Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og brukerdebatt.

Papirfly, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man absolutt må ha dun bør man kjøpe ederdun. Denne dunen er hentet fra reirene etter at eggene er klekket og er dun som fuglen selv har lagt der. Ederdun burde definitivt være noe for nyrike rosabloggere med behov for å vise at de har cash. 

Skrevet

Avsporing, men... det finnes også økologisk dun, BTW.  

Skrevet
12 minutter siden, Vitting said:

BTW så er "økologisk" eller "bio" ingen garanti for dyrevennlig.

http://www.biowahrheit.de/inhalt/eier.htm

Man kan selvklart aldri garantere at alt er 100% Ok, men 'Økologisk' er et lovbeskyttet begrep i EØS. 

Skrevet
3 timer siden, jentefranorge skrev:

Hahha What, hun kjøper en jakke og tar av pelsen og da er det greit? Hun har da for pokker, kjøpt og støttet bedriften. Hva er forskjellen at pelsen henger på jakken eller ligger i skapet? Et dyr har blitt drept for den jakken, og man har støttet det ved å kjøpe jakken.

Enig. Helt tullete. Det blir ikke noe bedre bare fordi hun tar av pelsen :rolleyes:

• Liker 6
Skrevet

Jeg har et spørsmål å stille, fordi grunnen er at jeg havnet i en følelsesladet diskusjon med en venninne om SE. Jeg prøvde å forsvare meg at jeg hadde lov til å si min mening om SE som offentlig person og hennes innflytelse rundt seg

Hvor vanskelig er det å skille mellom mennesket bak bloggen som privat og offentlig? 

Hvordan opplever dere en diskusjon med andre om SE som offentlig person, blogger og influencer?

Hvilken følelser sitter dere igjen med og tanker etter diskusjonen?

Gjest Vitting
Skrevet
1 time siden, Anna ~ skrev:

Man kan selvklart aldri garantere at alt er 100% Ok, men 'Økologisk' er et lovbeskyttet begrep i EØS. 

Men det betyr ikke at det er dyrevelferd. EØS loven sier ikke at det skal være dyrevelferd.

https://www.morgenpost.de/brandenburg/article213194385/Fast-alle-regionalen-Bio-Eier-stammen-aus-Massentierhaltung.html

90% av bioegg i Brandenburg i Tyskland kommer fra industrielt landbruk hvor dyrene holdes i staller med over 30,000 dyr i ett og samme bygg. Fra linken du antakeligvis ikke leste;

Sitat

Die EG-Ökorichtlinien räumen letzte Vorstellungen einer "artgerechten Tierhaltung" aus. Laut EG-Recht (siehe vor allem Anhang III) steht z.B. einem "Öko-Kälbchen" bis 100kg Gewicht ein "Lebensraum" von insgesamt 2,6qm zu; diesen Lebensraum hat es für sich ganz allein, denn auch "Öko" lässt zu, dass Kälber schon in den ersten Lebenstagen von ihren Müttern getrennt und isoliert z.B. in so genannten Kälber-Iglus aufgezogen werden. "Öko" - Milchkühe führen ihr "glückliches Leben" auf sage und schreibe 10,5qm. Eine Sau und ihre durchschnittlich 12 Ferkel auf 10qm "Lebensraum" erfüllen ebenso die Öko-Richtlinie. Später stehen diesen Ferkeln bis zu einem Gewicht von 50kg 1,4qm Schweinebucht zur Verfügung. Im Gegensatz zu ihren Artgenossen in konventioneller Haltung haben sie ein paar Halme Stroh unter den Füßen. Weder Kälbern noch Ferkeln noch Masttieren wird nach den Öko-Richtlinien Freilauf "auf der grünen Wiese" zugestanden. Ihre "Privilegien" als Öko-Tiere: sie haben Anspruch auf einen Blick nach draußen, auf Wasser und auf ein bisschen Stroh.

Was in der konventionellen Nutztierhaltung für die Landwirte unerlässlich ist, nämlich hohe Bestandszahlen, um wirtschaftlich "produzieren" zu können, gilt auch für "Bio-" und "Ökobetriebe". So ist auch ein Betrieb, der nach "Bio"- und "Öko"- Richtlinien" arbeitet, kein idyllischer Bauernhof mit ein paar glücklichen Tieren, sondern auch hier findet man die gleiche Massentierhaltung mit Hunderten, Tausenden und Zehntausenden Tieren wie im konventionellen Bereich. Institutionen bzw. Fleisch-, Milch- und Eiererzeuger wie z.B. der "Neuland-Verein", der sich unter Leitung des "Deutschen Tierschutzbundes" die "artgerechte Tierhaltung" auf die Fahnen geschrieben haben, begrenzen die Tierhaltung in ihren angeschlossenen Bertieben auf "überschaubare" 10.000 (!) Legehennen, 14.400 Masthühner, 5.100 Puten und 2.000 Gänse pro Betrieb, 950 Mastschweine oder 500 Mastschweine plus zugehörige Zuchtsauen, 155 Zuchtsauen bei Ferkelerzeugern - also "Massentierhaltung" mit dem Gütesiegel des Deutschen Tierschutzbundes.

Kort oppsummert: behovet for øko og bio-produkter er så høyt at det ikke går an å holde på med idylliske dyrevennlige produksjonsmetoder. Så lenge man dekker minimumsbehovet så peiser man på med tusenvis av dyr i en produksjonslinje. Man kan ha 14,400 "kyllingkjøtt"-produserende høns og allikevel kalle det bio og øko. Man kan både ha bio og øko stempel, så vel som stempel fra den tyske dyrebeskyttelsen, og allikevel ha tusener på tusener av dyr i en produksjonshall. Øko og bio betyr ikke garanti for "dyr som har vandret ute og har det fint og flott".

Skrevet
15 hours ago, Anna ~ said:

Til din informasjon: økologisk betyr på ingen måte fri for dyremishandlig eller "cruelty free". Det er to vidt forskjellige sertifiseringer.

• Liker 13
Gjest hulillerunde
Skrevet
13 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Hvis det ikke hadde betydd så mye hva Vigdis i kommentarfeltet til VG synes om utseendet til Sofie Elise, så mistenker jeg at ikke Sofie Elise ville ha endret på utseendet sitt i utgangspunktet.

http://sophieelise.blogg.no/1516815681_jeg_elsker_deg_pappa.html

Dersom det ikke betydde som mye hva Vigdis (49) i kommentarfeltet synes om utseende til Sofie Elise (23) så hadde ikke Sofie Elise (23) skrevet et innlegg om det :P For dersom det ikke betyr så mye hva andre sier om det så hadde hun ikke følt et behov for å forsvare valgene sine med at "pappa sier jeg har samme blikk som når jeg var 1 år"...

Skrevet

Lurer på om hun reagerer voldsomt på sukker, forstår ikke hvordan ansiktet kan være så markert i det ene øyeblikket, og så hovent i det neste. Vet flere reagerer på sukker med hovent ansikt.

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 minutt siden, Bloggleseren skrev:

I dag: " Om du synes jeg ser brun ut på bildene over, er det kun takket være Jetset Sun."

http://sophieelise.blogg.no/1516824256_i_dag_fler_jeg_meg_fin.html

For fem dager siden: " kvelden min har bestått av å spise sunn mat hjemme pluss en runde i solariumet"

http://sophieelise.blogg.no/1516400311_mye_nytt.html

Pretty Little Liar.

Hun har tidligere også reklamert for Spraytanhuset til tross for at hun, kun timer tidligere, kom løpende ut av Brun og Blid på Carl Berner... "virkeligheten" stemmer bare overens med det det reklameres for i øyeblikket

Skrevet

Gleder meg til å se hva som skjer i ny episode i morgen :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Postet feil

Endret av orfeus
Skrevet (endret)

Sletter 

Irrelevant post :flau:

Endret av Uskarp
irrelevant innlegg
Skrevet
8 timer siden, allesote skrev:

Gleder meg til å se hva som skjer i ny episode i morgen :)

Tro det eller ei - den er ends kjedeligere enn epi.1.

Hele episoden handler om at hun prater om eget utseende,prøver å hive inn en liten diskusjon om feminisme men den koker kjapt ned i at hun ikke ser problemet med catcalling,hun synes jo det er en fin liten oppmerksomhet å få.

.....

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...