Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, J.. skrev:

Jeg har aldri sagt hun ikke "har lov" eller har råd til det.

Synes bare det er ett vanvidd å bruke på noe sånt.

For henne er det småpenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

For henne er det småpenger.

Det er det for mange andre også det.

Fortsatt hinsides.

• Liker 5
Skrevet

Hva er greia på låret hennes? 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Sandin skrev:

Hva er greia på låret hennes? 

(...den nokså stygge....) Tatoveringen du mener? Ett hjerte med noen perlerkjeder på tror jeg.

Endret av J..
Skrevet (endret)

Jeg får helt vondt inni meg når de sender den reklamen for serien hennes. Sitter igjen med ett inntrykk av at hun burde fått  litt hjelp,virker ikke som hun har det så bra med seg selv egentlig. Jeg skal holde meg for god til å kommentere utsende og slikt og flere burde gjøre akkurat det..men hvorfor reagerer ikke familie? 

Synes synd i henne.

Endret av Frkwitch
  • Liker 10
Gjest hulillerunde
Skrevet
4 minutter siden, Frkwitch skrev:

Jeg får helt vondt inni meg når de sender den reklamen for serien hennes. Sitter igjen med ett inntrykk av at hun burde fått  litt hjelp,virker ikke som hun har det så bra med seg selv egentlig. Jeg skal holde meg for god til å kommentere utsende og slikt og flere burde gjøre akkurat det..men hvorfor reagerer ikke familie? 

Synes synd i henne.

Strengt tatt er folk her inne flinke til å ikke kommentere utseende hennes, men holder seg til hvem hun er (eller gir uttrykk for å være) som person. 

Jeg har i flere år lurt på hvorfor familien ikke griper inn og hjelper henne! Det er trist at hun leter etter selv-aksept alle andre steder enn hos seg selv! Jeg tror dessverre at frem til hun faktisk tar tak i det som er det egentlige problemet så kommer hun til å fortsette å ta tak i de feile "problemene". 

Skrevet
18 minutter siden, Frkwitch skrev:

Synes synd i henne.

Det kan godt hende at familie reagerer, men bloggeren er et voksent menneske som gjør hva hun selv vil. Det er slett ikke sikkert hun hører på hva familien måtte mene. 

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, cassio skrev:

Det kan godt hende at familie reagerer, men bloggeren er et voksent menneske som gjør hva hun selv vil. Det er slett ikke sikkert hun hører på hva familien måtte mene. 

Det er sant,men det har jo tatt helt av ser det ut som. Noe burde iallefall gjøres og familien er vell de som har størst mulighet. Men skal ikke spekulere på det,mye vi ikke vet.

Det er uansett bare tragisk hele greia 🙄 

• Liker 1
Gjest goldlion
Skrevet

Vennene hennes kommer jo faktisk mye verre ut enn hun selv i den nye serien. Den så jeg ikke komme.

Skrevet
47 minutter siden, Frkwitch skrev:

Synes synd i henne.

Syns ikke at man skal synes synd på henne. Hun er voksen nok til å forstå konsekvenser av egne handlinger, og til å vite hva som er rett og galt. På bloggen har hun skrevet at hun ikke går til en psykolog, fordi hun ikke føler at noen forstår henne. Dette er et tynt argument for å sette seg selv i en offerrolle der hun kaster rundt seg med diagnoser for å unnskylde valgene sine. Enten så har hun ikke lyst til å gå til psykolog, hun har ikke prøvd hardt nok å finne en som passer henne - eller så forteller psykologen henne ting som hun ikke vil høre. Hvis hun virkelig ønsket å endre atferd og forbedre sin psykiske helse, så hadde hun fått hjelp. Hun er ikke så spesiell og unik at ingen psykologer/psykiatere i verden forstår henne. 

• Liker 23
Skrevet

«Hvis hun virkelig ønsket å endre atferd og forbedre sin psykiske helse...» du har åpenbart null peiling på dette med psykiske problemer om du utaler det slik.

ville du sakt om en person med anoreksi at «om hun virkelig vil ha det bra å ikke dø så hadde hun faktisk bare spist mat»

• Liker 7
Skrevet
44 minutter siden, AneKS skrev:

«Hvis hun virkelig ønsket å endre atferd og forbedre sin psykiske helse...» du har åpenbart null peiling på dette med psykiske problemer om du utaler det slik.

ville du sakt om en person med anoreksi at «om hun virkelig vil ha det bra å ikke dø så hadde hun faktisk bare spist mat»

Jeg kan forsikre deg om at jeg vet en hel del om det emnet, både personlig og ellers. Du kan ikke sammenlikne de to tingene, da jeg ikke sier at SE bare skal skjerpe seg og ta seg sammen, men at hun burde skaffe seg profesjonell hjelp dersom hun ønsker å bli frisk. Istedenfor å søke hjelp, så fortsetter hun med den selvdestruktive atferden, og unnskylder det med at ingen psykologer forstår henne. Unge som faktisk sliter, kan tenke at de ikke skal få hjelp, ettersom SE ikke gjør det. Det er dette jeg kritiserer.

• Liker 19
Gjest Vitting
Skrevet
8 timer siden, goldlion skrev:

Vennene hennes kommer jo faktisk mye verre ut enn hun selv i den nye serien. Den så jeg ikke komme.

Jeg har ikke sett serien, kan du dele litt om hva som kommer fram? :) 

Skrevet
7 timer siden, fitnessjenta skrev:

Jeg kan forsikre deg om at jeg vet en hel del om det emnet, både personlig og ellers. Du kan ikke sammenlikne de to tingene, da jeg ikke sier at SE bare skal skjerpe seg og ta seg sammen, men at hun burde skaffe seg profesjonell hjelp dersom hun ønsker å bli frisk. Istedenfor å søke hjelp, så fortsetter hun med den selvdestruktive atferden, og unnskylder det med at ingen psykologer forstår henne. Unge som faktisk sliter, kan tenke at de ikke skal få hjelp, ettersom SE ikke gjør det. Det er dette jeg kritiserer.

Problemet er å finne en bra psykolog mange offentlige personer tørr ikke finne på grunn av de ikke stoler på psykologer. Hun har skrevet før at hun ikke har funnet en hun liker som hjelper. Hun kan jo inne bare gå til en psykolog som ikke funker for henne.

• Liker 1
Skrevet

Familien har garantert prøvd å gripe inn (husker jo hvor oppgitt mora var i sesong 2, da hun skulle operere nesen igjen og snakket om hun ikke hadde rumpe. Mora sa "Håper ikke du opererer rumpa) men hva skal de gjøre? Hun er voksen og tror ikke hun bryr seg hva familien sier

• Liker 9
Skrevet
10 timer siden, goldlion skrev:

Hva mene du? Ser ikke på serien 

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 time siden, Elevbruker skrev:

Problemet er å finne en bra psykolog mange offentlige personer tørr ikke finne på grunn av de ikke stoler på psykologer. Hun har skrevet før at hun ikke har funnet en hun liker som hjelper. Hun kan jo inne bare gå til en psykolog som ikke funker for henne.

Har du noe bevis for denne påstanden din? 

Om hun virkelig hadde ønsket å få det bedre så hadde hun satt inn alle kluter for å finne en psykolog som hun opplever forstår henne. Hun klarer jo helt fint å finne en lang rekke plastiske kirurger som forstår hva hun ønsker å fikse på når det gjelder utseende, så da burde hun være i stand til å finne en psykolog som kan fungere for henne. Jeg er derimot usikker på hva hun ønsker...er hun av den typen som bare ønsker å bli strøket med hårene eller er hun i stand til å faktisk gjøre jobben som kreves for å bli frisk/få det bedre? 

Skrevet
6 minutter siden, hulillerunde skrev:

Har du noe bevis for denne påstanden din? 

I all verden... det sier jo seg selv. 

• Liker 1
Gjest hulillerunde
Skrevet
4 minutter siden, Mnjah skrev:

I all verden... det sier jo seg selv. 

Nå vet ikke jeg om du fikk med det hvilken påstand det var jeg reagerte på, men det var denne: "Problemet er å finne en bra psykolog mange offentlige personer tørr ikke finne på grunn av de ikke stoler på psykologer." 

For å trekke frem noen som har stått frem med at det har gått, og går til psykolog så kan jeg nevne Lene Malin, Agnete Johnsen, Kjell Magne Bondevik, Hank von Helvete etc. Så å påstå at "Problemet er å finne en bra psykolog mange offentlige personer tørr ikke finne på grunn av de ikke stoler på psykologer", uten å ha belegg for det blir for meg for tamt

Skrevet

Jeg har ikke sett serien så mulig jeg tar feil(don't think so) men det virker som SE elsker offerrollen... Jeg synes hun drar frem "mobbekortet" ved hver eneste anledning, at folk alltid har vært slemme med henne. Hun av alle mennesker burde vel "move on"? Hun skryter jo hele tiden av alt hun har oppnådd, hvordan mobberne kontakter henne for tjenester osv osv. Jeg tror mobbekortet hennes er bare enda en ting hun bruker for å "vinne lesere" som hun så fint har sagt selv.. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...