeg meg ikke fankern hva Sophie Elise måtte gjøre inne innenfor fire husets vegger, om det er å digge kroppen sin. Flott, viktig å være glad i seg selv. Fælt, er det når hun ikke fremmer god mentalitet. Og at media gir plass til Sophie Elise som underholdning... Traumer er IKKE underholdning Mental helse er IKKE underholdning Kroppspress er IKKE underholdning Og jeg vil si rett ut og ærlig at de som følger blindt på Sofie Elise, og da vil jeg understreke voksne mennesker på alder med meg og Sofie Elise og oppover: Er like fæle og uetiske når vi lar henne holde på. Tenke sjæl og måtte mene det vi står for. Dette vil jeg lære unge mennesker, og de har all rett til å føle alle følelser som er i det store menneskelige spekteret, men det er ikke underholdning! Og vi må voksne må slå hardt ned på dette og fremheve gode aktører som er en positiv innflytelse på unge mennesker. Motvekten mot Sophie Elise og hennes verden - er Helsesista, som et eksempel. Jeg mener en slik kvinne burde få den plassen hun trenger i media, fordi hun er ikke underholdning, hun sprer kunnskap og omsorg!
Superblomst Skrevet 26. januar 2018 #7019 Skrevet 26. januar 2018 (endret) 10 minutter siden, elisaday said: Så enig. Jeg har hatt det de kaller alvorlig klinisk depresjon i over 20 år. I tillegg har jeg alvorlig angst og kompleks PTSD. Det SE driver på med er latterlig men også potensielt veldig skadelig. Jeg lurer på hvor mange unge lesere av bloggen hennes som har endt opp på medisiner fordi de tror de er dypt deprimerte etter å ha lest bloggen hennes. Det er skremmende. Ikke minst hva det gjør med synet folk får på disse diagnosene. SE fremstiller psyken sin på en veldig lettvint måte; man kan bli kvitt diagnosene sine bare man jobber hardt for det og har "power of the mind". Kanskje lett for de som ikke har erfaring med diagnoser å tenke at når Sopie Elise greier gi ut bok, spille inn serie, lage musikk, jobbe, reise etc med alle diagnosene sine bør en med "kun depresjon" greie ha en jobb, ta vare på seg selv og beholde et sosialt liv om de vil det nok. Endret 26. januar 2018 av Superblomst 13
elisaday Skrevet 26. januar 2018 #7020 Skrevet 26. januar 2018 15 minutter siden, Eidsbergingen skrev: Jeg kjenner jeg også blir sint fordi media, store medieaktører ser på gjennom fingrene, ikke bringer dette frem! At folk lar seg bli blendet, og sint av folk som ødelegger en god debatt. Personlig, bryr jeg meg ikke fankern hva Sophie Elise måtte gjøre inne innenfor fire husets vegger, om det er å digge kroppen sin. Flott, viktig å være glad i seg selv. Fælt, er det når hun ikke fremmer god mentalitet. Og at media gir plass til Sophie Elise som underholdning... Traumer er IKKE underholdning Mental helse er IKKE underholdning Kroppspress er IKKE underholdning Og jeg vil si rett ut og ærlig at de som følger blindt på Sofie Elise, og da vil jeg understreke voksne mennesker på alder med meg og Sofie Elise og oppover: Er like fæle og uetiske når vi lar henne holde på. Tenke sjæl og måtte mene det vi står for. Dette vil jeg lære unge mennesker, og de har all rett til å føle alle følelser som er i det store menneskelige spekteret, men det er ikke underholdning! Og vi må voksne må slå hardt ned på dette og fremheve gode aktører som er en positiv innflytelse på unge mennesker. Motvekten mot Sophie Elise og hennes verden - er Helsesista, som et eksempel. Jeg mener en slik kvinne burde få den plassen hun trenger i media, fordi hun er ikke underholdning, hun sprer kunnskap og omsorg! 👏👏👏 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå